ထ႐ုံလူမ်ိဳးစု၏ ေနာက္ဆံုးသံုးေယာက္

ပုိ႔စ္တင္ခ်ိန္ - 10/02/2013 06:21:00 PM


ေရးသားသူ- ရဲေနာင္

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ကမၻာေအးဘုရားလမ္းေပၚရွိ ဆီဒိုးနားဟိုတယ္၌ျဖစ္သည္။ သူ႔လက္ထဲတြင္ကိုင္ထားေသာ ေကာ္ဖီခြက္ကုိ တစ္၀က္ပင္ ကုန္ေအာင္ေသာက္ခြင့္မရပါ။ “ဓာတ္ပံု႐ိုက္ခ်င္လို႔”ဟု ခြင့္ျပဳခ်က္ေတာင္းခံသူ အမ်ဳိးသား၊ အမ်ဳိးသမီးအခ်ဳိ႕က သူႏွင့္တြဲလ်က္ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ခံၾကသည္။ လက္ကိုင္ဖုန္း၊ ကင္မရာမ်ားအျပင္ သတင္းဌာနမ်ား၏ ကင္မရာမီးမ်ားက တဖ်ပ္ဖ်ပ္လင္းကုန္ၾက၏။

ႏွစ္ဆယ့္ေလးနာရီ အခ်ိန္အပိုင္းအျခားအတြင္း သူ၏အေၾကာင္းႏွင့္ဓာတ္ပံုမ်ား သတင္းစာမ်က္ႏွာအခ်ဳိ႕တြင္ ပါလာသည္။ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ကဲ့သို႔ေသာ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာမ်ားတြင္ပါ ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားသည္။ ကခ်င္ျပည္နယ္၊ ပူတာအုိခ႐ိုင္၊ ခေရာင္းေက်းရြာမွ ထ႐ံုတုိင္းရင္းသားကိုဒါ၀ိကို ျမန္မာ-အေမရိကန္ခ်စ္ၾကည္ေရး ဂမ္လန္ရာဇီေတာင္တက္ခရီးစဥ္အျပန္တြင္ ထူးကုမၸဏီက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သို႔ အလည္အပတ္ေခၚေဆာင္လာစဥ္ ယခုကဲ့သို႔ ႀကံဳေတြ႕ေနရျခင္းျဖစ္သည္။

ကိုဒါ၀ိသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ လူပုမ်ဳိး႐ိုးျဖစ္သည့္ ထ႐ံုလူမ်ဳိးစု၏ ေနာက္ဆံုးလက္က်န္သံုးဦးထဲမွ တစ္ဦးျဖစ္သည္။

မျဖဴမညိဳအသားအေရႏွင့္ ႏႈတ္ခမ္းေမြးပါးပါးရွည္ရွည္ရွိေသာ ကိုဒါ၀ိက “ေပ်ာ္ဖို႔ေကာင္းပါတယ္”ဟု ဓာတ္ပံု႐ိုက္ခံေနရင္း တိုင္းရင္းသားဘာသာစကားတစ္ခုျဖင့္ ေျပာသည္။ စကားနည္း၍ ခပ္တည္တည္ေနတတ္ေသာ မ်က္ႏွာသြင္ျပင္ရွိေသာ္လည္း က်ဥ္းသြယ္ေသာမ်က္၀န္းမ်ားတြင္ သူ၏အတြင္းစိတ္႐ိုးသားမႈကို အလြယ္တကူေတြ႕ျမင္ႏုိင္သည္။ ထ႐ံုလူမ်ဳိးစု၏ ၀ိေသသတစ္ခုျဖစ္သည့္ အရပ္သံုးေပခြဲသာသာရွိေသာ သူ႔အရပ္အျမင့္က အသက္(၆၀)နီးပါးရွိသည္ဟုဆိုလွ်င္ မယံုႏိုင္စရာျဖစ္ပါလိမ့္မည္။

အေရွ႕ေတာင္အာရွ၏ အျမင့္ဆံုးဟုသတ္မွတ္ထားေသာ ေပတစ္ေသာင္းကိုးေထာင္ေက်ာ္ျမင့္သည့္ ခါကာဘုိရာဇီႏွင့္ ဂမ္လန္ရာဇီေရခဲေတာင္ေျခရင္းရွိ ခေရာင္းေက်းရြာတြင္ ကိုဒါ၀ိတို႔ မိသားစုအစဥ္အဆက္ ေနထုိင္ခဲ့ၾကသည္ဟုဆိုသည္။ ျမန္မာျပည္၏ေျမာက္ဘက္အစြန္ဆံုး တိဗက္လူမ်ဳိးမ်ားေနထုိင္သည့္ တဟြမ္ဒမ္းရြာႏွင့္ ခေရာင္းရြာမွာ ေလးမိုင္ခန္႔သာကြာေ၀း၏။

အိမ္ေျခသံုးဆယ္ခန္႔ရွိေသာ ခေရာင္းရြာတြင္ အမ်ားစုမွာ ရ၀မ္တိုင္းရင္းသားမ်ားျဖစ္ၿပီး ထ႐ံုလူပုတိုင္းရင္းသားမွာ ကိုဒါ၀ိတို႔ ေမာင္ႏွမသုံးေယာက္သာ က်န္ရွိေတာ့သည္။

“ဘာမွေတာ့မျဖစ္ပါဘူး။ တစ္ခါတစ္ခါစိတ္မေကာင္းဘူး။ အရင္တုန္းက အေမ၊ အေဖတို႔ရွိတယ္”ဟု ခေရာင္းရြာတြင္ ထ႐ံုတိုင္းရင္းသား တျဖည္းျဖည္းေလ်ာ့နည္းလာျခင္းအေပၚ ကိုဒါ၀ိက ရ၀မ္တိုင္းရင္းသားစကားျဖင့္ ေျပာလိုက္သည္။

လြန္ခဲ့ေသာဆယ္ႏွစ္ခန္႔က ဆံုးပါးခဲ့ေသာ သူႏွင့္လူမ်ဳိးတူ အမ်ဳိးသမီးႏွင့္လည္း အေမြဆက္ခံဖုိ႔ရာ သားသမီးေသြးသားရင္း မထြန္းကားခဲ့ေပ။ ယခုလက္ရွိတြင္ အသက္(၆၅)ႏွစ္ခန္႔ရွိေသာ စိတ္ေ၀ဒနာသည္ အစ္မျဖစ္သူအား အလုပ္အေကၽြးျပဳ အတူေနထိုင္သည္ဟုဆိုသည္။

“အသက္(၄၀)ေလာက္ရွိတဲ့ သူ႔ညီမကလည္း ရြာထဲမွာ ရ၀မ္တစ္ေယာက္နဲ႔ အိမ္ေထာင္က်တယ္။ သားေတြသမီးေတြ အရြယ္ေရာက္ကုန္ၿပီ။ အားလံုးသာမာန္အရပ္ပဲ။ အရပ္မပုၾကေတာ့ဘူး”ဟု ကိုဒါ၀ိ၏မိတ္ေဆြျဖစ္သူ ခါကာဘုိရာဇီေရခဲေတာင္ ပထမဆံုးတက္ႏုိင္ခဲ့ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံသားအျဖစ္ မွတ္တမ္းတင္ခံရသူ ကုိနမားဂၽြန္ဆင္ကေျပာသည္။

“သူတုိ႔ အရပ္ရွည္တာေကာင္းတယ္”ဟု သူ႔ညီမ၏သားသမီးမ်ားျဖစ္ေသာ တူ၊ တူမမ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ကုိဒါ၀ိကျပန္လည္ေခ်ပသည္။

အလြန္နည္းပါးေသာ အေရအတြက္ရွိသည့္ ထ႐ံုတိုင္းရင္းသားမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ တစ္ႏွစ္ပတ္လံုး ႏွင္းမ်ားဖံုးလႊမ္းေနေသာ ေတာင္တန္းမ်ားရွိ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အေမ့ေပ်ာက္ခံတိုင္းရင္းသားဟု ဂ်ာမန္လူမ်ဳိး Wolfgang H.Trost က ၂၀၀၂ ခုႏွစ္က ခေရာင္းေက်းရြာတြင္ ကိုဒါ၀ိတို႔မိသားစုႏွင့္ေတြ႕ဆံုခဲ့မႈကို မွတ္ခ်က္ျပဳထားသည္။

ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ မႏုႆေဗဒဌာန၏ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္တြင္ ကြင္းဆင္းသုေတသနျပဳမႈအရ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ထ႐ံုလူပုတုိင္းရင္းသား ေျခာက္ဦးသာ က်န္ရွိေတာ့သည္ဟု ေဖာ္ျပထား၏။

“သူတို႔သံုးေယာက္မရွိရင္ေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ထ႐ံုလူပုဆိုတာ မရွိေတာ့ဘူး”ဟု ခါကာဘိုရာဇီ အမ်ဳိးသားဥယ်ာဥ္တြင္ ႏွစ္ကာလရွည္ၾကာစြာ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့သူ ဦးသိန္းေအာင္ကေျပာပါသည္။

ခေရာင္းေက်းရြာတြင္ မိဘမ်ားရွိစဥ္ကပင္ ရ၀မ္တိုင္းရင္းသားမ်ားႏွင့္အတူ ေနထုိင္လာခဲ့ျခင္းသည္ ကိုဒါ၀ိအဖို႔ “ေပ်ာက္ကြယ္ေတာ့မည္”ဟု မွတ္ခ်က္ျပဳခ်က္က စိုးရိမ္စရာကိစၥတစ္ရပ္ မဟုတ္ခဲ့ပါ။ နံနက္လင္းလွ်င္ အမ်ားနည္းတူ ေတာင္ယာလုပ္ငန္းခြင္၀င္မည္။ ဆတ္၊ ဂ်ံဳ၊ ေျပာင္းကို အဓိကထား စိုက္ပ်ဳိးစားေသာက္၏။ ဆန္ရွားပါးၿပီး ဆန္နီၾကမ္းသာရွိသည္ဟု ကိုဒါ၀ိကေျပာသည္။ ေတာင္ယာလုပ္ငန္းခြင္တြင္ သူ႔ဘ၀ကို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးျမႇဳပ္ႏွံထားၿပီး တစ္ခါတစ္ရံ အမဲလိုက္သည္ဟုဆိုသည္။

“သူ႔ဘ၀ကေတာ့ ထူးထူးျခားျခားမရွိပါဘူး။ အလုပ္ကလည္း အမ်ားေတြလိုပဲ ေတာင္ယာစိုက္တယ္။ ေပါင္ ၁၀၀ ေလာက္ကို အလြယ္တကူထမ္းႏိုင္တယ္”ဟု ဦးသိန္းေအာင္က ကိုဒါ၀ိႏွင့္ရင္းႏွီးခဲ့စဥ္က အေၾကာင္းအရာအခ်ဳိ႕ကို ေျပာျပသည္။

ရက္သတၱပတ္တိုင္း၏ တနဂၤေႏြေန႔ကို အားလပ္ရက္အျဖစ္ ခေရာင္းရြာတြင္ သတ္မွတ္ထားသည္။ ကိုဒါ၀ိ အပါအ၀င္ ရြာသားအားလံုးနီးပါးက ရြာထဲရွိ ဘုရားေက်ာင္းတက္ၾကသည္။ စာသင္ေက်ာင္းမရွိေသာ သူတို႔ရြာအတြက္ ဘုရားေက်ာင္းသည္ သူတို႔အတြက္ ဗဟုသုတေပါင္းစံု ေပးစြမ္းႏိုင္ေသာ ေနရာတစ္ခုျဖစ္သည္။ က်န္းမာေရးအတြက္ ေက်းလက္ေဆးေပးခန္းမရွိ။ က်န္းမာေရး၀န္ထမ္းမရွိ။ မိ႐ိုးဖလာတိုင္းရင္းေဆးကိုသာ အားကိုးအားထားျပဳၾကသည္။

ေရာင့္ရဲတတ္ေသာ စိတ္အခံရွိသည့္အားေလ်ာ္စြာ သူတို႔ဘ၀မွာ လိုအပ္ခ်က္မ်ားစြာမရွိပါ။ စား၀တ္ေနေရး အေျခခံလိုအပ္ခ်က္ အနည္းငယ္အတြက္ တစ္ခါတစ္ရံတြင္ ရြာႏွင့္အနီးဆံုးရွိရာေဒသသုိ႔ သြားၾကသည္။ ဦးေခါင္းတြင္ႀကိဳးသိုင္း၍ ေနာက္ေက်ာဘက္တြင္ခ်ထားေသာ ျခင္းအရွည္ထဲသို႔ ေဒသထြက္ကုန္ပစၥည္းမ်ား၊ ေဆးဖက္၀င္အပင္အျမစ္မ်ား အျပည့္အလွ်ံထည့္သြားေလ့ရွိသည္။ ေတာေတာင္ထူထပ္ေသာေၾကာင့္ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္း၊ ဆိုင္ကယ္လမ္းမရွိ။ ျမန္မာျပည္၏ ရြာတိုင္းနီးပါးတြင္ရွိေသာ လွည္းလမ္းလည္းမရွိပါ။ ဘယ္ေနရာ၊ ဘယ္ေဒသသြားသြား သူတို႔အတြက္ ေျခလ်င္ခရီးသာျဖစ္သည္။

ကိုဒါ၀ိတို႔ ခေရာင္းရြာအတြက္ အနီးဆံုးေစ်းရွိရာၿမိဳ႕မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေျမာက္ဘက္အစြန္ဆံုးၿမိဳ႕ျဖစ္သည့္ ေနာင္မြန္းျဖစ္သည္။ အသြားအျပန္ ၁၅ ရက္ခရီးျဖစ္သည္။ (သို႔မဟုတ္) အျမင့္ေပ တစ္ေသာင္းခြဲရွွိေသာ ေတာင္မ်ားကိုေက်ာ္၍ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ နယ္စပ္ၿမိဳ႕သို႔သြားပါက အသြားအျပန္ ၇ ရက္သာ ၾကာမည္ျဖစ္သည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ သူတို႔လက္ထဲတြင္ တ႐ုတ္ေငြအေရအတြက္က ျမန္မာေငြထက္ ပိုမ်ားၾကသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ပတ္သက္လာလွ်င္ ကိုဒါ၀ိအတြက္ ေနျပည္ေတာ္ႏွင့္ မႏၲေလးတို႔ကိုမသိပါ။ တစ္ခါတစ္ရံ လာေရာက္ေလ့ရွိသည့္ ေတာင္တက္အဖြဲ႕မ်ားထံမွ “ရန္ကုန္”ဟူေသာအသံကို ၾကားဖူး႐ံုမွ်သာရွိသည္။ ယခုေတာ့ ရန္ကုန္ကုိ ေျခခ်လည္ပတ္ေနပါၿပီ။ ေနျပည္ေတာ္၊ မႏၲေလးႏွင့္ အျခားေနရာမ်ားကိုလည္း လည္ပတ္ဦးမည္ျဖစ္သည္။

ရန္ကုန္ေရာက္တာ ဘယ္လိုခံစားရလဲဟု ေမးေသာအခါ ကိုဒါ၀ိက “ေျခေထာက္ေတြနာတယ္။ လမ္းမေလွ်ာက္ရလို႔”ဟု သူ၏ေျခသလံုးမ်ားကို ႏွိပ္နယ္ျပရင္း ညည္းညဴေျပာဆိုသည္။

ထ႐ံုလူမ်ဳိးကိုဒါ၀ိက သူ႔ထံ လာေရာက္လည္ပတ္သူမ်ားကို ေရေႏြးၾကမ္းတြင္ဆားခတ္၍ ႏြားႏို႔ထည့္ေသာက္ရေသာ တိဗက္လက္ဖက္ရည္တိုက္မည္ဟု ကတိျပဳထားပါသည္။ ခေရာင္းရြာသို႔ သြားေရာက္လိုပါက ရန္ကုန္မွမႏၲေလး၊ မႏၲေလးၿမိဳ႕မွတစ္ဆင့္ ျမစ္ႀကီးနား၊ ျမစ္ႀကီးနားမွပူတာအုိ၊ ထုိမွတစ္ဆင့္ ေလ့က်င့္သားရွိေသာ ေျခေထာက္ျဖင့္ အနည္းဆံုး ရက္ေပါင္း ၂၀ ခန္႔ ခရီးႏွင္ရမည္ျဖစ္ပါသည္။

ဓာတ္ပုံ- ေဒါက္တာေစာလြင္
7Day News Journal