ေမွာ္ဘီက ဂ်ပန္ဘုရားတြင္ လာေရာက္ ဖူးေျမာ္သူမ်ားျဖင့္ စည္ကားေန

ပုိ႔စ္တင္ခ်ိန္ - 12/25/2013 03:20:00 PM


ဂ်ပန္ဘုရားဆင္းတု မ်ားကို ဖူးေျမာ္ေနၾကသူမ်ား (ဓာတ္ပံု – စိုင္းေဇာ္ / ဧရာဝတီ)

ေမွာ္ဘီ ၿမိဳ႕နယ္၊ အင္းလ်က္ အုပ္စု၊ ေရျပာရြာ မွာရွိတဲ့ ေအာင္ဇဗၺဴ ေတာရဓမၼရိပ္သာ ေက်ာင္းတိုက္မွာ ဂ်ပန္လူမ်ိဳး တဦးက လာေရာက္ၿပီး ေရွးေဟာင္း ရုပ္ပြားေတာ္၊ ဆင္းတုေတာ္ အမ်ားအျပားကို လွဴဒါန္း သြားတာေၾကာင့္ တႏိုင္ငံလုံးက ဘုရားဖူး ျပည္သူေတြ စိတ္ဝင္တစားနဲ႔ သြားေရာက္ ဖူးေျမာ္ ေနၾကတယ္လို႔ သိရပါတယ္။

ေရႊျပည္သာနဲ႔ ေမွာ္ဘီၿမိဳ႕နယ္ကုိ ျဖတ္သန္း ဆက္သြယ္ထားတဲ့ အမွတ္ ၄  လမ္းမႀကီး ေဘးတဖက္ တခ်က္မွာရွိတဲ့ ဖန္ဂါးကုန္း ေက်းရြာဆိုတဲ့ ဆုိင္းဘုတ္ရွိရာ ေျမနီ လမ္းသြယ္ထဲေန မိနစ္ ၂၀ ခန္႔ ကားသို႔မဟုတ္ ဆိုင္ကယ္နဲ႔ သြားလိုက္ရင္ ေရျပာ ရြာမွာရွိတဲ့ ဂ်ပန္လူမ်ိဳး တဦး လွဴဒါန္းထားတဲ့ ေရွးေဟာင္း ရုပ္ပြားေတာ္ေတြန႔ဲ ဆင္းတုေတာ္ေတြ ထားရွိရာ ေအာင္ဇဗၺဴ ေတာရဓမၼရိပ္သာ ေက်ာင္းတုိက္ကို ေရာက္ရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဂ်ပန္ လူမ်ိဳးက လွဴဒါန္းခ့ဲတဲ့ ဘုရား ဆင္းတုေတြ ျဖစ္တာေၾကာင့္ ဘုရားလာဖူးၾကသူ မ်ားက ဂ်ပန္ ဘုရားလို႔ အလြယ္ေခၚၾက ပါတယ္။ ဘုရား ဆင္းတုေတြ ထားရွိရာ ေက်ာင္းတိုက္ ေနရာကို မေရာက္ခင္ တလမ္းေမာင္း ဖုန္ထူထူ လမ္းၾကမ္းၾကမ္းမွာ အသြားအျပန္ ေမာင္းနင္ေနတဲ့ ဘုရားဖူး ကားေတြ၊ ဆိုင္ကယ္ေတြ၊ ဘုရားဖူး ျပည္သူေတြနဲ႔ ပ်ံက်ေစ်းသည္ ေတြေၾကာင့္ ဘုရားမ်ား ထားရွိရာ ေက်ာင္းတိုက္ တခုတည္းမွာပဲ စည္စည္ကားကား ျဖစ္ေနတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။

ေက်ာင္းတိုက္ဝန္း အတြင္းမွာလည္း ဆင္းတုေတာ္မ်ား ထားရွိရာ ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းတိုက္ အထဲကိုဝင္ၿပီး ဘုရားဖူးခြင့္ ရဖို႔အေရး စီတန္း တိုးေဝွ႔ေနၾကတဲ့ အသက္အရြယ္မ်ိဳးစုံ ဘုရားဖူး လာၾကသူေတြက လူဦးေရ ၅၀၀၊ ၆၀၀ ေက်ာ္ ရွိေနသလို ဝင္ထြက္သြားလာေနတဲ့ ဘုရားဖူးသူေတြလည္း ေရတြက္လို႔ မရေအာင္ပါပဲ။

ဘုရားဆင္းတုေတြ ထားရွိရာ ေအာင္ဇဗၺဴ ေက်ာင္းတိုက္ ၂ ထပ္ ေက်ာင္းေဆာင္ အထဲကို ဘုရားဖူးသူ တဦးခ်င္း တန္းစီ စနစ္နဲ႔ စီတန္း ဝင္ေရာက္ၿပီး ဘုရားမ်ားကို ဖူးေျမာ္ရတာေၾကာင့္ ျမန္ျမန္ဖူးၿပီး ျမန္ျမန္ ျပန္ထြက္ရတဲ့ အေနအထားကို ေတြ႔ရပါတယ္။

ေအာင္ဇဗၺဴ ဆရာေတာ္ ဦးပ႑ဝံသရဲ႕ အဆိုအရ ေရွးေဟာင္း ဆင္းတုေတာ္ေတြကို လွဴဒါန္းခဲ့တဲ့ ဂ်ပန္လူမ်ိဳး မစၥတာ ကူမန္ႏို ဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က ယခင္တုန္းက ခရစ္ယာန္ ဘာသာဝင္ တဦးလို႔ သိရပါတယ္၊ ဂ်ပန္ ႏုိင္ငံကေန ျမန္မာျပည္မွာ ရွိတဲ့ ပုဂံေဒသကို အလည္အပတ္ ခရီးအျဖစ္ သြားေရာက္ခဲ့ၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာ သူ႔စိတ္မွာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ဆႏၵအရ ဗုဒၶဘာသာဝင္ တဦးအျဖစ္ ခံယူလိုက္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။

လက္ရွိမွာေတာ့ ျမန္မာ အမ်ိဳးသမီး တဦးနဲ႔ အိမ္ေထာင္ျပဳထားၿပီး သားသမီး ၂ ဦးနဲ႔ အတူ ပန္းလိႈင္ ေဂါက္ကြင္း အိမ္ရာမွာ ေနထိုင္ ေနပါတယ္။ မစၥတာ ကူမန္ႏိုဟာ ဗုဒၶဘာသာကုိ ကူးေျပာင္းၿပီး ေနာက္ပိုင္း ဘုရား ဆင္းတုေတာ္၊ ေစတီေတာ္ေတြကို မၾကာခဏ အိပ္မက္မက္ေလ့ ရွိခဲ့တဲ့ အေၾကာင္း၊ ဒါေၾကာင့္ ပုဂံေဒသမွာရွိတဲ့ ဘုရားဆင္းတု တခ်ိဳ႕ကုိ ျပန္လည္ ျပဳျပင္ဖို႔ ႏုိင္ငံေတာ္ကို ခြင့္ျပဳခ်က္ ေတာင္းခံရာမွာ ခြင့္ျပဳခ်က္ရလို႔  ျပဳျပင္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ေနာက္ပိုင္းမွာလည္း အိပ္မက္ေတြ အဆက္မျပတ္ မက္ေနေသး တာေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာရွိတဲ့ သူ႔ရဲ႕ ေနအိမ္မွာ ေရွးေဟာင္း ဆင္းတုေတာ္၊ ရုပ္ပြားေတာ္ေတြကို ဝယ္ယူၿပီး ပူေဇာ္ ထားခဲ့တာ ျဖစ္ေၾကာင္း ေအာင္ဇဗၺဴ ဆရာေတာ္ ဦးပ႑ဝံသက ဧရာဝတီ သတင္းဌာနကုိ မိန္႔ပါတယ္။

“အဲဒီ ပုဂၢိဳလ္က ေခတ္ ၇ ေခတ္ တုန္းက ေရွးေဟာင္း ရုပ္ပြားေတာ္ေတြကို စုေဆာင္း ႏိုင္ခဲ့တာ အံ့ၾသစရာ အရမ္း ေကာင္းတယ္၊ တကယ့္ ရွားရွားပါးပါး ေရွးေဟာင္း ဘုရားေတြကို စုေဆာင္းၿပီး သူ႔အိမ္မွာ ပူေဇာ္ခဲ့တာ။ ေနာက္ပိုင္း ဆရာေတာ္နဲ႔ ေတြ႔ၿပီး လွဴခ်င္စိတ္ ျဖစ္လာတာနဲ႔ လွဴလိုက္တယ္၊ ျမန္မာႏုိင္ငံက ေရွးေဟာင္း ဘုရားေတြကို ျပည္ပကို မေရာက္ေစခ်င္ဘူးလို႔ သူက ေျပာတယ္” လို႔ ဆရာေတာ္က ဆိုပါတယ္။

မစၥတာ ကူမန္ႏိုဟာ ျမန္မာ အမ်ိဳးသမီးနဲ႔ သူ အိမ္ေထာင္မက်ခင္ ကတည္းက ေရွးေဟာင္း ဆင္းတုေတာ္ေတြကို
ဝယ္ယူ စုေဆာင္းခဲ့တာ လို႔လည္း သိရပါတယ္။ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာ ၁၅ ရက္ေန႔မွာေတာ့ မစၥတာ ကူမန္ႏိုက
သူ စုေဆာင္းပူေဇာ္ခဲ့တဲ့ ဘုရားဆင္းတုေတြကို လွဴခ်င္တဲ့ အေၾကာင္း ေအာင္ဇဗၺဴ ဆရာေတာ္ကို လာေရာက္ ေလွ်ာက္ထားၿပီး ပုဂံေခတ္၊ ပင္းယေခတ္၊ အင္းဝေခတ္၊ ေတာင္ငူေခတ္၊ ေညာင္ရမ္းေခတ္၊ တေကာင္းေခတ္နဲ႔ ကုန္းေဘာင္ ေခတ္ အဆက္ဆက္က ေရွးေဟာင္းဘုရား ဆင္းတုေတာ္ ၃၀၁ ဆူကို လွဴဒါန္းခဲ့တယ္လို႔ သိရပါတယ္။

ႏိုဝင္ဘာ ၁၈ ရက္မွာ ဘုရား ဆင္းတုေတာ္ေတြကို အေနကဇာ တင္ခဲ့ၿပီး ၂ လေလာက္ အၾကာမွာ တဆင့္စကား တဆင့္ ၾကားၾကတာနဲ႔ ဘုရားဖူး ျပည္သူေတြ မ်ားျပား လာတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ၾကာသာပေတး၊ ေသာၾကာ၊ စေနနဲ႔ တနဂၤေႏြ ၄ ရက္ကို ဘုရားဖူးရက္ အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားၿပီး က်န္တဲ့ ရက္ေတြကို ဘုရားဖူးခြင့္ ပိတ္ထားတာေၾကာင့္ ဘုရားဖူးရက္ေတြမွာ ဘုရားဖူး ဦးေရ ၇ သိန္းေက်ာ္ ၈ သိန္း နီးပါးအထိ လာေရာက္ ၾကတယ္လို႔ ေအာင္ဇဗၺဴ ဆရာေတာ္က မိန္႔ပါတယ္။

ေက်ာင္းတိုက္ အတြင္းမွာေတာ့ ေအာင္ဇဗၺဴ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ေမတၱာ လက္ပတ္ႀကိဳးေတြကို ခ်ည္ေပး ေနၾကတဲ့ ေစတနာ့ ဝန္ထမ္းေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ေက်ာင္းဝန္း အတြင္းအျပင္မွာ ရွိေနတဲ့ ေစတနာ့ ဝန္ထမ္းတိုင္း လိုလိုက အထက္ေအာက္ ေယာဂီဝတ္စုံကို ဝတ္ဆင္ ထားၾကၿပီး လည္ပင္းမွာေတာ့ ေအာင္ဇဗၺဴ ဆရာေတာ္ပုံပါ ကတ္ျပားကို ဆဲြထား ၾကပါတယ္။

ဘုရားဖူး လာေရာက္ၾကတဲ့ သူေတြကို ျမန္မာဆန္ဆန္နဲ႔ လုံလုံၿခဳံၿခဳံ ဝတ္စားဆင္ယင္ဖို႔ ေမတၱာရပ္ခံတဲ့ ဆိုင္းဘုတ္ငယ္ေတြ ခ်ိတ္ဆဲြ ထားတာလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ ဘုရားဖူးလာၾကတဲ့ သူေတြကို ေက်ာင္းဝင္း အေနာက္ဘက္နားမွာ စတုဒီသာ ထမင္း၊ ဟင္း စသည္ျဖင့္ ေကၽြးေမြးေနတဲ့ ေနရာလည္း ရွိပါတယ္။

ေက်ာင္းတိုက္ အျပင္ဘက္ လမ္းမ တဖက္တခ်က္ စီမွာေတာ့ ပ်ံက် ေစ်းသည္ေတြ၊ ေစ်းဆိုင္ခန္းေတြ၊ ဆိုင္ကယ္ ကယ္ရီနဲ႔ ကားရပ္နား ကြင္းေတြက အလုပ္ျဖစ္ေနတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ကားရပ္နားကြင္း အတြင္းမွာ ရပ္နားမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ကားတစီးကို ၅၀၀ က်ပ္ ပိုက္ဆံေပးၿပီးမွ ရပ္ထားရပါတယ္။

ဆိုင္ကယ္ ကယ္ရီနဲ႔ အမွတ္ ၄ လမ္းမႀကီး အထိ အေရာက္ သြားမယ္ဆိုရင္ေတာ့ တဦးကို ၁၅၀၀ က်ပ္နဲ႔ ပို႔ေပးတယ္လို႔ သိရပါတယ္။

ဆင္းတုေတာ္ေတြ ေရာက္ရွိလာခဲ့ခ်ိန္က စတင္ၿပီး ဘုရားဖူးေတြ ေရာက္လာသည့္ တိုင္ေအာင္ ရိုက္ကူးထားတဲ့ ဗီစီဒီ အေခြကိုလည္း တေခြကို ၁၀၀၀ က်ပ္နဲ႔ ေရာင္းခ် ေနတာလည္း ရွိပါတယ္။ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ ေရာင္းသူေတြ၊ မုန္႔ပဲ သြားေရစာ ေရာင္းသူေတြ၊ အက်ႌ၊ လက္ေကာက္၊ အရုပ္စတဲ့ ပစၥည္းေတြကိုလည္း ေရာင္းခ်ေနၾကတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။

ေရာင္းသူေတြကလည္း အေယာက္ ၅၀၊ ၆၀ နီးပါးရွိသလို ဝယ္ယူ ေနၾကတဲ့ ဘုရားဖူး ပုဂၢိဳလ္ေတြလည္း ႀကိတ္ႀကိတ္တိုး ေနတာကို ေတြ႔ရတာ ရပ္ကြက္ ေစ်းအေရာင္း ပြဲေတာ္ရဲ႕ ေစ်းတန္းတခုကို ေရာက္သြားသလို ျဖစ္ေနပါတယ္။

“တေန႔ကို ပိႆာခ်ိန္ ၃၀ ေက်ာ္ ကုန္တယ္၊ အျမတ္က တေန႔ကို က်ပ္ သံုးေသာင္းခြဲနဲ႔ ေလးေသာင္းက်ပ္ ၾကားမွာရွိတယ္” လို႔ ပဲခူးၿမိဳ႕ကေန ေစ်းလာေရာင္းတဲ့ ပုစြန္ခ်ဥ္၊ ငါးခ်ဥ္ ေစ်းသည္ ေဒၚခင္သန္းဆင့္က ေျပာပါတယ္။ လမ္းစရိတ္၊ ေနစားစရိတ္ကုိ ဖယ္ၿပီး ဘုရားဖူးပိတ္ရက္မွာ အိမ္ျပန္ သြားရင္ေတာင္ တပတ္ကို ဝင္ေငြ ၁ သိန္းေက်ာ္ အထိ ရွိတယ္လို႔ သူက ဆိုပါတယ္။

ဘဲကင္၊ ေရၾကက္ကင္ေတြ ေရာင္းခ်တဲ့သူေတြ၊ ကၽြဲေကာသီး ေရာင္းတဲ့သူေတြနဲ႔ “We Are Buddhist” ဆိုတဲ့ စာတန္းပါ အက်ႌေတြကို ေရာင္းေနသူေတြလည္း အေတာ္ေလး အလုပ္ျဖစ္ေနၾကတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒီဇင္ဘာ ၂၆ ရက္မွာေတာ့ ေက်ာင္းတိုက္ အတြင္းမွာ သီတင္းသုံးေနၾကတဲ့ ေရွးေဟာင္း ရုပ္ပြားေတာ္ အဆူ ၃၀၁ ဆူလုံးကို သီးသန္႔ သီတင္းသုံးဖို႔ ေက်ာင္းေတာ္ ေဆာက္လုပ္မွာမို႔ သံဃာေတာ္ အပါး ၁၀၀၀ ပင့္ဖိတ္ၿပီး ေျမသန္႔ မဂၤလာ က်င္းပမယ္လို႔လည္း သိရပါတယ္။
ဧရာဝတီ သတင္း