“မဟာ” ေၾကာင့္ ေနာင္တမရခဲ့ဘူးဆိုတဲ့ ေဇာ္ဝင္းထြဋ္နဲ႔ အင္တာဗ်ဴး

ပုိ႔စ္တင္ခ်ိန္ - 1/01/2014 09:15:00 AM


အဆိုေတာ္ ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ (ဓာတ္ပံု – စိုင္းေဇာ္ / ဧရာဝတီ)

ႏွစ္ေပါင္း ၄၀ ၾကာမွ ျမန္မာျပည္မွာ ျပန္လည္က်င္းပခြင့္ရခဲ့တဲ့ ၂၇ ႀကိမ္ေျမာက္ ဆီးဂိမ္း အားကစားပြဲေတာ္ ဖြင့္ပြဲႀကီးမွာ ျပဇာတ္တပုဒ္ ကသလုိ ပါ၀င္ ေဖ်ာ္ေျဖ တင္ဆက္သြားခဲ့တဲ့ “မဟာ” ဆုိတဲ့ သီခ်င္းကို အားလံုး ျမင္ေတြ႕ ခံစားမိလိုက္ ၾကမယ္ ထင္ပါတယ္။ ဒီသီခ်င္း ေဖ်ာ္ေျဖမႈဟာ တျခားေသာ ေဖ်ာ္ေျဖမႈေတြထက္ ပရိသတ္ ပုိမုိႏွစ္ၿခိဳက္ခဲ့တယ္ လုိ႔လည္း သိရပါတယ္။ဒီသီခ်င္းဟာ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ေရာ့ခ္ဘုရင္ တဆူျဖစ္တဲ့ အဆုိေတာ္ ေဇာ္၀င္းထြဋ္ရဲ႕ မူပုိင္ ေတးသီခ်င္းတပုဒ္ ဆုိရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ၁၉၉၅၊ ၉၆ ကာလေတြက ေပၚေပါက္ခဲ့တဲ့ ဒီ “မဟာ” သီခ်င္းဟာ သူ႔ရဲ႕ အတိတ္က သမုိင္းေၾကာင္းေတြလည္း ရွိခဲ့တာေတာ့ အမွန္ပါပဲ။ တခ်ိန္က ဒီသီခ်င္းဆိုလို႔ ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ကို ပရိသတ္ေတြက ေဝဖန္ခဲ့ၾကေပမယ့္ ဆီးဂိမ္းမွာ ဒီသီခ်င္းကိုပဲ လူေတြက ႏွစ္ၿခိဳက္ေနၾကတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီသီခ်င္းရဲ႕ သမုိင္းအစကို သီခ်င္းမူပိုင္ အဆိုရွင္ ေဇာ္ဝင္းထြဋ္နဲ႔ အတူ ဧရာ၀တီ သတင္းေထာက္ မစပ္စုက ျပန္လည္တူးေဖာ္ ေျပာဆုိ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

ေမး။     ။ “မဟာ” သီခ်င္း စတင္သီဆုိျဖစ္ခဲ့တဲ့ အတိတ္က သမုိင္းေၾကာင္း အက်ဥ္ေလး အရင္ဆုံး ေျပာျပေပးပါလား။

ေျဖ။     ။ အဲဒီတုန္းက ပုဂံကုိ တခ်ိန္လုံး သြားတယ္။ ႀကိဳက္တယ္ေပါ့။ ကုိယ္က အညာမွာလည္း ႀကီးလာတာဆုိေတာ့ အညာကုိလည္း သေဘာက်တယ္။ ပုဂံကုိလည္း သေဘာက်တယ္။ က်ေနာ္ စၿပီး “ေမ်ာလြင့္ျခင္း” ဆုိတဲ့ အေခြထြက္ေတာ့ အဲဒီတုန္းက ပုဂံမွာ “အသစ္က ျပန္စ” ဆုိတဲ့ သီခ်င္း သြားရုိက္တယ္။ အဲဒီမွာ ၿမိဳ႕ေဟာင္းႀကီး ခြာကာ ၿမိဳ႕သစ္သုိ႔သြားဆုိတဲ့ စာသားေပ့ါ။ အဲဒီအေခြ ထြက္ၿပီးေတာ့ ေနာက္တေခါက္ ပုဂံ ကုိသြားတဲ့အခါမွာ ပုဂံက ျမင္းလွည္းသမားေတြက ဒီအေခြ ထြက္ေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ကေတာ့ ေပ်ာ္ေန၊ က်ေနာ္တုိ႔မွာ အေခြထြက္တဲ့ အခ်ိန္ ၿမိဳ႕ေဟာင္းက လူေတြ ၿမိဳ႕သစ္ကုိ ေျပာင္းရတယ္ ေပ့ါေလ။ ေတာ္ေတာ္ ဒုကၡေရာက္တယ္ ေပ့ါေလ။ သူတုိ႔မွာ အဲဒီ သီခ်င္းၾကားတုိင္း စိတ္တုိရတယ္ေပ့ါ။ က်ေနာ္က ရယ္လည္း ရယ္ခ်င္၊ ေနာက္ ဖီလ္းေလး တခုက ရင္ထဲကုိ ေရာက္သြားတယ္။ ငါကေတာ့ ပုဂံအတြက္ကုိ အေႂကြးရွိေနၿပီ။ သီခ်င္း တပုဒ္ေတာ့ လုပ္ေပးမယ္လုိ႔ အဲဒီကတည္းက ေတးထားတာေပ့ါ။ ၉၂ ေလာက္ကတည္းက ေတးထားၿပီး တကယ္လုပ္ျဖစ္ေတာ့ ၉၅၊ ၉၆ ေလာက္မွ လုပ္ျဖစ္တယ္။ အဲဒီမွာ ပုဂံမွာ အဓိကက ျမ၀တီ ရုပ္ျမင္သံၾကားက လႊင့္ခ်င္တယ္ ဆုိေတာ့ လူမပါဘဲ ပုဂံရုိက္ကြင္း ရုိက္ကြက္ေတြနဲ႔ သီခ်င္းတပုဒ္ လုိခ်င္တယ္ဆုိၿပီး အဲဒီတုန္းက တာ၀န္ခံထားတာ ေတးေရး – ျမသန္းစံေပါ့ေနာ္။ သူက သီခ်င္း စာသားေလးေတြ က်ေနာ့္ကို လာေပးထားတယ္။ ေနာက္ က်ေနာ္တုိ႔ စတူဒီယုိ – D မွာ အဲဒီစာသားကုိ မယ္လုိဒီ ေကာက္ထည့္ ၿပီးေတာ့ ၃ ရက္ေလာက္ ေနေတာ့ တခါတည္း ဆုိရင္း သြင္းလုိက္ၿပီး အမွတ္တမဲ့ သီခ်င္းေလး တပုဒ္ ျဖစ္သြားတာ ေပ့ါေလ။ ဆုိၿပီး တီးၿပီးေတာ့လည္း ကုိယ့္ဘာသာကုိယ္ သေဘာက်ၾကပါတယ္။ ေနာက္တခါ နားေထာင္တဲ့ သူေတြကလည္း ျပန္ၾကားတာေပ့ါေနာ္။ ပုဂံက လူေတြလည္း ႀကိဳက္ၾကတယ္ဆုိေတာ့ တာ၀န္တခုေတာ့လည္း ေက်သြားၿပီ ေပ့ါေလ။

ေမး။     ။ ဆီးဂိမ္း ေဖ်ာ္ေျဖမႈ အစီအစဥ္တခုအျဖစ္နဲ႔ ပါ၀င္ျဖစ္ခဲ့ပုံကေရာ။

ေျဖ။     ။ ဆီးဂိမ္းမွာက်ေတာ့ အဓိကက ယဥ္ေက်းမႈ၀န္ႀကီးေပါ့။ သူက ဒီသီခ်င္းေလးနဲ႔ အကေတြ ဘာေတြနဲ႔ ေသခ်ာ လုပ္ခ်င္တယ္ေပါ့။ အဆင္ေျပတယ္ေပါ့။ က်ေနာ္ကေတာ့ ၀င္မဆုိေတာ့ဘူးေပ့ါ။ ဇာတ္လမ္း ဇာတ္ကြက္ေတြနဲ႔ သူတုိ႔ သရုပ္ေဖာ္မယ္ ဆုိေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ျပန္တီး ေပးရတာေပ့ါ။ ျပန္တီးေပးတယ္၊ ျပန္ ဆုိေပးလုိက္တယ္။ ေနာက္တခါ ဘယ္လုိ  ေျပာင္းေပး လုိက္ရသလဲ ဆုိေတာ့ အရင္ မဟာ ဆုိတုန္းက က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ Arrangement က သီခ်င္းကေတာ့ ဒီအတုိင္းပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ခံ တီးလုံးေတြကုိ နည္းနည္း ေျပာင္းေပးလုိ္က္တယ္။ အရင္တုန္းက Orchestra ကုိ စစ္ခ်ီတဲ့ဆန္ဆန္ ဇာတိေသြး ဇာတိမာန္ႂကြေအာင္ ဆုိၿပီးေတာ့ အပုိ႔ေတြနဲ႔၊ ဆုိင္းပုံစံမ်ိဳးနဲ႔ တေယာေတြနဲ႔ တီးတယ္။ ဒီတေခါက္က်ေတာ့ အရွည္ႀကီးလည္း တီးရမယ္၊ သီခ်င္းရဲ႕ အလယ္မွာလည္း လူေတြက ၀င္တာ ထြက္တာ ဇာတ္လမ္း အခင္းအက်င္းေတြနဲ႔ ေနာက္ဆုံး အကေတြနဲ႔ ပိတ္မယ္ဆုိေတာ့ သုံးပုိင္းေပ့ါ။ အလယ္ Body ပုိင္းက တပိုင္း၊ ေနာက္ခံ Background ကုိ ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း မသြားဘဲန႔ဲ ႏြဲ႔လုိက္တာေပ့ါ။ ဒီသီခ်င္း Arrangement ပုိင္းကုိ က်ေနာ္တုိ႔ အင္ပါယာတီး၀ုိင္းက အစအဆုံး တီးေပးတယ္။ ေနာက္ အဓိကက ဓီရာမုိရ္နဲ႔ တုိင္ပင္ၿပီးေတာ့ သူလုပ္ခ်င္တဲ့ Arrangement ေလးေတြလည္း ထည့္တာေပ့ါေလ။ သူတုိ႔က တေယာ အစစ္ေတြ ထပ္ထည့္ လုိက္တယ္။ အတိတ္က သမုိင္းေၾကာင္းေတြကုိ ျပန္သြားတဲ့ ပုံစံမ်ိဳး၊ ေနာက္က Backing ကုိ နည္းနည္း ႏြဲ႔လုိက္တာေပ့ါ။ ဒါေပမယ့္ သီခ်င္း စာသားကေတာ့ တလုံးမွ မေျပာင္းဘူး။ ဒီတုိင္းပါပဲ။ အကုန္လုံး ျပန္ဆုိ၊ ျပန္တီးၿပီးေတာ့ ပုဂံေခတ္က ဗုံေတြပုံစံ ျပန္ထည့္လုိက္တာပါ။ ေနာက္ ဒီတီးလုံး တီးကြက္ေတြကုိ မီးအလင္းအေမွာင္ လုပ္တဲ့သူေတြဆီ ပုိ႔ရပါတယ္။ သီခ်င္းက အားလုံးေပါင္း ၁၈ မိနစ္အထိ ဆြဲဆန္႔ၿပီးေတာ့ Lighting နဲ႔ အတိအက် ဘယ္လုိ သရုပ္ေဖာ္ကြက္ေတြကုိ ဘာနဲ႔ထုိးမလဲ ဆုိတာမ်ိဳးကုိ ဦးစင္ေရာ္ေမာင္ေမာင္ တုိ႔လည္း ပါေတာ့ သူတုိ႔နဲ႔ တုိင္ပင္ၿပီး လုပ္ၾကတာပါ။

ေမး။     ။ ဒီ “မဟာ” သီခ်င္းကုိ စီးရီး Title တခုအေနနဲ႔လည္း အဲဒီကာလေတြမွာ ထြက္ခဲ့ ေသးတယ္ေနာ္။

ေျဖ။     ။ မဟာ စီးရီးမွာ မပါခင္၊ ျမ၀တီ ရုပ္ျမင္သံၾကားအတြက္ မဟာ သီခ်င္း တပုဒ္တည္း ဆုိေပးလုိ္က္တာပါ။ ေနာက္ ေတာ္ေတာ္ ၾကာေတာ့မွ မဟာ စီရီး ထြက္ခ်င္တယ္ ဆုိၿပီးေတာ့ မဟာေတးသံသြင္းက လူေတြက သူတုိ႔ရဲ႕ မဟာဆုိတဲ့ နာမည္နဲ႔၊ ဒီမဟာသီခ်င္းနဲ႔ စီးရီးထြက္ခ်င္တယ္ဆုိၿပီး ဒီသီခ်င္းကုိ ထပ္လုပ္ခုိင္းတာပါ။ ပထမဆုံးကေတာ့ ဒီ မဟာ တပုဒ္ထဲ လုပ္ထားတာေပ့ါေလ။ ေနာက္အပုဒ္ေတြ အစီအစဥ္မရွိဘူး။ ၉၅ ခုႏွစ္ ေလာက္ကပါ။

ေမး။     ။ စစ္အစုိးရ လက္ထက္မွာပဲ ဒီ“မဟာ” သီခ်င္း စၿပီးထြက္လာတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒီသီခ်င္းဟာလည္း စစ္အစုိးရရဲ႕ လက္ေ၀ခံ ျမ၀တီ ရုပ္ျမင္သံၾကားအတြက္ သီဆုိ ရုိက္ကူးေပးခဲ့ရတယ္၊ ဆုိေတာ့ အဲဒီကာလမွာ ပရိသတ္ေတြအေနနဲ႔ ဒီသီခ်င္းအေပၚ ေဝဖန္ခဲ့တဲ့ အေနအထား ဘယ္လုိရွိခဲ့တယ္လုိ႔ ျမင္မိခဲ့လဲ။

ေျဖ။     ။ ပထမ ဒီ မဟာသီခ်င္း တီဗီက စလာတဲ့ အခ်ိန္တုန္းကေတာ့ ပုဂံသီခ်င္း တပုဒ္ေပ့ါ။ ႀကိဳက္ၾကပါတယ္။ ႀကိဳက္ၾကတယ္ ဆုိတာက ျပန္ၾကားရတာေပ့ါေလ။ ေနာက္ မဟာ စီးရီးထြက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ႀကိဳက္တဲ့သူနဲ႔၊ မႀကိဳက္တဲ့သူနဲ႔ ႏွစ္မ်ိဳး ကြဲျပားသြားတာရွိတယ္။ က်ေနာ့္ တာ၀န္ကေတာ့ ၿပီးသြားတာေပ့ါေလ။ ပထမကေတာ့ မဟာ ဆုိၿပီး ပုဂံၿမိဳ႕ကုိ တင္စားၿပီး ဆုိလုိက္တာက တမ်ိဳးေပါ့။ ေနာက္က်ေတာ့ ကုိယ္ကလည္း စီးပြားေရးအရ ပါသြားတာေပ့ါေလ။ ဒီ ေတးသံသြင္း ဆုိင္က ပုိက္ဆံကုိယူၿပီး က်ေနာ္တုိ႔က သူ႔ကုိ အေခြတေခြ လုပ္ေပးရတယ္။ ေနာက္ မဟာ ၁၊ ၂ ၊ ၃၊ ၄ ဆုိၿပီး လုပ္ေပး ရတာကုိး။ ဆုိေတာ့ သတိလည္း ထားရတာေပ့ါေလ။ အဲဒီေခတ္မွာ အဆုိေတာ္ေတြက ဒီလုိ ေပၚလစီ သီခ်င္းဆန္တာေတြ မဆုိၾကဘူးေလ။ အကုန္လုံးက ေရွာင္ၾကတာကုိး။ က်ေနာ္တုိ႔က အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ကုိယ္ကလည္း တက္ႂကြေနတဲ့အခ်ိန္၊ ယုံယံုၾကည္ၾကည္နဲ႔လည္း ဒါ ငါတုိ႔ဆုိတာက၊ ငါတုိ႔ တုိင္းျပည္အတြက္ဆုိၿပီး ဖန္တီး ေပးလုိက္တာပါ။ အခု အခ်ိန္ မွာေတာ့လည္း ေက်နပ္ပါတယ္။ ေက်နပ္တယ္ ဆုိတာက အခုလုိ ႏွစ္ ေတာ္ေတာ္ၾကာေတာ့ ျပန္လွည့္ ၾကည့္လုိက္ေတာ့လည္း အဲဒီတုန္းက ဒီသီခ်င္းတပုဒ္ အတြက္ ေတာ္ေတာ္ အခ်ိန္ကုန္ခံၿပီး ေသခ်ာ လုပ္ခဲ့တယ္၊ ကုိယ္တီးခ်င္တဲ့ တီးလုံးနဲ႔ စာသားေတြ ဆုိခဲ့ရတယ္ေပ့ါေလ။

ေမး။     ။ အဲဒီကာလေတြမွာ ဒီ “မဟာ” သီခ်င္းကုိ ပရိသတ္ေတြအေနနဲ႔ စစ္အစုိးရရဲ႕ ေပၚလစီ သီခ်င္း တပုဒ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ ခဲ့ၾကမႈအေပၚ ကုိေဇာ္ဝင္းထြဋ္ရဲ႕ သေဘာထား ဘယ္လုိရွိခဲ့လဲ။

ေျဖ။     ။ အဲဒီတုန္းကေတာ့ ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ တုိင္းျပည္ အေျခအေနအရ ေတးေရးကလည္း ျမသန္းစံက အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ဗိုလ္မႉး ျမသန္းစံ ျဖစ္တယ္ဆုိတာကလည္း ပါတယ္။ ေနာက္ အဲဒီကာလမွာ တုန္းက က်ေနာ့္အထင္ သူက ျမ၀တီမွာ ေပၚလစီ ကားေတြ ရုိက္တာတုိ႔၊ ဒါမ်ိဳးေတြရွိတာကုိး။ အဲဒီလုိ အကန္႔ေတြ ရွိတဲ့အခါက်ေတာ့  ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ လူေတြကလည္း ဒီအခ်ိန္မွာ ဒီလုိမ်ိဳးပဲ ျမင္မွာပဲေလ။ သူနဲ႔ က်ေနာ္နဲ႔ က်ေတာ့လည္း ဆယ္တန္း ေအာင္ကတည္းက ဂစ္တာ အတူ တီးခဲ့ ၾကတာကုိး။ က်ေနာ္က သူ႔ကုိ စစ္ဗုိလ္ တေယာက္အေနနဲ႔ မျမင္ဘူး။ ေဘာ္ဒါ ညီအစ္ကုိလုိပဲ ငယ္ငယ္ကတည္းက ေနလာေတာ့ အမွန္က က်ေနာ္က ဒီသီခ်င္းကလည္း စာသားေလး ေကာင္းေတာ့ ဆုိုတာေပ့ါ။ ဆုိေတာ့ က်ေနာ္က ရုိးရုိးသားသား ဆုိခဲ့တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ေနာင္တေတာ့ မရဖူးပါဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔ ရုိးရုိးသားသားနဲ႔ ဖန္တီးခဲ့တယ္။ ယုံယုံ ၾကည္ၾကည္နဲ႔ လုပ္ခဲ့တယ္။ အဲဒီ အက်ိဳးဆက္ကေတာ့ ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္လုိပဲလာလာ က်ေနာ္တုိ႔ကေတာ့ ခံႏုိင္တယ္ ။ လက္ခံပါတယ္။

ေမး။     ။ အဲဒီ ကာလေတြမွာ ဒီလုိ ေပၚလစီသီခ်င္းေတြ သီဆုိခဲ့ရတဲ့ အႏုပညာရွင္ တေယာက္အေနနဲ႔ အႏုပညာ လုပ္ငန္းနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ထိခုိက္မႈ၊ အျပင္းအထန္ ေ၀ဖန္ခံခဲ့ရမႈေတြကုိ ဘယ္ေလာက္ အတုိင္း အတာအထိ ခံခဲ့ရတာမ်ိဳး ရွိပါသလဲ။

ေျဖ။     ။ အဲဒီလုိေတာ့ မရွိခဲ့ဘူး။ ပထမက က်ေနာ္တုိ႔ အဲဒီလုိ ထင္တာေပ့ါေလ။ က်ေနာ္တုိ႔ ေရွ႕မွာလည္း ရွိတယ္။ အဆုိေတာ္ေတြ ဒီလုိ ဆုိလုိက္ရင္ အဲဒီလုိ ျဖစ္သြားမယ္ေပ့ါ။ က်ေနာ္လည္း အဲဒီလုိထင္တာ။ ရတယ္ … ထင္ပေစေပါ့ေလ။ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တုိ႔က ဘာမွမျဖစ္ပါဘူး။ ဒီလုိပဲ ဘာလာလာ နဂုိကတည္းက ကုိယ့္ဘာသာကုိယ္ လုပ္ခ်င္တာ လုပ္လာခဲ့တဲ့ ေကာင္ေတြျဖစ္ေတာ့ေလ။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ထင္သလုိေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပ့ါ။ အမွန္အတိုင္း ေျပာရရင္ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကလည္း အျမင္ခ်င္းက တူမွမတူၾကတာ။ ဒါကုိ ႀကိဳက္တဲ့သူနဲ႔ မႀကိဳက္တဲ့သူက တ၀က္စီေတာ့ အၿမဲလုိလုိ ရွိေနတာကုိး။ ရွိေနေတာ့ တကယ္ကုိပဲ ခုနက ေျပာခဲ့သလုိေပ့ါ။ ဒါ ငါတုိ႔ တုိင္းျပည္အတြက္ ဇာတိေသြး ဇာတိမာန္အတြက္ေပ့ါ။ ခုနကလုိ ေကာင္းတာေတြ၊ မေကာင္းတာေတြ၊ အစြန္းေရာက္တယ္ပဲ ေျပာေျပာေပ့ါ။ တက္ႂကြတဲ့ လူေတြက တအား ႀကိဳက္တဲ့သူကလည္း ႀကိဳက္တယ္၊ မႀကိဳက္တဲ့ သူကလည္း ဒါ လုံး၀ မဆုိသင့္ဘူးလုိ႔ ေျပာတဲ့သူလည္း ရွိပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ဆုိတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဟာ … မင္း ဘာလုိ႔ ဆုိတာလဲ ဆုိၿပီး က်ေနာ့္ကုိ ၀ုိင္းဖ်က္တဲ့ သူကလည္း ရွိတာေပ့ါ။

ေနာက္ၿပီး က်ေနာ္ ကလည္း ေရွ႕မွာ “စည္းလုံးျခင္းအတြက္ သီခ်င္းတပုဒ္” ဆုိတဲ့ တုိင္းရင္းသား သီခ်င္းတပုဒ္ ဆုိခဲ့တာကုိး။ ဒါကလည္း က်ေနာ္တုိ႔က ခုနက ေျပာခဲ့သလုိ  ယုံယုံ ၾကည္ၾကည္နဲ႔ လုပ္ေပးခဲ့ရတယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္ေတြက က်ေနာ္တုိ႔က မလုပ္ေပး လုိ႔လည္းမရဘူး။ ေရွာင္လုိ႔ မရတဲ့ အေျခအေနမွာ လုပ္ရေတာ့မယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာက န၀တ ေခတ္ကုိး။ န၀တရဲ႕ မူ၀ါဒေတြကုိ သီခ်င္းလုပ္ၿပီး ဆုိရမယ္ဆုိတဲ့ ပုံစံ၊ ဒါ ျမန္မာ့အသံကေန က်ေနာ္တုိ႔ဆီ လာေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တုိ႔ ေရြးစရာမရွိခဲ့ဘူး။ မရွိေတာ့ တတ္ႏုိင္သမွ် ကုိယ့္ဘက္လည္း မပါ၊ သူ႔ဘက္လည္း မပါ၊ တ၀က္ ၾကားကေန ႀကံဖန္ၿပီးေတာ့ ရပ္တည္ ေပးရတာ ေပ့ါေလ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီလုိလည္း ရပ္တည္ရမယ္၊ ကိုယ့္ အႏုပညာကလည္း စစ္မွန္ဖုိ႔ လုိေသးတာေပ့ါ။ အဲဒီလုိ ရပ္တည္ခ့ဲၿပီးကုိယ္ကလည္း အတုေတြ မလုပ္ေပးခဲ့ဘူးေပါ့။ စည္းလုံးျခင္းအတြက္ သီခ်င္းတပုဒ္ ဆုိလည္း အဲဒီလုိပဲ။ န၀တရဲ႕ မူ၀ါဒ ၁၆ ခ်က္ရွိတယ္။ ဒီအထဲမွာမွ က်ေနာ္လက္ခံတာေတာ့ ဒီအခ်က္ရွိတယ္။ တုိင္းရင္းသား စည္းလုံးညီညြတ္ေရး ဆုိတာေတာ့ န၀တမွ မဟုတ္ဘူး ဘယ္အစုိးရ တက္တက္ က်ေနာ္တုိ႔ ရင္ထဲကပဲ ျပည္ေထာင္စုဆုိတာ ရွိခဲ့တဲ့အတြက္ ေနာင္တခ်ိန္ မွာလည္း ဘယ္ေတာ့မဆုိ ဒါႀကီးက မတိမ္ေကာတဲ့ အတြက္ ဒီအခ်က္ကုိပဲ ဆုိေပးမယ္ ဆုိၿပီး က်ေနာ္ လုပ္ေပးခဲ့တာ။ ဒါဟာလည္း က်ဥ္းထဲက်ပ္ထဲ ကေန အေကာင္းဆုံး လုပ္ၾကတဲ့ သီခ်င္းတပုဒ္ေပါ့။ အခုေတာ့လည္း ဒီအေျခအေန ေတြက မရွိေတာ့ဘူးေပ့ါ။ ဒါေပမယ့္ ျပန္ၾကည့္လုိက္တဲ့ အခါမွာလည္း အဲဒီလုိ လုပ္ခဲ့တဲ့အတြက္  ေနာင္တေတာ့ မရပါဘူး။ အတုိင္းအတာ တခုအထိေတာ့ အက်ိဳးရွိတယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။

ေမး။     ။ ေပၚလစီ သီခ်င္းတပုဒ္လုိ႔ အမ်ားသိထားတဲ့ ဒီ “စည္းလုံးျခင္းအတြက္ သီခ်င္းတပုဒ္” သီခ်င္းက “မဟာ” သီခ်င္းထက္ ပုိေစာၿပီး ထြက္လာတယ္လုိ႔ ေျပာလုိ႔ရလား။ ဘာအတြက္ ရုိက္ခဲ့တာလဲ။

ေျဖ။     ။ ပုိေစာပါတယ္။ သိပ္အကြာႀကီးေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒါက ျမန္မာ့အသံအတြက္ ရုိက္တာပါ။ အဲဒီတုန္းကလည္း ျမန္မာ့အသံနဲ႔ ျမ၀တီက အၿပိဳင္အဆုိင္လုိ ျဖစ္ေနေတာ့ ဒီသီခ်င္းကို ျမန္မာ့အသံအတြက္ လုပ္ေပး လုိက္တာ။ အဲဒီေတာ့ မဟာ ကက်ေတာ့ ျမ၀တီက လာတာပါ။

ေမး။     ။ မဟာသီခ်င္းနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ အရင္ စစ္အစုိးရ လက္ထက္က ျဖစ္ခဲ့တဲ့ အေနအထားေတြကေန ဒီဆီးဂိမ္းဖြင့္ပြဲမွာ ဒီ သီခ်င္း ေဖ်ာ္ေျဖမႈကုိ သေဘာက် အားေပးတဲ့ အေနအထား ျဖစ္လာတဲ့အေပၚ ကုိေဇာ္ဝင္းထြဋ္ရဲ႕ သေဘာထားက ဘယ္လုိ ရွိပါသလဲ။

ေျဖ။     ။ ခုနက ေျပာခဲ့သလုိပါပဲ။ က်ေနာ္တုိ႔က စလုပ္ခဲ့ကတည္းက အတုမဟုတ္ဘူး။ အစစ္တခုကုိ လုပ္ခဲ့တာပါ။ သူ႔အေျခအေန သူ႔အခ်ိန္အခါ အရ အေျပာအဆုိ ခံလုိက္ရတာ ရွိတယ္။ ႀကိဳက္တဲ့သူ ရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တုိ႔က မရုိးမသား လုပ္ခဲ့ရင္ ဒီဘက္ အခ်ိန္အထိ ပါလာစရာ အေၾကာင္း မရိွပါဘူး။ က်ေနာ့္ အဖုိးေရးတဲ့ “နဂါးနီ” သီခ်င္းလုိေပ့ါ။ ႏွစ္ေပါင္း ၄၀၊ ၅၀ မွာလည္း လူေတြ ပါးစပ္ဖ်ားမွာ ရွိေနေသးတယ္ ဆုိတာကလည္း မွတ္ေက်ာက္ တင္ခံတယ္၊ သီခ်င္းေတြက ေခတ္ရဲ႕ မွတ္ေက်ာက္တင္တာ ခံႏုိင္မွလည္း ေနာင္ေခတ္ေတြကုိ ျဖတ္သန္းႏိုင္တာကုိး။ က်ေနာ္ကေတာ့ တေခတ္ေတာ့ ေအာင္သြား ၿပီေပါ့ေလ။ ဒီအတြက္ကုိလည္း ဂုဏ္ယူရမွာေပ့ါေလ။ က်ေနာ္လုပ္ခဲ့တာ စစ္မွန္လုိ႔လည္း ဒီဘက္တေခတ္ကုိ ထပ္ပါလာၿပီ ေပါ့ေလ။ အဲဒီလုိပဲ က်ေနာ္ ယူဆပါတယ္။

ေမး။     ။ ဒီသီခ်င္းကုိ တခ်ိဳ႕သူေတြက ေကာ္ပီသီခ်င္းပါလုိ႔ ထင္ျမင္ေနၾကတဲ့ အေပၚ ဘာေျပာခ်င္ပါသလဲ။

ေျဖ။     ။ ေကာ္ပီ သီခ်င္းမဟုတ္ပါဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔ ကိုယ္တုိင္ေရးထားတဲ့ သီခ်င္းပါ။ ေကာ္ပီ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆုိေတာ့ ႏုိင္ငံေတာ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သီခ်င္း၊ အထူးသျဖင့္ ေနာင္ပုိင္းလည္း ေကာ္ပီက မဆုိျဖစ္ဘူးဆုိေတာ့ ကုိယ့္ဘာသာ ကိုယ္ပဲ ဖန္တီးပါတယ္။ ဒီ Music က က်ေနာ္ကုိယ္တုိင္ ပါးစပ္က ရြတ္ထားတာ ဆုိေတာ့ ဒါကုိ အာမခံပါတယ္။ သူမ်ားဆီက ၀ယ္ထားတဲ့ သီခ်င္းလည္း မဟုတ္ဘူးေလ။

ေမး။     ။ မဟာသီခ်င္းအေနနဲ႔ ႏွစ္ေပါင္း ၄၀ ေက်ာ္ၾကာၿပီးမွ ျပန္လည္က်င္းပခြင့္ရခဲ့တဲ့ ဆီးဂိမ္းၿပိဳင္ပြဲရဲ႕ ဖြင့္ပြဲအခမ္းအနားမွာ အစီအစဥ္ တခုအေနနဲ႔ ပါ၀င္ခဲ့မႈအေပၚ၊ ဒီ တင္ဆက္မႈကုိ ျမန္မာ ပရိသတ္ေတြအေနနဲ႔ ႏွစ္ၿခိဳက္ခဲ့မႈအေပၚ ဘယ္လုိ သုံးသပ္ခ်င္ပါေသးလဲ။

ေျဖ။     ။ ဒီသီခ်င္းကုိ ေရြးတဲ့လူႀကီးေတြကုိလည္း ေက်းဇူးတင္ရမွာပါ။ သတိတရနဲ႔ ေရြးတဲ့အတြက္ေပ့ါ။ က်ေနာ့္ကုိ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အစဥ္အဆက္ အားေပးလာခဲ့တဲ့ က်ေနာ့္ မိတ္ေဆြေတြကုိ ဒီသီခ်င္းေလးနဲ႔ ျပန္ၿပီး ေက်းဇူးဆပ္ရတယ္ လုိ႔လည္း ယူဆပါတယ္။ ဒီလုိ လုပ္ျပခြင့္ရတဲ့ အတြက္ေလ။

ေမး။     ။ ဒီ မဟာ သီခ်င္းကုိ ဖန္တီးေပးခဲ့တဲ့ ေတးေရး ျမသန္းစံ အတြက္ကုိေရာ ဘာေျပာခ်င္ပါေသးလဲ။

ေျဖ။     ။ က်ေနာ္တုိ႔က ဒီသီခ်င္းကုိ စၿပီး သူဖန္တီးကတည္းက ျမင္ျမင္ခ်င္းပဲ စာသား ဖတ္တာနဲ႔ကုိ အရင္ဆုံး ၾကက္သီး ထေလာက္ေအာင္ တကယ့္ကုိ ခံစားရတဲ့ စာသားေတြျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ကုိပဲ က်ေနာ္တုိ႔ အင္ပါယာ တ၀ုိင္းလုံး တုိင္ပင္ၿပီး ဂရုတစုိက္နဲ႔ ေသခ်ာ စနစ္တက် လုပ္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ ဆရာ ျမသန္းစံကုိ တသက္လုံး ေက်းဇူး တင္သြားရ မွာပါ။     ။

ဧရာဝတီ သတင္း