ဘိုးဘိုးႀကီး ‘မ’ စပါ

ပုိ႔စ္တင္ခ်ိန္ - 4/04/2014 08:33:00 AM


ေအးမြန္ရာျပည့္
အတဲြ (၁၃)၊ အမွတ္(၅)
တိုက္ပံုအျဖဴေရာင္၀တ္ထားသည့္ အသက္ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ အမ်ဳိးသားႀကီးတစ္ဦး၏ တုိင္တည္ေရရြတ္သံတြင္ အခန္းတြင္းရွိေနသူေတြ ေခတၱမွ်ၿငိမ္ေနသည္။ ေမာင္းထုသံ တဒူဒူ၊ ျမင္းခ်ဴဆဲြသံ တခြၽင္ခြၽင္ကလည္း ၁၅ ေပ အက်ယ္ရွိမည့္ အခန္းထဲကေန ဆက္တိုက္ထြက္ေပၚလာျပန္သည္။ ၿမိဳ႕ခံအမ်ားစုက တစ္ၿမိဳ႕လံုးကို ေစာင့္ေရွာက္ေပးေနသည္ဟု ယူဆထားသည့္ မႏၲေလးဘိုးဘိုးႀကီးအား ရွင္ျပဳအလွဴမလွည့္မီ လွဴမည့္သားသမီး၊ ေဆြမ်ဳိးမ်ားအား လာျပေနၾကသည့္ျမင္ကြင္းပင္ ျဖစ္သည္။

ယခုလို တေပါင္းလအခ်ိန္မ်ားသည္ ေႏြရာသီေက်ာင္းပိတ္ခ်ိန္ျဖစ္၍ အလွဴျပဳလုပ္သူမိသားစု မ်ားတတ္သည္။ ျပကၡဒိန္ပါ ရက္ရာဇာမ်ားတြင္ တစ္ရက္လွ်င္ ဘိုးဘိုးႀကီးထံလာျပၾကရသည့္ အလွဴေပါင္း ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ သံုးဆယ္နီးပါးထိ ရွိတတ္သည္။ ယင္းအစဥ္အလာမွာ မႏၲေလးၿမိဳ႕တြင္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ျဖစ္လာခဲ့သည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ ခန္႔သာ ရွိေသးသည္။

ယခုအခါ ရွင္ျပဳ၊ အလွဴမဂၤလာမ်ားသာမဟုတ္ေတာ့ စီးပြားေရးက်ပ္တည္းမႈမ်ား ႀကံဳေတြ႕ရသည့္ အခုိက္အတန္႔အခ်ိန္မ်ားတြင္ ဘုိးဘိုးႀကီးအား အားကိုးအားထားရာအျဖစ္ ကိုးကြယ္အပူကပ္ေတာင္းဆိုလာၾကျခင္းျဖစ္သည္။

‘‘စက္ပစၥည္း၀ယ္တာကအစ အလွဴအတန္းလုပ္တာေတြအထိ ဘာလုပ္လုပ္ ဘိုးဘိုးႀကီးကို လာျပၿပီးမွပဲ စိတ္ထဲမွာသန္႔သြားတယ္။ မႏၲေလးမွာ အားလံုးက ဘိုးဘုိးႀကီးကိုကိုးကြယ္တာ မိ႐ိုးဖလာလိုျဖစ္ေနၿပီ’’ဟု မႏၲေလးၿမိဳ႕ခံ ကို၀င္းေဇာ္ေဇာ္ကေျပာသည္။

ယခုအခါ ဘိုးဘိုးႀကီးနတ္တြင္းသို႔ ရွင္ျပဳအလွဴမ်ားသာ လာေရာက္ျပသျခင္းမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ ႀကံဳေတြ႕ေနရေသာ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးအခက္အခဲမ်ား လာေရာက္တိုင္တည္ရာေနရာ ျဖစ္လာသလို ႏွစ္လံုး၊ သံုးလံုးကစားသူမ်ားအတြက္လည္း အားကိုးအားထား တိုင္တည္စရာ ျဖစ္လာသည္။

ထို႔အျပင္ မႏၲေလးၿမိဳ႕သို႔ ေရႊ႕ေျပာင္းအေျခခ်လာၾကသူမ်ားကလည္း ေနရာသစ္တြင္ အဆင္ေျပစြာေနထုိင္ႏိုင္ေရးအတြက္ ဘိုးဘိုးႀကီးနတ္အား မႏၲေလးၿမိဳ႕၏ ဆိုင္ရာပိုင္ရာနတ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ကာ ကိုးကြယ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္လာၾကသည္။

‘‘ရာထူးပိုင္းေၾကာင့္ ေရာက္လာတဲ့သူပဲျဖစ္ျဖစ္၊ စီးပြားေရးအရ ေရာက္လာတဲ့သူပဲျဖစ္ျဖစ္ သူတို႔အဆင္ေျပဖို႔ ဆိုင္ရာပိုင္ရာ အာဏာပိုင္ေတြလည္း ေပါင္းမယ္၊ နတ္လည္းေပါင္းမယ္ဆိုၿပီး လုပ္လာၾကတာေတြေၾကာင့္ ကိုးကြယ္မႈေတြက တျဖည္းျဖည္း က်ယ္ျပန္႔လာရတယ္’’ဟု စာေရးဆရာဆူးငွက္ကေျပာသည္။

မႏၲေလးေတာင္ထိပ္သို႔တက္သည့္ အေရွ႕ဘက္ေစာင္းတန္းသို႔ လာေရာက္သူအမ်ားစု၏ ဦးတည္ခ်က္မွာ ေတာင္ေျခမွ ေလွကားထစ္ေပါင္း ၆၉ ထစ္ကို ျဖတ္ေက်ာ္လွ်င္ ေရာက္ရွိမည့္ ဘိုးဘိုးႀကီးနတ္နန္းသို႔ပင္ျဖစ္သည္။

၁၉၈၀ ျပည့္ႏွစ္ အေစာပိုင္းကာလမ်ားက ယင္းေစာင္းတန္းမွတက္လွ်င္ပင္ နတ္ကိုးကြယ္ယံုၾကည္သူဟူ၍ ထင္မွတ္ခံရမည္စိုးေသာေၾကာင့္ ေရွာင္သြားၾကသျဖင့္ လူျပတ္သည္အထိ ျဖစ္ခဲ့ရသည့္ ယင္းေစာင္းတန္းမွာ ယေန႔အခ်ိန္တြင္ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္သူမ်ားႏွင့္ စည္ကားေနၿပီျဖစ္သည္။

ထိုအခ်ိန္က သာမန္အုတ္ခံ အေဆာက္အအံုေလးအျဖစ္သာရွိခဲ့ေသာ ဘိုးဘိုးႀကီးဗိမာန္မွာ ယေန႔အခ်ိန္တြင္ေတာ့ ေစတနာထက္သန္စြာ လွဴဒါန္းသူမ်ားေၾကာင့္ ေလေအးစက္၊ ၀ါတာကူလာ(ေရေအးစက္)မ်ားပင္ရွိေနၿပီး ေကာ္ေဇာနီႀကီးမ်ားပင္ တခမ္းတနား ခင္းထားေသးသည္။

ပုဏၰားမ်ဳိးႏြယ္၀င္ျဖစ္ေသာ ဘိုးဘိုးႀကီးမွာ အေနာ္ရထာဘုရင္လက္ထက္က အမတ္ႀကီးရာထူးျဖင့္ ေရႊလႊတ္ေတာ္တြင္ တာ၀န္ယူခဲ့စဥ္ ေရႊဖ်ဥ္းညီေနာင္ကို ေမြးစားခ့ဲသည္။ အေနာ္ရထာဘုရင္က ေတာင္ၿပံဳးႀကီးအရပ္၌ အုတ္ႏွစ္ခ်ပ္လပ္သည့္ကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ ေရႊဖ်ဥ္းညီေနာင္ကို ကြပ္မ်က္ခဲ့ၿပီးေနာက္ မႏၲေလးေတာင္တြင္ ေရာက္ေနေသာ ၎အမတ္ႀကီးကိုလည္း ကြပ္မ်က္ေစခဲ့သည့္အတြက္ ယင္းေနရာတြင္ပင္ ‘ဘိုးေတာ္နတ္’အေနျဖင့္ ရွိေစခဲ့ေၾကာင္း ျမ၀တီမင္းႀကီးေရးသားေသာ ၃၇ မင္း နတ္စာတမ္းမွ ေကာက္ႏုတ္ကာ မႏၲေလးေတာင္သမိုင္းသစ္စာအုပ္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

၁၉၈၄ ခုႏွစ္က မႏၲေလးၿမိဳ႕လယ္ေကာင္ကို ျဖတ္ေလာင္သည့္ ဦးက်ားႀကီးမီးေလာင္မႈမွစ၍ ၿမိဳ႕ခံအမ်ားစု စီးပြားေရးက်ဆင္းလာမႈေၾကာင့္ ကိုးကြယ္ရာရွာသည့္အေနျဖင့္ ဘိုးဘိုးႀကီးနတ္အား တစ္ၿမိဳ႕လံုးကိုေစာင့္ေရွာက္ေနသည့္ နတ္အျဖစ္မွတ္ယူကာ ကိုးကြယ္သည့္အျပဳအမူမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ျပဳလုပ္လာၾကျခင္းသာျဖစ္သည္ဟု ဆရာဆူးငွက္ကရွင္းျပသည္။

ဂါရ၀ျပဳသူမ်ားတြင္ အက်ပ္အတည္းမ်ား ႀကံဳေတြ႕မႈေၾကာင့္ လာေရာက္သူမ်ားပါ၀င္သလို အလိုဆႏၵ တစ္စံုတစ္ရာျပည့္၀ခ်င္သည့္ဆႏၵမ်ားႏွင့္ လာေရာက္သူမ်ားလည္း ပါ၀င္သည္။

စီးပြားေရးအလုပ္ကိစၥမ်ားတြင္ အႀကံအစည္ေအာင္ျမင္ေစေရးအတြက္ မၾကာခဏ လာေရာက္တိုင္တည္ေလ့ရိွေၾကာင္း၊ အႀကံအစည္ေအာင္ျမင္ၿပီးလွ်င္လည္း ကန္ေတာ့ပဲြ ျပန္လာထိုးေပးေလ့ရွိေၾကာင္း အသက္(၅၂)ႏွစ္အရြယ္ ၿမိဳ႕ခံေဒၚျမင့္ျမင့္စိုးကေျပာသည္။

‘‘ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္ကတည္းက ဘိုးဘိုးႀကီးဆီ စလာတာ။ အခုထိ ေတာက္ေလွ်ာက္ တစ္ခုခုဆို အၿမဲလာတယ္။ အရင္တုန္းကေတာ့ အခုလို ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ႀကီး မရွိေသးဘူး။ မလာရရင္ကို တစ္ခုခုလိုသလုိမ်ဳိး ျဖစ္ေနတတ္တယ္’’ဟု ေဒၚျမင့္ျမင့္စိုးက ထည့္သြင္းေျပာသည္။

ႏွစ္စဥ္ တကၠသိုလ္၀င္တန္းမေျဖဆိုမီႏွင့္ ေျဖဆိုေနခ်ိန္ကာလမ်ားတြင္မူ ေက်ာင္းသားမိဘအမ်ားစု လာေရာက္ၾကၿပီး ၎တို႔သားသမီးမ်ား ေျဖဆိုမည့္ ေက်ာင္းအမည္၊ လိပ္စာ၊ ခံုနံပါတ္မ်ားေပးကာ ေကာင္းစြာေျဖဆိုႏိုင္ေရး၊ ႏွစ္ခ်င္းေပါက္ေအာင္ျမင္ႏိုင္ေရး၊ ေျခာက္ဘာသာဂုဏ္ထူးထြက္ေရး စသည့္အခ်က္မ်ားျဖင့္ ဘိုးဘိုးႀကီးထံ လာေရာက္ၾကေၾကာင္း ယင္းဗိမာန္တြင္ နိဗၺာန္ေဆာ္အျဖစ္ ခုနစ္ႏွစ္ခန္႔လုပ္ကိုင္ခဲ့သူ အသက္ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္အရြယ္ ဦးေမာင္ေအးကေျပာသည္။

၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းအခ်ိန္မ်ားတြင္ တ႐ုတ္လူမ်ဳိးအခ်ဳိ႕ကလည္း ေျမကိစၥမ်ား၊ ေက်ာက္အေရာင္းအ၀ယ္ကိစၥမ်ား ေအာင္ျမင္ေရးအတြက္ ဘိုးဘိုးႀကီးထံ လာေရာက္မႈမ်ားလည္းရွိသည္။ ဖားကန္႔သို႔ ေက်ာက္အ၀ယ္ထြက္တိုင္း ဘုရားႀကီး၊ ေအာင္ေတာ္မူဘုရားတို႔အပါအ၀င္ ဘိုးဘိုးႀကီးကိုပါ လာေရာက္ဂါရ၀ျပဳေလ့ရွိေၾကာင္း လား႐ႈိးၿမိဳ႕ဇာတိျဖစ္သူ ရွမ္းတ႐ုတ္အမ်ဳိးသားတစ္ဦးကေျပာသည္။ ယခုကဲ့သို႔ ဘိုးဘိုးႀကီးအား ဂါရ၀ျပဳၿပီးမွ ခရီးထြက္ျခင္းျဖင့္ အျခားသူမ်ား ေက်ာက္ရွားေနလွ်င္ေတာင္ ၎တို႔အတြက္ အခက္အခဲမရွိ အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕ေလ့ရွိသည္ဟု ၎ကဆုိသည္။

ဘိုးဘိုးႀကီးမွာ ပုဏၰားမ်ဳိးႏြယ္၀င္တစ္ဦးျဖစ္သည့္အတြက္ ၎အား ကိုးကြယ္ယံုၾကည္သူမ်ားထဲတြင္ ၿမိဳ႕ခံဟိႏၵဴလူမ်ဳိးအမ်ားစုလည္း ပါ၀င္သည္။ ဟိႏၵဴႏြယ္ဖြားအမ်ားစုမွာ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရးမွအစ အိမ္တြင္းေရးကိစၥရပ္မ်ားအထိပါ ဘိုးဘိုးႀကီးနတ္ကို လာေရာက္တုိင္တည္မႈ ျပဳလုပ္တတ္သည္ဟု ၿမိဳ႕ခံဟိႏၵဴလူမ်ဳိး အသက္သံုးဆယ္အရြယ္အမ်ဳိးသမီးက ေျပာသည္။

ယင္းဗိမာန္ႀကီးတစ္ခုလံုးသို႔ လာေရာက္သူ လူအမ်ားအား သက္ဆိုင္ရာနတ္မ်ားသိေစေရး တိုင္တည္ရြတ္ဆိုအပ္ႏွံေပးရသည့္ အသက္ခပ္ႀကီးႀကီးအရြယ္ နိဗၺာန္ေဆာ္ အမ်ဳိးသားႏွစ္ဦး၊ အုန္းပဲြငွက္ေပ်ာပဲြမ်ားကပ္ျခင္း၊ စြန္႔ ျခင္းမ်ားျပဳလုပ္ေပးရန္ ၀န္ထမ္းအမ်ဳိးသားႏွစ္ဦး စုစုေပါင္းေလးဦးႏွင့္ ႀကီးၾကပ္သူ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးက တာ၀န္ယူသည္။ ေန႔စဥ္ လာေရာက္တိုင္တည္သူ အနည္းအမ်ားေပၚမူတည္ၿပီး ရရွိလာသည့္ အလွဴေငြမ်ားထဲမွ နိဗၺာန္ေဆာ္မ်ား၊ ၀န္ထမ္းမ်ားအား အခ်ဳိးက်ခဲြေ၀ေပးရသည္ဟု မႏၲေလးေတာင္ေတာ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဆရာေတာ္မ်ားအဖဲြ႕ ဒုတိယဥကၠ႒ ဦးအာဒိစၥကမိန္႔ၾကားသည္။

မည္သို႔ပင္ဆိုေစ ယင္းနတ္နန္းသံုးနန္းရိွေသာ ဘိုးဘိုးႀကီးဗိမာန္မွ အသက္ႀကီးရင့္ၿပီး အလုပ္အကိုင္မရွိျဖစ္ေနရသည့္ ပင္စင္စားအမ်ဳိးသားႀကီး အေယာက္ ၂၀ ခန္႔ကို အလုပ္ေပးထားသည္။ ၎တို႔အားလံုးကို မႏၲေလးေတာင္ေတာ္ေဂါပကအဖဲြ႕က ခန္႔အပ္ထားျခင္းျဖစ္ၿပီး လစဥ္အလွည့္က်တာ ၀န္ထမ္းေဆာင္ေစသည္ဟု ဦးအာဒိစၥကပင္ ထည့္သြင္းမိန္႔ၾကားသည္။

‘‘ဒီလိုေနရာမ်ဳိးေတြက စီးပြားပ်က္ေလစည္ေလပဲ။ ေနာက္လည္း ဒီတိုင္းပဲ စည္ကားေနဦးမွာပဲ။ တိုင္းျပည္မတိုးတက္သေရြ႕ေတာ့ ကိုးကြယ္ရာေတြလိုက္ရွာၿပီး သတ္မွတ္ေနၾကဦးမွာပဲ’’ဟု ဆရာဆူးငွက္က ဘိုးဘိုးႀကီးနတ္အား ကိုးကြယ္မႈအေျခအေနမ်ား ေရရွည္ဆက္လက္တည္တံ့ေနဦးမည့္ အေျခအေနႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး သူ႔အျမင္ကိုေျပာသည္။

7day news journal