အာဒမ္နွင့္ ဧ၀သည္ အာဖရိက၌ ရွင္သန္ ေနထိုင္ခဲ့ပံုရေၾကာင္း သိပၸံပညာရွင္မ်ား ေတြ့ရိွ


ကမၻာဦးလူသားမ်ားအျဖစ္ သတ္မွတ္ျခင္း ခံထားရေသာ အာဒမ္နွင့္ ဧ၀တို့သည္ အာဖရိက၌ ရွင္သန္ ေနထိုင္ခဲ့ပံုရေၾကာင္း အေမရိကန္နိုင္ငံ ကယ္လီဖိုးနီးယားျပည္နယ္ စတန့္ဖို့ဒ္တကၠသိုလ္မွ သိပၸံပညာရွင္မ်ား၏ စူးစမ္းေလ့လာမႈမ်ား အရ ေတြ့ရိွခဲ့သည္။ သိပၸံပညာရွင္မ်ားသည္ အာဒမ္၏ ၀ိုင္ခရိုမိုဆိုမယ္လ္ ဆဲလ္နွင့္ ဧ၀၏ မီတိုခရုန္ဒရယ္ဆဲလ္ အမို်းအစား ပါ၀င္ေသာ လူမ်ားကို လိုက္လံရွာေဖြျပီး စူးစမ္းေလ့လာမႈမ်ား ျပုလုပ္ခဲ့ရာ အာဒမ္နွင့္ဧ၀တို့သည္ မူလက ေမွ်ာ္မွန္းထားသည္ထက္ ပိုမို ေရွးက်ေသာကာလ၌ အသက္ရွင္ ေနထိုင္ခဲ့သည္ဟု သတ္မွတ္ခဲ့ၾကသည္။

အာဒမ္၏ ဆဲလ္အမို်းအစားသည္ လြန္ခဲ့သည့္ နွစ္ေပါင္း ၁၅၆၀၀၀ နွင့္ အထက္ ကာလ၌ အသက္ရွင္ ေနထိုင္ခဲ့ေသာ ေရွးေခတ္လူသားမ်ား၏ ခနၶာကိုယ္တြင္း ေတြ့ရိွရနိုင္ျပီး ဧ၀၏ ဆဲလ္အမို်းအစားကို လြန္ခဲ့သည့္ နွစ္ေပါင္း ၁၄၈၀၀၀ ၀န္းက်င္၌ အသက္ရွင္ေနထိုင္ခဲ့သည့္ လူသားမ်ား၏ ခနၶာကိုယ္တြင္ ေတြ့ရိွရသည္။ သို့ရာတြင္ သိပၸံပညာရွင္မ်ားသည္ ၎တို့နွစ္ဦး ေတြ့ဆံုခဲ့ျပီးေနာက္ ထြက္ေပၚလာေသာ လူသားဆဲလ္ ပံုစံသစ္မ်ားနွင့္ ပတ္သက္၍ စူးစမ္းရွာေဖြမႈမ်ား ဆက္လက္ ျပုလုပ္လ်က္ ရိွေၾကာင္း စတန့္ဖို့ဒ္တကၠသိုလ္မွ မို်းရိုးဗီဇဆိုင္ရာ စူးစမ္းေလ့လာေရး ပါေမာကၡ ကားလို့စ္ဘူစတာဖန္တီက ေျပာၾကားသြားခဲ့သည္။

ျပည္ျမန္မာ

အျပည့္အစုံသုိ႔ »

အမ်ိဳးသား ၂၃ ဦးႏွင့္ အိမ္ေထာင္က်ဖူးသူ


Linda Wolfe လို႔အမည္ရတဲ့ အမ်ိဳးသမီးပါ။ အသက္ ၁၆ ႏွစ္က ပထမဆံုး အိမ္ေထာင္က်ပါတယ္။ အိမ္ေဘးက ရြယ္တူ ေကာင္ေလးပါ။ ေကာင္ေလးက ခ်စ္ခြင့္ပန္မွုကိုလက္ခံျပီး မိဘ သေဘာမတူလည္း ကိုယ့္သေဘာနဲ႔ လက္ထက္ခဲ့ၾကပါတယ္။...

အခ်စ္စစ္ကို သူမ ရွာမေတြ႔ပါဘူး။ ဒီလိုနဲ႔ ကြာရွင္းျပတ္ ဆဲျပီး ေနာက္ တစ္ေယာက္နဲ႔ အိမ္ေထာင္ျပဳပါတယ္။ မေတြ႔ေသး ပါဘူး။ ေနာက္ တစ္ေယာက္ထပ္ျပဳပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ၂၃ ေယာက္ ျပည့္ခဲ့ပါဘူး။ သူ႔မွာ သားသမီး ၇ ဦးထြန္းကားျပီး ေျမးေတြလည္း ရေနပါျပီ။

သူမ အသက္ကလည္း ၆၈ ႏွစ္ပါ။ အေမရိကန္ႏိုင္ငံ အင္ဒီးယားနား ျပည္ နယ္မွာ ေနထိုင္ပါတယ္။ ကမၻာ့ အိမ္ေထာင္ျပဳအၾကိမ္ အေရအတြက္ အမ်ားဆံုး အမ်ိဳးသမီး အျဖစ္လည္း စံခ်ိန္တင္ထား ပါတယ္။ အမ်ိဳးသားေတြ အားလံုးနဲ႔လည္း ကြာရွင္းျပီးပါျပီ။ အခ်ိဳ ႔အမ်ိဳးသားေတြဆုိရင္ ကြယ္ေတာင္ ကြယ္လြန္ခဲ့ပါျပီ။

သုိ႔ေပမယ့္ သူ တစ္ေယာက္တည္း မေနႏိုင္ပါဘူးတဲ့။ အထီးက်န္တဲ့ ေဝဒနာ ကို မခံစားႏိုင္လို႔ အိမ္ေထာင္ထပ္ျပဳဖို႔အတြက္ အစီအစဥ္ ရွိေသးေၾကာင္း သိရပါတယ္။
wirednews

Kayan Times

အျပည့္အစုံသုိ႔ »

လူမႈေရးလုပ္ငန္းေတြ လုပ္ဦးမည့္ ဂစ္တာသမား



ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အေအာင္ျမင္ဆံုး ေတးဂီတဝိုင္း တစ္ဝိုင္းျဖစ္သည့္ Iron Cross တီးဝိုင္း၏ Lead ဂစ္တာသမားတစ္ဦးအျဖစ္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေအာင္ျမင္မႈ ရရွိထားသူ၊ လူမႈေရးလုပ္ငန္းမ်ားလည္း လုပ္ေဆာင္ သြားဦးမည့္သူမွာ ခ်စ္စမ္းေမာင္ျဖစ္သည္။

သူ႔ကို ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီး ဟသၤာတၿမိဳ႕နယ္၊ ႏြယ္ေခြ ေက်းရြာတြင္ သင္းအုပ္ဆရာဖခင္ႏွင့္ သာမန္အိမ္ရွင္မတစ္ဦး ျဖစ္ေသာ မိခင္တို႔မွ ေမြးဖြားခဲ့သည္။ ေမြးခ်င္းေမာင္ႏွမ ငါးဦးရွိၿပီး သူကအငယ္ဆံုးသား ျဖစ္သည္။ ဘဝတြင္ ဂစ္တာသမားတစ္ဦးအျဖစ္ ေအာင္ျမင္မႈ ရရွိေနျခင္းမွာ ဘုရားေပးေသာ ပါရမီေၾကာင့္ဟု ယူဆေၾကာင္း သူကဆိုသည္။

ေလးႏွစ္သားတြင္ ဂစ္တာစတီး

ခရစ္ယာန္ ဘာသာဝင္ အသိုင္းအဝိုင္းတြင္ ေမြးဖြားခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ဂီတႏွင့္ မစိမ္းသလို၊ အစ္ကိုျဖစ္သူမ်ား ကလည္း အိမ္တြင္ ဂစ္တာမ်ား တီးခတ္ေနျခင္းေၾကာင့္ ငယ္စဥ္ကတည္းက ဂစ္တာႏွင့္ သူထိေတြ႕ခဲ့ရၿပီး ေလးႏွစ္သားအရြယ္ကပင္ ဂစ္တာစတင္ တီးခတ္ခဲ့သည္ဟု သူကဆိုသည္။ သူ႔ကိုဂစ္တာ တီးခတ္တတ္ေအာင္ စတင္ သင္ၾကားေပးခဲ့သူမ်ားမွာ သူ႔အစ္ကိုႏွစ္ဦးျဖစ္ၿပီး အစ္ကိုမ်ား ဂစ္တာတီးၿပီး ခ်ထားပါက သူေကာက္ကိုင္ၿပီး ေလွ်ာက္တီးေလ့ရွိသည္။

သူငယ္တန္း ေက်ာင္းသားအရြယ္ မိဘဆရာ ကန္ေတာ့ပြဲတြင္ သူႏွင့္ရြယ္တူ ကေလးမ်ားႏွင့္ ဂစ္တာ တီး၍ သီဆိုေဖ်ာ္ေျဖခဲ့ဖူးသလို တတိယတန္း ေက်ာင္းသားအရြယ္တြင္လည္း သူဂစ္တာတီးတတ္ သည္ကိုသိေသာ သူတို႔ရြာတြင္ ဒံုမင္းတီး ဦးေအာင္သန္းႏွင့္အတူ မဂၤလာေဆာင္ႏွင့္ အလွဴပြဲမ်ားကို သူလိုက္လံ တီးခတ္ခဲ့ဖူးသည္။ ထိုစဥ္က တစ္ညကို ၁၀ က်ပ္ရသည္ဟု သူကေျပာျပသည္။ ပဥၥမတန္း ေက်ာင္းသားအရြယ္တြင္လည္း သီခ်င္းဆိုခ်င္ေသာ သူငယ္ခ်င္းမ်ားေၾကာင့္ နယ္ၿမိဳ႕မ်ားတြင္ သူလိုက္လံ ေဖ်ာ္ေျဖခဲ့ဖူးသည္။

ဆရာေကာင္းႏွင့္ ေတြ႕ခဲ့တယ္

သူဂစ္တာတီး ဝါသနာပါသည္ကို သိသည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ဆည္ေျမာင္းဦးစီးဌာနတြင္ အလုပ္ဝင္ေန ေသာ အစ္မျဖစ္သူက ဆယ္ရက္ၾကာ ဂစ္တာသင္တန္းတစ္ခုကို တက္ေရာက္ရန္အတြက္ သူ႔ကိုရန္ကုန္ၿမိဳ႕သို႔ ေခၚခဲ့သည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ MYC ဘုရားေက်ာင္းတြင္ တက္ေရာက္ရသည့္ ဆယ္ရက္ၾကာ ဂစ္တာသင္တန္း၌ သူ႔ဘဝ၏ လက္ဦးဆရာျဖစ္သည့္ ဂစ္တာပညာရွင္ ေစာဘြဲ႕မွဴးႏွင့္ သူေတြ႕ႀကံဳခဲ့ရသည္။ ေစာဘြဲ႕မွဴးႏွင့္ ေတြ႕ဆံုၿပီးေနာက္တြင္ ဂစ္တာပညာကို ပိုမို႐ူးသြပ္လာခဲ့သည္ဟု သူကေျပာျပသည္။

ဂစ္တာသင္တန္းကို ဆယ္ရက္ၾကာ တက္ေရာက္ၿပီးေနာက္တြင္ နယ္သို႔ သူတစ္ေခါက္ျပန္ခဲ့ရသည္။ နယ္သို႔ ျပန္ေရာက္ေသာ အခါတြင္လည္း စားလို႔မဝင္၊ အိပ္လို႔မေပ်ာ္ဘဲ ဂစ္တာပညာကိုသာ တစ္ခ်ိန္လံုး ေလ့လာဆည္းပူးခ်င္ေနေသာ သူ႔ကို ၾကည့္ၿပီး စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ေနေသာ မိဘမ်ားက ရန္ကုန္ရွိ အစ္မထံသို႔ ျပန္လည္ ေစလႊတ္ၿပီး သူလိုအပ္သမွ်ကို တတ္ႏိုင္သမွ် ပံ့ပိုးေပးမည္ဟု ေျပာၾကားသည့္အတြက္ ရန္ကုန္သို႔ သူျပန္လာခဲ့သည္။

ရန္ကုန္သို႔ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ျပန္လည္ ေရာက္ရွိလာေသာ အခါတြင္ ေစာဘြဲ႕မွဴးႏွင့္ သူပိုမိုရင္းႏွီးခင္မင္ လာခဲ့သည္။ ထိုစဥ္က ေစာဘြဲ႕မွဴးမွာ ေဆးျဖတ္ခါစ ျဖစ္သည့္အတြက္ ဂစ္တာသိပ္မတီး ႏုိင္ေသာ္လည္း သူ႔ကို အၿမဲလိုလို အားေပးေလ့ရွိသလို သူကလည္း တေလးတစား ဆက္ဆံၿပီး ေဝယ်ာဝစၥမ်ား လုပ္ေပးခဲ့သည္ဟု သူကဆိုသည္။

ေစာဘြဲ႕မွဴး ေဆးျဖတ္ၿပီးေနာက္အျပင္ Recording မ်ားတြင္ ဂစ္တာ သြားေရာက္တီးေသာအခါ သူ႔ကိုလည္း ေခၚေဆာင္သြားခဲ့ၿပီး အခြင့္အေရးရလွ်င္ ရသလို သူ႔ကိုလည္း ေပးတီးခဲ့သည္။ ထိုစဥ္က အမ်ားဆံုး တီးေပးခဲ့ရသည္မွာ ဂီတလုလင္ ဦးကိုကို၏ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမ်ားျဖစ္ၿပီး ထိုသို႔တီးခတ္မႈက အေတြ႕အႀကံဳမ်ားစြာ ရေစခဲ့ေၾကာင္း သူကေျပာျပသည္။ “ကိုယ္သူ႔ကို ေက်းဇူးတင္ရမွာတစ္ခုက ေတးသံရွင္ စိုးလြင္လြင္ရဲ႕ မာနမ်က္ႏွာစီးရီး တစ္ေခြလံုးကို သူ Solo တီးထားတာကို ဖ်က္ၿပီး ကြၽန္ေတာ့္ကို အသစ္ျပန္တီးခိုင္းတယ္။ ဒီစီးရီးက ကြၽန္ေတာ့္ ပထမဆံုး ဂစ္တာသမား ဘဝအစမွာ တီးခဲ့ရတဲ့ စီးရီးပါ။ အဲဒီေခတ္တုန္းက စတူဒီယိုမွာ Day Duty တစ္ခုလံုးယူၿပီး သီခ်င္းသြင္းမယ္ဆို ေလး၊ ငါးေျခာက္ပုဒ္ေလာက္ သြင္းလို႔ရတဲ့ေခတ္မွာ ကြၽန္ေတာ္က ဂစ္တာ Solo သက္သက္ကို တစ္ေန႔လံုး အခ်ိန္ယူၿပီး တီးတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ကို ျဖစ္ေစခ်င္ေတာ့ အားလံုးကလည္း အားေပးတယ္။ Day Duty တစ္ခုလံုးကို ကြၽန္ေတာ္တစ္ေယာက္တည္း တီးတာဆိုေတာ့ ကုန္က်စရိတ္ အမ်ားႀကီး ရွိေပမယ့္ ဒီေန႔မၿပီးလည္း ျပႆနာ မရွိဘူးဆိုၿပီး ဆရာေစာဘြဲ႕မွဴးက အားေပးခဲ့တယ္။ ဆရာနဲ႔ကြၽန္ေတာ္က ေနာက္ပိုင္း သားအဖလို ျဖစ္သြားတယ္။ သူကလည္း အိမ္မျပန္ေတာ့ဘူး။ ဘုရားေက်ာင္းမွာပဲ ေနတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ကလည္း ေက်ာင္းဆင္းတာနဲ႔ ေက်ာင္းစိမ္းနဲ႔လာၿပီး ဂစ္တာလာတီးတယ္” ဟု ေစာဘြဲ႕မွဴးနဲ႔ ပတ္သက္သည့္ အမွတ္တရ အျဖစ္အပ်က္ကုိ သူက ေျပာျပသည္။

Iron Cross

ေစာဘြဲ႕မွဴးႏွင့္အတူ အျပင္ Recording မ်ားတြင္ သူလိုက္လံ တီးခတ္ခဲ့သလို ေနာက္ပိုင္းတြင္ ေစာဘြဲ႕မွဴးကိုယ္တိုင္ တည္ေထာင္ခဲ့ေသာ Symphony တီးဝိုင္းအျပင္ New Waves ႏွင့္ Success တီးဝိုင္းမ်ားတြင္ သူတီးခတ္ခဲ့သည္။

အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ Symphony တီးဝိုင္းကို ဖ်က္သိမ္းခဲ့ၿပီးေနာက္တြင္ ေစာဘြဲ႕မွဴးက သူအပါအဝင္ New Waves တီးဝိုင္းမွ ကိုခရမ္းႏွင့္ ကိုခင္ေမာင္သန္႔၊ မိုးေသာက္ပန္း တီးဝိုင္းမွ ကိုဗညားႏိုင္တို႔ကို စုစည္း၍ Iron Cross တီးဝိုင္းကို စတင္တည္ေထာင္ခဲ့သည္။ Iron Cross တီးဝိုင္းမွာ စတင္တည္ေထာင္ၿပီး ေသာ္လည္း နာမည္သာရွိၿပီး သူမွလြဲ၍ တီးဝိုင္းရွိ အျခားသူမ်ားမွာ အျပင္ Recording မ်ားတြင္ လိုက္လံ တီးခတ္ေသာေၾကာင့္ တီးဝိုင္းတြင္ သူတစ္ေယာက္တည္းလိုလုိ က်န္ေနခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တီးဝိုင္း ရပ္တည္ရွင္သန္ရန္အတြက္ Iron Cross တီးဝိုင္း၏ မန္ေနဂ်ာျဖစ္သူ ေဒါက္တာကိုကိုလြင္က အဖြဲ႕သားမ်ားကို အစည္းအေဝးတစ္ခု ေခၚယူ၍ တိုင္ပင္ခဲ့ သည္။ အမ်ားသေဘာတူညီခ်က္ျဖင့္ Iron Cross တီးဝိုင္းကို အလုပ္အပ္ႏွံမႈ မရွိပါက အျပင္ Recording မ်ားကို လိုက္မတီးဘဲ ဒီအတိုင္းသာေနရန္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့သည္။

Iron Cross တီးဝိုင္းကို စတင္တည္ေထာင္စ ကာလမ်ားတြင္ လူအမ်ားက တီးဝိုင္းကို ေစာဘြဲ႕မွဴးတီးဝိုင္း ဟုသာ လူသိမ်ားခဲ့သည္။ ၁၉၉၂ ခုႏွစ္တြင္နယ္မွ ရန္ကုန္သို႔ စီးရီးသြင္းရန္ ဆင္းလာေသာ ေတးသံရွင္ ေလးျဖဴႏွင့္ Iron Cross တီးဝိုင္းတို႔ ပူးေပါင္းမိၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ တီးဝိုင္းမွာ ပိုမိုေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။ ထို႔ျပင္ Iron Cross တီးဝိုင္းေအာင္ျမင္မႈ အတြက္ ေက်းဇူးတင္ရမည့္သူမွာ ထိုစဥ္က သ႐ုပ္ေဆာင္ အျဖစ္သာမက ေတးသံရွင္အျဖစ္ပါ ေအာင္ျမင္မႈ ရေနေသာ စိုးသူျဖစ္ၿပီး သူသီဆုိေသာ စင္ျမင့္ေဖ်ာ္ေျဖပြဲ တိုင္းတြင္ Iron Cross တီးဝိုင္းကို လက္တြဲေခၚယူခဲ့သည္ဟု သူကေျပာျပသည္။

ယခုအခါ Iron Cross တီးဝိုင္းမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အေအာင္ျမင္ဆံုး တီးဝိုင္းျဖစ္ေနသလို သူ႔ကိုလည္း အေတာ္ဆံုး ဂစ္တာပညာရွင္ တစ္ေယာက္အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳ ခံေနရၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း ယခုကဲ့သို႔ အေနအထားမ်ဳိး ေရာက္ရွိရန္ အခက္အခဲမ်ားစြာ ေတြ႕ႀကံဳခဲ့ရသည္ဟု သူကေျပာျပသည္။

“ဘဝစတာကေတာ့ သုညကစတာပဲ။ ငယ္ငယ္က သီခ်င္းနားေထာင္ခ်င္ရင္ေတာ့ ကက္ဆက္ မရွိေတာ့ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေတြမွာ နားေထာင္ရတယ္။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ထိုင္ရတာလည္း သိပ္ဝါသနာ မပါဘူး။ သီခ်င္းနားေထာင္ခ်င္လို႔သာ သြားတာ။ ေနာက္ပိုင္း ဂစ္တာတီးက်င့္ဖို႔ အတြက္ ကက္ဆက္ အစုတ္ကေလး တစ္ခုကို ဝယ္ၿပီးနားေထာင္ရတယ္။ ေတာ္ေတာ့္ကို မျပည့္မစံုနဲ႔ ျဖတ္သန္းလာခဲ့ရတယ္” ဟု သူက ေျပာျပသည္။

ကိုယ္တိုင္ ဆက္ေလ့လာတယ္

Iron Cross တီးဝိုင္းဖြဲ႕ၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ သူ၏ဂစ္တာပညာ တိုးတက္ဖို႔အတြက္ ကိုယ္တိုင္သာ အားထုတ္ ေလ့လာခဲ့သည္ဟု သူကေျပာျပသည္။ သူတို႔ ေခတ္တြင္ ဂစ္တာေလ့က်င့္ရန္ Guitar Lessons ေခြမ်ား ရွားပါးသလို Video Tapes မ်ားကို ၾကည့္၍သာ ေလ့က်င့္ခဲ့ရၿပီး ယခုေခတ္တြင္မူ Guitar Lessons ဒီဗီဒီေခြမ်ား အလြယ္တကူ ရရွိႏိုင္ၿပီး အင္တာနက္ ထြန္းကားလာသည့္အတြက္ ေနာက္မ်ဳိးဆက္မ်ား အတြက္လည္း ဂစ္တာပညာကို အဆင္ေျပ ေခ်ာေမြ႕စြာ ေလ့လာဆည္းပူးခြင့္ ရရွိေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း သူကဆိုသည္။

ဂစ္တာပညာႏွင့္ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ျပဳေနသည့္အတြက္ ဂစ္တာကို အၿမဲလိုလို ထိေတြ႕တီးခတ္ေနရကာ Recording မ်ားတြင္ တီးခတ္မႈကလည္း သူ႔အတြက္ ေလ့က်င့္သလို ျဖစ္ေနၿပီး ညဘက္ အိပ္မေပ်ာ္ေသာ အခါမ်ားတြင္လည္း ဂစ္တာထတီးေလ့ ရွိသည္ဟု သူကေျပာျပသည္။

သူ႔ဘဝ၏ ဂစ္တာသူရဲေကာင္းမွာ ဆရာေစာဘြဲ႕မွဴး ျဖစ္ၿပီး မဇၩိမလိႈင္း တီးဝိုင္းမွ ဂစ္တာသမား ေဇာ္မ်ဳိးထြဋ္ကိုလည္း ႀကိဳက္ႏွစ္သက္သလို က်န္သည့္ ဂစ္တာသမားမ်ားမွာလည္း သူ႔အတြက္ ျမင္ဆရာ၊ ၾကားဆရာမ်ား ျဖစ္သည္ဟု သူကဆိုသည္။ ျပည္ပရွိ ဂစ္တာသမား မ်ားထဲမွလည္း သူ၏ ဂစ္တာပညာအတြက္ အေထာက္အကူ ျပဳႏိုင္မည့္ သူမ်ားထံမွ ေလ့လာဆည္းပူးေလ့ ရွိသည္ဟု သူက ေျပာျပသည္။

ေငြေခ်းၿပီး ဝယ္ရတယ္

ဂစ္တာပညာကို ငယ္စဥ္ကတည္းက ဝါသနာပါေသာ သူက ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ေသာ ဂစ္တာမ်ားကိုလည္း ဝယ္ယူစုေဆာင္းေလ့ ရွိသည္။ သူ႔ထံတြင္ ကမာၻ႔နာမည္ႀကီး အမွတ္တံဆိပ္ ဂစ္တာမ်ား ျဖစ္ေသာ Fender, Gibson စေသာ ဂစ္တာမ်ား အပါအဝင္ ဂစ္တာေပါင္းမ်ားစြာ ပိုင္ဆိုင္ထားၿပီး ျဖစ္ေသာ္လည္း ဂစ္တာသမား ဘဝအစတြင္ သူပထမဆံုး ပိုင္ဆိုင္ခဲ့ရေသာ ဂစ္တာေလး အေၾကာင္းကို ျပန္ေျပာင္း ေျပာျပသည္။

“အဲဒီတုန္းက ကြၽန္ေတာ္ ပထမဆံုးဝယ္တာ Electric ဂစ္တာေလး တစ္လံုးပါ။ ေစ်းႏႈန္းက ၅၇၀၀၀ ေလာက္ေပးရတယ္။ ဒီေငြပမာဏကို မတတ္ႏိုင္တဲ့အတြက္ သူမ်ားဆီက ပိုက္ဆံေတြ လိုက္ေခ်းၿပီး ဝယ္၊ ၿပီးမွ တျဖည္းျဖည္း ျပန္ဆပ္ရတာေပါ့” ဟု သူကဆိုသည္။

PTL စတူဒီယို

Iron Cross တီးဝိုင္းႏွင့္ ေအာင္ျမင္ေနေသာ အခ်ိန္ျဖစ္သည့္ ‘၁၉၉၇’ ခုႏွစ္တြင္ သူ၏ကိုယ္ပိုင္ စတူဒီယို ေထာင္ရန္ အေၾကာင္း ေပၚေပါက္လာခဲ့သည္။ ထိုစဥ္က လင္း၊ ေမ၊ စတူဒီယို (D)၊ အိုေအစစ္ စေသာ စတူဒီယိုမ်ားတြင္ လိုက္လံတီးခတ္ခဲ့ရၿပီး ကိုယ္ပိုင္စတူဒီယို ေထာင္ရန္ရည္ရြယ္ခ်က္ လံုးဝမရွိခဲ့ဟု သူကဆိုသည္။

ထိုစဥ္ သူ၏သူငယ္ခ်င္းတစ္ဦးက စတူဒီယို ပစၥည္းမ်ားကို ေရာင္းခ်လိုေၾကာင္း ၾကားရသည့္အတြက္ စိတ္ဝင္စား၍ ေမးျမန္းၾကည့္ေသာအခါ ေငြအရစ္က်ေပး၍ ပစၥည္းမ်ားကို ယူႏိုင္ေၾကာင္း ေျပာေသာေၾကာင့္ သူယူခဲ့သည္။ ရရွိလာေသာ ပစၥည္းမ်ားျဖင့္ စတူဒီယိုတစ္ခု စတင္ရန္ ျပင္ဆင္ဆဲ အခ်ိန္တြင္ပင္ စတူဒီယို ပစၥည္းမ်ားကို သူ၏သူငယ္ခ်င္းႏွင့္အတူ ပိုင္ဆိုင္ထားေသာသူက ပစၥည္းမ်ားကို အရစ္က် ေငြေခ်စနစ္ျဖင့္ မေရာင္းလိုဘဲ ေငြတစ္လံုးတည္း လိုခ်င္သည္ဟု ဆိုကာ ပစၥည္းမ်ားကို ျပန္ယူသြားသည့္အတြက္ သူစိတ္ဓာတ္က်ခဲ့ရသည္။ သူစိတ္ဓာတ္က်သြားမည္ကို မလိုလားေသာ သူ၏ေယာကၡမ ျဖစ္သူက ပစၥည္းတန္ဖိုး အားလံုးကို သူ႔ကိုယ္စား ေပးေခ်ထားမည္ျဖစ္ၿပီး ေနာက္မွတျဖည္းျဖည္း ျပန္ဆပ္ရန္ ေျပာသည့္အတြက္ စတူဒီယို ပစၥည္းမ်ားကို သူျပန္ယူခဲ့ၿပီး PTL စတူဒီယိုကို စတင္တည္ေထာင္ခဲ့သည္။

PTL စတူဒီယိုကို ဦးေဆာင္ တည္ေထာင္ေသာ သူကိုယ္တိုင္က အေတြ႕အႀကံဳ နည္းပါးသည့္အတြက္ အစပိုင္းတြင္ စတူဒီယိုအေပၚ ယံုၾကည္မႈ နည္းပါးသည့္ အျဖစ္မ်ဳိးႏွင့္ ႀကံဳခဲ့ရသည္။ သူကိုယ္တိုင္က သမာၻမရွိသည့္ စတူဒီယိုမ်ားတြင္ သြားေရာက္တီးခတ္ပါက ေနာက္ေက်ာမလံုသလို ခံစားရသည့္အတြက္ ထိုကဲ့သို႔ ယံုၾကည္မႈ နည္းပါးျခင္းကို ကိုယ္ခ်င္းစာသည္ဟု သူကဆိုသည္။

PTL စတူဒီယိုႏွင့္ ပတ္သက္၍ သူ၏ႀကိဳးစားခ်င္စိတ္ကို ေစ့ေဆာ္ေပးေသာ ျဖစ္ရပ္တစ္ခုကိုလည္း သူက ေအာက္ပါအတိုင္း ေျပာျပသည္။
“အဲဒီတုန္းက ကိုအငဲရဲ႕ Unplugged စီးရီးက PTL မွာ အရင္သြင္းတာ။ ေနာက္မွ သူဘယ္လိုစိတ္ကူး ေပါက္လဲ မသိဘူးေပါ့ေနာ္။ သူ႔ကိုက်ပ္ေပးတဲ့သူေတြလည္း ရွိရင္ ရွိမွာေပါ့။ ပိုက္ဆံ အကုန္အက်ခံၿပီးမွ မင္းတစ္ခုခု ျဖစ္သြားရင္ မလြယ္ဘူးဆိုၿပီး ေျပာၾကမွာေပါ့။ အဲဒီအေခြႀကီးကို လင္းစတူဒီယိုမွာ ျပန္သြားသြင္းတယ္။ ဘဝမွာေတာ့ အဲဒီတစ္ခ်က္ေတာ့ နည္းနည္းအခံရ အခက္ဆံုးေပါ့ေနာ္။ ဒီမွာသြင္းၿပီးခါမွ တျခားေနရာမွာ ျပန္သြားသြင္းရတယ္ဆိုေတာ့ ကိုယ့္ကိုယံုၾကည္မႈ မရွိဘူးဆိုတာ သိသြားတယ္။ အဲဒီကေနစၿပီး အျပင္းအထန္ ႀကိဳးစားတယ္”

PTL စတူဒီယိုအတြက္ ဒစ္ဂ်စ္တယ္စနစ္၊ ကြန္ပ်ဴတာစနစ္ႏွင့္ အသံုးျပဳ အသံသြင္းယူမႈ အပိုင္းကို သူစိတ္ဝင္တစား ေလ့လာခဲ့သလို အရည္အေသြးျမင့္ ေနာက္ဆံုးေပၚစက္ပစၥည္းမ်ား အျမတ္အစြန္းကို အဓိက မထားဘဲ ဝယ္ယူျဖည့္ဆည္းၿပီး ေစတနာအျပည့္ႏွင့္ လုပ္ေဆာင္ေပးခဲ့သည့္အတြက္ လူအမ်ား၏ ယံုၾကည္မႈ ရရွိလာသလို Iron Cross တီးဝိုင္းမွ ေတးသံရွင္မ်ားကလည္း PTL စတူဒီယိုတြင္သာ အသံသြင္းယူမႈေၾကာင့္ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ ေအာင္ျမင္မႈ ရရွိလာခဲ့သည္ဟု သူကဆိုသည္။

မိသားစု

သူ၏ဇနီးျဖစ္သူမွာ MYC ဘုရားေက်ာင္းမွ ေဒါက္တာေဒးဗစ္႐ံုမို၏ သမီးျဖစ္ၿပီး သူ႔တြင္သားသမီး သံုးေယာက္ရွိေနၿပီ ျဖစ္သည္။ သားသမီးသံုးေယာက္အနက္ အငယ္ဆံုး သမီးျဖစ္သူမွာ သူငယ္စဥ္ကကဲ့သို႔ ဂစ္တာတီးျခင္းကို ဝါသနာပါၿပီး ေန႔ရွိသေရြ႕ အၿမဲလိုလို ေလ့က်င့္ေနေလ့ ရွိသည့္အတြက္ က်န္းမာေရးထိခိုက္မည္ စိုးေသာေၾကာင့္ ထိုကဲ့သို႔ မျပဳလုပ္ရန္ တားထားရသည္ဟု သူကဆိုသည္။ သားသမီးမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ သူ၏ဆႏၵကိုလည္း ေအာက္ပါအတိုင္း ဖြင့္ဟသည္။

“သားသမီးေတြအေပၚ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကေတာ့ အမ်ားႀကီးမထားပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္ ဂစ္တာတီးလို႔ သူတို႔ လိုက္တီးရမယ္ ဆိုတာမ်ဳိးေတာ့ မရွိဘူး။ အဲဒီလို တီးၿပီး ေအာင္ျမင္သြားရင္ေတာ့ အတိုင္းထက္အလြန္ ေပါ့။ ေအာင္ျမင္မႈဆိုတာလည္း ဘုရားသခင္ အလိုေတာ္ရွိမွလည္း ျဖစ္တာဆိုေတာ့ ဘုရားသခင္က ဘယ္လို အလိုေတာ္ရွိမွန္း မသိေတာ့ သူတို႔အေပၚလည္း မူတည္ တာေပါ့ေနာ္”

လူမႈေရး ပိုလုပ္ျဖစ္မယ္

အနာဂတ္တြင္ သူဝါသနာပါေသာ ဂစ္တာကို အၿမဲတမ္း တီးခတ္သြားမည္ ျဖစ္သလို လူမႈေရးအလုပ္ မ်ားကို ပိုမိုလုပ္ေဆာင္ရန္ ရည္မွန္းထားေၾကာင္း ကိုလည္း သူက ေအာက္ပါအတိုင္း ဖြင့္ဟသည္။

“ကြၽန္ေတာ့္ေယာကၡမ ေဒါက္တာေဒးဗစ္႐ံုမို စတင္ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ လူမႈေရးလုပ္ငန္းေတြကို သူ႔ကိုယ္စား ကြၽန္ေတာ့္ အမ်ဳိးသမီးက ဦးေဆာင္ေနရတယ္။ သူဦးေဆာင္ေတာ့ ကိုယ္လည္း ပါရတာေပါ့ေနာ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ Church မွာက မူးယစ္ေဆးစြဲ လူငယ္ေတြကို အက်င့္စာရိတၱ ျပဳျပင္တဲ့ လုပ္ငန္းရယ္၊ မိဘမဲ့ကေလးေတြကို ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ ေပးတာရယ္၊ အနာႀကီး ေရာဂါသည္ေတြကို ျပဳစုေပးတာရယ္တို႔ လုပ္ေနတယ္။ ေရရွည္မွာေတာ့ လူမႈေရး လုပ္ငန္းေတြ လုပ္ဖို႔ ပိုအားသန္တယ္။

ဂစ္တာတီးတာကေတာ့ ကိုယ္လည္း ဝါသနာပါေတာ့ ဆက္တီးသြားမယ္။ ဂစ္တာပညာရပ္ တိုးတက္ဖို႔ ဆက္ေလ့လာခ်င္စိတ္လည္း ရွိတယ္။ ဒီစိတ္ေတြက မကုန္ႏိုင္ဘူး။ အဲဒီစိတ္ေတြ ကုန္သြားတဲ့ တစ္ေန႔လည္း ဂစ္တာတီးျဖစ္မွာ မဟုတ္ဘူး။ စိတ္အား ထက္သန္ေနမွလည္း ဂစ္တာတီးျဖစ္မွာပါ”

(သန္႔ဇင္ဦး)

အျပည့္အစုံသုိ႔ »

ငွက္ဖ်ားႏွင့္ တီဘီေဝဒနာရွင္ အမ်ဳိးသားတစ္ဦး ေဆးဖိုးမတတ္ႏိုင္၍ ႀကိဳးဆြဲခ်ေသဆုံး


ဒိုက္ဦး၊ ၾသဂုတ္ ၁၀

ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီး ဒိုက္ဦးၿမဳိ႕နယ္ အမွတ္ (၄) ေက်ာင္းစုရပ္ကြက္ မာလာလမ္းရွိ ေနအိမ္တစ္လုံးတြင္ ၾသဂုတ္လ ၈ ရက္ နံနက္ ၃ နာရီခြဲက အသက္ ၃၈ ႏွစ္အ႐ြယ္ အမ်ဳိးသားတစ္ဦး ႀကဳိးဆြဲခ်ေသဆုံးခဲ့ေၾကာင္း ရပ္ကြက္ေနထိုင္သူမ်ားထံမွ သိရွိရသည္။

အဆိုပါအမ်ဳိးသားသည္ ၎ေနအိမ္၏ ဝရန္တာသစ္သားတန္းတြင္ ခရီးေဆာင္အိတ္ႀကဳိးကို အသုံးျပဳကာ အဆုံးစီရင္ခဲ့ေၾကာင္း ရပ္ကြက္ေနထိုင္သူမ်ားထံမွ သိရသည္။

“တေစာင္းေလးပဲ တုံးလုံးလဲေနတာ။ ႀကဳိးကလည္း တိုတိုေလး။ ခ်ည္တဲ့ေနရာကလည္း နိမ့္နိမ့္ေလး” ဟု အမွတ္ (၄) ေက်ာင္းစုရပ္ကြက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး ဦးသန္႔ဇင္က ေျပာၾကားသည္။

ေသဆုံးသူသည္ ငွက္ဖ်ားေရာဂါႏွင့္ တီဘီေရာဂါေဝဒနာ ခံစားေနရၿပီး အိမ္ေထာင္ကြဲေနသူလည္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဆင္းရဲႏြမ္းပါး၍ ေဆးကုသရန္ ေဆးဖိုးမတတ္ႏိုင္သျဖင့္ ကိုယ္တိုင္အဆုံးစီရင္ျခင္း ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း ၎ကမွတ္ခ်က္ျပဳ ေျပာၾကားသည္။

အဆိုပါ ေသဆုံးမႈကို ေသမႈေသခင္း အမွတ္ ၆/၁၃ ျဖင့္ ဖြင့္လွစ္ကာ စစ္ေဆးလ်က္ရွိေၾကာင္း ဒိုက္ဦးၿမဳိ႕နယ္ ရဲစခန္းထံမွ သိရွိရသည္။

ဒိုက္ဦးၿမဳိ႕နယ္ သရက္ေတာ္ေက်း႐ြာတြင္ ေမလက အသက္ ၆၀ အ႐ြယ္ အမ်ဳိးသားတစ္ဦး ႀကဳိးဆြဲခ် ေသဆုံးဖူးခဲ့ေၾကာင္း ယင္းၿမဳိ႕နယ္ရဲစခန္းထံမွ သိရွိရသည္။

မိုးေန
The Voice Weekly

အျပည့္အစုံသုိ႔ »

ျမန္မာတကၠသိုလ္မ်ားကုိ အဆင္႔ခြဲျခားျခင္း၊ အကဲျဖတ္ၿပီး ဇယားစီျခင္း


ဒီႏွစ္ေတြမွာ တကၠသိုလ္ေတြကို ဘယ္ဟာကပိုေကာင္းတယ္၊ ဘယ္ေနရာမွာ ပိုေကာင္းတယ္ ဆိုတာ အဆင့္ဆင့္ခြဲၿပီး စီျပတာ ေခတ္စားလာပါတယ္။ တကၠသိုလ္ တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု၊ စီးပြားေရးေက်ာင္း တစ္ခုနဲ႔တစ္ခုကို သူတို႔ဆီေလွ်ာက္တဲ့၊ သူတို႔လက္ခံတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ အရည္အခ်င္း၊ ဆရာေတြရဲ႕ သုေတသန စြမ္းေဆာင္ရည္၊ သူတို႔ထုတ္ျပန္တာကို ထုတ္ေဝတဲ့ ဘယ္ အဆင့္ျမင့္ဂ်ာနယ္ေတြမွာ ပါတယ္ ဆိုတာေတြ၊ စာသင္ျပေကာင္းတာ၊ အေဆာက္အအံု (စာၾကည့္တိုက္၊ လက္ေတြ႔ခန္း၊ အေဆာက္အအံု) အဆင့္မီတာ၊ ဟိုတုန္းက ဆိုရင္ အင္တာနက္ ဘယ္ေလာက္ျမန္တယ္ ဆုိတာလည္းပါေသး။ ဒါ့အျပင္ တကၠသိုလ္ရဲ႕ အစဥ္အလာ အဆင့္အတန္းရွိမႈ၊ လူေလးစားခံရမႈ၊ သူ႔ဘြဲ႕ရေတြ အေပၚမွာ လူအထင္အျမင္ႀကီးခံရမႈ ေတြကိုၾကည့္ၿပီး ဒီေက်ာင္းကေတာ့ျဖင့္ ဟိုေက်ာင္းထက္ ပိုေကာင္းတယ္၊ ဟိုႏိုင္ငံက ဒီေက်ာင္းကဒီႏိုင္ငံက ေက်ာင္းႏွစ္ခုနဲ႔ယွဥ္ရင္ တစ္ခုထက္ျမင့္ေပမယ့္ ေနာက္တစ္ခုထက္ နိမ့္တယ္လို႔ ေျပာတာကို Ranking လုပ္တယ္ ေခၚပါတယ္။

ကမၻာေပၚမွာ ဒီလို Rank လုပ္တဲ့ အဖြဲ႕အစည္းေတြ ရွိပါတယ္။ တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု လုပ္ပံုလုပ္နည္း ကြဲၾကတယ္။ အကဲျဖတ္ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခု ျဖစ္တဲ့ ရွန္ဟိုင္းေယာင္တုန္း (Shanghai Jiao Tong) ရဲ႕ ကမၻာ့တကၠသိုလ္ အကဲျဖတ္စာရင္း Academic Ranking of World Universities (ARWU) မွာက တကၠသိုလ္ေတြကို စီတဲ့အခါမွာ ႏိုဘယ္လ္ဆုရွင္၊ ေအဘယ္လ္ဆုရွင္၊ ဖီးလ္ ဆုတံဆိပ္ရွင္ေတြ ဒီေက်ာင္းက ဘယ္ေလာက္ထြက္တယ္၊ ဆရာထဲမွာ အဲလိုလူေတြ ရွိတယ္ဆိုတာနဲ႔ တိုင္းပါတယ္။ ဂ်ာနယ္ဆိုရင္လည္း အရမ္းပါဖို႔ခက္တဲ့ Nature, Science, Cell, Neuron တို႔ကိုပဲ လူရာသြင္းေတာ့ ေရွးေဟာင္းတကၠသိုလ္ ေတြက ပိုၿပီးေနရာရပါတယ္။ အဂၤလန္က ဆန္းေဒးတိုင္းမ္ရဲ႕ အဆင့္ျမင့္ပညာေရး အခ်ပ္ပို Ranking (Time Higher Education Supplementary - THES) ကေတာ့ Nobel/Abel/Medals ေတြအစား အရမ္းကို အညႊန္းခံရတဲ့ သုေတသန ပညာရွင္ ပါေမာကၡေတြ (Highly Cited Researchers) ေတြ၊ ေက်ာင္းရဲ႕ အရွိန္အဝါ၊ ေက်ာင္းသားေတြ အလုပ္ရမရ၊ အလုပ္ရွင္ေတြရဲ႕အျမင္၊ တျခားေက်ာင္းက ဆရာေတြ၊ ႏိုင္ငံတကာက ပါေမာကၡေတြရဲ႕ ေက်ာင္းနဲ႔ သူ႔ဆရာမေတြရဲ႕ အျမင္ေတြကိုပါ ထည့္စဥ္းစားၿပီး ဘယ္ေက်ာင္းက ဘယ္ ေက်ာင္းရဲ႕အထက္မွာ ရွိမဟဲ့ ဆိုၿပီး စီပါတယ္။ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့လည္း ေက်ာင္းကၿပီးတဲ့ ထဲမွာ ေအာင္ျမင္တဲ့လူ ဘယ္ေလာက္ရွိလဲ၊ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္က ႏိုင္ငံစံု ေကာ္ပိုေရးရွင္း ႀကီးေတြ အဖြဲ႕အစည္းေတြကို အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့သူ၊ ဦးေဆာင္တဲ့သူ၊ တည္ေထာင္တဲ့သူ ဘယ္ေလာက္ရွိလဲ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္၊ ရဲခ်ဳပ္၊ အမတ္ (အထက္လႊတ္ေတာ္)၊ ပါေမာကၡ၊ ႏိုင္ငံသိ၊ ကမၻာေက်ာ္ အႏုပညာရွင္၊ စာနယ္ဇင္းသမား ဘယ္ေလာက္ထြက္လဲ သူ႔ဆရာေတြ က အျပင္ပုဂၢလိက လုပ္ငန္းရွင္ေတြကို ေၾကးႀကီးႀကီးယူၿပီး အႀကံဉာဏ္ေပးႏိုင္တဲ့ လူ၊ လုပ္ငန္းရွင္ေတြက ဆရာတင္ရတဲ့ လူေတြ ဆရာထဲမွာ ရွိတာေတြလည္း Ranking မွာ ပါပါတယ္။ ႏိုင္ငံျခားက လာတက္တဲ့လူေတြလည္း ထည့္ၿပီး အမွတ္ေပးၾကတယ္။

အဲဒီေတာ့ ေက်ာင္းတစ္ခုက ဒီစာရင္းမွာေတာ့ အဆင့္ျမင့္ၿပီး ေနာက္တစ္ခုမွာက နိမ့္ေနႏိုင္တယ္။ နည္းနည္းသိတဲ့ လူေတြက ဒီေက်ာင္းက ဟိုဟာေၾကာင့္ ဒီမွာ အမွတ္တက္သြားတာ၊ ဒါေပမဲ့ဘယ္လိုမွ ဟိုေက်ာင္းထက္ ပိုမသာႏိုင္ဘူးလို႔ ဟားၾကတယ္။ ႏိုဘယ္လ္ဆုရတာနဲ႔ တြက္မယ္ဆိုရင္ သူက ဒီကေက်ာင္းၿပီးသြားတာ ဟုတ္ေပမယ့္ သူ ဆုရတဲ့အဆင့္ရွိေအာင္ လုပ္ခဲ့တာ ဟိုေက်ာင္းေလ ဆိုၿပီး ေထာက္ျပၾကပါတယ္။ ႏိုင္ငံျခားသားေက်ာင္းသား ဆိုရင္လည္း ေဈးေပါလို႔၊ ဝင္ရလြယ္လို႔၊ ဘြဲ႕ရဖို႔ေခ်ာင္လို႔၊ ပညာေတာ္သင္ အလကားရလို႔ လာတက္ၾကတာ ရွိသလို တစ္ကမၻာလံုးမွာ အေကာင္းဆံုးမို႔လို႔ လာတက္ၾကတဲ့ ႏိုင္ငံျခားသားခ်င္း အတူတူလို႔ ေျပာလို႔မရဘူးေလ။ ဘာေျပာေျပာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းေတြကို အမွတ္ေပး၊ အကဲျဖတ္၊ အဆင့္ခြဲစီၿပီး လူသိေအာင္ ေၾကာ္ျငာတာ ေကာင္းတဲ့ရလဒ္ေတြ ရေစတယ္။ အနည္းဆံုးေတာ့ လူေတြ အဆင့္ျမင့္ ပညာေရးကို ပိုၿပီး စိတ္ဝင္စားလာတာေပါ့။

ဒီဇယားေတြၾကည့္ၿပီး ၁၉ ႏွစ္သားက တကၠသိုလ္ေရြးႏိုင္သလို မန္ေနဂ်ာ ေပါက္စကလည္း ဘယ္စီးပြားေရးေက်ာင္း၊ စီမံခန္႔ခြဲေရးေက်ာင္း သြားၿပီး အမ္ဘီေအ (MBA) ယူရမလဲ တြက္လို႔ရတယ္။ ဦးေဆာင္တဲ့လူေတြ၊ ေပၚလစီခ်တဲ့လူေတြ ကလည္း သူတို႔လုပ္တာ မွားသြားလား၊ မွန္ခဲ့လား ဆိုတာ ဒီဇယားမွာ သူ႔ေက်ာင္း၊ သူ႔ႏိုင္ငံက ေက်ာင္းေတြတက္လာလား၊ ထိုးဆင္းသြားလား ဆိုတာကို ၾကည့္ၿပီး မွန္းႏိုင္သလို စီးပြားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ေကာ္မရွင္၊ ျမန္မာ့စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈဘုတ္အဖြဲ႕လို ဟာက လူေတြလည္း ဒီဇယားကို သံုးၿပီး ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြ ပိုဝင္လာေအာင္ လုပ္လို႔ရႏိုင္တယ္။ ဥပမာ - ရန္ကုန္ စက္မႈတကၠသိုလ္က ကမၻာမွာ အဆင့္ ၄၉၉ မွာ ခ်ိတ္ရင္ ကမၻာမွာရွိတဲ့ တကၠသိုလ္ေပါင္း ငါးေသာင္းမွာ ပါတယ္လို႔ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ ပတၱျမားေဆာင္က အမ္ဘီေအဟာ ကမၻာေပၚမွာ အဆင့္ ၃၉၉ မွာစြဲရင္ ရွိသမွ် အမ္ဘီေအ ေက်ာင္းေတြထဲမွာ အေပၚဆံုး ၁ ရာခိုင္ႏႈန္း မွာပါတယ္လို႔ ေၾကညာလို႔ ရပါတယ္။ လူဦးေရ သန္း ၆၀၀၀-၇၀၀၀ ရွိတဲ့ ကမၻာေပၚမွာ တကၠသိုလ္ေတြ သီးျခားရပ္တည္တဲ့ စီးပြားေရးေက်ာင္းေတြ ေသာင္းေပါင္းမ်ားစြာ ရွိတာမို႔ ထိပ္ပိုင္း ၅၀၀ မွာဝင္ဖို႔ ေတာင္ ေတာ္ေတာ္လုပ္ရမွာပါ။ တစ္ခ်ိန္မွာေတာ့ ျမန္မာတကၠသိုလ္ေတြ ထိပ္ပိုင္း ၃၀၀ ကို မမွန္းႏိုင္ေသးရင္ေတာင္ ထိပ္ပိုင္း ၅၀၀ မွာဝင္ဖို႔ စိတ္ကူးယဥ္သင့္ပါၿပီ။

ဒီဇယားေတြရဲ႕ အဆင့္ျမင့္ျမင့္မွာ ပါဖို႔က ေက်ာင္းေတြအဖို႔ အေရးႀကီးသလို ကိုယ့္ကို သူမ်ားနဲ႔ယွဥ္ၿပီး ဘယ္သူထက္ေတာ့ သာတယ္။ ဘယ္သူ႔ေလာက္ေတာ့ မမီေသးဘူး ဆိုတာ ကိုယ့္ဘာသာေတာင္ မွန္းရခက္ပါတယ္။ ဥပမာ ရန္ကုန္နည္းပညာ တကၠသိုလ္ကို စင္ကာပူက နန္႔ယန္းနဲ႔ ယွဥ္ရင္ေတာင္ မတူတာေတြ ရွိပါတယ္။ ရန္ကုန္ေက်ာင္းက အင္ဂ်င္နီယာနဲ႔ ဗိသုကာဘြဲ႕ပဲ ေပးၿပီး နန္႔ယန္းေက်ာင္းက စာရင္းကိုင္ဆရာျဖစ္သင္ ေက်ာင္းလက္မွတ္၊ အမ္ဘီေအ၊ ကြန္ပ်ဴတာပညာအျပင္ အခု ေဆးေက်ာင္းပါ ဖြင့္လာပါၿပီ။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွ မဟုတ္ပါဘူး။ လန္ဒန္က ေက်ာင္းေတြေတာင္ တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု ယွဥ္ဖို႔ဆိုတာ ေတာ္ေတာ္ခက္ပါတယ္။

နည္းပညာနဲ႔ ေဆးေက်ာင္းေကာင္းတဲ့ Imperial College နဲ႔ အေရွ႕တိုင္းေက်ာင္း SOAS (ေဒါက္တာသန္းထြန္း သုေတသန လုပ္ခဲ့တဲ့ေက်ာင္း) ကို ယွဥ္ရင္ ရန္ကုန္နည္းပညာ တကၠသိုလ္နဲ႔ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ သမိုင္းနဲ႔ စိတ္ပညာဌာနေတြကို ယွဥ္ရသလို ျဖစ္မွာပါ။ အလုပ္တစ္ဖက္နဲ႔ တက္ၾကတဲ့ ဗစ္ဗက္ေကာလိပ္ (ႏိုဘယ္လ္ဆု ရတဲ့လူေတြ သုေတသနလုပ္တဲ့ ညေက်ာင္း) နဲ႔ ေန႔ေက်ာင္းသားမ်ားတဲ့ ယူနီဗာစတီေကာလိပ္ လန္ဒန္ဟာ လန္ဒန္တကၠသိုလ္ ေအာက္ကခ်င္း တူေပမယ့္ ယွဥ္ဖို႔ခက္ပါတယ္။

ပို႐ႈပ္တာက တခ်ဳိ႕ေက်ာင္းေတြက ေက်ာင္းဝင္းမရွိပါဘူး။ ဥပမာ - ေအာက္စဖို႔ဒ္ (Oxford)၊ ကိန္းဗရစ္ (Cambridge)၊ ဒါဟမ္း (Durham) တို႔က ၿမိဳ႕နဲ႔ေက်ာင္းနဲ႔ တြဲေနတဲ့ တကၠသိုလ္ၿမိဳ႕ေလးေတြမွာ ရွိၿပီး Campus မရွိပါဘူး။ ေက်ာင္းသစ္ေတြျဖစ္တဲ့ ေဝါရစ္ (Warwick) တို႔က်ေတာ့ ျမန္မာႏုိင္ငံက၊ စင္ကာပူက၊ အေမရိကက ေက်ာင္းေတြလို ေက်ာင္းပရဝုဏ္ (Campus) ရွိၿပီး သူတို႔ေတြကို ယွဥ္ရခက္ပါတယ္။ ေအာက္စဖို႔ဒ္တကၠသိုလ္မွာ ေကာလိပ္သံုးဆယ္ရယ္ လူေနေဆာင္ ခုနစ္ခုရွိၿပီး တခ်ဳိ႕ေကာလိပ္ေတြက ဝင္ဖို႔ ပိုခက္ပါတယ္။ အၾကမ္းဖ်င္း ေျပာရရင္ ေအာက္စဖို႔ဒ္က လူမႈသိပၸံနဲ႔ ေဆးပညာ၊ ကိန္းဘရစ္က သဘာဝသိပၸံနဲ႔ အင္ဂ်င္နီယာ ဘာသာရပ္ေတြ ေကာင္းတယ္ေျပာရင္ ရေပမယ့္ တခ်ဳိ႕ဘာသာရပ္ ေတြမွာ ေအာက္စဖို႔ဒ္နဲ႔ ကိန္းဘရစ္ေလာက္ ဂုဏ္ရွိန္ ဂုဏ္ဝါ မေက်ာ္ေစာေသးတဲ့ ေက်ာင္းေတြက ပိုမသာရင္ေတာင္ တန္းတူရည္တူ ျဖစ္ေနႏိုင္ပါတယ္။

သခ်ၤာမွာဆိုရင္ ေအာက္စဖို႔ဒ္ထက္ ကိန္းဘရစ္ (Cambridge) နဲ႔ ေဝါရစ္ (Warwick) တို႔က ပိုၿပီးေကာင္းတယ္လို႔ သိတဲ့လူေတြက လက္ခံၾကပါတယ္။ ေဘာဂေဗဒမွာ ဆိုရင္ သြားေလသူ အေမရိကန္သမၼတေဟာင္း ကေနဒီ (John F. Kennedy) လာတက္ခဲ့တဲ့ လန္ဒန္စီးပြားေရးနဲ႔ ႏိုင္ငံေရး သိပၸံေက်ာင္း (London School of Economics and Political Science) က ေအာက္စ္ဘရစ္ (Oxbridge) လို ေကာင္းပါတယ္။ စီးပြားေရးစီမံခန္႔ခြဲမႈဘြဲ႕ က်ေတာ့ ေဝါရစ္က မဆိုးလွဘူးလို႔ ဘိလပ္သားေတြက ျမင္ၾကပါတယ္။ ဘိလပ္မွာက စီးပြားေရးေက်ာင္း (School of Economics), စီးပြားေရး စီမံခန္႔ခြဲမႈေက်ာင္း (Business Schools) နဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ပညာရပ္ေက်ာင္း (Management School) ဆိုၿပီး ခြဲျခား သတ္မွတ္ၾကပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္တို႔အေနနဲ႔ ကိုယ့္ေက်ာင္းေတြကို ယွဥ္တိုင္းၿပီး တန္းရဲ႕ ခြဲဇယား ထိုးရင္ စဥ္းစားစရာေတြက ဘာေတြကို ၾကည့္ၿပီး ခြဲျခားမယ္။ ဘယ္ေက်ာင္းနဲ႔ ဘယ္ေက်ာင္းကို ယွဥ္ၾကည့္လို႔ ရတယ္ ဆိုတာေတြ ၿပိဳင္စဥ္းစားရပါမယ္။ ပန္းသီးနဲ႔ ပန္းသီးယွဥ္ရမွာျဖစ္သလို အရည္ရႊမ္းတာ ႀကိဳက္လား၊ ခ်ဥ္တာ ပိုက်န္းမာေစလား၊ ကြၽတ္ကြၽတ္ေလးႀကိဳက္တာလား ေတြနဲ႔ ဘယ္ပန္းသီးက ပိုေကာင္းတယ္ ေျပာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ မင္းကြတ္သီးနဲ႔ ပန္းသီး ဘယ္ဟာ ပိုေကာင္းတယ္ ေျပာရခက္သလိုေပါ့။

(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။)

ေအာင္ေက်ာ္စိုး
(စာေရးသူသည္ ယခုအခါ ၾသစေၾတးလ် ႏိုင္ငံတြင္ သိပၸံဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ ပါရဂူဘြဲ႕ အတြက္ ပညာဆည္းပူးလ်က္ရွိၿပီး ႏိုင္ငံတကာ ပညာေရးစနစ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ သုေတသန ျပဳလ်က္ရွိသည္မွာ ဆယ္ႏွစ္နီးပါးခန္႔ ရွိၿပီျဖစ္သည္။ ျမန္မာ့ပညာေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ လိုအပ္ခ်က္မ်ားစြာ ရွိေနရာတြင္ ႏိုင္ငံတကာတြင္ လုပ္ေဆာင္ေလ့ ရွိေသာ နည္းစနစ္ႏွင့္ အံဝင္ေရးအတြက္ ျမန္မာ့ပညာေရး တြင္လည္း တကၠသိုလ္ မ်ားတြင္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္သည္မ်ား ေရးသားထားသည္ မ်ားကို ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။)
The Voice Weekly

အျပည့္အစုံသုိ႔ »

ဇနီးကိုသတ္သူ အင္းတေကာ္ရဲက ဖမ္းလိုက္ၿပီ


ပဲခူးတုိင္း ေဒသၾကီး ပဲခူးၿမိဳ႕နယ္၊ အင္းတေကာ္ေက်းရြာ ရဲစခန္း အပိုင္၊ သေၿပကုန္းေက်းရြာတြင္
(၉.၈.၂၀၁၃)ေန႔ ည(၇း၀၀)အခ်ိန္ခန္႕က အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦး ဦးေခါင္းတြင္ ဒဏ္ရာမ်ားၿဖင့္ ေသဆံုးေနေၾကာင္း သိရသည္။

သတင္းအရ အင္းတေကာ္ ရဲစခန္းမွဴး ရဲအုပ္ေက်ာ္တင္ဦးႏွင့္အဖြဲ႕မွ သြားေရာက္ စစ္ေဆးရာ ထိုေက်းရြာေန ေဒၚသန္းသန္းၿမင့္၊ အသက္(၅၅)ႏွစ္မွာ ၄င္းေနအိမ္ေဘးရွိ လူမေနေသာ အိမ္ၿခံထဲတြင္ ေနာက္ေစ့ ဒါဏ္ရာၿဖင့္ ေသဆံုးေနေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရသည္။

စခန္းမွဴးနွင့္ အဖဲြ ့မွ ဆက္လက္ စစ္ေဆးေဖာ္ထုတ္ရာ တရားခံ ေဒၚသန္းသန္းၿမင့္၏ ခင္ပြန္းခ်ဳိႀကီး၊
အသက္(၃၇)ႏွစ္အား လွည္းကူးၿမိဳ႕နယ္၊ အလံတပိုေက်းရြာတြင္ ဖမ္းဆီးရမိခဲ့သည္။

အမႈၿဖစ္စဥ္မွာ ထိုေန႕ညက ေဒၚသန္းသန္းၿမင့္၏ ဒုတိယအိမ္ေထာင္ ခ်ဳိႀကီးမွ နင့္သမီးကို ငါယူမယ္ဟု ေၿပာသၿဖင့္ ေဒၚသန္းသန္းၿမင့္မွ တြန္းလိုက္ရာ ခ်ဳိႀကီးက စိတ္ဆိုးၿပီး ႏွစ္ေတာင္ခန္႕ရွိေသာ ဒုတ္ၿဖင့္ ေနာက္မွ ေနာက္ေစ့အားရိုက္ရာ ေဒၚသန္းသန္းၿမင့္မွာ ေနရာတြင္ ပဲြခ်င္းၿပီး ေသဆံုးသြားခဲ့ၿခင္းၿဖစ္သည္။

အင္းတေကာ္ ရဲစခန္းမွ တရားခံခ်ဳိႀကီးအား ဥပေဒအရ အေရးယူရန္္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိေၾကာင္းသိရသည္။

KoThant Zin
by Myanmar News Now

အျပည့္အစုံသုိ႔ »

ကိုလံဘိုနား ဘာသာေရး တင္းမာ


သီရိလကၤာ နိုင္ငံ ကိုလံဘို ျမို့ေတာ္ နားက ဗလီ တခု ထဲကို ဗုဒၵဘာသာ ဝင္ အုပ္စုက ဝင္ေရာက္ ဖ်က္ဆီးျပီး ဝတ္ျပုေနသူ ေတြကို တိုက္ခိုက္မႈ ေျကာင့္ အဲဒိ နယ္ေျမမွာ ေနဝင္ မီးျငိမ္း အမိန့္ ထုတ္ခဲ့ပါတယ္။

မြတ္ဆလင္ ဥပုသ္လ ကုန္ဆံုးတဲ့ အိဒ္ ပဲြေတာ္ အျပီး ေနာက္တရက္မွာ ဒီ တိုက္ခိုက္မႈ ျဖစ္ပြား ခဲ့ျပီး အနည္းဆံုး လူ ၅ ေယာက္ ထိခိုက္ ဒဏ္ရာ ရခဲ့ ပါတယ္။

မြတ္ဆလင္ ေတြကို ဥပုသ္လ ကုန္တဲ့အထိ ဗလီမွာ ဝတ္ျပုခြင့္ ေပးဖို့ အနားက ဘုန္းျကီးေတြက သေဘာတူ ခဲ့တယ္ လို့လည္း ကိုလံဘို သတင္းေတြက သိရ ပါတယ္။

သူတို့ကို သီရိလကၤာ သာသနာေရးက ဆက္လက္ ဝတ္ျပုခြင့္ ေပးထားတယ္ လို့ အဲဒိက မြတ္ဆလင္ ေတြက ဆိုပါတယ္။

ဘီဘီစီ (ျမန္မာပိုင္း)


အိဒ္ ပဲြေတာ္ အျပီး ေနာက္တရက္မွာ တိုက္ခိုက္

အျပည့္အစုံသုိ႔ »