သစ္သားႏွင့္ သံေခ်ာင္း


စာေရးတယ္ဆိုတာ ခက္ေတာ့အခက္သား။ ေရးဦးမွပဲလို႔ ေတြးေနေပမယ့္ ေရးစရာအေၾကာင္းက မည္မည္ရရ ရွိခ်င္မွရွိတတ္တာကိုး။ မအားလို႔ မေရးေတာ့ဘူး ဆိုခါမွ ေရးစရာကုန္ၾကမ္းေလးက ရလာရင္ေတာ့လည္း အခ်ိန္မရတဲ့ၾကားထဲကပဲ ေရးျဖစ္သြားတတ္တာမ်ိဳး ျဖစ္သည္။ ဒီရက္ပိုင္းေတြ အခ်ိန္ရလွသည္ မဟုတ္ပါ။ သို႔ေသာ္လည္း ေရးစရာ အေတြးေလးက ရလာျပန္ေတာ့လည္း ေရးျဖစ္သြားသည္ ဆိုပါေတာ့။
per_tthtc_PLOေခတ္ေျပာင္းစနစ္ေျပာင္းဆိုေတာ့ အရပ္ဘက္လႈပ္ရွားမႈေတြက ေပါမွေပါျဖစ္သည္။ ဟိုအခမ္းအနား၊ ဒီအခမ္းအနားေတြ ေပါလွသည္။ ေကာင္းပါသည္။ ဒီလိုျဖစ္သင့္တာ ၾကာပါၿပီ။ တစ္ေန႔ကလည္း အခမ္းအနားတစ္ခုကို ေရာက္ျဖစ္သည္။ ေဟာေျပာပြဲဆိုဆို၊ ေတြ႕ဆံုပြဲဆိုဆို သက္ႀကီးစကား သက္ငယ္ၾကားေတာ့ ျဖစ္သည္ေပါ့။ အနည္းဆံုးေတာ့ စင္ေပၚတက္သူေတြက ကိုယ့္အထုပ္ကို ေျဖျပတတ္ၾကသည္ျဖစ္ရာ သူတို႔အထုပ္ကို ၾကည့္ခြင့္ရသည္ဟု ေအာက္ေမ့ပါသည္။ အခုေနာက္ပိုင္း ဘယ္သူဘာေျပာေျပာ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ အဲသလိုသေဘာမ်ဳိးႏွင့္ ၾကည့္ျဖစ္သည္။ ကုန္ကုန္ေျပာရလွ်င္ တရားပြဲပင္ျဖစ္ေစ အကုန္လံုးကို မွန္လွပါဟု လုပ္ခ်င္မွလုပ္ေတာ့သည္။ မရွင္းတာကို မရွင္းသလို ထားမိလာသည္။ မႀကိဳက္သည္ကို မႀကိဳက္ပါဟု ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေျပာျဖစ္လာသည္။ တစ္ခုေတာ့ရွိသည္။ ‘ကိုယ့္စိတ္အခံေၾကာင့္ မႀကိဳက္သည္’ ႏွင့္ ‘ကိုယ္က ဉာဏ္မမီ၍ လုိက္မမီႏိုင္သည္’ ကေတာ့ ကြဲျပားမွျဖစ္မည္။ မည္သူျဖစ္ေစ စင္ေပၚေရာက္ေတာ့ အထုပ္ေျဖ ျပတတ္ၾကသည္။အခ်ဳိ႕က အထုပ္ထဲမွ အမိႈက္ေတြ ထုတ္ျပတတ္သည္။ အခ်ဳိ႕က အဖိုးတန္သည့္ အရာေတြ ထုတ္ျပတတ္သည္။ ထိုင္ေနအေကာင္းသား၊ ထသြားမွ က်ဳိးမွန္းသိ ဆိုသလိုမ်ဳိး ျဖစ္သည္။
ယခုလည္း စတိတ္ေပၚတြင္ ၾသဝါဒေပးသူက လူငယ္ေတြႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာသည္။ ထံုးစံအတုိင္း ဒီေန႔ေခတ္လူငယ္ေတြကို အားမရပါေပါ့။ ႀကိဳးစားေစခ်င္သည္ေပါ့။ ခံယူခ်က္ မွန္ေစခ်င္သည္ေပါ့။ အေျပာေကာင္းပါသည္။ ဆြဲေဆာင္မႈ ရွိပါသည္။ ထိထိမိမိ ရွိပါသည္။ ေစတနာပါမွန္း သိသာပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ သေဘာက်ပါသည္။ ဥပမာ ဥပေမယ်ေတြႏွင့္ပါ ေျပာသည္။ သစ္သားထဲကို သံနဲ႔ ႐ိုက္လုိက္တဲ့အခါ သံဝင္သြားပါသည္တဲ့။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ သစ္သားက သူ႔ေနရာကို ဖယ္ေပးလိုက္ရျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။ ဒီလို ဖယ္ေပးလုိက္ရတာဟာ သံဟာ သစ္သားထက္မာတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ပါတဲ့။ မွန္ပါသည္။ ေလာကတြင္ ငါ့အတြက္ေနရာ မရွိေတာ့ပါဘူးဆိုတာ မရွိပါဘူးတဲ့။ ငါဝင္တိုးလို႔ ရပါ့မလားဆိုတာကို မစိုးရိမ္ပါနဲ႔တဲ့။ ပိုမာတဲ့သူအတြက္ ေပ်ာ့တဲ့သူက ေနရာ ဖယ္ေပးရသည္ခ်ည္း ျဖစ္သည္တဲ့။ သုိ႔ေၾကာင့္ ေနရာတစ္ခုရဖို႔ မိမိကိုယ္ကုိယ္ ပိုမာေအာင္ တည္ေဆာက္ႏိုင္ရန္ ေတာ့လိုမည္ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။ ေအာက္မွ နားေထာင္သူမ်ားက လူငယ္ အမ်ားစုျဖစ္သည္။ ၾသဝါဒေပးသူ၏ ဥပမာကို သေဘာက်ၾကသည္။ ဟုတ္သည္ေပါ့။ မွန္သည္ေပါ့။ ေကာင္းလိုက္တဲ့ ဥပမာေပါ့။
ေျပာေျပာဆိုဆိုႏွင့္ သူ႔ေဟာေျပာမႈက ၿပီးသြားၿပီ ျဖစ္သည္။ ထိုစဥ္ ကြၽန္ေတာ့္ မိတ္ေဆြတစ္ဦးက စကားစသည္။ ေစာေစာကေျပာတဲ့ ဥပမာ မွားေနပါသည္တဲ့။ သစ္သားထဲကို သံ႐ိုက္လို႔ ဝင္သြားတာဟာ သံကမာေနလို႔ ဆိုတာ မဟုတ္ပါဘူးတဲ့။ ျပႆနာက အဲဒီမွာ စၿပီျဖစ္သည္။ အခမ္းအနား ၿပီးသြားေသာ္လည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔အတြက္က မၿပီးႏုိင္ေသး။ ဒီလိုဝင္သြားတာဟာ သံေခ်ာင္းရဲ႕ ေအာက္ေျခဧရိယာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟုဆိုသည္။ ေျပာေျပာဆိုဆိုႏွင့္ F=P⁄A ကို အစခ်ီကာ စီကာပတ္ကုန္း ရွင္းျပေတာ့သည္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ သူကေျပာသည္။ သံကို ပက္လက္လွန္ၿပီး ဒီအားနဲ႔ပဲ ႐ိုက္ၾကည့္ပါတဲ့။ (different area, same hardness)။ သူေျပာသလို ေအာက္ေျခဧရိယာကို ေျပာင္းၿပီး ႐ိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ အဲဒီအခါ ဝင္ဦးမွာလားတဲ့။ မဝင္ႏုိင္ေတာ့ပါ။ ပက္လက္လွန္႐ိုက္ရင္ေတာ့ ဘယ္ဝင္ေတာ့မလဲေပါ့။ သို႔ေၾကာင့္ ေစာေစာကေျပာေသာ ဥပမာသည္ သံမာ၍ သစ္သားထဲကို ဝင္ရသည္ ဆိုသည္မွာ မဟုတ္ပါဟုဆုိျခင္း ျဖစ္ပါသည္တဲ့။
“ထည့္သြင္းစဥ္းစားသင့္ေသာ အခ်က္အလက္တို႔ မစံုလင္လွ်င္ အမွန္တရားကို မွားယြင္း နားလည္မိ…”
ေခါင္းစားခ်င္စရာေတာ့ ျဖစ္သည္။ ကိုယ္လည္း ျပန္စဥ္းစားရသည္ေပါ့။ ဟုတ္မ်ား ဟုတ္ေနသလားေပါ့။ သူ႔ျငင္းခ်က္က ခိုင္မာသေယာင္ေယာင္ ျဖစ္သည္။
တစ္ေအာင့္ေလာက္ၾကာေတာ့မွ ကြၽန္ေတာ္လည္း ျပန္ေျပာျဖစ္သည္။ ကတ္သီးကတ္သတ္ သူ႔အျမင္ကို ကိုယ္ကလည္း ႀကံႀကံဖန္ဖန္ျပန္ေျပာမွ ျဖစ္ေခ်ေတာ့မည္။ သံသည္မာ၍ ဝင္ျခင္းမဟုတ္ ဆိုသည့္ အဆိုအေပၚ ကုိယ့္အျမင္ျပန္ေျပာမွ ျဖစ္ေတာ့မည္။ သံ၏ အမာဂုဏ္သတိၱေၾကာင့္ မဟုတ္ဟုဆိုလွ်င္ ‘ဖေယာင္းတုိင္တစ္တိုင္ကို ယင္းသံႏွင့္ တစ္ေထရာတည္းတူေအာင္ ျပဳလုပ္ကာ ႐ိုက္မည္ဆိုရင္ေရာ’ ျဖစ္သည္။ ေစာေစာက သံေခ်ာင္းႏွင့္ ေအာက္ေျခဧရိယာခ်င္း အတူတူပင္ ျဖစ္သည္။ ဒီလိုဆိုရင္ေရာ ဝင္ဦးမည္လား။ (different area, same hardness)။ မဝင္ႏုိင္ေတာ့ပါ။ ခြၽန္ျမေနသည့္ ဖေယာင္းျဖစ္သည့္တုိင္ သစ္သားထဲကို ဝင္သြားႏိုင္စရာ အေၾကာင္းေတာ့ မရွိပါ။ သူေျပာသလို ေအာက္ေျခဧရိယာ တစ္ခုတည္းေၾကာင့္ ျဖစ္႐ိုးမွန္လွ်င္ အခုလည္း ဝင္ရမည္ေပါ့့။
ဤေနရာတြင္ ကြၽန္ေတာ့္အတြက္ ေတြးစရာတစ္ခု ရပါေတာ့သည္။ အမွား၊ အမွန္ ခ်ဥ္းကပ္ရာတြင္ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထရွိေသာ ကြၽန္ေတာ္တို႔၏ သေဘာသဘာဝျဖစ္သည္။ မိမိအားသန္သည့္ ႐ႈေထာင့္တစ္ခုတည္းမွ ၾကည့္ကာ ေကာက္ခ်က္ခ်တတ္သည့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔၏ သဘာဝျဖစ္သည္။ ရႈေထာင့္ေပါင္းစံုကို ၿခံဳငံုၾကည့္ျခင္းမျပဳဘဲ မိမိသန္ရာသန္ရာ တစ္ခုခုကို ဆြဲကိုင္ကာ မိမိႏွင့္ မတုိက္ဆိုင္တုိင္း မွားသည္၊ မွန္သည္ဟု ေျပာေလ့ေျပာထ ရွိသည့္အက်င့္သည္ ကိစၥအေသးအမႊား မ်ားတြင္ ျပႆနာ မရွိလွေသာ္လည္း ကိစၥႀကီးလွ်င္ ႀကီးသေလာက္ အႏၲရာယ္ရွိလွသည္ ဟုေတာ့ ေျပာႏိုင္သည္ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံႏွင့္ခ်ီလာလွ်င္ ပိုဆိုးၿပီေပါ့။ ထိုကဲ့သို႔အျပဳအမူမ်ဳိး မိမိတြင္လည္း မရွိႏိုင္၊ မရွိခဲ့ႏိုင္၊ ရွိမလာႏိုင္ဟု မေျပာႏိုင္ေပ။ ထိုမိတ္ေဆြကို အျပစ္မေျပာလိုေပ။ ထိုသို႔ေသာ အမူအက်င့္ ခင္ဗ်ားမွာလည္း ရွိႏိုင္သလို၊ ကြၽန္ေတာ့္မွာလည္း ရွိႏိုင္သည္ ျဖစ္သည္။ မိမိအျမင္ႏွင့္ မတိုက္ဆုိင္လွ်င္ မွားသည္ဟု လႊတ္ခနဲ ေျပာေလ့ေျပာထရွိသည့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔၏ အက်င့္ကို သတိျပဳမိျခင္းသာ ျဖစ္သည္။
ထိုကိစၥကို ကြၽန္ေတာ္ဆက္လက္ ေဆြးေႏြးလိုပါသည္။ သစ္သားထဲကုိ သံဝင္သြားျခင္းမွာ အမွန္ေတာ့ ထိုမိတ္ေဆြေျပာသလို ေအာက္ေျခဧရိယာေၾကာင့္ ပါသလို၊ သံ၏ အမာဂုဏ္သတၱိ ေၾကာင့္လည္း ပါသည္ျဖစ္သည္။ တစ္ခုတည္းေၾကာင့္ဟု မေျပာႏိုင္ပါ။ အမွန္ေတာ့ အခ်က္အားလံုး (ရႈေထာင့္ အားလံုးဘက္မွ) မၾကည့္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သူမွားသည္၊ ကိုယ္မွန္သည္ဟု အျငင္းပြားေနျခင္း ျဖစ္သည္။
အမွန္အားျဖင့္ ေလာကတြင္ အမွားႏွင့္ အမွန္ႏွစ္မ်ဳိးတည္း ရွိသည္မဟုတ္။ အျဖဴႏွင့္အမည္း ႏွစ္မ်ဳိးတည္း ရွိသည္မဟုတ္။ ရွည္သူႏွင့္ပုသူ ႏွစ္မ်ဳိးတည္း ရွိသည္မဟုတ္။ မွားသည္ႏွင့္ မွန္သည္ၾကားတြင္ အျခားေသာ အေျခအေနမ်ား ရွိေသးသည္။ ျဖဴသည္ႏွင့္မည္းသည္ အၾကားတြင္ အျခားေသာ အေျခအေနမ်ား မ်ားျပားစြာ ရွိေသးသည္။ ဖန္ခြက္ထဲတြင္ ေရတစ္ဝက္ရွိျခင္းကို ‘အရွိ’ ႐ႈေထာင့္မွၾကည့္လွ်င္ တစ္ဝက္ရွိသည္ ျဖစ္သည္။ ‘မရွိ’ ႐ႈေထာင့္မွၾကည့္လွ်င္ ေရတစ္ဝက္မရွိ၊ လိုေနသည္ဟု ဆိုႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ ထိုအဆိုႏွစ္ခုစလံုး မမွားပါ။ အေျဖမတူလို႔ မျငင္းခံုစေကာင္းပါ။ အေျဖမတူေပမယ့္၊ အျမင္မတူေပမယ့္ အရိွတရားကေတာ့ အတူတူပင္ျဖစ္သည္။
‘ပူလိုက္တာပဲ’ ဟုဆိုျခင္းအေပၚ ‘လံုးဝမေအးဘူး’ ဟုလည္း ဆိုႏိုင္ေသးသည္။ ဤသည္ကိုပင္ သခ်ၤာသေဘာအရ Fuzzy Logic ဟုေခၚျခင္း ျဖစ္သည္။ ယင္းေလာဂ်စ္ ဆိုသည္ကား လံုးလံုးအမွန္ႏွင့္ လံုးလံုးအမွားၾကားရွိ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းအမွန္၊ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္း အမွားအေၾကာင္းကို အေျချပဳျခင္း ျဖစ္သည္။
ေနာက္သူငယ္ခ်င္းတစ္ဦးလည္း ရွိေသးသည္။ သူသည္ ငယ္စဥ္ကတည္းက ပညာေတာ္သူ၊ စာႀကိဳးစားသူ ျဖစ္သည္။ ဆယ္တန္းေအာင္ေတာ့ အမွတ္ေကာင္းေကာင္းျဖင့္ ေအာင္သည္။ တကၠသိုလ္ ဆက္တက္ေတာ့ ထုိေခတ္ကာလ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ အေကာင္းဆံုး ေက်ာင္းေတြထဲက တစ္ခုကိုတက္သည္။ တကၠသိုလ္တြင္လည္း ဆက္လက္ႀကိဳးစားသည္။ အတန္းတိုင္း ထိပ္ဆံုးမွျဖစ္သည္။ ပညာေရးေကာင္းသူမို႔ ပညာေရး အားနည္းသူမ်ားထက္ သူက ဘဝမွာသာလိမ့္မည္ဟုသာ ငယ္စဥ္ကတည္းက ေတြးထင္ခဲ့သည္။ ယံုၾကည္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ယခု အသက္အရြယ္တြင္ ထုိအျမင္မွာလံုးလံုး ေျပာင္းသြားသည္ဟု ဆိုသည္။ သူ႔ေလာက္ ပညာေရးမေကာင္းသူမ်ားက ယေန႔ သူ႔ထက္ေအာင္ျမင္ေနသည္။ အဆင္ေျပေနသည္။ သူငယ္ငယ္ ကတည္းက တစုိက္မတ္မတ္ ယံုၾကည္ခဲ့ေသာအရာသည္ အခုမွ မွားေနမွန္း သိသည္ဟုဆိုသည္။ ငယ္စဥ္က သူသိထားေသာ ဘဝေအာင္ျမင္ေရးအတြက္ အခ်က္အလက္မ်ားမွာ မစံုလင္ခဲ့ပါလား ျပန္တမ္းတသည့္ ေလသံျဖင့္ေျပာသည္။
ထိုအေတြးသည္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတြင္ အေျခေတာ္ေတာ္ ခိုင္ခဲ့ေသာ အေတြးျဖစ္သည္။ အမွန္မွာ ဘဝေအာင္ျမင္ေရးဟူသည္ ပညာေရး (ေက်ာင္းစာ) တစ္ခုတည္းအေပၚတြင္ မူတည္ေနသည္ မဟုတ္ ဆုိသည္ကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျဖတ္သန္းခဲ့ေသာ ပညာေရးစနစ္က ေကာင္းေကာင္း လမ္းညႊန္မေပးႏိုင္ခဲ႔ပါ။ ဤသို႔ဆိုျခင္းမွာ ပညာေရး၏ ဂုဏ္သိကၡာကို ေမွးမွိန္ေစရန္ မရည္ရြယ္ပါ။ ဘဝေအာင္ျမင္ေရးအတြက္ လုိအပ္ေသာ အခ်က္အလက္ အားလံုးကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျဖတ္သန္းခဲ့ေသာ ပညာေရးစနစ္က မိတ္မဆက္ေပးႏုိင္ခဲ့ဟု ဆိုလိုျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ဘဝတစ္ခုလံုး အတြက္မွာေတာ့ အျခားအျခားေသာ အရည္အေသြးမ်ားကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားရန္၊ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ ရန္လုိသည္ဟု ရည္ရြယ္လိုျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ စာၿပီးရင္း ‘စာ’ ျဖစ္ေနသည့္ သေဘာကို ဟန္မက်ပါလားဟု ျမင္မိျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ယေန႔ ၾကားေနရေသာ ဘက္စံုပညာေရးဟုဆိုဆို၊ ကင္းေထာက္လူငယ္ဟု ေျပာေျပာ ယင္းတို႔မွာ အဆုိပါ အားနည္းခ်က္တို႔ကို ဖာေထးျခင္း ျဖစ္မည္ေတာ့ ထင္ပါသည္။
သို႔ျဖစ္ရာ မည္သည့္ကိစၥတြင္ျဖစ္ေစ ထည့္သြင္းစဥ္းစားသင့္ေသာ အခ်က္အလက္တို႔ မစံုလင္လွ်င္ အမွန္တရားကို မွားယြင္း နားလည္မိတတ္သည့္ သေဘာရွိပါသည္။ ယေန႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အသိုင္းအဝိုင္းတြင္ အမွားအမွန္ ျငင္းခံုမႈမ်ား အေတာ္မ်ားသည္။ ဒါလည္း သဘာဝတရားျဖစ္သည္။ အခု ျငင္းခံုသလို ေနာင္လည္း ျငင္းခံုရဦးမည္ ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ယင္းသုိ႔ ျငင္းခံုစရာ ရွိလာတုိင္း တစ္ဖက္ႏွင့္တစ္ဖက္ ႐ႈေထာင့္ခ်င္း အျပန္အလွန္ ျမင္ေပးႏုိင္ရန္ လိုသလို၊ အခ်က္အလက္အားလံုး စံုစံုလင္လင္ ထည့္သြင္း စဥ္းစားရန္ လိုေလမလားလို႔ အေတြးဝင္မိျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ ဤသည္မွာ ယေန႔ လူေျပာမ်ားေနသည့္ Blame Society အတြက္ ေျဖေဆးတစ္ရပ္မ်ား ျဖစ္ေလမလား ထင္မိပါသည္။

ေပၚလင္းဦး
thevoicemyanmar

အျပည့္အစုံသုိ႔ »

ဒုတိယအႀကိမ္က်င္းပမည့္ MTV Exit ေဖ်ာ္ေျဖပြဲကို ၿမိဳ႕သံုးၿမိဳ႕တြင္ က်င္းပမည္


MTV Exit Road Show 2013 ေဖ်ာ္ေျဖပြဲကို ၿမိဳ႕သံုးၿမိဳ႕၌ ေအာက္တိုဘာလတြင္ က်င္းပသြားမည္ျဖစ္ၿပီး နာမည္ေက်ာ္ အႏုပညာရွင္မ်ားလည္း ပါ၀င္မည္ျဖစ္သည္။ ယင္းပြဲအား လူကုန္ကူးမႈတားဆီးကာကြယ္ေရး အသိပညာေပး
ေဖ်ာ္ေျဖေရး အေနျဖင့္ က်င္းပသည့္ေဖ်ာ္ေျဖပြဲျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံအေနျဖင့္ ဒုတိယအႀကိမ္ က်င္းပသည့္ပြဲလည္း
ျဖစ္သည္။

ယင္းသို႔ လူကုန္ကူးမႈတားဆီးကာကြယ္ေရး အသိပညာေပးျခင္းအား ေဖ်ာ္ေျဖပြဲအေနျဖင့္ တင္ဆက္ရျခင္းကို လူကုန္ကူးမႈ တားဆီး ႏွိမ္နင္းေရးတပ္ဖြဲ႕မွ ဒု-ရဲမွဴးဦးမင္းႏိုင္က “ကၽြန္ေတာ္တို႔ အခုလိုေဖ်ာ္ေျဖေရးလုပ္ တာက
ျပည္သူေတြ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔နဲ႔ ပိုမုိသိရွိနားလည္ ေစဖုိ႔အတြက္ပါ။ တစ္ၿမိဳ႕ၿပီးတစ္ၿမိဳ႕ အခုလို ေဖ်ာ္ေျဖတာဟာ အႏုပညာရွင္ေတြကို ျပည္သူေတြက စိတ္၀င္စားတာေၾကာင့္သူတို႔ အကူအညီေတြနဲ႔ အတူ အခုလုိပြဲေတြလုပ္ၿပီး အသိပညာေပးျခင္းပါ။ အခုအခ်ိန္ထိေတာ့ R ဇာနည္၊ ၿဖိဳးႀကီး၊ ျဖဴျဖဴေက်ာ္ သိန္းတို႔နဲ႔ အျခားနာမည္ႀကီးေတြေတာ့ ဖိတ္ေခၚထားပါတယ္။ တုိက္႐ိုက္ထုတ္လႊင့္မႈကို အခုအခ်ိန္မွာ ေဆြးေႏြးေနဆဲျဖစ္ပါတယ္။ ေဖ်ာ္ေျဖမႈမွာ အဆိုေတာ္ေတြ အေနနဲ႔ မေဖ်ာ္ေျဖခင္ ပညာေပးအစီအစဥ္ေတြ၊ ေဟာေျပာမႈေတြ လုပ္မွာပါ။ သီခ်င္းကို ကန္႔သတ္မႈမရွိပါဘူး”ဟု ဆိုသည္။

ယင္းေဖ်ာ္ေျဖပြဲကိုေအာက္တိုဘာ ၁၈ ရက္တြင္မြန္ျပည္နယ္၊ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕နယ္ခန္းမတြင္ လည္းေကာင္း၊
ေအာက္တိုဘာ ၂၀ ရက္တြင္ ကရင္ျပည္နယ္၊ ဘားအံၿမိဳ႕တြင္ လည္းေကာင္း၊ ေအာက္တိုဘာ ၂၅ ရက္ တြင္ ပုသိမ္ၿမိဳ႕ ကိုးသိန္းမိုးလံုေလလံုအားကစားကြင္းတြင္လည္းေကာင္း က်င္းပမည္ျဖစ္သည္။

အဆိုပါေဖ်ာ္ေျဖပြဲမ်ားကို က်င္းပသည့္ ၿမိဳ႕တိုင္းတြင္ ည ၇ နာရီ၌ စတင္မည္ျဖစ္ၿပီး မည္သူမဆိုအခမဲ့ ၾကည့္႐ႈႏိုင္မည္
ျဖစ္သည္။ “ျဖဴတို႔ ေဖ်ာ္ေျဖမႈနဲ႔ ပညာေပးအစီအစဥ္ေတြ ေျပာျပေပးရမယ္။ ေဟာေျပာေပးရတာေတြ ရိွပါတယ္။ ျဖဴ ကေတာ့ အဓိကအေနနဲ႔ ေဖ်ာ္ေျဖေပးရမွာပါ”ဟု လူကုန္ကူးမႈတားဆီးေရး သံတမန္ျဖစ္သူ အဆိုေတာ္
ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္းက ဆိုသည္။

၎ေဖ်ာ္ေျဖပြဲ၏ ပထမအႀကိမ္ေဖ်ာ္ေျဖမႈကို ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၁၆ ရက္က ျပည္သူ႔ဥယ်ာဥ္တြင္ အေမရိကန္ အဆိုေတာ္ ေဂ်ဆင္မရတ္၊ ထိုင္းအဆိုေတာ္ ဆေလာ့မစ္ရွင္းတို႔ႏွင့္အတူ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ R ဇာနည္၊ လင္းလင္း၊
ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း၊ ခ်မ္းခ်မ္းတုိ႔ျဖင့္ အခမဲ့က်င္းပခဲ့သည္။
mizzimaburmese

အျပည့္အစုံသုိ႔ »

ဆြမ္းခံႂကြလာေသာ သံဃာမ်ားႏွင့္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားမ်ား ကားတုိက္ခံရ


အ႐ုဏ္ဆြမ္းခံႂကြေသာ သံဃာမ်ားႏွင့္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္သားမ်ားကို အရွိန္လြန္လာေသာ ကားတစ္စီးက ၀င္တိုက္ခဲ့မႈ တစ္ခု စက္တင္ဘာ ၄ ရက္ နံနက္က ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္တြင္ျဖစ္ပြားခဲ့ေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္း ရဲတပ္ဖြဲ႔မွဴး႐ုံးက သတင္း ထုတ္ျပန္သည္။

အဆိုပါယာဥ္တုိက္မႈမွာ ေရႊဂံုတိုင္လမ္းမႀကီးေပၚရွိ ဗန္ဒါပင္မွတ္တိုင္အနီးတြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ထုိသို႔ ၀င္တုိက္ လိုက္ေသာကားမွာ တို႐ိုတာဘက္ဒါ အမ်ိဳးအစား ကိုယ္ပုိင္ကားျဖစ္ေၾကာင္း ရဲမွတ္တမ္းတြင္ေတြ႔ ရသည္။

ထုိကားတိုက္မႈေၾကာင့္ သံဃာေတာ္ ငါးပါးမွာထိခုိက္ဒဏ္ရာရရွိခဲ့ၾကၿပီး ကိုရင္တစ္ပါးမွာစိုးရိမ္ရသည့္ အေျခအေနရွိေၾကာင္း၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားႏွစ္ဦးလည္း ဒဏ္ရာရရွိခဲ့သည့္အနက္ တစ္ဦးမွာ စိုးရိမ္ရေၾကာင္း ရဲဌာန၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ေဖာ္ျပထားသည္။

လက္ရွိတြင္ ၎တို႔ကို ရန္ကုန္ေဆး႐ံုႀကီး၌ ပို႔ေဆာင္ကုသထားသလို ကားေမာင္းသူကုိလည္း ရဲမ်ားက ဖမ္းထားလိုက္ၿပီျဖစ္သည္ဟု ရဲဌာနကဆိုသည္။

အဆိုပါအမႈကို ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖြဲ႔မွ ဒုရဲအုပ္တစ္ဦးက တရားလိုျပဳလုပ္ တုိင္တန္းထားသလို ဗဟန္းရဲစခန္းက အမႈဖြင့္ထားၿပီး၊ ယာဥ္မဆင္မျခင္ေမာင္းႏွင္သည္ဟု စြပ္စြဲခံရသည့္ ကားေမာင္းသူကိုလည္း တရားစြဲရန္ ေဆာင္ရြက္ေနသည္။

ေဇာ္ေဇာ္ေထြး
မဇၥ်ိမ

အျပည့္အစုံသုိ႔ »

ရည္းစားေဟာင္းက အဓမၼက်င့္ရန္ႀကံသည္ဟု ရဲစခန္းတြင္တိုင္တန္း


ရည္းစားေဟာင္းက အဓမၼက်င့္ရန္ ႀကံစည္သည္ဟုဆိုကာ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးက တိုင္ၾကားမႈတစ္ခုကို စက္တင္ဘာ ၄ ရက္က သာေကတၿမိဳ႕နယ္ရဲစခန္းက အမႈဖြင့္စစ္ေဆးလ်က္ရွိေၾကာင္း တိုင္းရဲတပ္ဖြဲ႔မွဴး႐ံုးက သတင္းထုတ္ျပန္သည္။

ထုိျဖစ္စဥ္မွာ သာေကတၿမိဳ႕နယ္မွ ရပ္ကြက္တစ္ခုတြင္ ယင္းေန႔မြန္းလြဲ ၄ နာ ရီခန္႔ကျဖစ္ပြားခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး တစ္ဦးတည္း အိပ္ေနသည့္ အသက္ ၁၉ ႏွစ္အရြယ္ အမ်ဳိးသမီးငယ္ကို အဓမၼက်င့္ရန္ ႀကံစည္ခံရျခင္းျဖစ္သည္ဟု မႈခင္းမွတ္တမ္းတြင္ ေတြ႔ရသည္။

သူမ၏ ရည္းစားေဟာင္းျဖစ္သည့္ အသက္ ၃၂ ႏွစ္အရြယ္ရွိ အမ်ိဳးသားက အိမ္သို႔ေရာက္လာၿပီး ေပြ႔ဖက္ နမ္း႐ႈပ္ၿပီး အဓမၼက်င့္ရန္ႀကံစည္သည္ဟု ကာယကံရွင္ အမ်ိဳးသမီးက စြပ္စြဲတိုင္တန္းထားသည္။

အဆုိပါအမ်ိဳးသားမွာ အရက္မူးေနေၾကာင္း၊ သူမကလည္း ႐ုန္းကန္ၿပီး ပတ္၀န္းက်င္ကို အကူအညီေတာင္းခံသျဖင့္ ထုိသူမွာ အိမ္ေပၚမွ ဆင္းေျပးသြားခဲ့ေၾကာင္း ရဲကိုကာယကံရွင္က ထြက္ဆုိသည္။

ယင္းအမႈကို သာေကတၿမိဳ႕နယ္ ရဲစခန္းကအမႈအမွတ္(ပ) ၆၂၅/၂၀၁၃ျဖင့္ အမႈဖြင့္ထားၿပီး စြပ္စြဲတိုင္တန္းခံရသည့္ အမ်ိဳးသားကို ရဲကဖမ္းဆီးစစ္ေဆးေနၿပီျဖစ္ရာ ထုိသူသည္ ျပစ္မႈဆုိင္ရာ ဥပေဒ ပုဒ္မ ၃၇၆/၅၁၁ တို႔ျဖင့္တရားစြဲခံရႏုိင္ေခ်ရွိသည္ဟု ရဲမ်ားကသံုးသပ္ေၾကာင္း တိုင္းရဲတပ္ဖြဲ႔ကထုတ္ျပန္သည္။

ေဇာ္ေဇာ္ေထြး
မဇၥ်ိမ

အျပည့္အစုံသုိ႔ »

မေလးရွားေရာက္ အိုဗာစေတးမ်ားအတြက္ ၀မ္းေျမာက္ဖြယ္ အထူးသတင္း


မေလးရွားေရာက္ အိုဗာစေတးမ်ား ေအာ္ပရာစီ စစ္ဆင္ေရးေၾကာင့္ ေၾကာက္လန္ ့ထြက္ေျပးေနရျပီး ေနရပ္သို ့ျပန္သူမ်ားလည္း အေတာ္မ်ားသြားပါျပီ ေကာင္းေကာင္းမအိပ္ရ ေကာင္းေကာငး္မစားရျဖင့္ ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္ေနရေသာ ၀ဋ္ဒုကၡမွ ကင္းလြင္ခြင့္သတင္းတခုကို ယေန ့ၾကားသိလိုက္ရတဲ ့အတြက္ အတိုင္းမသိ ၀မ္းသာမိပါတယ္
ယေန့ ၆ - ၉ - ၂၀၁၃ ထုတ္ မေလးရွားႏိုင္ငံ တရုတ္သတင္းစာတြင္ ေဖာ္ျပပါရွိတိုင္း အိုဗာစေတးမ်ားအတြက္ ယခင္ 6P ပံုစံကဲ ့သို ့ ျပန္လည္ ထုပ္ျပန္ေပးျပီး တရား၀င္ ပါမစ္မ်ားရရွိေရး ျပန္လည္ေဆာင္ရြက္ေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေအာ္ပရာစီစစ္ဆင္ေရးကိုလည္း ျပန္လည္ရုပ္သိမ္းမည္ျဖစ္သည့္အတြက္ စိုးရိမ္ထိတ္လန့္သည္ ့ရန္မွ ကင္းေ၀းျပီး အထူးပင္ ၀မ္းေျမာက္ေစလိုေၾကာင္း သတင္းေကာငး္ပါးအပ္ပါသည္

မူရင္း မင္မင္း

အျပည့္အစုံသုိ႔ »

Miss Supranational 2013 ဆုကို ဖိလစ္ပိုင္ အလႇမယ္မႇ ရရႇိခဲ့ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ ကိုယ္စားျပဳ အလႇမယ္ ခင္၀င့္၀ါ Miss Internet ဆု အပါအ၀င္ ဆုေလးခု ဆြတ္ခူးရရႇိ




Miss Supranational 2013 ၿပိဳင္ပြဲ၀င္ရန္အတြက္ ေရြးခ်ယ္အၿပီး ခင္၀င့္၀ါအား ေတြ႕ရစဥ္ (Photo:Miss Supranational Myanmar facebook)

ျမန္မာႏိုင္ငံမႇ ပထမဆံုးအႀကိမ္ ၀င္ေရာက္ယႇဥ္ၿပိဳင္သည့္ Miss Supranational 2013 ေနာက္ဆံုးအဆင့္ ၿပိဳင္ပြဲႀကီးကို Belarus ႏိုင္ငံ၊ Minsk ၿမိဳ႕၌ စက္တင္ဘာ ၆ ရက္ (ယမန္ေန႔) ျမန္မာစံေတာ္ခ်ိန္ ည ၁၀ နာရီ ၃၀ မိနစ္က စတင္က်င္းပခဲ့ရာ စက္တင္ဘာ ၇ ရက္နံနက္ ၁ နာရီခန္႔တြင္ ၿပီးဆုံးခဲ့သည္။

အဆိုပါ ၿပိဳင္ပြဲတြင္ ဖိလစ္ပိုင္ႏုိင္ငံကိုယ္စားျပဳ အလႇမယ္ Miss Personality ဆု ရရႇိထားသူ Mutya Datul က Miss Supranational 2013 ဆုကို ရရႇိသြားခဲ့ၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံ ကိုယ္စားျပဳအလႇမယ္ ခင္၀င့္၀ါမႇာ Miss Internet ဆု အပါအ၀င္ ဆုေလးခု ဆြတ္ခူးရရႇိခဲ့သည္။

အဆိုပါၿပိဳင္ပြဲကို ျမန္မာႏိုင္ငံ အပါအ၀င္ ႏိုင္ငံတကာမႇ အလႇမယ္ ၉၄ ဦး ပါ၀င္ယႇဥ္ၿပိဳင္ ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္ၿပီး ၎ၿပိဳင္ပြဲတြင္ ပထမဆံုး ယႇဥ္ၿပိဳင္မႈအေနျဖင့္ ျမန္မာ့႐ိုးရာ ၀တ္စံုျဖင့္ ယႇဥ္ၿပိဳင္ခဲ့ၿပီး Swim Suit ႏႇင့္ ညေနခင္း၀တ္စံုတို႔ျဖင့္ အဆင့္ဆင့္ ယႇဥ္ၿပိဳင္ၾကရျခင္း ျဖစ္သည္။

ေနာက္ဆံုးၿပိဳင္ပြဲ မစတင္မီ ျမန္မာႏုိင္ငံ ကိုယ္စားျပဳအလႇမယ္ ခင္၀င့္၀ါသည္ Miss Supranational ၿပိဳင္ပြဲမႇ ေပးအပ္သည့္ Miss Internet ဆုကို ဆြတ္ခူးရရႇိခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ၎ဆုအတြက္ အြန္လိုင္းမႇတစ္ဆင့္ တရား၀င္ မဲေပးႏိုင္ျခင္းကို စက္တင္ဘာ ၂ ရက္မႇစတင္ခဲ့ၿပီး စက္တင္ဘာ ၆ ရက္ မြန္းတည့္ ၁၂ နာရီအထိ မဲေပးခြင့္ျပဳခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ မဲေပးရာတြင္ အခမဲ့စနစ္ မဟုတ္ဘဲ ၁၀ မဲလွ်င္ ငါးေဒၚလာႏႈန္းျဖင့္ ၀ယ္ယူမဲေပးရျခင္း ျဖစ္သည္။

''ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံအေနနဲ႔ အြန္လိုင္းက ေငြေပးေခ်တဲ့ စနစ္ေခတ္မစားေတာ့ ဒီေလာက္ထိ အားေပးလိမ့္မယ္လို႔ မထင္ထားဘူး။ ဒါေပမဲ့ အခုလို နံပါတ္ (၁) မဲအမ်ားဆံုးရၿပီး ျမန္မာကိုယ္စားျပဳ ဆုရတဲ့အတြက္ ခင္၀င့္၀ါနဲ႔ထပ္တူ ၀မ္းသာပါတယ္'' ဟု Miss Supranational Myanmar Organization မႇ တာ၀န္ရႇိသူ တစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။

အဆိုပါ Miss Internet ဆုကို ျမန္မာအလႇမယ္သည္ အြန္လိုင္းမႇ မဲအေရအတြက္ ၃၆၀၀ ျဖင့္ဆြတ္ခူးရရႇိခဲ့ျခင္း ျဖစ္ၿပီး ဒုတိယမဲအမ်ားဆံုး ရရႇိေနသည့္ ထိုင္းအလႇမယ္ႏႇင့္ မဲအေရအတြက္ အျပတ္အသတ္ျဖင့္ အႏိုင္ရခဲ့ျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။

ေနာက္ဆံုးယႇဥ္ၿပိဳင္ခဲ့သည့္ ပြဲစဥ္တြင္ ျမန္မာအလႇမယ္ ခင္၀င့္၀ါသည္ ႐ိုးရာ၀တ္စုံ အေနျဖင့္ ပ်ဴေခတ္အ၀တ္အစားျဖင့္ ယႇဥ္ၿပိဳင္ခဲ့ၿပီး ၎ေနာက္တြင္ ေရကူး၀တ္စံု၊ ညေနခင္း ၀တ္စံုတို႔ျဖင့္ အဆင့္ဆင့္ယႇဥ္ၿပိဳင္ ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး စတင္ယႇဥ္ၿပိဳင္ခဲ့သည့္ ႏႇစ္တြင္ပင္ ျမန္မာအလႇမယ္သည္ ေနာက္ဆံုးဆန္ခါတင္ ၂၀ ဦးအဆင့္အထိ ေရာက္ရႇိခဲ့သည္။

ျမန္မာအလႇမယ္ ခင္၀င့္၀ါသည္ Miss Supranational ၿပိဳင္ပြဲမႇ ေပးအပ္ေသာ Miss Internet ဆုအျပင္ အြန္လိုင္းမႇမဲေပးၿပီး ေပးအပ္သည့္ ဘီလာ႐ုစ္ ၀က္ဘ္ဆိုက္မႇ ခ်ီးျမႇင့္ေသာ Most Beautiful Girl in the World ဆု၊ Missosology မႇ ခ်ီးျမႇင့္ေသာ People Choice Award ႏႇင့္ Face of Miss Supranational 2013 ဆုမ်ားကိုပါ ဆြတ္ခူးႏုိင္ခဲ့သည္။

ျမန္မာကိုယ္စားျပဳ အလႇမယ္ ခင္၀င့္၀ါမႇာ စက္တင္ဘာ ၈ ရက္ နံနက္ပိုင္းတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ျပန္လည္ေရာက္ရႇိမည္ ျဖစ္သည္။

အဆိုပါ Miss Supranational ၿပိဳင္ပြဲမႇာ Miss Universe ႏႇင့္ Miss World ၿပိဳင္ပြဲတို႔ၿပီးလွ်င္ ကမၻာ့တတိယ အႀကီးဆံုး Miss ၿပိဳင္ပြဲႀကီးျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံမႇ ပထမဆံုးအႀကိမ္ ၀င္ေရာက္ယႇဥ္ၿပိဳင္သည့္ ပြဲျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

Eleven

အျပည့္အစုံသုိ႔ »

မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒကို လက္မခံႏုိင္ေၾကာင္း နန္းသီရိေမာင္ေျပာၾကား



ေန ့စဥ္ထုတ္ေရႊႏိုင္ငံသစ္သတင္းစာမွ ယခုလတ္တေလာ ဆရာေတာ္ဥဴး၀ီရသူဦးေဆာင္သည့္ မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒႏွင့္ပတ္သက္၇်္ နာမည္ၾကီးေမာ္ဒယ္ နန္းသီရိေမာင္ႏွင့္ အင္တာဗ်ဴးလုပ္ခဲ့သည္။
အမ်ဳိးသားကဇာတ္ ရုံတြင္ျပဳက်င္းပျပဳလုပ္မည့္ Aroma Zulu Wedding Show တြင္ပါဝင္ ရိႈး ေလ်ွာက္ ရန္ျပင္ဆင္ေနစဥ္ ေရႊႏုိင္ငံသစ္ သတင္းစာမွ သတင္းေထာက္ မာေဂ် ကသြားေရာက္ေမးျမန္းခဲ့သည္။ ထိုရိႈးကို SKYNET နဲ႔ MRTV-4 ကလည္းျပန္လည္ျပသသြားမွာျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ေမး။ ညီမေလးမဂၤလာပါဗ်ာ

NTM။ ဟုတ္ကဲ့ မဂၤလာပါရွင့္

ေမး။ အခုဆရာေတာ္ဥဴး၀ီရသူတို ့က မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒအတြက္ လက္မွတ္မ်ားစုေဆာင္းေနပါတယ္။ အမ်ိဳးဘာသာသာသနာေစာင့္ေရွာက္တာနဲ ့ပတ္သက္ျပီး ညီမေလး အေနနဲ ့ဘယ္လိုမွတ္ခ်က္မ်ိဳးမ်ားေပးခ်င္လဲမသိဘူး

NTM။ နန္းနန္းအေနနဲ ့ပထမဆံုးေျပာခ်င္တာ ႏိုင္ငံေရးကို သိပ္စိတ္မ၀င္စားဘူးဆိုတာပါ။ ျပီးေတာ့ အဲဒီဥပေဒထဲက အခ်က္ေတြကိုလည္း အမ်ားၾကီးမဖတ္ဖူးပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အဲလိုမ်ိဳးကန္ ့သတ္မႈေတြရွိေနတာမ်ိဳးၾကီးေတြ မႏွစ္သက္ပါဘူး။ လူကိုလူလို ့ပဲျမင္ပါတယ္။ ဥဴး၀ီရသူကိုလည္း သံဃာတစ္ပါးအေနနဲ ့ရႈျမင္ဖို ့နန္းနန္းနည္းနည္းေတြေ၀မိပါတယ္။ ဘုရားရွင္ရဲ ့သားေတာ္တစ္ပါးကို ေ၀ဖန္ဖို ့လည္း နန္းနန္းဘုရားကိုေၾကာက္ပါေသးတယ္ရွင့္။

ေမး။ Miss International ျဖစ္တဲ့ နန္းခင္ေဇယ်ာအေနနဲ ့လည္း ၉၆၉ကို လက္မခံဘူးလို ့ေျပာခဲ့တယ္ေနာ္။ ဒါနဲ ့ပတ္သတ္ျပီးေရာ?

NTM။ ဟုတ္ကဲ့။ မမနန္းခင္က နန္းနန္းေလးစားရတဲ့ လူတစ္ေယာက္ပါ။ သူ ့ရဲ ့လုပ္ရပ္မွန္ကန္လိမ့္မယ္လို ့နန္းနန္းအၾကြင္းမဲ့ယံုၾကည္ပါတယ္။ သူ ့ကိုလည္း ၉၆၉မွာအသံုးခ်ဖို ့ခ်ဥ္းကပ္ခဲ့တယ္လုိ ့လဲ ထုတ္ေဖာ္ျပီး ေျပာခဲ့ပါတယ္။ နန္းကိုလည္း အခုလာေျပာတဲ့လူေတြရွိပါတယ္။ ၉၆၉ကဘယ္လိုေကာင္းပါတယ္ဆိုျပီး ပရိုမိုရွင္းလာလုပ္တဲ့လူေတြရွိတယ္။ ၉၆၉ က အၾကမ္းမဖက္ဘူးလုိ ့လဲေျပာေသးတယ္၊ အတင္းအဓမၼ အၾကမ္းဖက္ျပီးလက္ခံခုိင္းေနတယ္။ နန္းနန္းတုိ ့ကပြင့္လင္းသူေတြပါ။ ကိုယ္ၾကိဳက္တဲ့လမ္းကိုေလွ်ာက္မွာပဲ။ အတင္းလာေျပာလို ့လဲလက္ခံလုိက္မယ့္ လူစားမ်ိဳးထဲမွာ နန္းနန္းမပါဘူး။

ေမး။ အခုလို မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒထဲမွာ လက္ထပ္ဖုိ ့အတြက္ လူမ်ိဳးေရး ဘာသာေရးနဲ ့ပတ္သက္ျပီး ကန္ ့သတ္ထားတာနဲ ့ေရာဘာေျပာလုိပါသလဲ

NTM။ နန္းနန္းတုိ ့ကေဟာလီး၀ုဒ္ထိ ထိုးေဖာက္ဖို ့ရည္ရြယ္ထားတာ။ ဒီလို အေတြးေခါင္လုိ ့မရဘူး၊ ခရစ္ယာန္နဲ့လည္းဆက္ဆံရမယ္၊ အစၥလာမ္နဲ ့လည္း ဆက္ဆံရမယ္၊ လူျဖဴလူမည္းအကုန္လံုးနဲ ့ဆက္ဆံရမွာပါ။
ႏုိင္ငံတကာက ဖက္ရွင္မင္းသားေတြလာရင္လည္း ကူးလူးဆက္ဆံရတာေတြရွိလာမယ္။ လက္ထပ္ဖို ့ဆိုတာကေတာ့ ေနာက္ထားပါ။ ဥပေဒရဲ ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကိုက မရိုးသားဘူးလို ့နန္းနန္းပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာပါရေစ။ နန္းႏိုင္ငံေရး အရမ္းမသိေပမယ့္ ဒီေလာက္ကေတာ့သေဘာေပါက္ပါတယ္ရွင့္။
နန္းနန္းေလးစားရတဲ့ ဦးေက်ာ္သူ၊ မမနန္းခင္ေဇယ်ာ၊ ကိုေနတိုးတို ့ကလည္း ျပတ္ျပတ္သားသားေျပာျပီးသားမို ့နန္းနန္းလည္း သူတို ့နဲ ့ထပ္တူပါပဲ။ နန္းနန္းအဲ့ဒီအမ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒၾကီးကို စိတ္မ၀င္စားသလုိ လက္လည္းမခံႏုိင္ပါဘူး၊ နန္းနန္းေလွ်ာက္တဲ့ အႏုပညာလမ္းကို ႏုိင္ငံေရးလုပ္ၾကံသူေတြအေနနဲ ့မပိတ္ဆို ့ေစခ်င္ပါဘူး။

ေမး။ ဟုတ္ျပီ၊ ညီမေလးေရ။ေနာက္ထပ္ျဖည့္စြက္ေျပာခ်င္တာေလးရွိရင္ေရာ
ေျပာပါဦး၊ ပရိသတ္ကိုေရာ ဘာမ်ားေျပာခ်င္ေသးလည္း?

NTM။ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြအေနနဲ ့လည္း အႏုပညာရွင္ေတြကို ခုတံုးလုပ္ျပီး လက္ရွိအႏုပညာေလာကကို ေခတ္ေနာက္ျပန္ဆြဲဖို ့မက်ိဳးစားပါနဲ ့လို ့။
နန္းနန္းကိုခ်စ္တဲ့ပရိသတ္ကိုလည္း နန္းနန္းကအရမ္းခ်စ္ပါတယ္လို ့၊ နန္းနန္းရဲ ့ပရိသတ္ၾကီး က်န္းမာကိုယ္စိတ္ျမဲပါေစလို ့၊ လူမ်ိဳးေရး ဘာသာေရး အေရာင္ေတြ မစြန္းထင္းၾကပါေစနဲ ့လို ့ဆုေတာင္းေပးၾကပါဦးလုိ ့ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ေမး။ အခုလုိအခ်ိန္ေပးေျဖၾကားေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္

NTM။ ဟုတ္ကဲ့။ နန္းနန္းကလည္း အကိုတုိ ့ဂ်ာနယ္ကို အထူးေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

မာေဂ်
ေရႊႏုိင္ငံသစ္ ေန ့စဥ္သတင္းစာ

အျပည့္အစုံသုိ႔ »