ေဒါသျဖစ္လွ်င္


       ေက်ာင္းေတာ္ရာ ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ဘုရား မိန္႕ေတာ္မူခဲ့သည္မွာ...."ေဒါသျဖစ္လာၿပီ၊ စိတ္ဆုိးလာၿပီဆုိရင္ စကားမေျပာပါနဲ႕၊ ဘာအလုပ္မွ မလုပ္ပါနဲ႕" ဟူ၍ ျဖစ္သည္။
     
       မွန္ပါသည္။ ေဒါသျဖစ္လာလွ်င္ အေၾကာင္းအက်ိဳးအေကာင္းအဆုိး မသိေတာ့ပါ။ အမွားမ်ားစြာကုိ က်ဴးလြန္တတ္ပါသည္။ ထုိျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ေဒါသကုိ သတိနဲ႕ ဆင္ျခင္ကာ လက္မလြန္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းႏုိင္ရပါမည္။

        အခါတစ္ပါး ျမတ္ဘုရားရွင္ ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္၌ သီတင္းသုံးေတာ္မူစဥ္ ဘုရားရွင္က ေက်ာင္းေဆာက္ လွဴခြင့္ျပဳသည့္အတြက္ ရာဇၿဂိဳဟ္သူေဌးစသူတုိ႕က ေက်ာင္းေဆာက္လွဴၾကပါသည္။ ထုိစဥ္ အာဠ၀ီျပည္မွ ရဟန္းတစ္ပါး သည္ ေက်ာင္းေဆာက္ဖုိ႕ရန္ သစ္ပင္တစ္ပင္ကုိ ခုတ္ေလ၏။ ထုိသစ္ပင္တြင္ ေနထုိင္ေသာ ဗိမာန္ရွင္ နတ္သမီးက သစ္ပင္မခုတ္ ရန္ ေတာင္းပန္ေသာ္လည္း မရေပ။ သူ႕သမီးေလးကုိ သစ္ကိုင္းေပၚတင္ထားရာ ရဟန္းက ထုိသစ္ကုိင္းခုတ္မိ၍ သမီးေလးရဲ႕ လက္ေမာင္းျပတ္သြားေလ၏။ နတ္သမီးသည္ အရမ္းစိတ္ဆုိးသြားၿပီး ထုိရဟန္းကုိ ကုိင္ေပါက္ရန္ လက္ေျမာက္စဥ္ သတိ၀င္ လာေလသည္။ ေၾသာ္ ရဟန္းက သီလရွိတဲ့ရဟန္း၊ ဒီရဟန္းကုိ ငါသတ္လုိက္ရင္ ငရဲက်မယ္။ အျခားရဟန္းေတြ သစ္ပင္ခုတ္တာ ကုိလည္း အျခားနတ္မ်ားက ေတြ႕လွ်င္ ငါ့ကုိ နမူနာယူၿပီး ရဟန္းမ်ားကုိ သတ္လိမ့္မည္။ အကုန္လုံး ငရဲက်လိမ့္မယ္။ ဒီရဟန္းမွာ သူ႕ဆရာ ရွိသည္။ ဆရာဘုရားကုိ သြားေလွ်ာက္မည္ဟု ၾကံၿပီး ဘုရားထံသြားေလ၏။ ထုိ႕ေနာက္ ဘုရားရွင္အား ျဖစ္စဥ္ ကုိ ေလွ်ာက္ထားလုိက္ေလ၏။ ထုိအခါ ဘုရားရွင္က ေအာက္ပါအတုိင္း မိန္႕ေတာ္မူေလသည္။

        "နတ္သမီး၊ လ်င္ျမန္စြာ ေျပးေနတဲ့ ျမင္းရထားကုိ တားျမစ္ႏုိင္ျခင္းဟာ အင္မတန္ေကာင္းလွေပတယ္။ ထုိ႕အတူ ျဖစ္ေပၚ   ေနတဲ့ ေဒါသကုိ အရွိန္ထိန္းကာ တားျမစ္ႏုိင္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ကုိ ငါဘုရား တကယ့္ရထားထိန္းဟူ၍ ေဟာေတာ္မူတယ္။ ရုိးရုိးေဒါသကုိ မတားျမစ္ႏိုင္တဲ့ ဒီရုိးရုိးရထားထိန္းမ်ားကုိေတာ့ ငါဘုရားက ႀကိဳးကိုင္ဟူ၍သာ ေဟာေတာ္မူတယ္။"

        ေဒသနာအဆုံးမွာ နတ္သမီးသည္ ေသာတာပန္ျဖစ္သြားေလ၏။ ဘုရားရွင္က သူ႕ကုိ ဂႏၶကုဋီနားရွိ စုတိစိတ္က်သြားေသာ နတ္သား၏ သစ္ပင္ဗိမာန္ကို ထုိနတ္သမီးအား ေပးေလ၏။ ထုိအခါ နတ္သမီးသည္ တန္ခိုးႀကီးနတ္မ်ားလာေသာ္မွ ေနရာ ဖယ္ေပးစရာမလုိေတာ့ေပ။

        ထုိ႕ေၾကာင့္ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလုံး မတတ္သာလုိ႕ မိမိတုိ႕ေဒါသ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့သည္ရွိေသာ္ ထုိနတ္သမီးကဲ့သုိ႕ သတိနဲ႕ ဆင္ျခင္ကာ မမွားသင့္တာ မမွားေအာင္ ေစာင့္ထိန္းႏုိင္ပါေစဟု ဆႏၵျပဳလုိက္ပါသည္။

ေရႊစမ္းေျမ အရွင္က၀ိဓဇသာရ

အျပည့္အစုံသုိ႔ »

အလွမယ္ နန္းခင္ေဇယ်ာ ရုပ္ရွင္သရုပ္ေဆာင္အျဖစ္ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းေတာ့မယ္


အလွမယ္အျဖစ္ သီးသန္႔ရပ္တည္ဖို႔ အခက္အခဲရွိေနတာေၾကာင့္ သရုပ္ေဆာင္အျဖစ္ ရပ္တည္ေတာ့မယ္လို႔ နန္းခင္ေဇယ်ာက သူ႔ရဲ႕ ၂၆ႏွစ္ျပည့္ ေမြးေန႔မွာ ေျပာလိုက္ပါၿပီ။ ျမန္မာျပည္မွာ အလွမယ္သီးသန္႔အျဖစ္ ရပ္တည္ရတာ ဘာေတြခက္ခဲေနပါသလဲ။

Miss International 2012 ၿပိဳင္ပြဲကို ဝင္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ခဲ့ၿပီး ဆန္ခါတင္ ၁၅ေယာက္ထဲ ေရြးခ်ယ္ခံခဲ့ရတဲ့ နန္းခင္ေဇယ်ာက အပ်ဳိစင္ပညာေပး ဇာတ္ကားနဲ႔ ဧၿပီညႊန္းစာဆိုတဲ့ ဗီဒီယိုဇာတ္ကားေတြနဲ႔အတူ သရုပ္ေဆာင္ အႏုပညာေလာကထဲ ေျခခ်ေတာ့မယ္လို႔ မတ္လ ၁၂ရက္ေန႔မွာ ဆိုပါတယ္။

လာမယ့္ အနာဂတ္ကို ႀကိဳတင္မသိႏိုင္တာေၾကာင့္ ျဖတ္သန္းရမယ့္ ၂၇ႏွစ္ေျမာက္ ဘဝခရီးလမ္းမွာ အေကာင္းဆံုးႀကိဳးစားမယ္လို႔ ကန္ေတာ္ပဲေလ့စ္ဟိုတယ္မွာ က်င္းပတဲ့ သူ႔ရဲ႕ ေမြးေန႔ပါတီပြဲမွာ အမွတ္တရ ဆိုပါတယ္။

နန္းခင္ေဇယ်ာဟာ Miss Internet ဆုကို ေရြးခ်ယ္ခံခဲ့ရၿပီး အလွမယ္ေလာကမွာ လမ္းသစ္ေဖာက္ခဲ့သူလည္းျဖစ္ပါတယ္။ ပရဟိတလုပ္ငန္းေတြမ်ားစြာမွာ ပါဝင္ကူညီခဲ့ၿပီး ဧည့္လမ္းညႊန္အျဖစ္ ရပ္တည္မႈကို အဆံုးသတ္ၿပီး ရုပ္ရွင္မင္းသမီးတစ္ေယာက္အျဖစ္ကို ေလွ်ာက္လွမ္းေတာ့မွာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

အျပည့္အစုံသုိ႔ »

ေလယာဥ္ေပ်ာက္ကို ျမန္မာ့ေရပုိင္နက္မွာ ရွာေတြ႔ေလမလား


ေပ်ာက္ဆံုးေနတဲ့ မေလးရွား ေလယာဥ္ကို ျမန္မာ့ေရပုိင္နက္မွာမ်ား ေတြ႔မလားဆုိတာ ဘယ္သူမွ မေျပာ
ႏုိင္ပါဘူး။ အခု ေတာ့ ေလယာဥ္ေပ်ာက္ကုိ ျမန္မာ့ေရပုိင္နက္မွာ ရွာေဖြဖုိ႔ ျမန္မာအာဏာပိုင္ေတြက ခြင့္ျပဳ
ေပးလုိက္ပါၿပီ။


 ေပ်ာက္ဆံုးေနသည့္ MH 370 ဘိုးအင္းေလယာဥ္ကို ၂၀၁၁ ခုႏွစ္က ျပင္သစ္ႏိုင္ငံ၊ ခ်ားဒီေဂါလ္ေလဆိပ္တြင္
ေတြ႔ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု – Wikipedia)

ေလယာဥ္ဟာ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္သြားတယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္၊ ေလယာဥ္သည္ အဆက္အသြယ္ျပတ္ သြားၿပီးေနာက္ ၄ နာရီေလာက္ ဆက္လက္ ပ်ံသန္းသြားဖြယ္ရွိတယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ေတြေၾကာင့္ အခု လုိ ျမန္မာ့ပင္လယ္ျပင္ထိပါ တုိးခ်ဲ႕ၿပီး ေလယာဥ္ေပ်ာက္ကို ရွာေဖြၾကတာျဖစ္ပါတယ္။


အခုလုိ ျမန္မာ့ပင္လယ္ျပင္မွာပါ ေလယာဥ္ေပ်ာက္ကို ရွာေဖြဖုိ႔ ၇ ရက္ၾကာ ရွာေဖြခြင့္ ေပးဖုိ႔ မေလးရွား အာဏာပိုင္ေတြက ခြင့္ေတာင္ခဲ့တာျဖစ္တယ္လုိ႔ ေလေၾကာင္းညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန (DCA) ၏ ညႊန္ၾကားမွဴးခ်ဳပ္ ဦးတင္ႏိုင္ထြန္းက ဆုိထားပါတယ္။

မေလးရွား ေလယာဥ္ေပ်ာက္ဟာ ျမန္မာ့ေရပိုင္နက္မွာမ်ား ရွိေလမလားဆုိတဲ့ ေတြးဆခ်က္နဲ႔ အခုလုိ
ျမန္မာ့ေရပုိင္နက္ မွာပါ ရွာေဖြၾကရာမွာ အဓိက ေကာ့ေသာင္းဘက္ ကပၸလီပင္လယ္ျပင္ကို အဓိက ထားၿပီး ေလယာဥ္ေပ်ာက္ကို ရွာေဖြမယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။

ဒီအေၾကာင္းသတင္းအျပည့္အစံုကုိေတာ့ ဧရာဝတီ ျမန္မာပုိင္း စာမ်က္ႏွာမွာ ဧရာဝတီ အဂၤလိပ္ပိုင္း သတင္းေထာက္ ေက်ာ္ဆုမြန္ ေရးသားတင္ျပထားတဲ့ MH370 မေလးေလယာဥ္ ေပ်ာက္ဆုံးမႈ ရွာပုံ
ေတာ္ ျမန္မာ့ေရပုိင္နက္ အထိ တုိးခ်ဲ႕ ဆုိတဲ့ သတင္းမွာ ဖတ္ႏုိင္ပါတယ္။

မတ္လ ၁၃ ရက္ေန႔က လုပ္တဲ့ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲမွာေတာ့ တ႐ုတ္က ထုတ္ျပန္တဲ့ သဲလြန္စ ဓာတ္ပံု ထုတ္ျပန္ခ်က္ေတြဟာ မဟုတ္မွန္ပဲ မွားယြင္းထုတ္ျပန္တာျဖစ္တယ္လုိ႔ တ႐ုတ္အာဏာပိုင္ေတြ က
ေျပာလာပါတယ္။  အခုထိလည္း ေလယာဥ္ေပ်ာက္ရဲ႕ သဲလြန္စမွန္သမွ် မမွန္ကန္ပါဘူးလုိ႔ ဆုိလာပါ တယ္။  

ျမန္မာ့ ေရပုိင္နက္ထဲမွာ မေလးရွား ေလယာဥ္ေပ်ာက္ကို ေတြ႔ခဲ့မယ္ဆုိရင္ေတာ့...



ဧရာ၀တီ

အျပည့္အစုံသုိ႔ »

အရက္မဟုတ္ေသာ အရက္


ေျပာျပန္ရင္လည္း အရက္ဋီကာခ်ဲ႔တယ္ ျဖစ္ဦးမယ္။ ေျပာမွာလည္း အရက္အေၾကာင္းကုိ။ဘာတဲ့ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ အရက္အမ်ားဆံုး ထုတ္လုပ္ေနၿပီး ယမကာအသင္းႀကီးကုိ ထူေထာင္ထားတဲ့လူႀကီးက ႏုိင္ငံျခား က ေျခာက္ေဒၚလာေအာက္အရက္ေတြ တင္သြင္းဖုိ႔ကုိ ကန္႔ကြက္တယ္ဆုိပဲ။ သေဘာကေတာ့ ျမန္မာ ျပည္က အရက္သမားေတြ သူထုတ္တဲ့အရက္ကုိပဲ ေသာက္ဆုိတဲ့ သေဘာ ေပါ့ေလ။

ေသာက္ပါတယ္။ ေသာက္ၾကပါတယ္။

ဟုိးအရင္ စစ္အစုိးရေခတ္ တစ္ေလွ်ာက္လံုးနဲ႔ အခုေခတ္အထိ အဲဒီ ၀ီစကီလုိ႔ နာမည္တပ္ထားတဲ့ အရက္ ကုိ အရက္သမားတုိင္းလုိလုိ ေသာက္ခဲ့ၾကတာပဲ။

ဒီလုိေသာက္ေတာ့ ဘာျဖစ္လဲ။
ေသာက္တဲ့လူေသ။
ေရာင္းတဲ့လူ သူေဌးျဖစ္။

သူေဌးျဖစ္လုိ႔ေတာင္ အားကစားပဲြေတြ ဘာေတြ စပြန္ဆာေပးေနေသးတယ္။ သိန္း ေထာင္နဲ႔ ေသာင္းနဲ႔ ခ်ီၿပီးေတာ့ေလ။

ျမန္မာျပည္မွာ အရက္သမားက အတန္းအစား ႏွစ္ခုပဲ ရွိတယ္။ အနီသမားနဲ႔ အျဖဴသမား။ အနီသမားက ၀ီစကီနဲ႔ရမ္ကုိ ေသာက္ၾကတယ္။ အျဖဴသမားကေတာ့ ခ်က္အရက္ေပါ့ေလ။

တကယ္ေတာ့ ႏွစ္ခုစလံုး ခ်က္ပံုက ဘာမွ ထူးလွတယ္ မဟုတ္ပါဘူး။ ဓာတုပစၥည္းေတြ ေရာစပ္ၿပီး အေရာင္ေတြထည့္။ အနံ႔ေတြ ထည့္လုိက္ရင္ ၀ီစကီလုိခ်င္လား၊ ရမ္လုိခ်င္လား အကုန္ရတာ မဟုတ္လား။
အရည္အေသြးမီတဲ့ အရက္အမည္ခံေတြကုိ ေသာက္ေတာ့ ဘာျဖစ္လဲ။ မူးတာေပါ့။ မဟား ဒယားမူးတဲ့ အခါမူး။ မမူးတဲ့အခါ မမူးနဲ႔။ အရက္သမားေတြ အစကေတာ့ ေသြးအားပဲ မေကာင္းလုိ႔လား၊ အားပဲနည္း လုိ႔လား။ အရင္က ငါဒီေလာက္ မမူးပါဘူး။ အရင္က ငါလစ္မစ္ ဒီေလာက္ မဟုတ္ပါဘူး။ စသည္ စသည္ ျဖင့္ …

အယ္လ္ကုိေဟာပမာဏ မတည္ၿငိမ္တဲ့ အရက္ေတြကုိ ေ၀ခဲြမရစြာ ေသာက္သံုးခဲ့ ၾကတာေပ့ါေလ။ ဒါေတြ ကုိသိလုိ႔ သမၼတႀကီးကေတာင္ အရက္အစား ႏြားႏုိ႔ေသာက္ဖုိ႔ တုိက္တြန္းတာ။ ဒါကုိပဲ လူေတြက ေလွာင္ သလုိလုိ ေျပာင္သလုိလုိနဲ႔။

ေနာက္ၿပီး အရက္ေသာက္တဲ့ ၀န္ႀကီးတစ္ပါးကုိယ္တုိင္က ျမန္မာျပည္သူေတြ အရက္တုေတြ ေသာက္ေန လုိ႔ အေသေစာ ေနတာကုိဆုိၿပီး ေပၚတင္ေျပာခဲ့တာပဲ။ အခုဆုိ သူကုိယ္တုိင္ေတာင္ ႏုိင္ငံျခားအရက္ မ်ဳိးစံု တင္သြင္းဖုိ႔အတြက္ ညႇိႏႈိင္းေဆြးေႏြး ေနတယ္။

အခုလုိ ႏုိင္ငံျခားအရက္ေတြ ျပည္တြင္းကုိ၀င္လာရင္ ျပည္တြင္းက အရည္အေသြး မမွီတဲ့အရက္ေတြကုိ ျပည္သူေတြက ဘယ္ေသာက္ေနေတာ့မလဲ။ ဒါေၾကာင့္လည္း ေစ်းကြက္ကုိ ခ်ဳပ္ကုိင္ထားခ်င္တဲ့ ယမကာလုပ္ငန္းရွင္ေတြက ျပည္ပအရက္ေတြ ၀င္လာမွာကုိ အသည္းအသန္ ကြက္ကန္႔ေနတာ ထင္ပ။

ေျပာလုိက္ရင္ တုိင္းရင္းသား စီးပြားလုပ္ငန္းရွင္ေတြရဲ႕ အက်ဳိးစီးပြားကုိ ထိခုိက္မယ္ေလးဘာေလးနဲ႔။ ကုိယ့္ဘာသာကုိယ္ေတာ့ အရည္အေသြးေကာင္းေအာင္ မထုတ္ဘဲ ျပည္သူေတြကုိ သတ္။သူတုိ႔ စီးပြားထိခုိက္ မွာေတာ့ ေၾကာက္ပ။ အရက္သမား စစ္တမ္းတစ္ခု တိတိက်က်မရွိလုိ႔ရယ္သာ။ ရွိရင္ေတာ့ ဘာအရက္ ေသာက္တဲ့လူက ဘယ္လုိ ေသတယ္ဆုိတာ အမ်ားႀကီး ထြက္လာမွာပဲ။

စစ္တမ္းကုိ အားမကုိးဘဲ အရပ္စကားကုိ အားကုိးၿပီး ေျပာရမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဒီ ဘက္ေခတ္မွာ အသက္ ရွည္တဲ့ အရက္သမား လံုး၀မရွိဘူး ဆုိတာပါပဲ။ ခပ္ေ၀းေ၀း မၾကည့္နဲ႔ ရပ္ကြက္ထဲက ျပည္တြင္းျဖစ္ ေသာက္တဲ့ အရက္သမားေတြကုိပဲ ၾကည့္လုိက္။ ညေနတုိင္း ေသာက္တဲ့လူေပါ့ေလ။ အသက္ေလးဆယ္ ေက်ာ္တဲ့လူ ခပ္ရွားရွားရယ္။

အရက္ဆုိင္ထဲကုိ ၀င္လုိက္ရင္ အေသာက္သင္ေနတဲ့ ကေလးအရက္သမားရယ္။ အသက္သံုးဆယ္ ပတ္၀န္းက်င္ အရက္သမားရယ္ကုိပဲ ေတြ႕ရမယ္။ ေလးဆယ္ေက်ာ္၊ ငါးဆယ္ရွိတဲ့ အရက္သမားက ရွားေနၿပီ။ ဘယ္ေရာက္ကုန္လဲ မေမးနဲ႔။ ေသကုန္တာေလ။ ဒီ ေလာက္ေသတဲ့ အရက္ ဘာျဖစ္လုိ႔ ေသာက္လဲ။ေသ မယ္မွန္း ဘယ္သိမလဲဗ်။ ဘယ္သူ ကမွေတာ့ အဆိပ္ကုိ ေသာက္မေနဘူး။

ဒါေပမဲ့လည္း ျပည္တြင္းျဖစ္ အရက္ေတြအကုန္လံုးက အဆိပ္ေတြ ျဖစ္ေနၿပီ။ ကုိယ့္ေရွ႕မွာ ေသာက္ခဲ့တဲ့ အရက္သမားေတြ ရွိတယ္။ ကုိယ့္အဘုိးအေဘးေတြေခတ္က ဖဆပလေခတ္ အရက္သမားေပါ့။ ႏုိင္ငံျခား အရက္မ်ဳိးစံု လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေသာက္လုိ႔ရတယ္။ လမ္းေလွ်ာက္ေနတဲ့ ေဂ်ာ္နီက ေစ်းမေပါေပမယ့္ အလုပ္အကုိင္ ရွိတဲ့လူတုိင္း ေသာက္ႏုိင္ေအာင္ ၀င္ေငြ ေကာင္းခဲ့တာပဲ။

ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဆုိရွယ္လစ္ေခတ္ အရက္သမားေတြ ေပါ့ေလ။ အရက္ကုိ ခဲြတမ္းနဲ႔ ေရာင္းတယ္ဆုိေပမယ့္ အရည္အေသြးမွာ စိတ္ခ်ရတယ္။ ဆုိရွယ္လစ္ေခတ္ အရက္သမားေတြထဲမွာ အရက္ေၾကာင့္ ေသတဲ့ လူခပ္ရွားရွားရယ္။

ကုိယ့္အဘုိး၊ ကုိယ့္ဘႀကီး ျပန္ၾကည့္လုိက္ရင္လည္း အရက္ေသာက္ေပမယ့္ သက္တမ္းေစ့ေနသြားတဲ့ လူေတြခ်ည္းပဲ။ ကုိယ့္ဦးေလးေတြကေတာ့ ၈၈ ေနာက္ပုိင္းမွာ ေသာက္လာလုိက္တာ။ ျပည္တြင္းျဖစ္ ၀ီစကီသမား ဦးေလးလည္း ေသာက္တဲ့ သက္တမ္း ၁၅ ႏွစ္နဲ႔ေသတာပဲ။ ဂ်န္းအျဖဴေသာက္တဲ့ ဦးေလး လည္း ေသတာပဲ။

ျမန္မာျပည္ဆုိတာက ဗုဒၶဘာသာ တုိင္းျပည္ဆုိေတာ့ လူသိရွင္ၾကား အရက္သမားေတြ အမ်ားႀကီးရယ္။ စာေရးဆရာေတြထဲမွာဆုိရင္လည္း အရက္သမား ခပ္မ်ားမ်ားရယ္။ စစ္အစုိးရေခတ္မတုိင္မီက အရက္ သမားေတြဆုိရင္ သက္တမ္းေစ့ေနသြားရတဲ့ လူေတြခ်ည္းပဲ။

စစ္အစုိးရေခတ္ အရက္သမားေတြက်ေတာ့ သက္တမ္းေစ့ဖုိ႔ေနေနသာ ငါးဆယ္ေက်ာ္တဲ့လူကုိ မရွိေတာ့ ဘူး။ အရက္ေတြတင္ အရည္အေသြး မမီတာလား ဆုိေတာ့မဟုတ္။ လူနာေတြသံုးတဲ့ အရက္ပ်ံပါ အရည္ အေသြး မမီေတာ့တာ။ အရင္ေခတ္က အရက္ပ်ံေတြဆုိရင္ အနာကုိ စြပ္လုိက္တာနဲ႔ ထြန္႔ထြန္႔လူးေအာင္ စပ္တာ။ ဒီဘက္ေခတ္ အရက္ပ်ံေတြကေတာ အနာကုိလည္း မစပ္ေတာ့ဘူး။

ၿပီးေတာ့ အရင္ေခတ္က အရက္ပ်ံဆုိရင္ မီး႐ႈိ႕ၾကည့္လုိက္။ ဟုတ္ …ကနဲ႔ ထေတာက္တာ။ အရက္ပ်ံ လံုး၀ ကုန္မွ မီးၿငိမ္းတယ္။ မေန႔က အစုိးရထုတ္ အရက္ပ်ံေလး မီး႐ႈိ႕ၾကည့္တာ မီးေတာင္ မေလာင္ေတာ့ဘူး။ အနာကုိေလာင္းေတာ့လည္း မစပ္နဲ႔။ ေခတ္ႀကီးကုိက အဲ့လုိ ျဖစ္ေနတာ။

အရက္သမားဆုိတာကလည္း အလုပ္ လုပ္ႏုိင္ကုိင္ႏုိင္တဲ့ အရြယ္ေတြခ်ည္းပဲေလ။ ဆုိရွယ္လစ္ေခတ္ စကားနဲ႔ ေျပာရရင္ အဲဒီလုိ လူေတြေသကုန္ေတာ့ တုိင္းျပည္ကုန္ထုတ္လုပ္ေရးကိုလည္း ထိခုိက္တာေပါ့ ေလ။

ဒီဘက္ေခတ္အစုိးရကေတာ့ အဲ့လူေတြ ေသကုန္လည္း ေအးတာပဲ ေတြးသလား ေတာ့မသိ။ ဟုိးအရင္ က အဂၤလိပ္အစုိးရက တ႐ုတ္ျပည္ကလူေတြကုိ ဘိန္းစဲြေအာင္လုပ္ၿပီးေတာ့မွ ၀င္သိမ္းတာ။ ဒီဘက္ေခတ္ မွာလည္း အစုိးရက သူတုိ႔ျပည္သူေတြ မေတာ္လွန္ႏုိင္ေအာင္ အရည္အေသြးမမွီတဲ့ အရက္ေတြမ်ား တုိက္ သလား မသိပါဘူး။ အမွန္တကယ္ဆုိရင္ အရက္စက္ရုံေတြကုိ ေသခ်ာလုိက္စစ္၊ အရည္အေသြး မီလား။ မမွီရင္ ဖမ္းေပါ့။

၁၉၈၀ တစ္၀ုိက္ အရက္ျဖဴတစ္ပုလင္းကုိ ၁၀ က်ပ္ ေပးရတယ္။ အဲဒီတုန္းက ေကာက္ႀကီးဆန္တစ္ျပည္ကုိ တစ္က်ပ္ပဲ ရွိတယ္။ အရက္ျဖဴက ဆန္ေစ်းထက္ ဆယ္ဆ မ်ားတယ္။ ဒီဘက္ေခတ္မွာေတာ့ အရက္ျဖဴ တစ္လံုးကုိ ၃၀၀ ဆန္တစ္ျပည္ကုိ ၁၅၀၀။ ဆန္ေစ်းက အရက္ျဖဴေစ်းထက္ ငါးဆႀကီးေနၿပီ။

နာမည္ခံ၀ီစကီကုိလည္း ၾကည့္ဦးမလား ဆန္ေစ်းနဲ႔ ၀ီစကီေစ်းက အတူတူပဲ။ ဒီေလာက္ ေစ်းေပါေနတဲ့ အရက္ေတြ ဘယ္လုပ္ၿပီး စစ္ပါေတာ့မလဲ။တုိင္းျပည္ကလည္း ေဆး၀ါးဆုိလည္း အတုနဲ႔ အရည္အေသြး မမွီတာပဲ ေသာက္ေနရ။ အစားအစာဆုိလည္း ဓာတုပစၥည္းေတြပါတဲ့ အစားအစာေတြခ်ည္းပဲ။ အရက္ဆုိ လည္း အရည္အေသြးမမွီ။

ဟုိတေန႔က ဖတ္လုိက္ရတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံက ကမၻာေပၚမွာ ကင္ဆာျဖစ္ပြားမႈ ဒုတိယအမ်ားဆံုးႏုိင္ငံ ဆုိ လားပဲ။

အရင္တုန္းက လူေတြက ေျပာၾကတယ္။ အရက္ခ်က္တဲ့အထဲကုိ ေရာ္ဘာဖိနပ္အစုတ္ေတြ ထည့္ခ်က္ တာ။ ဖားျပဳတ္ေတြ ထည့္တာတဲ့။ ကုိယ္ကေတာ့ မယံုခဲ့ပါဘူး။ အခု ေနာက္ပုိင္းေတာ့ ယံုရမလုိ ျဖစ္ေန ၿပီေလ။ အရက္ခ်က္တယ္ဆုိတာ အရင္ဆံုးကုိယ္ခ်က္မယ့္ အရက္အမ်ဳိးအစားေပၚ မူတည္ၿပီး အခ်ဥ္ေဖာက္ ရတယ္။ စိမ္ရည္ တည္ရတယ္ေပါ့ေလ။

ၿပီးေတာ့မွ အခ်ဥ္ေပါက္သြားတဲ့ စိမ္ရည္ ေတြကုိ ေပါင္းအုိးႀကီးေတြနဲ႔ ေပါင္းခံရည္ရေအာင္ လုပ္ရတာ။ ေပါင္းခံရည္ကိုမွ အရက္ရာခုိင္ႏႈန္း အလုိက္ ျပန္စပ္ရတာ။ ဒီဘက္ေခတ္က အရက္ေတြကေတာ့ အဲဒီလုိ လည္း ဟုတ္မယ္မထင္ပါဘူး။ ဓာတုပစၥည္းေတြေရာစပ္ၿပီး ေစ်းကြက္ထဲ ေရာင္းေနတာပဲ ျဖစ္မွာပါ။ အရက္ ခ်က္စက္႐ုံထဲ ထန္းလ်က္ေတြလည္းမ၀င္၊ စပါးေတြလည္း မ၀င္နဲ႔။ ဘယ္လုိမ်ား စိမ္ရည္ေတြေဖာက္ၿပီး ဘယ္လုိမ်ား ခ်က္ေနလဲေတာ့ မသိပါဘူး။

အခုေတာ့ ျဖစ္ေလရာဘ၀ ျမန္မာျပည္မွာ အရက္သမား မျဖစ္ရပါေစနဲ႔လုိ႔သာ ဆုေတာင္းရမည္လားမသိ။ ဘယ္တတ္ႏုိင္ပါ့မလဲ။ ကုိယ္က ဒီႏုိင္ငံမွာေမြးေတာ့လည္း ဒီႏုိင္ငံမွာပဲ အရက္သမား ျဖစ္မွာေပါ့ေလ။ ဒီ ေတာ့လည္း အရည္အေသြး မမီတာေတြ ေသာက္ၿပီး ေသရမွာေပါ့။ မေသခ်င္ရင္ေတာ့ မေသာက္႐ုံပဲ ရွိ ေတာ့တာပါ။


စိုေျပ
Credit: Mizima


အျပည့္အစုံသုိ႔ »

ဖမ္းခ်င္ရင္ဖမ္း သံခ်ပ္ကိုေတာ့ စိစစ္ေရးမတင္ႏိုင္ဘူးဆုိတဲ့ ဇာဂနာ ၊ ကုသိုလ္ နဲ. ေဗလု၀






သႀကၤန္သံခ်ပ္ စာသားမ်ား ႀကိဳတင္စိစစ္မည့္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႔၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္ကို သႀကၤန္မင္းသားမ်ား လံုး၀လက္မခံ။

မၾကာမီ သႀကၤန္႐ိုးရာ ပြဲေတာ္ ေရာက္ရွိလာေတာ့မည္။ ဆိုရွယ္လစ္ေခတ္ ကတည္းက အုပ္ခ်ဳပ္ သူမ်ားသည္ မီဒီယာမ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္ ၾကပ္မတ္
ထား ေသာ္လည္း သၾကၤန္ပြဲေတာ္ အတြင္း သံခ်ပ္မ်ား ေရးဖြဲ႕ကာ အစိုးရအား အျပဳသေဘာ ေ၀ဖန္မႈမ်ားကုိေတာ့ ခြင့္လႊတ္္ထား ခဲ့သည္။

ယင္း႐ိုးရာဓေလ့သည္ ၁၉၈၈ခု တပ္မေတာ္ အစိုးရ အာဏာ သိမ္းၿပီး
သည့္ေနာက္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည္။ ၁၉၈၀ ကာလ တစ္၀ိုက္ ရန္ကုန္ ႏွင့္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားတြင္ ႐ိုးရာသံခ်ပ္ အဖြဲ႕မ်ားကို ဆင္းရဲတြင္း နက္ေနေသာ ႏိုင္ငံသားမ်ားက အင္တိုက္အားတိုက္ အားေပးခဲ့သည္။

ထိုစဥ္အခါက ဆိုရွယ္လစ္ စီးပြားေရး စနစ္ေအာက္တြင္ စပြန္ဆာ ဆိုတာမရွိ။ သံခ်ပ္ ၀ါသနာအိုးမ်ားသည္ မိမိ၏ ကိုယ္ပုိုင္ ပိုက္ဆံေလးမ်ားကို စုေဆာင္းကာ အက်ႌ ပုဆိုးမ်ား ၀ယ္ရသည္။
ထိုစဥ္က တစ္ေယာက္ ၃ က်ပ္စုလွ်င္ သႀကၤန္ အတြက္ ယူနီေဖာင္း ရသည္။

ထိုအခ်ိန္ကို ေရာက္ဖို႔ တစ္ႏွစ္လံုး အားခဲၿပီး ေစာင့္ေနေသာ သႀကၤန္မင္းသားမ်ား ရွိသည္။ ၿမိဳ႕နယ္တိုင္းမွလည္း သႀကၤန္ အလွျပ ကားမ်ားကို ဆုေပးမည့္ မ႑ပ္မ်ားက အစီအရီ။

ထိုစဥ္အခါက “ဆိတ္ပါးစပ္ နတ္မ်က္စိ”၊ “ၿပီးပါၿပီ” ၊ “မေျပာေတာ့ဘူး”၊ “ ဒုိးဒိုးေဒါက္ေဒါက္” ၊ “ေမာင္ေမာင္ဆိုေလ ထီး႐ိုးရွည္” ၊ “ဒဲ့ဒိုး” “ေကာလဟာလ” “တန္ခူးေလနဲ႔ ေမ်ာလြင့္ျခင္း” ၊ “မွန္သားထဲက
မ်က္ႏွာ” ၊ “ျခင္းၾကားတုတ္ေထာက္” ၊ “အျပာရဲ႕အနီ”စသည့္ သႀကၤန္ အဖြဲ႕မ်ားက ရန္ကုန္တြင္ နာမည္ႀကီးသည္။

ဒီႏွစ္တြင္ မည္သည့္ အသင္းက ဘာေတြ ေျပာမလဲ ဆိုတာကို
ေစာင့္စားေနၾက ရသည္။ ယခင္ႏွစ္က ပထမရေသာ အဖြဲ႕မွ ယခုႏွစ္မွာ လံုး၀ ျပဳတ္သြားတာလည္း ရွိသည္။ သႀကၤန္ၿပီးေတာ့ အားလံုး ကြဲသြားၾကသည္။ သႀကၤန္ နားနီးေတာ့ ျပန္ဆံု ၾကျပန္သည္။

သႀကၤန္မင္းသား တစ္ဦး ျဖစ္သူ လူရႊင္ေတာ္ ကုသိုလ္သည္ သႀကၤန္ သံခ်ပ္႐ံႈးလို႔ အိမ္က သစ္ေတြခြာ ေရာင္းၿပီး စိုက္လိုက္ရ သည္လည္း ရွိသည္။ တစ္ခ်ိဳ႕ မ႑ပ္ေတြက ေတာ္႐ံု အဖြဲ႕ဆိုရင္ လက္မခံ အစဥ္အလာရွိေသာ သံခ်ပ္ အဖြဲ႕မ်ားသာ ၿပိဳင္ခြင့္ရသည္။

ပရိသတ္မ်ား၊ ရပ္ကြက္ လူထုမ်ား၏ ရင္တြင္း ခံစားခ်က္ကို ေျပာေပးေသာ အဖြဲ႕ဆိုလွ်င္ လက္ခုပ္တီး အားေပးၾကသည္။ သံခ်ပ္တစ္ဖြဲ႕ႏွင့္ တစ္ဖြဲ႕ မတူၾက။ သႀကၤန္ကို သီးသန္႕ ၾကည့္မည့္ လူတန္းစားကလည္း မ႑ပ္ေရွ႕တြင္ မိုးလင္းသည္ထိ ေစာင့္ေနေလ့ ရွိသည္။ နာမည္ႀကီး သံခ်ပ္ အဖြဲ႕မ်ားမွာ ဖိတ္ၾကားထားသည့္ မ႑ပ္ ကုန္ေအာင္ မသြားႏိုင္ၾက။
သႀကၤန္ အတက္ေန႔ဆိုလွ်င္ အသံေတြ၀င္ ကုန္သည္။

၁၉၈၆/၈၇ ႏိုင္ငံေရး မတည္ၿငိမ္ေသာ အေျခအေနတြင္ သတိၱရွိေသာ သံခ်ပ္အဖြဲ႕ တစ္ခ်ိဳ႕ အဖမ္းခံရသည္။ တစ္ခ်ိဳ႕က အခ်ဳပ္ခန္း ထဲတြင္ သံခ်ပ္ ဆက္ထိုးသည္။ သႀကၤန္ သံခ်ပ္အဖြဲ႕ ထြက္ႏိုင္ရန္ အခ်ိဳ႕ ရပ္ကြက္မ်ားက ဆန္ေတြဆီေတြ
ေထာက္ပ့ံၾကသည္။

ျမန္မာ့႐ိုးရာ သႀကၤန္ ႏွင့္ သံခ်ပ္ ဆိုသည္မွာ ခြဲျခား၍ မရ သႀကၤန္က်လို႔ သံခ်ပ္ မပါလွ်င္ ျပည့္စံုမႈ မရွိဟု ထင္ၾက သည္။ တစ္ခ်ိဳ႕ အဖြဲ႕မ်ားသည္ စာသား ၾကိဳတင္ စိစစ္မႈမ်ား ရွိေသာ္လည္း စိတ္ႀကိဳက္တိုင္ၿပီးမွ ရဲစခန္းသြား အဖမ္းခံတာမ်ိဳးလည္း ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ သံခ်ပ္ေခါင္းေဆာင္
တြင္ အေျခခံစည္းမ်ဥ္းမ်ား ရွိပါသည္။ ဘာသာေရး ႏွင့္ ပတ္သက္၍
ေစာ္ကားသည့္ သံခ်ပ္မ်ိဳး၊ တိုင္းရင္းသား စည္းလံုးမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ထိခိုက္မည့္ သံခ်ပ္မ်ိဳး လံုး၀ မထိုး။

ထိုေခတ္ ထိုအခါက သမ၀ါယမ ေဆးခန္းႏွင့္ ယာဥ္စည္းကမ္း လမ္းစည္းကမ္း အေၾကာင္းကို အဓိက ေျပာေလ့ရွိသည္။ အမ်ိဳးဂုဏ္ ဇာတိဂုဏ္ ရွင္သန္ဖို႔ သံခ်ပ္တိုင္သည္။ ဤသို႔ ခ်စ္စရာ ေကာင္းေသာ
ၿမန္မာ့ဓေလ့ ႐ိုးရာ သံခ်ပ္မ်ားသည္ တပ္မေတာ္မွ အာဏာသိမ္းသည့္ အခ်ိန္ကစၿပီး ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည္။ သႀကၤန္ မင္းသားမ်ား ျဖစ္ၾက
ေသာ ေမာင္ေမတၱာ၊ ဇာဂနာ၊ ကဗ်ာဆရာ ေမာင္စိမ္းနီ၊ ေဗလု၀၊ ကုသိုလ္၊ လွေက်ာ္ေန၊ ေမာင္ေၾကးမံုတို႔ ရင္ကြဲနာက် ခဲ့ရသည္။

ယခုေတာ့ ဒီမိုကေရစီေခတ္ကို ေရာက္ၿပီဟု ဆိုၾကသည္။ လြတ္လပ္စြာ
ေၿပာဆိုခြင့္ ရွိလာၿပီ ဟု ခ်ီးမြန္းၾကသည္။ သႀကၤန္မင္းသားမ်ားလည္း ေ
ေပ်ာက္ဆံုးေနေသာ သံခ်ပ္ကို အသက္သြင္းဖို႔ ႀကိဳးပမ္း လာၾကသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး အစိုးရ အဖြဲ႕၏ သႀကၤန္ သံခ်ပ္
မ်ားကို စိစစ္မည့္ အစီအစဥ္ ထြက္ေပၚလာျခင္း ျဖစ္သည္။

၁၃၇၅ခုႏွစ္ ျမန္မာ့႐ိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈ မဟာ သႀကၤန္ ပြဲေတာ္တြင္ သႀကၤန္ သီိခ်င္း စပ္ဆိုျခင္း၊ သံခ်ပ္ထိုး စာသားမ်ားအား တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရ
အဖြဲ႕ မဟာသႀကၤန္ သံခ်ပ္ စိစစ္ေရး ေကာ္မတီသို႔ မတ္လ ၂၀ရက္
ေနာက္ဆံုးထား တင္ျပရန္ႏွင့္ ေကာ္မတီ၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္သာ သီခ်င္း စပ္ဆိုျခင္း၊ သံခ်ပ္ ထိုးျခင္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ရန္ ျဖစ္ေၾကာင္း မတ္လ (၅)ရက္ေန႔တြင္ အစိုးရ သတင္းစာမ်ား၌ ထုတ္ျပန္ ေၾကညာခဲ့သည္။

ဤကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ လူရႊင္ေတာ္ ကုသိုလ္က “၂၀၁၂ ဦးတို႔ သႀကၤန္သံခ်ပ္ ျပန္ထြက္တဲ့ အဖြဲ႕ နာမည္ကေတာ့ “သာဓုပါဗ်ာ”
လို႔ ေခၚပါတယ္။

အဲဒီထဲက ျပည္သူ လူထုက တစ္ခဲနက္ အားေပးခဲ့
ၾကတဲ့ စာသား တစ္ပိုဒ္ကို ေျပာျပရရင္ “ဟိုဘက္ကမ္းက မီးထိန္ထိန္ ယိုးဒယားတို႔ အိမ္ ဒီဘက္ကမ္းက မီးမွိန္မွိန္ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ အိမ္ ဟိုဘက္ကမ္းက မီးထိန္ထိန္ ေပါက္ေဖာ္ႀကီးတို႔ အိမ္ ဒီဘက္ကမ္းက မီးမွိန္မွိန္ က်ေနာ္တို႔ အိမ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေရာင္းတဲ့ ဓာတ္အားေတြနဲ႔ သူတို႔မွာ လင္းလက္လို႔ ထိန္ ပိုင္ရွင္ျဖစ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ ျပာလဲ့လဲ့မွိန္” အဲလို သံခ်ပ္ေတြ ဘာေၾကာင့္ တိုက္ခဲ့သလဲ ဆိုေတာ့ ဓာတ္အား
ေတြေတာ့ အစိုးရက သူမ်ား ႏိုင္ငံကို ေရာင္းလိုက္တာပဲ ျပည္သူကေတာ့ ဘာအက်ိဳး ေက်းဇူးမွ မခံစားရဘူး။

ဒါမ်ိဳးေတြကို သံခ်ပ္တိုက္ေတာ့
ၿပည္သူေတြက လက္ရွိ ခံစားေနရတဲ့ ကိစၥေတြ ျဖစ္ေတာ့ တစ္ခဲနက္ အားေပးခဲ့ၾကတာ ပဲေလ”ဟု ဆိုပါသည္။

အျခား သႀကၤန္မင္းသား တစ္ဦၤးျဖစ္ေသာ ေမာင္ေမတၲာမွလည္း သံခ်ပ္စာသား ႀကိဳတင္ရမည့္ ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ “ဒီအတိုင္း
ဆိုရင္ေတာ့ မလုပ္ေတာ့ဘူး၊ တိုင္းျပည္ကို ျပဳျပင္သူေတြကို
ဘာမလုပ္ရ ညာမလုပ္ရ ဆိုၿပီး အမိန္႔ထုတ္တဲ့ အတြက္ မလုပ္ခ်င္
ေတာ့ဘူး၊ သံခ်ပ္သမား ဆိုတာ အဖ်က္သမားေတြ မဟုတ္ဘူး၊ အျပဳသေဘာ ေျပာတဲ့ သူေတြ ဒီႏွစ္ စဥ္းစားထားတာက ျမန္မာ့
ေၿမယာ ရွည္လ်ားေထြျပား ေႁမြနဂါး တစ္ျဖည္းျဖည္း ၀ါးေတာ့မွာ ဆိုၿပီး လုပ္ထားတာ ဒီအတိုင္း ဆိုရင္ေတာ့ သံခ်ပ္ဆိုတာလည္း ရွိမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး”ဟု ေျဖၾကား သြားခဲ့သည္။

ပုဂံေညာင္ဦးတြင္ ႐ုပ္ရွင္ ႐ိုက္ကူးေနေသာ သႀကၤန္မင္းသား ေဗလု၀
ကလည္း “န၀တ ေခတ္က အတိုင္းပဲလား၊ သူတို႔ ေျပာေနတဲ့ ပြင့္လင္း ျမင္သာမႈ ဆိုတာ ဘာလဲ၊ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဒီႏွစ္ သံခ်ပ္ ထြက္မယ္။ စိစစ္ေရးလည္း မတင္ဘူး။ ဖမ္းခ်င္လည္းဖမ္း သံခ်ပ္
ကေတာ့ ထြက္မွာပဲ”ဟု ေျပာၾကားသည္။

လာမည့္ သႀကၤန္ပြဲေတာ္တြင္ သံခ်ပ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ႀကိဳတင္ စိစစ္မည့္ ကိစၥကို ဆန္႔က်င္ေၾကာင္း လူရႊင္ေတာ္ ဇာဂနာက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

“တိုင္းျပည္က ေရွ႕ကို သြားေနတာလား၊ ေနာက္ကို သြားေနတာလား၊ မသိေတာ့ဘူး၊ ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္ သႀကၤန္ သံခ်ပ္ေတြက ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ အားနည္းခ်က္ေတြကို ခ်စ္စရာ ေကာင္းေအာင္
ေထာက္ျပတယ္၊ သံခ်ပ္ သမားေတြက လိုအပ္ရင္လည္း သတိၱရွိတယ္၊ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ေခတ္ကိုေတာင္ အာခံခဲ့ေသးတာပဲ၊ ဒီသံခ်ပ္ေလးနဲ႔ လာမည့္ သႀကၤန္ကို ႏႈတ္ဆက္ လိုက္ခ်င္တယ္။

“မီးျပင္းနဲ႔တိုက္ တိုက္ခ်င္တိုက္
ေပေပၚတင္ထု ထုခ်င္ထု ၊
မီးတိုက္တဲ့အခါနီရဲလာမယ္၊
တူထုတဲ့အခါ က်စ္မာလာမယ္
ေက်ာက္ဆိုင္မာဘိ သံမဏိကြ
သတိ္ၱဟိန္းထ ေပါက္ကြဲရွၿပီ
ဘ၀ဆိုတာေႏြေဟ့ေႏြ”

ေရႊညီ

( Tomorrow သတင္းဂ်ာနယ္ အမွတ္(၃)မွေကာက္ႏႈတ္ခ်က္ )

Posted From Ko Tun Wai

အျပည့္အစုံသုိ႔ »

ေပ်ာက္ဆုံးေလယာဥ္ သဲလြန္စေတြ မမွန္ကန္ဟု ဆို

ေလယာဥ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘာသဲလြန္စမွ မရေသးပါလို႔ ဆို

ၿပီးခဲ့တဲ့ စေနေန႔ကတည္းက ေပ်ာက္ဆုံးေနတဲ့ မေလးရွား ေလယာဥ္ရဲ့ အပိုင္းအစေတြ ဆိုၿပီး တ႐ုတ္ဘက္က ထုတ္ျပန္ခဲ့တဲ့ ၿဂိဳဟ္တု ဓာတ္ပုံေတြဟာ မမွန္ကန္ပါဘူးလို႔ မေလးရွား အာဏာပိုင္ေတြက ေျပာပါတယ္။

တ႐ုတ္ အာဏာပိုင္ေတြ ထုတ္ျပန္ခဲ့တဲ့ ေရမွာ ေမ်ာေနတဲ့ အစိတ္အပိုင္းႀကီး ၃ ခုရဲ့ ပုံရိပ္ေတြဟာ ေပ်ာက္ဆုံး ေလယာဥ္ရဲ့ အစိတ္အပိုင္းေတြ မဟုတ္ဘဲ မွားယြင္း ထုတ္ျပန္မိတာသာ ျဖစ္တယ္လို႔ မေလးရွား ပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီး Hishammuddin Hussein က ကြာလာလမ္ပူမွာ သတင္းေထာက္ေတြကို ေျပာပါတယ္။

တစ္ခါ ေပ်ာက္ဆုံး ေလယာဥ္ဟာ အဆက္အသြယ္ ျပတ္ေတာက္သြားၿပီး ေနာက္ပိုင္း နာရီ အေတာ္ၾကာၾကာ ဆက္လက္ ပ်ံသန္းေနတယ္ ဆိုတဲ့ သတင္းေတြကိုလည္း သူက ျငင္းဆိုလိုက္ပါတယ္။

ကြာလာလမ္ပူကေန ေဘဂ်င္းကို ပ်ံသန္းတဲ့ အဲဒီ ေလယာဥ္ေပၚမွာ လူ ၂၃၉ ဦး လိုက္ပါသြားၿပီး လူ ၁၅၀ ေက်ာ္က တ႐ုတ္လူမ်ိဳးေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

အခုအခါ အဲဒီ ေပ်ာက္ဆုံးေနတဲ့ ေလယာဥ္ကို ရွာေဖြရာမွာ ျမန္မာ ေလပိုင္နက္ထဲမွာလည္း ရွာေဖြဖို႔ ျမန္မာအစိုးရက ခြင့္ျပဳလိုက္ပါတယ္။

ဒါအျပင္ မေလးရွားက အကူအညီ ေတာင္းလာရင္ ျမန္မာ နိုင္ငံ အေနနဲ႔ ရွာေဖြ ကယ္ဆယ္ေရး လုပ္ငန္းေတြမွာ ကူညီ ေဆာင္ရြက္ေပးနိုင္ဖို႔ ျပင္ဆင္မွုေတြ ျပဳလုပ္ေနပါတယ္။

BBC Burmese

အျပည့္အစုံသုိ႔ »

ကိုင္ရိုၿမိဳ႕မွာ စစ္တပ္ ဘတ္စကား ပစ္ခတ္ခံရ


အစၥလမ္မစ္ အဖြဲ႕ေတြကို ရွင္းလင္းၿပီးသည့္တိုင္ တိုက္ခိုက္မွု ေပၚေပါက္လာ

အီဂ်စ္နိုင္ငံ ကိုင္ရိုၿမိဳ႕မွာ စစ္တပ္ ဘတ္စကား တစ္စီးကို မ်က္ႏွာဖုံးစြပ္ ေသနတ္ သမားေတြက ပစ္ခတ္ခဲ့လို႔ စစ္တပ္အရာရွိ တစ္ဦး ေသဆုံး သြားၿပီး တျခား ၃ ဦး ဒဏ္ရာ ရရွိသြားပါတယ္။

ကိုင္ရို ၿမိဳ႕ေတာ္မွာ အခုလို စစ္မွုထမ္းေတြ တိုက္ခိုက္ ခံရတာဟာ ဒါ ပထမဆုံး ျဖစ္ပါတယ္။

အီဂ်စ္ စစ္တပ္ကေတာ့ မတရားအသင္း အျဖစ္ ေၾကညာခံထားရတဲ့ မူဆလင္ညီေနာင္မ်ား အဖြဲ႕ရဲ့ လက္ခ်က္ျဖစ္တယ္လို႔ ခ်က္ခ်င္း ဆိုသလို ေျပာၾကားလိုက္ပါတယ္။

မြတ္ဆလင္ ညီေနာင္မ်ားအဖြဲ႕ကေတာ့ စစ္တပ္ဟာ အရင္တုန္းကလည္း အခုလို စြပ္စြဲမွုေတြ လုပ္ခဲ့တယ္လို႔ ေျပာၿပီး စြပ္စြဲမွုေတြကို ျငင္းဆိုလိုက္ပါတယ္။

လာမယ့္ သမၼတ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ စစ္တပ္ ဦးစီးခ်ဳပ္ ဖီးမာရွယ္ Abdel Fattah al - Sisi ဝင္ၿပိဳင္မယ္လို႔ ေၾကညာဖို႔ ရွိေနခ်ိန္မွာ အခုလို တိုက္ခိုက္မွု ျဖစ္ပြားခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

BBC Burmese

အျပည့္အစုံသုိ႔ »