အားေပးမႈနဲ႔ေဝဖန္မႈ ၿပိဳင္တူရေနတဲ့ ‘ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္တစ္စံုတစ္ရာ’



ထြက္ရွိၿပီးရက္ပိုင္း အတြင္းမွာပင္ ပရိသတ္အၾကား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ေရာက္ရွိသြား ၿပီး အားေပးမႈမ်ားရခဲ့သလို ေဝဖန္ မႈမ်ားလည္း ရရွိေနသည့္ ‘ေမွ်ာ္ လင့္ခ်က္တစ္စံုတစ္ရာ’သီခ်င္းကို နာမည္ႀကီးရန္ရည္ရြယ္႐ိုက္ကူး ခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္ကိုေလး စားသည့္စိတ္ျဖင့္ ႐ိုက္ကူးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ဟု နီနီခင္ ေဇာ္က ေျပာသည္။

အႏုပညာရွင္မ်ား ပုဒ္မ ၄၃၆ ျပင္ဆင္ေရးအတြက္ လက္ မွတ္ေရးထိုးေနခ်ိန္တြင္ နီနီခင္ ေဇာ္က လက္မွတ္ေရးထိုးရန္ ေလ့လာဦးမည္ဟု အင္တာဗ်ဴး တစ္ခုတြင္ ေျဖဆိုခဲ့ၿပီး ‘‘ေမွ်ာ္လင့္ ခ်က္တစ္စံုတစ္ရာ’’ သီခ်င္းကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ေနအိမ္ အက်ယ္ခ်ဳပ္က်ေနစဥ္က အသြင္ သဏၭာန္အတုိင္း သ႐ုပ္္ေဆာင္ခဲ့ သျဖင့္ ေဝဖန္မႈမ်ားညံေနျခင္းျဖစ္ သည္။

‘‘ပုဒ္မ ၄၃၆ ကိုေလ့လာမယ္ ဆုိၿပီးေျပာခဲ့တာက နီနီမလုပ္ဘူး လို႔ေျပာတာမဟုတ္သလို လုပ္ မယ္လုိ႔လည္းေျပာခဲ့တာမဟုတ္ ပါဘူး။ နီနီအသက္ငယ္ေသးတဲ့ အတြက္ လူႀကီးေတြရဲ႕ စကား ေတြနဲ႔ ပုဒ္မေတြအတြက္ အမ်ား ႀကီးေလ့လာရဦးမွာပါ။ အဲဒါကို ဆိုးက်ိဳးအေနနဲ႔ ေရးသြားတာပါ။ နီက အဲဒီလိုဆိုးက်ိဳးအေနနဲ႔ေျပာ ခဲ့တာမဟုတ္ပါဘူး’’ဟု အထက္ ပါအေၾကာင္းအရာႏွင့္ပတ္သက္ ၍ နီနီခင္ေဇာ္က ျပန္ရွင္းသည္။

ယင္းဂီတဗီဒီယိုကို မာရီယို ဒီဗီဒီမထြက္ရွိမီကတည္းက ပရိ သတ္မ်ားအထူးစိတ္ဝင္စားခဲ့ၿပီး ထြက္ရွိလာခ်ိန္တြင္လည္း ပရိ သတ္မ်ားအထူးအားေပးခဲ့သည္။ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္စာမ်က္ႏွာတစ္ခုတြင္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္တစ္စံုတစ္ရာ သီခ်င္းကို တင္ေပးခဲ့ရာ နာရီပိုင္း အတြင္း Like အေရအတြက္ေလး ေထာင္ေက်ာ္ခဲ့ၿပီး ေဝမွ်သူသံုး ေထာင္နီးပါးအထိရွိခဲ့သည္။

‘‘ပရိသတ္အားေပးမႈလည္း ပါတယ္။ နီနီကိုယ္တုိင္လည္း ႀကိဳက္တယ္။ ဒါ႐ိုက္တာရဲ႕ ႀကိဳး စားအားထုတ္မႈေၾကာင့္ ပိုၿပီး ေကာင္းသြားခဲ့တာပါ’’ဟု ၎က ေျပာသည္။ ‘‘ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္တစ္စံုတစ္ရာ’’သီခ်င္းကို ေဆာင္းဦးလိႈင္က ေရးသားေပးခဲ့ၿပီး ဒါ႐ိုက္တာ ေမာင္ေမာင္သာျမင့္က ႐ိုက္ကူး ပံုေဖာ္ခဲ့သည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစု ၾကည္ကို ရည္ရြယ္ေရးသားသည္ ဟု ပရိသတ္မ်ားက ခန္႔မွန္းေနၾက ေသာ ထိုသီခ်င္း၏ သီခ်င္းစာ သားအဓိပၸာယ္မ်ားကိုလည္း ပရိ သတ္မ်ားက ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ လ်က္ရွိသည္။

7 Day Daily

အျပည့္အစုံသုိ႔ »

၀ါဆိုလျပည့္ ဓမၼစၾကၤာ အခါေတာ္ေန႕


လြန္ခဲ့ေသာ အႏွစ္ ၂၅၀၀ ေက်ာ္ ၀ါဆိုလျပည့္ ေန႕တြင္ ဗုဒၡ ျမတ္စြာ သည္ မိဂဒါ၀ုဏ္ ေတာတြင္ (ပဥၥ၀ဂၢီ) ရဟန္း ၅ ပါး ကို ဓမၼစၾကၤာ တရားဦး ေဟာျခင္းျဖင့္ ဗုဒၼ သာသနာေတာ္ကို စတင္ ခဲ့ပါသည္။

ဓမၼစၾကၤာ တရားေတာ္ ၌ သဘာ၀ ေလာက တြင္ မေဖာက္မျပန္ မေျပာင္းမလြဲ အျမဲ တည္ရွိ ေနေသာ သစၥာ ၄ ပါးကို ေဖာ္ျပ ေဟာၾကား ခဲ့ပါသည္။

သဘာ၀ ေလာက ၏ သစၥာ ၄ပါး

ဒုကၡ သစၥာ = သတၱ၀ါ တိုင္း ရုပ္နာမ္ ဟူသမွ် မတည္ျမဲ၊ အခ်ိန္ႏွင့္ အမွ် ေဖာက္ျပန္ ပ်က္စီး၍ အိုျခင္း၊ နာျခင္း၊ ေသျခင္း တရား မ်ားကို မလြန္ဆန္ နိုင္ပဲ အို၊နာ၊ေသ ဆင္းရဲ ဒုကၡ ကို ေရွာင္လြဲ မရ ျဖစ္ရျခင္း သည္ ေလာက အမွန္တရား တခု။

သမုဒယ သစၥာ = သတၱ၀ါ တိုင္း မိမိကိုယ္ (ရုပ္၊ နာမ္ ခႏၼာ) ကို မအိုခ်င္၊ နာမက်န္း မျဖစ္ခ်င္၊ မေသခ်င္ ၾကပဲ တပ္မက္ စြဲလန္း တတ္ျပီး ထိုစြဲလန္း တပ္မက္ မႈေၾကာင္း ဘ၀ တဖန္ ျဖစ္ရျခင္း သည္ အမွန္တရား တခု။

နိေယာဓ သစၥာ = ထို ရုပ္၊နာမ္ ခႏၡာ ေၾကာင့္ အိုျခင္း၊ နာျခင္း၊ ေသျခင္း တရား ဒုကၡ မ်ား မွ လြတ္ေျမာက္ ရာ သည္ လည္း အမွန္ ရွိေသာ အမွန္တရား တခု။

မဂၢ သစၥာ = ထို ရုပ္၊နာမ္ ေၾကာင့္ အိုျခင္း၊ နာျခင္း၊ ေသျခင္း တရား ဒုကၡ မ်ား မွ လြတ္ေျမာက္ ရန္ တခုတည္း ေသာ အက်င့္မွန္ မဂၢင္ ၈ပါး တရားသည္ သာ အမွန္ ျဖစ္ေသာ အမွန္ တရားတခု။

ထို သစၥာ တရား ၄ပါး ကို ေဟာၾကား ျပီး ဓမၼစၾကၤာ ဘီးကို ဗုဒၼ ျမတ္စြာ သည္ စတင္ လည္ပတ္ ခဲ့ပါသည္။

ဗုဒၶဘာသာ၏ အႏွစ္ခ်ဳပ္ကုိ ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ ေဒသနာေတာ္တြင္ ျမတ္ဗုဒၶမွ ေအာက္ပါ
အတုိင္း အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ေဟာၾကားခဲ့ပါသည္။
သဗၺပါပႆ အကရဏံ - မေကာင္းမႈ ဒုစရုိက္တရားမ်ားကုိ ေရွာင္ရန္။
ကုသလႆ ဥပသမၸဒံ - ေကာင္းမႈ သုစရိုက္တရားမ်ားကုိ က်င့္သံုးရန္။
သစိတၱပရိေယာဒပနံ - မိမိတုိ႔၏ စိတ္မေနာကုိ ျဖဴစင္စြာ ထားၾကရန္။
ဧတံ ဗုဒၶါန သာသနံ - ထုိသည္မွာ ဘုရားရွင္ အဆူဆူတုိ႔၏ အဆံုးမေတာ္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။

၀ါဆုိလျပည့္ေန႔ကို ဓမၼစၾကာအခါေတာ္ေန႔ အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ က်င္းပရျခင္းမွာ ထိုေန႔၌ ဓမၼစၾကာတရားေတာ္ကို ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာၾကားေတာ္မူသည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ က်င္းပရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ဓမၼစၾကာတရားေတာ္ကုိ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အိႏၵိယႏုိင္ငံ ဗာရာဏသီျပည္ မိဂဒါ၀ုန္ေတာ၌ မဟာသကၠရာဇာ္ ၁၀၃ ခုႏွစ္ ၀ါဆုိလျပည့္ေန႔ ေန၀င္လထြက္အခ်ိန္ ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦးတို႔အား ဘုရားအျဖစ္ကို ၀န္ခံေသာအားျဖင့္ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါသည္။

ဓမၼစၾကာတရားေတာ္သည္ ၀ိနည္းမဟာ၀ါ ပါဠိေတာ္ “ပဥၥ၀ဂၢိယကထာ” အမည္ျဖင့္ လာရွိပါသည္။ ပဋီသမၻိဒါမဂၢ ပါဠိေတာ္၌ “ဓမၼစကၠ ပ၀တၱန၀ါရ”အမည္ျဖင့္ လာရွိပါသည္။ မဟာ၀ဂၢသံယုတ္ ပါဠိေတာ္၌ “ဓမၼစကၠ ပ၀တၱနသုတၱ”အမည္ျဖင့္ လာရွိပါသည္။
ဓမၼစကၠ ပ၀တၱန၏အဓိပၸါယ္မွာ- တရားတည္းဟူေသာ အသိစက္ကုိျဖစ္ေစ၊ လည္ေစေတာ္မူျခင္းဟု အဓိပၸါယ္ရပါသည္။
( ဓမၼစကၠ = တရားေတာ္ + ပ၀တၱန = ျဖစ္ေစ၊ လည္ေစျခင္း)
ဓမၼစၾကာတရားေတာ္သည္ သစၥာေလးပါးတရားကို ၫႊန္းဆိုေဟာၾကားေသာ ေဒသနာျဖစ္၍ ပိဋကတ္သံုးပံု၏ အႏွစ္ခ်ဳပ္တရားကို ဆုိထုိက္ပါသည္။
ဓမၼစၾကာတရားေတာ္ကို စိစစ္သံုးသပ္ၾကည့္ပါလွ်င္ လမ္းစဥ္မွာ “အစြန္း ၂ ခု”ကို ေရွာင္ၾကဥ္ေရး၊ မဇၥၽိမ ပဋိပဒါ လမ္းစဥ္မွန္ကုိ က်င့္သံုးေရးတို႔ကို ၫႊန္ၾကားထားၿပီး သစၥာေလးပါးတရားကုိ သိျမင္ေစရန္ ေဟာၾကားထားေသာေၾကာင့္ ဗုဒၶ၀ါဒ၏ တိက်ခိုင္မာေသာ သေဘာတရားကို ေတြ႕ျမင္ႏုိင္ပါသည္။

ျမတ္စြာဘုရား၏ ဓမၼစၾကာ တရားေတာ္ကို နာၾကားရသျဖင့္ ေကာ႑ည၊ ၀ပၸ၊ ဘဒၶိယ၊ မဟာနံ၊ အႆဇိ တည္းဟူေသာ ပဥၥ၀ဂၢီ ငါးဦးႏွင့္တကြ မ်ားစြာေသာ နတ္ျဗဟၼာတို႔ အကၽြတ္တရား ရရွိၾက သည္။ ပဥၥ၀ဂၢီ ငါးဦးလည္း ျမတ္စြာဘုရားထံတြင္ ရဟန္းအျဖစ္ကို ျပဳခြင့္ ပန္ၾက၏။ ျမတ္စြာ ဘုရား ခြင့္ျပဳသျဖင့္ ဧဟိဘိကၡဳ ရဟန္း အျဖစ္ကို ရရွိၾကသည္။ ဧဟိဘိကၡဳ ရဟန္း ဆိုသည္မွာ ဘုရားရွင္ က ရဟန္းျဖစ္ေစဟု မိန္႔ေတာ္မူသျဖင့္ ပရိကၡရာ အစံုအလင္ျဖင့္ ခ်က္ခ်င္း ရဟန္း အျဖစ္ကို ရျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။

ဤသို႔ ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦးအား အမွဴးထား၍ ဓမၼစၾကာ တရားဦးကို ေဟာၾကားျခင္း၊ ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦးအား ဧဟိဘိကၡဳ ရဟန္းအျဖစ္သို႔ ေခၚေဆာင္ေတာ္ မူျခင္းမွာ ဤ၀ါဆိုလျပည့္ေန႔ပင္ ျဖစ္၍ ၀ါဆို လျပည့္ေန႔ကို ဓမၼစၾကာ အခါေတာ္အျဖစ္ျဖင့္ သတ္မွတ္ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ၀ါဆိုလတြင္ ပဥၨင္းခံ ရွင္ျပဳျခင္းကို ေရွးအခါက ျပဳခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

ဤကဲ့သို႔ အႏွစ္သာရပါရွိေသာ တရားျဖစ္၍ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ရဟန္းရွင္ လူတို႔က ဓမၼစၾကာတရားေတာ္ကို အထူးပင္ အာရံုစိုက္၍ ရြတ္ဖတ္သရဇၥၽာယ္ေတာ္မူၾကပါသည္။ အၿမိဳ႕ၿမိဳ႕အရြာရြာ၌ ဓမၼစၾကာအသင္းမ်ား ဖြဲ႕စည္းၿပီး ျပန္႔ပြားေအာင္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိၾကပါသည္။

၀ါဆုိလျပည့္ေန႔၏ ထူးျခားခ်က္မ်ား

ျမန္မာ့ရုိးရာ ၁၂ လ ရွိသည့္အနက္ ၀ါဆိုလျပည့္ေန႔သည္-
၁။ ေဂါတမဘုရားေလာင္း ပဋိသေႏၶေနေသာ ေန႔ျဖစ္၍ ထူးျခားျခင္း၊
၂။ ေဂါတမဘုရားေလာင္း၊ ေတာထြက္ေတာ္မူေသာေန႔ျဖစ္၍ ထူးျခားျခင္း၊
၃။ ေဂါတမဘုရားေလာင္း၊ ဓမၼစၾကာတရား စတင္ေဟာေတာ္မူေသာေန႔ျဖစ္၍ ထူးျခားျခင္း၊
၄။ ေရမီး အစံုစံုတို႔ျဖင့္ တန္ခိုးျပာဋိဟာကုိ ျပေတာ္မူေသာေန႔ျဖစ္၍ ထူးျခားျခင္း၊
၅။ ဘုရားအျဖစ္ကို ၀န္ခံေတာ္မူေသာေန႔ျဖစ္၍ ထူးျခားျခင္း၊
၆။ တရားရတနာ စတင္ေပၚေပါက္ေသာေန႔ျဖစ္၍ ထူးျခားျခင္း၊
၇။ သံဃာရတနာ စတင္ေပၚေပါက္ေသာေန႔ျဖစ္၍ ထူးျခားျခင္း၊
၈။ “ဧဟိ ဘိကၡဳ”ဟူေသာစကားကို စတင္ၾကားရေသာေန႔ျဖစ္၍ ထူးျခားျခင္း။
ဟူ၍ျဖစ္ပါသည္။

ၿမိတ္ပုလဲေျမ

အျပည့္အစုံသုိ႔ »

မေလးရွားေရာက္ျမန္မာလုပ္သားမ်ား လံုၿခံဳေရးဂ႐ုျပဳရန္ ျမန္မာသံ႐ံုးထုတ္ျပန္



မေလးရွားႏိုင္ငံတြင္ သံုးရက္အတြင္း ျမန္မာႏိုင္ငံသားႏွစ္ဦး အသတ္ခံရၿပီးေနာက္ မေလးရွားေရာက္ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ားအေနျဖင့္ သတိျပဳေနထိုင္သြားလာရန္ႏွင့္ လံုၿခံဳေရးအထူးဂ႐ုျပဳရန္ မေလးရွားႏိုင္ငံရွိ ျမန္မာသံ႐ံုးက ဇူလိုင္ ၁၀ ရက္တြင္ ႏိႈးေဆာ္ထားသည္။

ထို႔အျပင္ မေလးရွားႏိုင္ငံ ျမန္မာသံ႐ံုးမွ သံအမတ္ႀကီးႏွင့္ စစ္သံမွဴးတို႔သည္ မေလးရွား ႏိုင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ထဲေရး၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ လံုၿခံဳေရးဆိုင္ရာ အဖဲြ႕အစည္းမ်ားမွ တာ၀န္ရွိပုဂၢဳိလ္မ်ားအား သြားေရာက္ေတြ႕ဆံု၍ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ားအား အၾကမ္းဖက္တိုက္ခိုက္မႈမ်ားမွ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေပးရန္ႏွင့္ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ျဖစ္စဥ္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ က်ဴးလြန္သူ တရားခံမ်ားအား အျမန္ဆံုးေဖာ္ထုတ္ အေရးယူေပးရန္ ေတာင္းဆုိခဲ့ေၾကာင္း သံ႐ံုးထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။



7Day Daily

အျပည့္အစုံသုိ႔ »

သင့္ရဲ ့ေ၀ွးေစ့မ်ားကို အကန္ခံရပါက ဘာေၾကာင့္ ဗိုက္နာရပါသလဲ



ေ၀ွးေစ့ေတြဟာ အစာအိမ္ရယ္ ေက်ာက္ကပ္ေတြရယ္ နဲ ့ကပ္ရက္ ၀မ္းဗိုက္ပိုင္းမွာ သဘာ၀အေလွ်ာက္ ျဖစ္တည္ေနတာပါ။ ေ၀ွးေစ့ဟာ တဲြေလာင္းက်ေနေပမယ့္လည္း ယင္းအပိုင္းမွာ ေသြးေၾကာေတြနဲ ့အာရံုေၾကာေတြ ဟာ တဲြဆက္ ထားလွ်က္ရွိပါတယ္။ဒါေၾကာင့္ ေယာက်ာၤးတစ္ေယာက္ဟာ သူရဲ ့ေ၀ွးေစ့အကန္ခံရျပီဆို္ပါက ဒါမွမဟုတ္ လက္နဲ ့ အညွစ္ခံရျပီဆိုပါက နာက်င္မွဳဟာ ေ၀ွးေစ့ရဲ ့မူလအရင္းခံ အာရံုခံ နာဗ္ေၾကာေတြ ျဖစ္ၾကတဲ ့သုတ္ပိုးအိမ္ အာရံုခံ နာဗ္ေၾကာေတြ ေတြကေနတဆင့္ ေ၀ွးေစ့မ်ားကေန ၀မ္းဗိုက္ေခါင္းထဲထိ တက္သြားျပီး ယင္း နာက်င္မွဳဟာ ေက်ာရိုးထိ ဆက္ေရာက္သြားပါတယ္။

လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ အစာအိမ္ေနရာတစ္၀ိုက္ နာက်င္မွဳအျပင္ ျပင္းထန္တဲ့ ပ်ိဳ ့အန္ခ်င္စိတ္ပါ ခံစားရနိုင္ပါတယ္။ ယင္းခံစားရမွဳဟာ အလိုေလ်ာက္ လုပ္ေဆာင္အာရံုေၾကာစနစ္မွ အာရံုခံမွဳဆိုင္ရာ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ား ရုတ္တရက္ အစုလိုက္အျပံဳလိုက္ ထုတ္လႊတ္မွဳေၾကာင့္ျဖစ္ပါတယ္။ ယင္းကဲ့သို ့အစုလိုက္အျပံဳလိုက္ အလ်င္အျမန္ထုတ္လႊတ္မွဳကို ခႏၶာကိုယ္အတြင္းမွ ခံစားနိုင္မွဳ အတိုင္းအတာက ေယာက်ာၤးတစ္ေယာက္ ေ၀ွးေစ့ကို အကန္ခံရတဲ့အခါ ပ်ိဳ ့အန္နိုင္သလား မပ်ိဳ ့ အန္နိုင္သလားဆိုတာကို ဆံုးျဖတ္ေပးပါတယ္။ အေျခခံအားျဖင့္ကေတာ့ ေ၀ွးေစ့ကို အကန္ခံရပါက ေ၀ွးေစ့မ်ားမွာ နာက်င္ျခင္း ၊ ၀မ္းဗိုက္ထဲမွာ နာက်င္ခံစားရျခင္း၊ မူးေ၀ျခင္းပ်ိဳ ့တက္ျခင္းနဲ ့ ပိ်ဳ ့အန္ျခင္းမ်ား ျဖစ္နိုင္ပါတယ္။

Ref:.todayifoundout.com


Credit: Trend Myanmar

အျပည့္အစုံသုိ႔ »

ေမတၱာရွင္(ေရႊျပည္သာ) ဆရာေတာ္၏ လူဝတ္လဲရျခင္း အေၾကာင္း ကုိယ္တုိင္ဖြင့္ဟခ်က္)


သူတစ္ပါးကို မၾကည္ညိဳရင္
ကုသိုလ္မရ႐ုံသာရိွမယ္။
ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ မၾကည္ညိဳရင္
အပါယ္က်တတ္တယ္။
အေၾကာင္းကား …
သူတစ္ပါးကို လိမ္ညာ၍ရေသာ္လည္း
မိမိကိုယ္မိမိ လိမ္ညာ၍မရေသာေၾကာင့္တည္း။

ႏွလံုးသားကလာတ့ဲ ဒႆနပါ
ကိုယ္တိုင္မက်င့္ဘဲန႔ဲ
စာအုပ္ေတြ ဘယ္ေလာက္ဖတ္ဖတ္
ဒီလိုဒႆနမ်ဳိး ထြက္မလာႏိုင္ဘူးဆိုတာ
ပညာရိွသူေတာ္ေကာင္းတိုင္း သိႏိုင္ပါတယ္။
ယခု လူ႔ဘဝေရာက္တ့ဲထိ ကိုယ္ကိုယ္ကိုယ္
ၾကည္ညိဳလ်က္ပါ။

ဓမၼကထိကဘဝက ေရာက္တ့ဲအရပ္မွာ
ရတ့ဲအလွဴေငြေတြကို
ခ်က္ခ်င္းျပန္လွဴခ့ဲတာေတြကို
တကယ္လိုအပ္လို႔ အလွဴခံတ့ဲ
ရဟန္းရွင္လူေတြအသိပါ။

ေအာင္ျမင္ေနတ့ဲ ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခုအတြင္း
လွဴခ့ဲတ့ဲအလွဴေငြေတြကို ျပန္တြက္ၾကည့္ရင္
သိန္းေပါင္းႏွစ္ေသာင္းအထက္မွာရိွတာေၾကာင့္
ေတြးၾကည့္တိုင္း ပီတိျဖစ္ရပါတယ္။

ရဟန္းဘဝကရခ့ဲတ့ဲ ဝတၴဳေငြေၾကးေတြကို
လူ႔ဘဝထိယူၿပီး မသုံးသင့္ဘူးလို႔ ယူဆတယ္။
ဒါေၾကာင့္ လူဝတ္လဲခ်ိန္မွာလည္း
ဘာမွမက်န္ေအာင္ ခြဲေဝလွဴဒါန္းပစ္တာပါ။ ေက်ာင္းကန္ေတြကိုလည္း ဝိနည္းန႔ဲအညီ
ဦးစီးအုပ္ခ်ဳပ္ႏိုင္တ့ဲသံဃာေတြကို
လႊဲအပ္လွဴဒါန္းခ့ဲတယ္။

ရိပ္သာငါးခုမွာရိွတ့ဲ
အေဆာက္အအံုႀကီးႀကီးတိုင္းဟာ
ဓမၼပူဇာေငြအမ်ားစုန႔ဲ ေဆာက္လုပ္ခ့ဲရတာပါ။
တစ္ဦးတည္းအလွဴရွင္ မရိွခ့ဲပါဘူး။
သည္ၾကားထဲက တရားေဟာနားတ့ဲအခါ
ႏြမ္းပါးသူမ်ားအတြက္ ပညာေရးန႔ဲက်န္းမာေရးမွာ
ဆက္ေထာက္ပ့ံႏိုင္ေအာင္
ေဖာင္ေဒးရွင္းအတြက္ သိန္းေထာင့္ငါးရာကို
အစိုးရဘဏ္မွာ အပ္ေပးထားပါတယ္။

ျမန္မာျပည္ကႏြမ္းပါးသူ ရဟန္းရွင္လူမ်ားကို
ယခုထက္မက လွဴခ်င္၊ ကူညီခ်င္ပါတယ္။
က်န္းမာေရးမေကာင္းတ့ဲအတြက္ရယ္၊
ဝိနည္းျပစ္လြတ္ဖို႔အတြက္ရယ္၊
အဲဒီကူညီခ်င္တ့ဲ ရည္ရြယ္ခ်က္ႀကီး
ေအာင္ျမင္ဖို႔အတြက္ရယ္ဟာ
လူဝတ္လဲရျခင္းရဲ႕ အဓိကအေၾကာင္းေတြပါ။

ႏွစ္သုံးဆယ္ေက်ာ္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ခ့ဲရတ့ဲ
ရဟန္းဘဝန႔ဲ ေအာင္ျမင္မႈေတြကို
စြန္႔ရတ့ဲအတြက္ ကာယကံရွင္က
ေဘးကလူေတြထက္ ပိုခံစားရပါတယ္။
အရင္းကအရမ္းမ်ားပါတယ္။
အရင္းမ်ားရင္ အျမတ္မ်ားရတာဟာလည္း
သဘာဝပါ။
ရလာတ့ဲအျမတ္ဟာလည္း
အမ်ားအက်ိဳးအတြက္ အဓိကပါ။

ပုံမွန္အတိုင္း ေနသြားမယ္ဆိုရင္
ေအာင္ျမင္ေနပါၿပီ။ ျပည့္စုံေနပါၿပီ။
ဒီေအာင္ျမင္မႈေတြ ျပည့္စုံမႈေတြကိုစြန္႔ၿပီး
သာမန္လူတစ္ေယာက္အျဖစ္
ခံယူလိုက္ၿပီဆိုကတည္းက
ႀကီးမားတ့ဲရည္ရြယ္ခ်က္ႀကီးတစ္ခုရိွေနၿပီဆိုတာ စဥ္းစားတတ္တ့ဲသူတိုင္း သိႏိုင္ပါတယ္။

ဒီရည္ရြယ္ခ်က္ႀကီး ေအာင္ျမင္ဖို႔အတြက္
အကူအညီေပးသူ လက္တြဲေခၚသူမ်ားကိုလည္း
လက္ခံသင့္ရင္ လက္ခံရမွာပါ။
ရည္ရြယ္ခ်က္ႀကီး ေအာင္ျမင္မႈလမ္းေၾကာင္းေပၚ စေရာက္ၿပီဆိုတာန႔ဲ
အားလံုးကို အသိေပးပါ႔မယ္။
မာနခ်ၿပီး ရည္ရြယ္ခ်က္ႀကီးႀကီးထားဖို႔
မင္းကြန္းတိပိဋကဆရာေတာ္က ၾသဝါဒေပး ဖူးပါတယ္။

ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္
သိပ္ေအာင္ျမင္ေနၿပီလို႔ထင္လာရင္
ကိုယ့္ထက္ေအာင္ျမင္ေနတ့ဲသူေတြကို
ေမာ့ၾကည့္လိုက္
ကိုယ္ဘာမွမဟုတ္ေသးဘူးဆိုတာ
သိလာလိမ့္မယ္တ့ဲ။
ေမတၱာရွင္ေရႊျပည္သာဆိုတာ ကမၻာ့အဆင့္နဲ႔
ယွဥ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ဘာမွမဟုတ္ေသးပါဘူး။

စာေရးတ့ဲအဆင့္၊ လွဴဒါန္းတ့ဲအဆင့္ေတြဟာ
ဘာမွ မေျပာပေလာက္ေသးပါဘူး။
သူတစ္ပါးလွဴတာ လက္ျဖန္႔ခံၿပီး
တစ္ဆင့္ျပန္လွဴတ့ဲ
အဆင့္ေလာက္ပဲ ရိွတာပါ။

အခ်ိန္ေပးပါ။
ေဝဖန္တာ၊ အျပစ္တင္တာ မေစာေစခ်င္ပါ။

တစ္ခ်ိန္မွာ ေမတၱာရွင္ေရႊျပည္သာဟာ
ေအာင္ျမင္မႈအသီးအပြင့္ေတြ ေပြ႕ပိုက္ၿပီး၊
ျမန္မာျပည္က ႏြမ္းပါးသူ ရဟန္းရွင္လူေတြ
ရင္ခြင္ထဲအေရာက္ ျပန္လာမယ္ဆိုတာ
ႏွလံုးသားနဲ႔ ယုံၾကည္ေပးၾကပါ။

ပရဝဇၨာႏု ပႆိႆ၊
နိစၥံဥဇၩာန သညိေနာ။
အာသဝါ တႆ ဝၯႏၲိ၊
အာရာေသာ အာသဝကၡယာ။ (ဓမၼပဒ)

သူတစ္ပါးအျပစ္ကို အဖန္ဖန္ျမင္တတ္ၿပီး
အၿမဲတမ္း သူတစ္ပါးအား က့ဲရဲ႕႐ႈတ္ခ်ေန ေသာသူသည္
အာသေဝါတရား(ကိေလသာမ်ား) တိုးပြား၏။
အာသေဝါတရားကုန္ရာ နိဗၺာန္မွေဝး၏။
(မေရာက္ႏိုင္)။
သူတစ္ပါးမေကာင္းကြက္ကိုရွာၾကည့္လွၽင္
အကုသိုလ္လည္းျဖစ္သည္
စိတ္လည္းဆင္းရဲသည္
အ႐ုပ္လည္းဆိုးသည္
စီးပြားလည္းပ်က္သည္
အပါယ္သို႔လည္းက်သည္။

သူတစ္ပါး၏ေကာင္းကြက္ကိုရွာၾကည့္လွ်င္
ကုသိုလ္လည္းျဖစ္သည္
စိတ္လည္းခ်မ္းသာသည္
႐ုပ္လည္းလွသည္
စီးပြားလည္းတက္သည္
နိဗၺာန္သို႔လည္းေရာက္သည္။

သူတစ္ပါး၏အျပစ္ကို
ေတြးခ်ိန္၊ ေရးခ်ိန္၊ ေျပာခ်ိန္မ်ားသည္
အလကားရျခင္းမဟုတ္။
မိမိကုသိုလ္ရမည့္အခ်ိန္မ်ားကို
အကုသိုလ္ႏွင့္လဲေပးရျခင္းျဖစ္သည္။

အင္တာနက္သည္လူ႔ဘဝႏွင့္တူသည္
လူ႔ဘဝသည္ကုသိုလ္အတြက္အသံုးခ်ၿပီး
နိဗၺာန္သို႔သြားႏိုင္သက့ဲသို႔
အကုသိုလ္အတြက္အသုံးခ်ၿပီး
အပါယ္သို႔လည္းသြားႏိုင္သည္။

ထို႔အတူအင္တာနက္သည္လည္း
ကုသိုလ္အတြက္အသံုးခ်ၿပီး
နိဗၺာန္သို႔သြားႏိုင္သက့ဲသို႔၊
အကုသိုလ္အတြက္အသုံးခ်ၿပီး
အပါယ္သို႔လည္းသြားႏိုင္သည္။

*********
ေမတၱာရွင္(ေရႊျပည္သာ)


ေမတၱာရွင္ဆရာေတာ္ဦးဇဝနသည္ ၿပီးခဲ့သည့္ ၂ဝ၁၃ခုႏွစ္တြင္ လည္ေခ်ာင္းနာသည့္ေရာဂါေၾကာင့္ ဆရာဝန္က အနားယူရန္ၫႊန္ၾကားထားေသာ္လည္း တရားပြဲမ်ားကို ဆက္လက္ေဟာ ၾကားခဲ့ေသာေၾကာင့္ ၂ဝ၁၄ခုႏွစ္ထဲတြင္ အေျခအေနဆိုးကာ လည္ေခ်ာင္းမွေသြးပါခဲ့သည္အထိျဖစ္ခဲ့ေၾကာင္း ဆရာေတာ္၏ကပိၸယေက်ာင္းသားဦးစိုးတင့္က ရန္ကုန္တိုင္းမ္သို႔ေျပာသည္။

ယခု အခါ တရားပြဲမ်ားကိုဖ်က္သိမ္းၿပီး အင္ဒိုနီးရွား၊ စင္ကာပူ၊ အေမရိကန္စေသာ ႏိုင္ငံျခားတိုင္းျပည္မ်ားတြင္ သြားေရာက္အနားယူရာ ႐ုတ္တရက္ ေခ်ာ္လဲၿပီး ခါး႐ိုးအက္သြားေသာေၾကာင့္ ဒကာ၊ ဒကာမမ်ား၏ ကာလရွည္ျပဳစုမႈကိုခံယူရမည္ျဖစ္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ရဟန္းေတာ္ဝိနည္းႏွင့္အညီျဖစ္ေစရန္ လူဝတ္လဲလိုက္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ဦးစိုးတင့္က ရွင္းျပသည္။ ဆရာေတာ္၏ကိုယ္တိုင္ဖြင့္ဟဝန္ခံခ်က္ကိုလည္း ၄င္း ထံမွ ခြင့္ျပဳခ်က္ရယူကာ မိမိတို႔ရန္ကုန္တိုင္းမ္ဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။

Yangon Times

အျပည့္အစုံသုိ႔ »

ႏွစ္ ၇၀ ၾကာ အစာမစား၊ေရမေသာက္ဘဲ အသက္ရွင္ခဲ့တယ္လုိ ့ဆုိတဲ့ အိႏၵိယအဖုိးအုိ


အစားအစာနဲ ့ေရဆုိတာ အသက္ဇီ၀အတြက္ အေျခခံလိုအပ္ခ်က္တစ္ရပ္လုိ ့ယူဆထားခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အသက္ ၈၂ ႏွစ္အရြယ္ Prahlad Jani ဆုိသူ အိႏၵိယတုိင္းရင္းသားအဖုိးအုိဟာ ဒီ လက္ခံယူဆထားခ်က္ကို မွားယြင္းေၾကာင္း သက္ေသျပခဲ့ပါတယ္။ အဖိုးအုိဟာ သူ ့ဘ၀ရဲ့ ႏွစ္ ၇၀ လုံး အစာမစား၊ေရမေသာက္ဘဲ အသက္ရွင္ခဲ့တယ္လုိ ့ဆုိခဲ့တာပါ။

သူဟာ အသက္ ၇ ႏွစ္အရြယ္မွာ အိမ္ကို စြန္ ့ခြာခဲ့ျပီး အိႏၵိယႏိုင္ငံ၊ Rajasthan ျပည္နယ္မွာ သူေတာ္စင္ တစ္ေယာက္ အျဖစ္နဲ ့ေနထုိင္ခဲ့တယ္လုိ ့ဆုိပါတယ္။ အဖုိးအုိဟာ နတ္ဘုရားမတစ္ပါးက သူ ့ရဲ့ ခံတြင္းထဲ ကို နတ္သက္ရွည္ေဆး ေလာင္းခ်ခဲ့ျပီး သူ ့ကို မစခဲ့တယ္လုိ ့ယုံၾကည္ေနပါတယ္။

ဒီအဖုိးအုိ ဟာ နာမ္၀ိဥာဥ္သက္သက္ ေနထုိင္ႏိုင္တဲ့ အာဟာရသိဒၶိျပီးတဲ့လူတစ္ေယာက္အျဖစ္ ျပည္သူေတြက မွတ္ယူေနၾကပါတယ္။ ဒီအဖိုးအုိရဲ့ ေျပာၾကားခ်က္ကို သဘာ၀လြန္စြမ္းအားေတြပိုင္ဆုိင္တယ္လို ့ေျပာၾကားတဲ့ လူေတြကို အထူးျပဳေလ့လာမွဳျပဳလုပ္ေနတဲ့ အိႏၵိယဆရာ၀န္တစ္ဦးက ေထာက္ခံခ်က္ေပးခဲ့ပါေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း တစ္ခ်ိဳ ့လူေတြကေတာ့ သူ ့ကို လူလိမ္ တစ္ေယာက္အျဖစ္ ပစ္ပယ္ထားခဲ့ၾကပါတယ္။

Mr.Prahlad ကို Ahemdabad မွာ ရွိတဲ့ ေဆးရုံတစ္ရုံမွာ သီးျခားခြဲထားခဲ့ျပီး အိႏၵိယကာကြယ္ေရးသုေတသနျပဳ အဖြဲ ့အစည္းက အနီးကပ္ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာခဲ့ပါတယ္။ ဒီအဖြဲ ့အစည္းဟာ ဒရုန္းေလယာဥ္ေတြ၊ ကုန္းတြင္းပစ္ ဒုံးက်ည္ေတြနဲ ့ဗုံးအမ်ိဳးအစားအသစ္ေတြကို ထုတ္လုပ္ေနတဲ့ အဖြဲ ့အစည္းတစ္ခုလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအဖြဲ ့ရဲ့ သိပၸံပညာရွင္ေတြဟာ စစ္သားေတြကို စားနပ္ရိကၡာမရွိဘဲ အခ်ိန္ၾကာအသက္ရွင္ေနႏိုင္ဖု္ိ ့ ကူညီလမ္းျပေပးႏိုင္လိမ့္မယ္လုိ ့ယုံၾကည္ၾကျပီး သဘာ၀ေဘးသင့္ဒုကၡသည္ေတြအတြက္လည္း အကူအညီ ေရာက္မလာခင္ ၾကံ့ၾကံ့ခံႏိုင္ဖုိ ့သင္ၾကားေပးႏိုင္လိမ့္မယ္လုိ ့ယုံၾကည္ခဲ့ၾကပါတယ္။

ဇီ၀ကမၼေဗဒ ႏွင့္ ေပါင္းစပ္သိပၸံပညာ ကာကြယ္ေရးဌာနအဖြဲ ့ရဲ့ ဒါရိုက္တာ ေဒါက္တာ G Ilavazhagan က တကယ္လုိ ့သာ ဒီအဖုိးအုိရဲ့ ေျပာၾကားခ်က္ေတြကိုသာ အတည္ျပဳႏိုင္ခဲ့မယ္ဆုိရင္ ဒါဟာ ေဆးသိပၸံပညာသမုိင္း မွာ အၾကီးဆုံးေအာင္ျမင္မွဳတစ္ခုျဖစ္လာမွာျဖစ္ျပီး လူေတြကို အသက္ၾကာၾကာေနထိုင္ဖုိ ့လမ္းျပႏိုင္မွာျဖစ္တယ္ ဆုိတဲ့အေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။

Mr.Prahlad ကို ေလ့လာေနစဥ္အတြင္းမွာေတာ့  သူဟာ စမ္းသပ္မွဳကို ၾကံ့ၾကံ့ခံႏိုင္ခဲ့ျပီး ေျခာက္ရက္ဆက္တုိက္ ဘာမွမစားခဲ့သလုိ၊ ဘာအရည္ကိုမွလည္း ေသာက္သုံးခဲ့ျခင္းမရွိပါဘူး။ ဒါ့အျပင္ Mr.Prahlad ဟာ အဲဒီ့အခ်ိန္ အတြင္းမွာ ဆီး၀မ္းသြားျခင္းလည္း မရွိခဲ့သလုိ ေမာပန္းႏြမ္းနယ္အားျပတ္တဲ့ အရိပ္အေယာင္ေတြလည္း မရွိခဲ့တာကို အံ့ၾသဖြယ္ရာေတြ ့ျမင္ရပါတယ္။



သူ ့ကို ၂၀၀၃ ခုႏွစ္က ေမးျမန္းစမ္းသပ္ခဲ့တဲ့ ေဒါက္တာ Sudhir Shah အရ Mr.Prahlad ဟာ အစာေရစာ မရွိဘဲနဲ ့ဆယ္ရက္ၾကာေနထိုင္ခဲ့ျပီးေနာက္ ဆီးအိမ္အတြင္း ျဖစ္လာတဲ့ ဆီးေတြကို သူ ့ခႏၶာကိုယ္က အလုိအေလ်ာက္ ျပန္လည္စုပ္ယူသြားပုံရတယ္လုိ ့ဆုိပါတယ္။ ဆယ္ရက္ေနာက္ဆုံးမွာ သူ ့ရဲ့ ကိုယ္အေလးခ်ိန္သာ အနည္းငယ္ေလ်ာ့က်ခဲ့ပါတယ္။

အိႏၵိယႏိုင္ငံမွာေတာ့ ဂ်ိန္းနဲ ့ဟိႏၵဴဘာသာ၀င္ေတြ ဘာသာေရးကိုးကြယ္မွဳတစ္ခုအျဖစ္ ရွစ္ရက္ၾကာ အစာမစားဘဲ ဥပုသ္ေစာင့္တဲ့ အေလ့အထတစ္ခုရွိပါတယ္။ သိပၸံနည္းက်အခ်က္ေတြအရေတာ့ လူအမ်ားစုဟာ ရက္ ၅၀ ၾကာ အစာမစားဘဲ အသက္ရွင္ႏိုင္တယ္လုိ ့ဆုိပါတယ္။ ကမၻာ့အရွည္ၾကာဆုံး အစာငတ္ခံဆႏၵျပမွဳ တစ္ခုဟာလည္း ၇၄ ရက္ၾကာျမင့္ခဲ့ေၾကာင္း သိရပါတယ္။

Ref: u-facts.com

World Myanmar News (www.world-myanmar.com)

Credit: Trend Myanmar

အျပည့္အစုံသုိ႔ »

ေျပာလည္းမသိ၊ ထိလည္းမနာ ဝန္ေဆာင္မႈမပါတဲ့ ေခါင္းပုံျဖတ္ကမၻာ



အေျပာင္းအလဲတခ်ဳိ႕ အလ်င္အျမန္ ျဖစ္ေပၚေနေသာ ျမန္မာ့ၿမိဳ႕ျပအသိုင္းအဝုိင္းၾကားထဲ တြင္က်ယ္စြာၾကားလာရေသာ စကားတစ္ခုမွာ အမ်ားျပည္သူ သယ္ယူ ပို႔ ေဆာင္ေရးကို ေခတ္စနစ္ႏွင့္အညီ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲသင့္ၿပီဆိုျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။

လူသန္းႏွင့္ခ်ီကာ နိစၥဓူဝအသံုးျပဳ ေနရေသာ စုတ္ျပတ္ႏံုခ်ာလွသည့္ ၿမိဳ႕ျပသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္သည္ ၿမိဳ႕ေနလူတန္းစားတို႔၏ လူ႔ဂုဏ္သိကၡာကိုပင္ ထိ ခိုက္ေစသည္ဟု ပညာရွင္မ်ားက ေဝဖန္ေနၾကသည့္တိုင္ ဝန္ေဆာင္မႈက တိုးေကာင္းမလာေသး။ သို႔ေသာ္ ဝန္ေဆာင္ခကိုမူ တိုးယူရန္ ယာဥ္လိုင္းမ်ားက ျပင္ဆင္လာေနၾက ၿပီကို ေတြ႕ေန ရသည္။ ဗႏၶဳလ သယ္ယူပို႔ ေဆာင္ေရး ကုမၸဏီလီမိတက္မွ မန္ေနးဂ်င္းဒါ႐ိုက္တာဦးမ်ိဳးျမင့္က အဓိပတိယာဥ္ (အျဖဴ) ၃၅ စီးအား ယာဥ္စီးခ က်ပ္ ၃ဝဝ ေတာင္းခံရန္ ဇြန္ ၁၆ က ရန္ကုန္တုိင္း ေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕သို႔တင္ျပခဲ့သည္။

မန္ေနးဂ်င္းဒါ႐ိုက္တာ ဦးမ်ဳိးျမင့္က ”ကြၽန္ေတာ္တို႔ကစီအန္ဂ်ီမရဘဲ ဒီဇယ္ဆီ နဲ႔ ေျပးေနရေတာ့ ဘယ္လုိမွမကိုက္ဘူး။ တစ္ေန႔ကို စီအန္ဂ်ီနဲ႔ဆုိရင္ တစ္ေသာင္းခြဲ၊ ဒီဇယ္ဆီနဲ႔ က ေလးေသာင္းခြဲကုန္က်တယ္၊ အဲဒီအတြက္ က်ပ္ ၃ဝဝ ေကာက္ခံဖုိ႔ တင္ျပခဲ့တာပါ”ဟုေျပာသည္။ ၎တုိ႔ေျပးဆြဲေသာ ယာဥ္တစ္စီး၏တန္ဖိုးမွာဝယ္ယူခဲ႔စဥ္က က်ပ္ ၄၂၆ သိန္း ရွိခဲ႔ၿပီး စြမ္းအင္ဝန္ႀကီးဌာနမွ စီအန္ဂ်ီ မရ ရွိခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ အခက္အခဲျဖစ္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ယင္းယာဥ္စီးခႏႈန္းထားအတိုင္း ေျပးဆြဲမည္ဆုိပါက ယာဥ္ေၾကာက်ပ္လာ သည္ႏွ င့္အမွ် ယာဥ္ပ်က္စီးမႈမ်ားျခင္း၊ ယာဥ္ျပင္ ဆင္စရိတ္မ်ားလာျခင္း စသည္တု႔ိေၾကာင့္ ဆက္လက္ရပ္တည္ရန္ ခက္ခဲလာေၾကာင္း ယင္းကဆက္ေျပာသည္။

ျပည္တြင္းေရေၾကာင္းသေဘၤာမ်ား၊ ရထားစီးနင္းခႏႈန္းထားမ်ား စသည္တို႔ပင္လွ်င္ အဆင့္ဆင့္တုိးျမႇင္႔ေကာက္ခံေနၾကသည့္အေလ်ာက္ ဘတ္စ္ယာဥ္စီးခႏႈန္း ထားမ်ားကို လည္း သင့္တင့္မွ်တသည့္ႏႈန္းထားမ်ားျဖစ္ေစလုိေၾကာင္း ယာဥ္ပိုင္ရွင္မ်ားက သုံးသပ္ၾကသည္။ စပါယ္ယာမ်ားႏွင့္ ယာဥ္ပိုင္ရွင္တုိ႔ လိုလားသည့္ ယာဥ္စီးခႏႈန္းထားမ်ားမွာ က်ပ္ ၅ဝ ျဖင့္ ပိုင္းျဖတ္ေသာခရီးစဥ္ႏွစ္ပိုင္း ကုိ က်ပ္၁ဝဝ ႏႈန္းထားျဖင့္ ေကာက္ခံရန္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယာဥ္လုပ္သားစရိတ္၊ ယာဥ္ျပင္ဆင္စရိတ္တုိ႔မွာ ခရီးသည္ ပုိ႔ေဆာင္ ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို တုိးခ်ဲ႕ရန္ခက္ခဲလာရသည့္ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုျဖစ္သည္ဟု ၎တုိ႔က သုံးသပ္ေျပာဆိုသည္။

”အခုေခတ္ လမ္းေဘးကအိမ္သာတက္ရင္ေတာင္ က်ပ္ ၅ဝ နဲ႔ မရေတာ့တဲ့ ေခတ္မွာ သိန္းခ်ီၿပီးရင္းထားတဲ့ ဘတ္စ္ကားခကက်ပ္ ၅ဝ ဆိုတာက မျဖစ္သင့္ ေတာ့ဘူး”ဟု မထသ (၃၁)ယာဥ္ပိုင္ရွင္ဦးကိုကိုႏိုင္က ေျပာသည္။ ခရီးသည္တင္ယာဥ္ေဟာင္းတစ္စီး ဝယ္ယူလွ်င္အနည္းဆုံး က်ပ္သိန္း၂ဝဝ ရွိၿပီး ယာဥ္သစ္တစ္စီးဆုိပါက သိန္း ၄ဝဝ ေက်ာ္ရွိေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈမ်ားေသာယာဥ္မ်ားအတြက္ ခရီးစဥ္တစ္ပိုင္းလွ်င္ ယာဥ္စီးခ က်ပ္ ၅ဝ သတ္မွတ္ေကာက္ ခံေစျခင္း မွာ ေခတ္ႏွင့္ မေလ်ာ္ ညီ ေတာ့ေၾကာင္း ယာဥ္ပိုင္ရွင္မ်ားက ဆိုသည္။ ကုန္ေစ်းႏႈန္း၊ ေခတ္စနစ္စေသာ စကားလံုး အကာအရံအတားအဆီးတို႔ျဖင့္ ယာဥ္စီးခကို တရားဝင္ တိုးေတာင္းရန္ ႀကိဳးစား မႈမရွိစဥ္ကပင္ ခရီးသည္တင္ယာဥ္လုိင္းမ်ား၏ ယာဥ္စီးခႏႈန္းထားမ်ားသည္ ယာဥ္အကူ(စပါယ္ယာ)တုိ႔ ပါးစပ္ထဲတြင္ပင္ ေခတ္စနစ္ႏွင့္ အညီေျပာင္းလဲေနခ့ဲၿပီ ျဖစ္သည္ကို အထင္အရွား ေတြ႕ေနရၿပီ ျဖစ္သည္။။

”၅ဝ(က်ပ္)နဲ႔မရေတာ့ဘူးဗ်။ ဟိုနား ဒီနားသြားရင္ ၁ဝဝ(က်ပ္)ေပး၊ မစီးခ်င္ရင္ ေနာက္ကားေျပာင္းစီးလိုက္”ဟူေသာ ခပ္ရင့္ရင့္စကားသံတို႔က ႐ိုး႐ိုးယာဥ္လုိင္းစီး ခရီးသည္ တို႔ကို ေအးဓားျပတိုက္သလို ယာဥ္စီးခေတာင္းခံေနေသာ စပါယ္ယာအမ်ားစု၏ အသံျဖစ္ေနသည္မွာ ကာလပင္ အတန္ၾကာေနၿပီဟု ခရီးသည္တို႔က ဆိုၾကသည္။

အထည္ဆိုင္ပိုင္ရွင္ ေဒၚျမင့္ျမင့္ေဝက ”အန္တီက ငါသြားေနက် ငါးဆယ္ပဲ၊ ငါးဆယ္ ပိုမေပးႏိုင္ဘူးဆုိေတာ့ သူက ဒါဆို အန္တီက ငါးဆယ္ခိုးစီးေနက် သူခိုးပဲလို႔ေျပာ တယ္။ အန္တီလည္း စိတ္တိုၿပီးေတာ့ ျပန္ေျပာရာကေနတစ္ေယာက္ တစ္ခြန္းစကားမ်ားၿပီး အဲ့ဒီေကာင္က ကားေပၚက အတင္းဆင္းခုိင္းတယ္။ အန္တီကိုလည္း ေနာက္ တစ္ခါ သူ႔ကားေပၚတက္လာရင္မွတ္မိေအာင္ဆုိၿပီး ဖုန္းထုတ္ၿပီး ဓာတ္ပုံ႐ိုက္တယ္”ဟု ေျပာသည္။

၎အျပင္ ကားကိုလမ္းေဘးသို႔ ထိုးရပ္ၿပီး ေဒၚျမင့္ျမင့္ေဝအား ကားမွတ္တိုင္ မဟုတ္သည့္ေနရာတြင္ ေမာင္းခ်ခဲ့ေၾကာင္း၊ ယင္းေၾကာင့္ ယာဥ္ေမာင္းႏွင့္ ယာဥ္အကူအား အေရးယူေပးရန္ သက္ဆုိင္ရာေမတၱာလိႈင္းအမွတ္(၁)ကားဂိတ္ သုိ႔ တုိင္ၾကားခဲ့ေၾကာင္းဆိုသည္။ ေဒၚျမင့္ျမင့္ေဝက ”အဲဒီေတာ့မွ သက္ဆုိင္ရာကလူႀကီးေတြ လာၿပီး ေျပ ရာေျပေၾကာင္း ေတာင္းပန္ၾကတယ္။ လူေတြအမ်ားႀကီးေရွ႕မွာကြဲခဲ့ရတဲ့ အရွက္တရားအတြက္ ေနာက္ထပ္ အန္တီ့လိုပဲ ခရီးသည္ေတြ အရွက္တကြဲအ က်ိဳး နည္းျဖစ္ၿပီး သူ တုိ႔ေစာ္ကားမခံရဖုိ႔ အန္တီကေတာ့ လာရွိခိုးေတာင္းပန္လည္း ခြင့္မလႊတ္ႏိုင္ဘူး။ သက္ဆိုင္ရာကပဲစ ကားေျပာမယ္ လုိ႔ ေျပာလိုက္ တယ္”ဟုယင္းျဖစ္ရပ္ ကုိ ျပန္ ေျပာျပ သည္။

ထိုကဲ့သို႔ေသာ ျဖစ္စဥ္မ်ားမွာ ယာဥ္လုပ္သားမ်ားႏွင့္ ခရီးသြားျပည္သူမ်ားၾကားတြင္ နိစၥဓူဝေတြ႕ႀကံဳ ေနရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ သတ္မွတ္ယာဥ္စီးခႏႈန္းထား ထက္က်ပ္ ၅ဝ၊ ၁ဝဝ ပိုမုိေတာင္းခံျခင္း၊ ယာဥ္လုပ္သားအခ်င္းခ်င္း ခုိက္ရန္ျဖစ္ပြားျခင္း၊ ယာဥ္အရွိန္ျပင္းေမာင္းႏွင္ျခင္း စသည္တို႔ျဖင့္ ခရီးသြားျပည္သူမ်ားအေပၚ ဝန္ေဆာင္မႈေပးျခင္း ဆို သည္ ကား ေသြဖည္ခဲ့သည္မွာ ၾကာျမင့္ခဲ့ၿပီ။


၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီမွ ဇြန္အထိ ခရီးသည္ထံမွ တုိင္ၾကားမႈ ၄၇၅ မႈရွိခဲ့ၿပီး ယင္းအနက္ ယာဥ္စီးခပိုမုိေတာင္းခံမႈ ၂၆၂ မႈ ရွိခဲ့ေၾကာင္း မထသ(ဗဟို)မွထုတ္ ျပန္ခ်က္ အရ သိရသည္။ ၎ထုတ္ျပန္ခ်က္ကိုၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ယာဥ္စီးခပုိမို ေတာင္းခံမႈမွာ ထက္ဝက္ေက်ာ္ရွိသည္ဟု မထသ(ဗဟို) ဥကၠ႒ ဦးလွေအာင္ကေျပာသည္။

ဆိုရလွ်င္ ယာဥ္စီးခပိုမိုေတာင္းခံျခင္းကို ယာဥ္ေနာက္လိုက္မ်ားက သူတို႔ ၏ တရားဝင္သတ္မွတ္ထားေသာ အခြင့္အေရးသဖြယ္ အသံုးခ်ေနၾကျခင္းပင္ ျဖစ္ သည္။ သို႔ေသာ္ ယာဥ္လိုင္းပိုင္ရွင္အခ်ိဳ႕ကမူ ယင္းကို အျပစ္တစ္ခုဟုမျမင္။ စပါယ္ယာမ်ား ယာဥ္စီးခပိုမိုေတာင္းခံျခင္းသည္ ေခတ္၏ ေတာင္းဆိုမႈအရပင္ ျဖစ္သည္ ဟုဆိုကာ ယာဥ္စီးခ တိုးျမႇင့္ရန္ ယင္းတို႔၏အသံကို စာမ်က္ႏွာမ်ားထက္တြင္က်ယ္ ေလာင္စြာေျပာဆိုေနၾကသည္ကို ေတြ႕ ရသည္။

မထသ(၃၁) ယာဥ္ပိုင္ရွင္ ဦးကိုကိုႏိုင္က ”စပါယ္ယာေတြ ယာဥ္စီးခ ပိုေတာင္းတယ္ဆိုတာကေခတ္ႏွင့္ မေလ်ာ္ညီေတာ့လုိ႔ ပိုေတာင္းတယ္လုိ႔ယူဆတယ္။ အခုလို တုိင္ၾကားမႈေတြအရ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္တာေတြ မ်ားလာၿပီဆိုရင္ အဲဒါေဘာင္ မဝင္ေတာ႔လုိ႔ပဲ”ဟုဆိုသည္။ သို႔ေသာ္ သူတို႔ သတိမထားမိသည္ က သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရးသည္ ဝန္ေဆာင္ မႈလုပ္ငန္းျဖစ္သည္ဆိုသည္ပင္။ ဝန္ေဆာင္ခကို တိုးျမႇင့္ေကာက္ယူရန္ ႀကံစည္ေနၾက၊ အလိုရွိေနၾကျငား သူတို႔၏ ဝန္ေဆာင္မႈသည္ မည္သည့္အ ဆင့္အ တန္း တြင္ ရွိေန သည္ကို ျပန္လည္ေစာေၾကာၾကည့္ရန္ပင္ သူတို႔ စိတ္ကူးမိဟန္မတူ။

ထိုသို႔ ယာဥ္လိုင္းမ်ားက ေခတ္စနစ္ ႏွင့္အညီ ယာဥ္စီးခကိုတိုးယူရန္ ႀကံစည္ ေနၾက ၊ တရားဝင္မဟုတ္ေသာ ေငြငါးဆယ္၊ တစ္ရာကို ေအးဓားျပတိုက္ေနၾကေသာ္လည္း ယင္းတို႔၏ ဝန္ေဆာင္မႈမွာမူ ယခုအခ်ိန္အထိ အေကာင္းဘက္က မည္သို႔မွ်မွတ္ခ်က္ေပးမရေသးသည့္ အေျခအေနတြင္ပင္ ရွိေနေသးသည္ကို ေတြ႕ေနရတုန္းပင္။

”ကားေခါင္းခန္းကစီးရင္ အနည္းဆုံး ၅ဝဝ ေပးရတယ္၊ ေနာက္ကထိုင္ခံု ေတြက်ေတာ့လည္း ထိုင္ရတာ ဒူးေတာင္မလြတ္ဘူး။ မစီးမျဖစ္ ေန႔တုိင္းဘတ္စ္ကား ပဲစီးေန ရေတာ့ စပါယ္ယာေတြရဲ႕ အေျပာအဆိုကင္းေအာင္ ကားေခါင္းခန္းကစီး ျဖစ္တာမ်ားတယ္။ ဘာဝန္ေဆာင္မႈမွမေျပာနဲ႔၊ လိုင္းကားစီးရင္ စိတ္ဒုကၡပဲရတာ”ဟု မရမ္း ကုန္းၿမိဳ႕ နယ္မွ ဘြဲ႕လြန္ပညာသင္ၾကားေနသည့္ မေကေကက ဆုိသည္။

အထူးကားဟု မည္သို႔ပင္ဆိုေစကာမူ ထိုင္ခံုမ်ားက ခရီးသည္မ်ားကို စိတ္က်ဥ္းက်ပ္မႈအား အဆံုးစြန္ထိ ခံစားရေစရန္ အထူးဒီဇိုင္းဆြဲထားေသာ ထိုင္ခံုမ်ား တပ္ဆင္ ထားသည္။၂ဝဝ ေပးၿပီး ေနာက္ခံုမ်ားတြင္ မထိုင္လိုေသာသူမ်ားအတြက္ အထူးတကာ့အထူး ထိုင္ခံုမ်ားလည္း ဘတ္စ္ကားေပၚတြင္ ပါရွိပါသည္။သို႔ေသာ္ သင္ သည္ ေယာ က်္ားသားျဖစ္ေနလွ်င္ေတာ့ ထိုကိစၥကို ေမ့ထားႏိုင္လွ်င္ အေကာင္းဆံုးပင္ျဖစ္မည္။ သို႔မဟုတ္လွ်င္ သင္သည္ အလိုက္ကန္းဆိုး မသိ တတ္သူအျဖစ္ ဘတ္စ္ ကား ကိုယ္ေတာ္မ်ား၏ ေရႊစိတ္ေတာ္ၿငိဳျငင္မႈကို ခံယူရေပလိမ့္မည္။ ဤသည္ကလည္း ဘတ္စ္ကားဆရာတို႔၏ ပညာခန္းတစ္ကြက္ပင္ ျဖစ္သည္ဟု မွတ္သားလိုက မွတ္ သားႏိုင္ပါသည္။

ထို႔ျပင္တဝ သင္ထပ္မွတ္သားလိုပါက ဘတ္စ္ကားေပၚက ဟိုကပ္ဒီကပ္စာသားမ်ားသည္ ဘတ္စ္ကိုယ္ေတာ္မ်ားႏွင့္ လားလားမွ် မသက္ဆိုင္ဆိုျခင္းပင္။ ဘတ္စ္ ယာဥ္ လုိင္းမ်ားေပၚတြင္ ခရီးသည္မ်ားအေပၚ အၿပံဳးျဖင့္ဝန္ေဆာင္မႈေပးပါ၊ အခ်င္းအခ်င္း႐ိုင္းပင္းကူညီပါ၊ စိတ္ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ႕ပါေစ၊ မဂၤလာပါ၊ ေဆးလိပ္မေသာက္ရ စသည့္ စတစ္ကာမ်ားျဖင့္ ကပ္ထားေသာစာတန္းမ်ားသည္ အမွန္တကယ္ပင္ ၎အတုိင္း လုိက္နာက်င့္သုံးမႈ မရွိေသးသည္ကို ေတြ႕ရွိရေပသည္။

ကမၻာ့နာမည္ေက်ာ္ ေဖာ္ျမဴလာဝမ္းကားေမာင္းၿပိဳင္ပြဲလို အမ်ားသူငါ သြားလာေနေသာ လမ္းမ်ားတြင္ ဘတ္စ္ကားခ်င္းၿပိဳင္ေမာင္းမည္၊ ကားေပၚကို ခရီး သည္ေတြ ဆြဲတင္ မည္။ ကားေပၚကေန တြန္းခ်မည္၊ မွတ္တိုင္တြင္ ရပ္ခ်င္မွ ရပ္မည္။ ဆိုရေသာ္ စည္းကမ္းမဲ့ျခင္းကို ရွက္စရာေကာင္းမွန္း သူတို႔မသိၾကေတာ့။အင္းစိန္ၿမိဳ႕နယ္မွ အလွကုန္ အေရာင္းဝန္ထမ္း မမ်ိဳးသူက ”စပါယ္ယာ အမ်ားစုကေတာ့ စကားေျပာမုိုက္႐ိုင္းၾကတယ္။ အရက္နံ႔ ကြမ္းနံ႔ကလည္း နံေဟာင္ ေနတာပဲ။ ယာဥ္ေမာင္းေတြ ဆုိရင္ ေဆးလိ ပ္ကလည္းေသာက္ေသးတယ္”ဟု သူမ ၏ ေန႔စဥ္ႀကံဳေတြ႕ေနရမႈအား ဆိုသည္။

ထို႔အတူ ယာဥ္စီးခႏႈန္းထားမ်ားကို ည ၇ နာရီေက်ာ္သည္ႏွင့္ သတ္မွတ္ႏႈန္းထားထက္ ႏွစ္ဆတိုး ေကာက္မႈမ်ားရွိသည္ကို မေျပာလုိေသာ္လည္းေန႔စဥ္ ႐ုံး တက္႐ုံး ဆင္းခ်ိန္ မ်ားတြင္ ယာဥ္စီးခတုိး ျမႇင့္ေကာက္ခံမႈ မရွိသင့္ေၾကာင္း မမ်ိဳးသူက ထပ္ေလာင္းေျပာသည္။ ”ပိုက္ဆံပိုေပးရတာက ဘာမွမဟုတ္ေပမယ့္ အဲဒီပုိက္ဆံနဲ႔တန္တဲ့ဝန္ေဆာင္မႈ မ်ိဳးေတာ့ ရသင့္တယ္လုိ႔ထင္ပါတယ္” ဟု သူမက ေျပာသည္။

ယာဥ္စီးခႏႈန္းထားမ်ားကို ယေန႔ခ်ိန္ထိ တုိးျမႇင့္ေကာက္ခံရန္တင္ျပမႈမ်ိဳးကို ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႔မွ လက္ခံေဆာင္ရြက္ေပးမႈမရွိေသးေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ ခရီးစဥ္ ဆစ္ပိုင္းပိုင္းျဖတ္မႈေပၚ ေငြက်ပ္ ၁ဝဝ ႏႈန္းထားသတ္မွတ္ေပးရန္ တင္ျပမႈအေပၚ မထသ(ဗဟို)အပါအဝင္ သက္ဆုိင္ရာဌာနမ်ားကစိစစ္ၿပီး ရန္ကုန္ တုိင္းေဒသႀကီး အစိုးရ အဖြဲ႕ကခြင့္ျပဳခ်က္ ေပးမႈမ်ားရွိေၾကာင္း သိရသည္။

မထသ(ဗဟုိ) ဥကၠ႒ဦးလွေအာင္က ”အစိုးရအဖြဲ႕က သတ္မွတ္ထားတဲ႔ ယာဥ္စီးခႏႈန္းထားအတုိင္း သေဘာတူညီလုိ႔ သူတုိ႔လက္ခံေျပးဆြဲခဲ့တာပဲေလ။ စပါယ္ ယာေတြကို ယာဥ္ေျပးဆြဲခြင့္ကိုအခ်က္ ၁ဝ နဲ႔ညီမွေပးတာပါ။ အခုျဖစ္စဥ္ေတြကုိၾကည့္ရင္ ေဘာ္ဒါစပါယ္ယာေတြမ်ားပါတယ္။ အဲဒါကို ထိန္းသိမ္းၾကပ္ မတ္မႈလုပ္ ေနပါ တယ္”ဟုေျပာ သည္။ ခရီးသည္ပို႔ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္းတြင္ ၁၄ ႏွစ္ၾကာ ကုမၸဏီအေနျဖင့္ ရပ္တည္လာခဲ့သည့္ ဗႏၶဳလ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးမွ မန္ေနးဂ်င္းဒါ႐ိုက္တာဦးမ်ိဳးျမင့္က ”လမ္းေပၚမွာ ႐ိုက္ပြဲေတြျဖစ္ေနတာ၊ ခရီးသည္ေတြ လုတင္ေနတာ။ အဲဒါေၾကာင့္ ပုိက္ဆံေပးတဲ႔ စနစ္အစား i Pay ကတ္စနစ္ကို စလုပ္ခဲ့တာ၊ ၅ဝ ရာခုိင္ႏႈန္းေလာ က္ ပဲ ေအာင္ျမင္ေသးတယ္” ဟု ေျပာသည္။

အဆိုပါယာဥ္လုိင္းမွ ယာဥ္လုပ္သားမ်ားအေနျဖင့္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ လုံးဝမျဖစ္ေစေရး၊ စည္းကမ္းဟူသမွ်လုိက္နာေရး၊ ခရီးသည္မ်ားႏွင္႔ ယာဥ္လုိင္းမ်ားအ ခ်င္းခ်င္း အေပၚတြင္ ဆက္ဆံေရးေကာင္း မြန္ေစေရးႏွင့္ ၿပိဳင္ေမာင္းႏွင္မႈ မရွိေစေရးတုိ႔ကုိ ေန႔စဥ္သင္ၾကားေပးေၾကာင္း သိရသည္။၎ႏွင္႔ပတ္သက္၍ ၾကည့္ျမင္တုိင္ ၿမိဳ႕နယ္မွ NGo ဝန္ထမ္းတစ္ဦးျဖစ္သူက ”ယာဥ္လုိင္းအခ်င္းခ်င္း႐ုိက္ၾကျပန္ၿပီလုိ႔ ၾကားရင္ ပါရမီ/အဓိပတိက သူေတြပဲ၊ တကယ္လည္း ဟုတ္တယ္ဗ်၊ သူတုိ႔ ကားအခ်င္းခ်င္း ၿပိဳင္ေမာင္း ခ်င္ေတာ့ ခရီးသည္ကို တြန္းခ်၊ ဆြဲတင္လုပ္ၾကတယ္။ခရီးသည္က မွတ္တုိင္ပါရင္ေတာင္ ခင္ဗ်ားတုိ႔က ပါးစပ္မပါဘူးလား ႀကိဳေအာ္ထားတာပဲေလ၊ ေနာက္မွတ္တုိင္မွပဲ ဆင္းေတာ့တဲ့”ဟုေန႔စဥ္ႀကဳံေတြ႕ရသည္မ်ားကို ျပန္ေျပာျပသည္။

ႏိုင္ငံတကာတြင္ ကတ္စနစ္ထားရွိ ေသာေၾကာင့္ စပါယ္ယာႏွင္႔ဆက္ဆံရန္ မလုိေတာ့ဘဲ လိုရာခရီးကိုအဆင္ေျပေခ်ာ ေမြ႕စြာေရာက္ရွိေၾကာင္း၊ ကုမၸဏီအေန ျဖင့္ ပို႔ေ ဆာင္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ျခင္းက ပိုမိုေကာင္းမြန္သည့္စနစ္တစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္း အၿငိမ္းစားသံအမတ္တစ္ဦးက ႏိုင္ငံတကာ၌ ေလ႔လာေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားကို သုံး သ ပ္ေျပာသည္။

G 2000 ယာဥ္လုိင္းမွ ယာဥ္ပိုင္ရွင္ ဦးမ်ိဳးဝင္းက ”ယာဥ္စီးခကို အနည္းဆုံး ၁ဝဝ သတ္မွတ္ၿပီးေျပးဆြဲရင္ ဝန္ေဆာင္မႈကိုလည္း ေကာင္းေကာင္းေပးႏုိင္မွာပါ”ဟု ဆိုထားသ ည္။ သို႔ေသာ္ ယခုလို ဝန္ေဆာင္ခတိုးျမႇင့္ ေကာက္ခံရန္ ႀကံစည္မႈသည္ ပထမဆံုးအႀကိမ္မဟုတ္သည္ကို သူသတိမူမိဟန္မတူ။

တက္ၾကြလႈပ္ရွားသူ ဦးေနမ်ိဳးဇင္က ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ယာဥ္လုိင္းမ်ားအေနျဖင့္ စီးပြားေရးကိုဦးတည္ၾကၿပီး ဝန္ေဆာင္မႈကို ေနာက္တြင္ခ်န္ထားေၾကာင္း၊ မထသ အား ယာဥ္ လုိင္းမ်ားကို စီမံခန္႔ခြဲႏိုင္ ရန္ေနရာေပးထားေသာ္လည္း ျပည္သူအက်ိဳးျပဳ ခရီးသြားလုပ္ငန္းကိုမလုပ္ေဆာင္ ႏိုင္ေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံတကာတြင္ အစိုးရက ေနရာေပး ထား သည့္ အဖြ႔ဲအစည္းမ်ားအေနျဖင့္ အခေၾကးေငြသက္သာၿပီး မွ်တေသာဝန္ေဆာင္မႈႏွင့္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းမ်ားကုိ စီမံခန္႔ခြဲႏုိင္ေၾကာင္း ဆိုသည္။

”ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ဆီမွာ ဘယ္လုပ္ငန္းပဲျဖစ္ျဖစ္ ျပည္သူအက်ိဳးၾကည့္တာ နည္းပါးတယ္”ဟု သူက ဆိုသည္။ ”ဘယ္ေနရာမွာဘယ္သူနဲ႔ေပါင္းၿပီး ဘယ္လုိစီးပြားျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရမယ္ဆုိတာကိုေတာ့ သူတို႔ေကာင္းေကာင္းသိၾကပါတယ္”ဟု ကိုေနမ်ိဳးဇင္က ေျပာသည္။

ထက္ထက္မိုးျမင္႕၊ ခိုင္သဇင္ဦး၊ ေအာင္ေဇာ္ထူး

Popular Myanmar

အျပည့္အစုံသုိ႔ »