စႏၵီ ၁၅၀၀ ကြယ္လြန္....




R.I. P

အဆိုေတာ္ ၾသရသနဲ႔ တြဲဖက္သီဆိုတဲ႔´လက္ခုပ္ႏွစ္ဖက္´ သီခ်င္း၊´၁၅၀၀ ´သီခ်င္းေတြ သီဆိုေအာင္ျမင္ခဲ႕တဲ႔ အဆိုေတာ္ စႏၵီဟာ ဒီမနက္ ၁ နာရီမွာ
ပဲက်ြန္းေတာလမ္း ေနအိမ္မွာ ဆံုးသြားျပီလို႔သိရပါတယ္။စႏၵီရဲ႕မိခင္က´´
သမီးေလးက အစာအိမ္ျဖစ္ေနတာၾကာျပီ။နည္းနည္းေလးေကာင္းလိုက္ျပန္
ထလိုက္ျဖစ္ေနတာ။အဲဒီအခ်ိန္မွာအသား၀ါ ၀င္တာႏွစ္ပတ္ေလာက္ရွိသြား
ုျပီ။ဒီမနက္ေတာ႔ ဆံုးသြားတာပါ´´လို႕ေျပာျပပါတယ္။စႏၵီရဲ႕ရုပ္အေလာင္းကို
ေသာၾကာေန႔ ၄ နာရီ၊ ေရးေ၀းသုႆန္မွာ သျဂိဴဟ္မယ္လို႔သိရပါတယ္။သူမ
ဟာ၂၀၁၁ ခုနစ္က ´၁၅၀၀´ VCD ထြက္ရွိခဲ႔ျပီးဒုတိယအေခြအတြက္ျပင္
ဆင္လ်က္ရွိကာ သီခ်င္း ၈ ပုဒ္္ခန္႕ျပီးစီးသြားခ်ိန္မွာပဲ ဆံုးပါးသြားတာျဖစ္ပါ
တယ္။စႏၵီရဲ႕ မိသားစုနဲ႕ထပ္တူ၊ပရိသတ္ေတြနဲ႔ထပ္တူ Sunday journal ကလည္း၀မ္းနည္းမိပါတယ္....။ ။

Sunday Journal


အျပည့္အစုံသုိ႔ »

ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး မႏၱေလးတုိင္းအတြင္းမွ ခ႐ိုင္သံုးခု တညီတၫြတ္တည္း သေဘာတူ



ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး၊ အသစ္ေရးဆြဲေရးႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ သေဘာထားအျမင္မ်ားကို မႏၱေလးတိုင္း ခ႐ိုင္သံုးခုတြင္ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ #NLD မွ ဦးေဆာင္ကာ ပါတီ၀င္မ်ား၏ သေဘာထားအျမင္မ်ားကို ေဆြးေႏြးရာ တက္ေရာက္လာသည့္ ခ႐ိုင္သံုးခုမွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ဖြဲ႕စည္းပံုကို ျပင္ဆင္ရန္ တညီတၫြတ္တည္း သေဘာတူလိုက္ၾကသည္။

မႏၱေလးခ႐ုိင္၊ ေက်ာက္ဆည္၊ ျပင္ဦးလြင္စသည့္ ခ႐ိုင္သံုးခုမွ NLD ပါတီ၀င္တို႔ ေအာက္တိုဘာ ၁၄ ရက္က ေဆြးေႏြးကာ သေဘာထားေကာက္ယူမႈမ်ား ျပဳလုပ္ရာ ဖြဲ႕စည္းပံုကိုု ျပင္ဆင္ရန္ သေဘာတူညီခဲ့ၾက ျခင္းျဖစ္သည္။

“ခ႐ိုင္ေတြအေနနဲ႔ကေတာ့ ျပင္ဆင္ေရးကို သေဘာတူလိုက္ပါၿပီ၊ သံုးခ႐ိုင္ လုပ္တဲ့ပြဲမွာ ျပင္မယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္တယ္”ဟု မႏၱေလးခ႐ိုင္ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ သဘာပတိအဖြဲ႕၀င္ ဦးကိုေလးက မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။

မႏၱေလး အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ တိုင္း႐ံုးတြင္ ျပဳလုပ္သည့္ ေဆြးေႏြးပြဲသို႔ ေက်ာက္ဆည္၊ ျပင္ဦးလြင္ခ႐ိုင္တို႔မွ ပါတီ၀င္ ၃၀၀ ခန္႔ တက္ေရာက္ခဲ့ၿပီး အဓိကအားျဖင့္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ အေျခခံဥပေဒပါ တပ္မေတာ္၏ အခန္းက႑ႏွင့္ သမၼတအရည္အခ်င္းတြင္ စစ္ေရးအျမင္ရွိရမည္ဆိုသည့္ အခ်က္အေတာ္မ်ားမ်ားကို ျပင္ဆင္ရန္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၾကသည္။

မႏၱေလးတိုင္းအတြင္းရွိ ၿမိဳ႕နယ္ ခုနစ္ၿမိဳ႕နယ္တြင္ ပါတီ၀င္မ်ား၏ သေဘာထားကို အၿပီးသတ္ ရယူသြားမည္ဟုလည္း ဦးကိုေလးက မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒအေပၚ သေဘာထားမ်ားကို ကခ်င္ျပည္နယ္၊ ခ်င္းျပည္ နယ္တို႔သို႔လည္း ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ရွင္းလင္းပြဲတာ၀န္ခံ ဦးေအာင္သိန္းက သြားေရာက္ရွင္းလင္းကာ သေဘာထားမ်ား ဆက္လက္ ေကာက္ယူမည္ျဖစ္သည္။

“ခ႐ိုင္ေတြက ရပ္ေက်းေတြ၊ ၿမိဳ႕နယ္ေတြကို ဆင့္ပြား ရွင္းလင္းပြဲေတြ လုပ္ရပါမယ္။ ဦးေအာင္သိန္း တင္ျပတဲ့ ဥပေဒအခ်က္ေတြကို ျပန္ရွင္းလင္းေပးမယ္။ အဲဒီအေပၚမွာ ျပင္မလား၊ အသစ္ေရးမလားဆိုတဲ့ သေဘာထားကို ယူသြားမွာျဖစ္တယ္”ဟု ဦးကိုေလးက ေျပာသည္။

ရန္ကုန္တုိင္းအတြင္းမွာလည္း ေအာက္တိုဘာ ၁၂ ရက္က ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒအေပၚ သေဘာထားမ်ား ေကာက္ယူရာတြင္ ျပင္ဆင္လိုသူ ၉၀ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ ရွိေနသည္ဟု NLD ပါတီမွ ဖြဲ႕စည္းထားသည့္ အေျခခံဥပေဒ
ျပင္ဆင္ေရးေကာ္မတီ၀င္ ဦးကိုနီက ေအာက္တုိဘာ ၁၃ရက္တြင္ မဇၥ်ိမကို ေျပာၾကားထားသည္။

အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ပါတီမွ အေျခခံဥပေဒႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ေဟာေျပာမႈမ်ား၊ သေဘာထား ေကာက္ခံမႈမ်ားကို ေအာက္တိုဘာလမွ စတင္ကာ တစ္ႏုိင္ငံလံုး ၿမိဳ႕နယ္၊ ရပ္ကြက္၊ ေက်းရြာမ်ားတြင္ ျပဳလုပ္မည္ျဖစ္ၿပီး ႏို၀င္ဘာလ ၁၅ ရက္မတုိင္ခင္ NLD ပါတီဥကၠ႒ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ထံ တင္ျပရမည္ ျဖစ္သည္။

ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒႏွင့္ ပတ္သက္၍ ရွင္းလင္းေဟာေျပာပြဲမ်ားကို NLD မွ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးေကာ္မတီမွ ေခါင္းေဆာင္ခုနစ္ဦးက ျပည္နယ္ႏွင့္တုိင္းႏွစ္ခုစီ တာ၀န္ခြဲယူကာ လုပ္ေဆာင္ေနျခင္းျဖစ္သည္။

၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၄၃၆ တြင္ ဖြဲ႕စည္းပံုရွိ အခန္းအခ်ိဳ႕မွ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကို ျပင္ဆင္လိုလွ်င္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ အားလံုး၏ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈႏ္းေက်ာ္က ျပင္ဆင္ရန္ သေဘာတူ လက္ခံၿပီး
ေနာက္ ျပည္လံုးကၽြတ္ ဆႏၵခံယူပြဲ က်င္းပ၍ ဆႏၵမဲေပးပိုင္ခြင့္ရွိသူ အားလံုး၏ ထက္၀က္ေက်ာ္ ဆႏၵမဲျဖင့္သာ ျပင္ဆင္ရမည္ ျဖစ္သည္။ ယင္းအျပင္ အခ်ိဳ႕ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကို ျပင္ဆင္လိုလွ်င္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ အားလံုး၏ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္၏ ေထာက္ခံမဲျဖင့္ ျပင္ဆင္ရမည္။
Mizzima - News in Burmese

အျပည့္အစုံသုိ႔ »

Mental Health စိတ္က်န္းမာေရး




“စိတ္လႈပ္ရွားမႈ ေကာင္းမြန္လ်က္ စိတ္ေရာဂါ ကင္းရွင္းေနလ်င္ စိတ္က်န္းမာသည္” ဟု ေခၚသည္။ ဘဝတြင္ အျပဳသေဘာေဆာင္၊ အေပါင္းလကၡဏာ အျမင္ရွိရန္၊ အခက္အခဲျပႆနာမ်ားကို ရင္ဆိုင္ေက်ာ္လႊားရာတြင္ အေလ်ာ့အတင္းရွိျပီး၊ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ျဖတ္သန္းတတ္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ လူတဦးအေနႏွင့္ လူ ့အဖြဲ ့အစည္းအား ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာ ျဖစ္ေစရန္ ျပဳမူ-ေနထိုင္တတ္ရန္ ဟုလည္း ဆိုႏိုင္သည္။ စိတ္က်န္းမာေရး ျပႆနာသည္ ကမၻာ့က်န္းမာေရး ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုးၾကီးတရပ္ ျဖစ္ေနသည္။ ေရာဂါေပါင္းစံု၏ ၁၄% ရွိသည္။ ကူးစက္ေရာဂါမ်ားမွအပဆိုလ်င္ ၂၈% ရွိသည္။ ကမၻာ့လူဦးေရ၏ ၃ဝ% သည္ စိတ္ေရာဂါ တမ်ိဳးမ်ိဳးရွိေနၾကသည္။

အမ်ားဆုံးျဖစ္သည့္ စိတ္ေရာဂါမ်ားမွာ -
၁။ စိတ္က်ေရာဂါ။
၂။ အရက္စြဲေရာဂါ။
၃။ စကီဇိုဖရီးနီးယားေရာဂါ၊
၄။ ဒီမင္းရွားေရာဂါတို ့ျဖစ္ၾကသည္။

နာမည္ေက်ာ္ ဒတ္ခ်္ ပန္းခ်ီဆရာၾကီး (ဗင္းဆင့္-ဗန္ဂိုး) သည္ စိတ္က်ေရာဂါရွိျပီး ထိုစဥ္က ကုသနည္း မရွိေသးသျဖင့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတ္ေသသြားခဲ့ရသည္။

အျခားေသာ စိတ္ေရာဂါရွိသည့္ ကမၻာေက်ာ္ပုဂၢိဳလ္မ်ား
1. ဂီတပညာရွင္ ဗီသိုဘင္၊
2. ျဗိတိသွ်ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္ ဝစ္စတန္ခ်ာခ်ီ၊
3. သဘာဝသိပၸံညာရွင္ ခ်ားလ္ဒါဝင္၊
4. တီထြင္သူ အယ္ဒီဆင္၊
5. စာေရးဆရာ အားနက္စ္ ဟယ္မင္ေဝး၊
6. ကဗ်ာဆရာ ဗစ္တာဟူးဂိုး၊
7. အေမရိကန္သမတ ဂ်က္ဖါဆင္၊
8. အေမရိကန္သမတ လင္ကြန္း၊
9. ပိသုကာ မိုက္ကယ္အိန္ဂ်ယ္လို၊
10. မီးအိမ္ရွင္မ ဖေလာရင့္ ႏိုက္တင္ေဂး
11. သိပၸံပညာရွင္ ႏူတန္

စိတ္က်န္းမာေရး က်ား-မ ေရြးသည္
စိတ္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ေဝဒနာေတြကို ဆန္းစစ္လိုက္ရင္ ေယာက္်ားေတြမွာ ျဖစ္ၾကရတာနဲ႔ မိန္းမေတြမွာ ျဖစ္ၾကရတာ မတူပါ။

"အမ်ိဳးသမီးမ်ားမွာ စိုးရိမ္စိတ္လြန္ကဲတာ နဲ႔ စိတ္ဓါတ္က်ဆင္းတာ အျဖစ္မ်ားတယ္။ ေယာက္်ားေတြကေတာ့ မူးယစ္-ေဆးဝါးစြဲတာနဲ႔ လူေနမႈအသိုင္းအဝိုင္းနဲ႔ အဆင္မေျပတာေတြ အျဖစ္မ်ားတယ္" လို႔ အေမရိကန္ စိတ္ပညာအသင္းကေန ထုတ္ျပန္လိုက္ပါတယ္။ မူမွန္မဟုတ္တဲ့ စိတ္ပညာ ဂ်ာနယ္ထဲမွာ လူေတြ အမ်ားဆံုး ျဖစ္တတ္တဲ့ စိတ္ေရာဂါေတြနဲ႔ က်ား-မ ခြဲျခား ေလ့လာခ်က္ကို ေဖၚျပလိုက္ပါတယ္။ အမ်ိဳးသမီးေတြဟာ စိုးရိမ္စိတ္ လြန္ကဲမႈေတြကေန အတြင္းဘက္ ဦးတည္တဲ့ စိတ္လႈတ္ရွားမႈေတြ ျဖစ္ေစတာမ်ားတယ္။ ဒါေတြက ဆုတ္ခြါ-ကင္းျပတ္မႈ၊ အထီးက်န္မႈ၊ စိတ္ဓါတ္က်ျခင္းေတြကေန ဆက္လာတာေတြ ျဖစ္တယ္။

ေယာက္်ားေတြဟာ စိတ္လႈတ္ရွားမႈေတြကို အျပင္ဘက္ဆီ ဦးတည္ၾကတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ၾကမ္းတမ္းမႈ၊ ယာယီ-တံု႔ျပန္မႈ၊ ေသြးေဆာင္မႈ နဲ႔ လုပ္သင့္တာကို မလုပ္ျခင္း ဆိုတာေတြကို ေရြးခ်ယ္တတ္တယ္။ လိင္ျခားနားမႈဟာ အတြင္းဘက္ ဦးတည္ျခင္း နဲ႔ အျပင္ဘက္ဆီ ဦးတည္ျခင္းေတြပါ ျခားနားၾကတာ ျဖစ္တယ္။

၂ဝဝ၁-၂ဝဝ၁ အတြင္းက National Institutes of Health မွာရွိတဲ့ ကိန္းဂဏန္းေတြကို ေလ့လာခဲ့တယ္။ အသက္ ၁၈ ႏွစ္အထက္ လူေပါင္း ၄၃ဝ၉၃ ေယာက္ကို ေလ့လာတာ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီအထဲမွာ အမ်ိဳးသား = ၄၃%၊ အမ်ိဳးသမီး = ၅၇% (အျဖဴ = ၅၆႕၉%၊ အသားဝါ-ညိဳ = ၁၉႕၃%၊ အမဲ = ၁၉႕၁%၊ အာရွ၊ ဟဝိုင္ယီနဲ႔ ပင္လယ္ေန = ၃႕၁%၊ ဌာေနလူနီ နဲ႔ အလာစကာ = ၁႕၆%၊) ပါတယ္။

အရင္ ေလ့လာမႈေတြအရ အမ်ိဳးသမီးေတြဟာ စိတ္ဓါတ္က်တာ ပိုျဖစ္တယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ေယာက္်ားေတြထက္ ပိုျပီး ထပ္ခါထပ္ခါ လုပ္တတ္ၾကတယ္။ ျပသနာေျဖရွင္းေရးထက္ အႏုတ္သေဘာ စိတ္ခံစားမႈကို ထပ္္ခါထပ္ခါ လုပ္ေလ့မ်ားၾကလို႔ဘဲ။ ဒီေတြ႔ရွိခ်က္ကေန စိတ္ေရာဂါ ကာကြယ္ေရးနဲ႔ ကုသေရးမွာ လိင္ခြဲျခား ေဆာင္ရြက္ရမယ္လို႔ သိလာေစပါတယ္။

အတိတ္က ေလ့လာခ်က္ေတြအရ အမ်ိဳးသမီးေတြဟာ စိတ္ေရာဂါအဆင့္ မေရာက္ခင္မွာ စိတ္မတည္ျငိမ္-စိုးရိမ္စိတ္ေတြ ျဖစ္လာတယ္။ ေဘးပါတ္ဝန္းက်င္ကေန ဖိစီးမႈေတြကို အတြင္းဘက္ဆီ သြင္းယူတတ္ၾကတယ္။

စိတ္က်ေနၾကတဲ့ စိုးရိမ္စိတ္ကဲေနၾကတဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြကို ထပ္ခါထပ္ခါ ျဖစ္မလာေစေအာင္ လုပ္ရပါမယ္။ ေယာက္်ားေတြဆိုရင္ ဘာေတြလုပ္ပါဆိုတဲ့ အစီစဥ္ခ်ေပးတာနဲ႔ ၾကမ္းတမ္စိတ္ကေန ဖ်က္ဆီးခ်င္စိတ္ မဟုတ္တဲ့ဆီ ဦးတည္ေပးဘို႔ ျဖစ္ပါတယ္။

စိတ္ေရာဂါ အမ်ိဳးအစားေပါင္း ၅၃ မ်ိဳးခြဲထားသည္။ (ဘာသာမျပန္ေတာ့ပါ)
1. Adjustment disorder

Anxiety disorders
2. Acute Stress Disorder
3. Panic Disorder
4. Agoraphobia w/o history of Panic Disorder
5. Social Phobia
6. Specific Phobia
7. Obsessive-Compulsive Disorder
8. Post-traumatic Stress Disorder
9. General Anxiety Disorder

Childhood Disorder
10. Attention-Deficit Hyperactive Disorder
11. Asperger’s Disorder
12. Autistic Disorder
13. Conduct Disorder
14. Oppositional Defiant Disorder
15. Separation Anxiety Disorder
16. Tourette’s Disorder

Eating Disorder
17. Anorexia Nervosa
18. Bulimia Nervosa Mood Disorder
19. Major Depressive Disorder
20. Bipolar Disorder (Manic Depression)
21. Cyclothymic Disorder
22. Dysthymic Disorder

Cognitive Disorders (Delirium, Dementia, Amnestic Disorders)
23. Delirium
24. Multi-Infarct Dementia
25. Dementia Associated with Alcoholism
26. Dementia of the Alzheimer Type
27. Dementia Personality Disorders
28. Paranoid Personality Disorder
29. Schinoid Personality Disorder
30. Schizotypial Personality Disorder
31. Antisocial Personality Disorder
32. Borderline Personality Disorder
33. Histrionic Personality Disorder
34. Narcissistic Personality Disorder
35. Dependant Personality Disorder
36. Avoidant Personality Disorder
37. Obsessive-Compulsive Personality Disorder

Schizophrenic and other Psychotic Disorders
38. Schizophrenia
39. Delusional Disorder
40. Brief Psychotic Disorder
41. Schizophreniform Disorder
42. Schizoaffective Disorder
43. Shared Psychotic Disorder

Substance-Related Disorders
44. Alcohol Dependence
45. Amphetamine Dependence
46. Cannabis Dependence
47. Cocaine Dependence
48. Hallucinogen Dependence
49. Inhalant Dependence
50. Nicotine Dependence
51. Upload Dependence
52. Phencyclidine Dependence
53. Sedative Dependence

ဖတ္ရႈရန္စာမ်ား -
Bipolar Disorder စိတ္အေျခႏွစ္ခြေရာဂါ
Depression (1) စိတ္က်ေရာဂါ
Depression (2) ပုထုဇၨေနာ
Depression (3) စိတ္က်ျခင္း
Depression (4) စိတ္က်ေရာဂါ ကမာၻမွာ

ေဒါက္တာတင့္ေဆြ

အျပည့္အစုံသုိ႔ »

ထရိတ္ဒါးစ္ ဗံုးကဲြမႈ ၃ ေယာက္ကို ဖမ္းဆီး


ဒဏ္ရာရသူ အေမရိကန္ အမို်းသမီးကို ေဆးရံုျကီးသို့ ပို့ေဆာင္စဉ္။

ထရိတ္ဒါးစ္ ဟိုတယ္ ဗံုးကဲြမႈနဲ့ ဆက္နြယ္ျပီး မသကၤာသူ ၃ ေယာက္ကို ရဲက ဖမ္းဆီး လိုက္ပါတယ္။

ေပါက္ကဲြမႈ ျဖစ္ပြားတဲ့ အခန္းက အေမရိကန္ အမို်းသမီး ဧည့္သည္ တစ္ေယာက္ ထိခိုက္ဒဏ္ရာ ရရိွခဲ့ပါတယ္။

လတ္တေလာ ျဖစ္ပြားေနတဲ့ ဗံုးေပါက္ကဲြမႈေတြဟာ ျမန္မာျပည္ရဲ့ ဒီမိုကေရစီ အေျပာင္းအလဲေတြရဲ့ ဂုဏ္ပုဒ္ကို ထိခိုက္ ပ်က္ျပားေအာင္ လူတစ္စုက လုပ္ေနတာ ျဖစ္ေျကာင္း ျမန္မာ အစိုးရက ထုတ္ျပန္ပါတယ္။

ဒီလုပ္ရပ္ေတြေျကာင့္ လူထုျကား ထိတ္လန့္ ေခ်ာက္ခ်ားေအာင္ လုပ္ေနတာ လို့လည္း အတိုက္အခံ ေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုျကည္က ေျပာဆို ခဲ့ပါတယ္။

ဘီဘီစီ (ျမန္မာပုိင္း)

အျပည့္အစုံသုိ႔ »

အျပစ္ရွိသူမို႔ ခြင့္လႊတ္ပါ


ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ ျမန္မာတို႕ရဲ႕ ယဥ္ေက်းမွဳေလးတစ္ခု။ ငယ္သူႏွင့္ၾကီးသူ၊ ဆရာႏွင့္တပည့္၊  သား သမီးႏွင့္မိဘ၊ ထုိသူတို႔အၾကား အျပစ္တစံုတရာ ရွိေနခဲ့လွ်င္ ၀န္ခ်ေတာင္းပန္တဲ့ အေလ့အထ။

ထိုအေလ့အထကို ျမန္မာတို႔ ဘယ္ကရခဲ့သလဲလို႔ဆိုရင္ ဗုဒၶစာေပမွ ရခဲ့ျခင္းပါ။ ဗုဒၶစာေပမွာ တစ္စုံ တစ္ေယာက္ေသာသူရဲ့အေပၚမွာ အျပစ္ျပဳထားခဲ့လွ်င္ (သို႔မဟုတ္ တစ္စုံတစ္ခုကို ျပဳလုပ္ထားလွ်င္) ထိုအျပစ္ ျပဳသူမွာ အျပစ္ေတြျဖစ္ေနတတ္ျခင္းပါ။ ထိုကဲ့သို႔အျပစ္ေတြျဖစ္လာရာ၌ အျပစ္ေသးျခင္း၊ အျပစ္ႀကီးျခင္းဆိုတာ ရွိလာစၿမဲပါ။ အျပစ္ေသးျခင္း၊ အျပစ္ႀကီးျခင္းကို တိုင္းတာရာ၌ အျပစ္အျပဳခံရသူ၏ ဂုဏ္သိကၡာႏွင့္ ျပဳသူ၏ (အကုသိုလ္)ေစတနာကို မွီ္၍ ေျပာဆိုႏိုင္ျခင္းပါ။ ဥပမာ၊ ရဟႏၱာကဲ့သို႔ေသာ ဂုဏ္ (သီလဂုဏ္ သမာဓိဂုဏ္ ပညာဂုဏ္) သိကၡာႀကီးမားသူကို ျပစ္မွားက်ဴးလြန္ရာ၌ အျပစ္သည္ ႀကီးေလးေနတတ္ၿပီး၊ ပုထုဇဥ္ကဲ့သို႔ ဂုဏ္သိကၡာနည္းသူမ်ားကို ျပစ္မွားက်ဴး လြန္ရာ၌မူ အျပစ္သည္ ေသးငယ္ႏုိင္ျခင္းပါ။

သို႔ေသာ္ အျပစ္က ႀကီးေနလွ်င္ မဂ္က်ဳိး၊ ဖိုလ္က်ဴိးမ်ားကိုပင္ တားဆီးႏိုင္၍ ထိုအတားအဆီးမ်ားကို ဖယ္ရွားႏိုင္ရန္၊ စိတ္ေစတနာျဖင့္ လြန္က်ဳးထားေသာအျပစ္၊ စိတ္ေစတနာမပါဘဲ လြန္က်ဳးထားေသာ အျပစ္မ်ားရွိေနခဲ့လွ်င္ ထိုအျပစ္မ်ား ပေပ်ာက္ႏိုင္ေစရန္ “သဗၺေဒါသ ခပ္သိမ္းေသာ အျပစ္တို႕ကို ေပ်ာက္ပါ ေစျခင္းအက်ိဳးငွာ” ဆိုၿပီး ျမန္မာတို႔ရဲ့ဓေလ့၌ ၀န္ခ်ေတာင္းပန္ေလ႔ရွိျခင္းပါ။

ဗုဒၶဘာသာတရားအရ အျပစ္ရွိရင္ ေတာင္းပန္ရမယ္၊ သို႔မဟုတ္ ေတာင္းပန္သင့္တယ္ဆိုေတာ့ “အျပစ္↔ဆိုတာ ဘာလဲ။ ဦစြာပထမ သဲကြဲစြာ သိဖို႔ေတာ့ လုိတယ္။ အမ်ားလက္ခံထားတဲ့ အျပစ္ဆိုတာ ဘယ္လဲဆိုတာကို သဲသဲကြဲကြဲ သိႏိုင္ဖို႔ လူအေတာ္မ်ားမ်ားကို ေမးၾကည့္ဖူးတယ္။ တခ်ဳိ႔က ေျဖတယ္။ အျပစ္ ဆိုတာ မေကာင္းမွုကို ျပဳလုပ္ျခင္းတဲ့။ တခ်ဳိ႔ကေတာ့ အျပစ္ဆိုတာ တပါးသူအား ျပစ္မွားက်ဴးလြန္ျခင္းတဲ့။ တခ်ဳိ႔ၾကေတာ့လဲ အျပစ္ဆိုတာ ကံသုံးပါးထဲက တစ္ပါးပါးျဖင့္ သူတပါးအား ေစာ္ကားျခင္း၊ ျပစ္မွား က်ဴးလြန္ ျခင္းတဲ့။ အေျဖေတြက စုံေနတယ္။ ဘယ္အေျဖက အေကာင္းဆုံးဆိုတာ ေျပာဖို႔ခက္တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုရင္ အားလုံးက သူ႔နည္းနဲ႔သူ မွန္ေနတာခ်ည္းျဖစ္လို႔ပါ။

စာေရးသူ သေဘာက်လက္ခံထားတဲ့ အျပစ္ဆိုတာ - “လုပ္ဆိုတဲ့အရာကို မလုပ္ရင္ အျပစ္၊ မလုပ္နဲ႔ ဆိုတဲ့ အရာကို လုပ္ရင္ အျပစ္↔လို႔ဆိုရမွာပါ။ အဲဒီမွာလဲ “လုပ္ရမယ္↔ “လုပ္သင့္တယ္↔ “လုပ္ထိုက္တယ္↔ ဆိုတဲ့ အေျခအေနကို မူတည္ၿပီးေတာ့ အျပစ္ရဲ့ ျခားနားမွုဒီဂရီကို ခြဲျခားနားလည္ႏိုင္ျခင္းပါ။

တစ္စုံတစ္ေယာက္ေသာသူက တစ္စုံတစ္ေယာက္ေသာသူအား တစ္စုံတစ္ခုကို ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့အတြက္ ျပဳသူမွာ “အျပစ္ရွိတယ္↔လို႔ တစ္စုံတစ္ေယာက္က ေျပာလာခဲ့ရင္ “၀ိနည္းျပစ္↔လား၊ “အဘိဓမၼာ↔ ျပစ္လား၊ “သုတၱန္ျပစ္↔လားဆိုတာကုိေတာ့ ခြဲျခားစိစစ္ႏိုင္ဖို႔ လိုမယ္ထင္တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ ပိဋကတ္သုံးပုံမွာ အျပစ္ကို ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာႏိုင္ဖို႔ ေဒသနာတစ္ႏွင့္တစ္ခု တခါတရံမွာ ကြဲျပားျခားနားေနတတ္လို႔ပါ။

“၀ိနည္းျပစ္↔ဆိုတာ ဘာလဲ။ “၀ိနည္းျပစ္↔ဆိုသည္မွာ ၀ိနည္းပိဋကတ္ေတာ္ႏွင့္အညီ ဆုံးျဖတ္ထားတဲ့ ၀ိနည္းျပစ္(၀ိနည္းဥပေဒ)မ်ဳိးကို ဆိုျခင္းပါ။ ဥပမာ၊ ရဟန္းတစ္ပါး ညစာစားရင္ အျပစ္ျဖစ္တယ္။ လူတစ္ေယာက္ ညစာစားရင္ အျပစ္ မျဖစ္ဘူး။ ဘာေၾကာင့္ရဟန္းမွာ အျပစ္ျဖစ္ၿပီး လူမွာၾကေတာ့ အျပစ္မျဖစ္လဲဆိုရင္ ၀ိနည္းေဒသနာေတာ္အရ ရဟန္းမွာ “မလုပ္နဲ႔ ဆိုတဲ့အရာကို လုပ္လို႔ ↔ အျပစ္ျဖစ္ရတာ။ အေျဖာင့္ေျပာေတာ့ ေစာင့္ထိန္းရမဲ့ သိကၡာပုဒ္ကို ခ်ဳိးေဖါက္လုိ႔ အျပစ္ျဖစ္ရတာ။

၀ိနည္းမကၽြမ္းက်င္တဲ့ လူအမ်ားဟာ တခါတရံမွာ ရဟန္းေတာ္မ်ားကို ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္မ်ားႏွင့္ ေထာက္ျပၿပီး ေ၀ဖန္ေျပာဆိုတတ္ၾကတယ္။ ဘယ္ရဟန္းမ်ဳိးမဆို ၀ိနည္းေတာ္ႏွင့္အညီ ေနထိုင္ရင္ ၾကည္ညဳိေန မွာလို႔ ခပ္လြယ္လြယ္လည္း ေျပာတတ္ၾကတယ္။ ညစာစားတဲ့ ရဟန္းကိုေတြ႔ရင္ အလြန္အမင္း ကဲ့ရဲ့တတ္ၿပီး၊ မ်က္ျဖတ္ (မ်က္ရိပ္) ေနတဲ့ရဟန္းကိုေတြ႔ရင္ ခ်ီးမြမ္းသြားတတ္ၾကတယ္။ ၀ိနည္းေဒသနာကံအရ ညစာစားတာႏွင့္ မ်က္ျဖတ္တာ၊ အရက္ေသာက္တာႏွင့္ မ်က္ျဖတ္တာ အျပစ္ျဖစ္ေနတာျခင္း တူေနေသာ္လည္း ၀ိနည္းနားမလည္ေတာ့ အျပစ္ႏွစ္ခုက လုံး၀ကို ကြာျခားေနသလို ျဖစ္သြားျခင္းပါ။

၀ိနည္းေဒသနာေတာ္မွာ ကံသုံးပါး (ကာယကံ၊ ၀စီကံ၊ မေနာကံ) ရွိရာ (မေနာဒြါေရ အာပတၱိနာမ နတၳိ ဆိုတဲ့အတိုင္း) ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ မေနာကံေၾကာင့္ အာပတ္မသင့္ႏိုင္ျခင္းဆိုတဲ့ အခ်က္ပါ။ ဆုိလိုတာက ရဟန္းတစ္ပါးဟာ စိတ္ထဲကေန ေရာက္တတ္ရာရာ ေတာင္ႀကံ၊ ေျမာက္ႀကံ (တရားတာေတြေရာ၊ မတရားေတြပါ) ႀကံခ်င္တိုင္းႀကံေနေသာ္လည္း အာပတ္မသင့္ႏိုင္ျခင္းပါ။

ေနာက္တစ္မ်ဳိးက ရဟန္းေလာက၊ လူေလာကမွာ ေျပာေလ့ေျပထရွိေနတာက - “၀ိနည္းတတ္ ၾကက္သတ္↔ဆိုတဲ့ အဆိုအမိန္႔ပါ။ ၀ိနည္းကၽြမ္းက်င္တဲ့ ရဟန္းတစ္ပါးဟာ လူတစ္ေယာက္ကို သတ္ဖို႔ေစခိုင္း ေသာ္လည္း ထိုသတ္ခိုင္းေသာရဟန္းအား တခါတရံမွာ အာပတ္မသင့္ေရာက္ႏိုင္ျခင္းဆိုတဲ့ အခ်က္ပါ။

ဥပမာ၊ ၀ိနည္းကၽြမ္းက်င္ေသာ ရဟန္းတစ္ပါးက လူတစ္ေယာက္ကို သတ္လို၍ အနီးေနရဟန္း တစ္ပါးအား သို႔မဟုတ္ ေယာက်္ားတစ္ေယာက္အား အသတ္ခိုင္းတယ္ဆိုပါေတာ့။ သတ္ရန္အခ်ိန္ကိုပါ သတ္မွတ္ေပးလိုက္တယ္။ “မင္း ဒီေယာက်္ားကို ဒီေန႔ ဒီရက္ (၁၂)နာရီ၊ (၁၂)မိနစ္၊ (၁၂)စကၠန္႔အခ်ိန္မွာ သတ္လုိက္ပါ↔ဟု ေစခိုင္းလိုက္ျခင္းပါ။ သို႔ေသာ္ သတ္ေသာရဟန္းသည္ သို႔မဟုတ္ သတ္ေသာေယာက်္ား သည္ ထုိရဟန္းညႊန္းၾကားေသာ ထိုေန႔ ထိုရက္ (၁၂)နာရီ၊ (၁၂)မိနစ္၊ (၁၂)စကၠန္႔အခ်ိန္မွာ ထိုေယာက်္ားကို မသတ္ႏိုင္ဘဲ (၁၂)နာရီ၊ (၁၂)မိနစ္၊ (၁၃)စကၠန္႔အခ်ိန္က်မွ ထိုေယာက်္းကို သတ္ႏိုင္ခဲ့တယ္ဆိုပါေတာ့ … ။ ထိုလူသတ္မွု၌ ေစခိုင္းေသာရဟန္းသည္ (၀ိနည္းေဒသနာကံအရ အျပစ္မျဖစ္ဘဲ) သတ္ေသာရဟန္း (သို႔မဟုတ္) သတ္ေသာေယာက္်ားမွာသာ အျပစ္ျဖစ္ေနျခင္းပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ေစခိုင္းသည့္အတိုင္း သတ္မွတ္ေပးထားေသာ အခ်ိန္၌ မသတ္ဘဲ လြဲမွားေသာအခ်ိန္၌ သတ္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ျဖစ္တယ္။ (သို႔ေသာ္ တရားဥပေဒေၾကာင္းအရမူ သတ္ခိုင္းသူ၊ သတ္သူအားလုံးမွာ အျပစ္ရွိေနေၾကာင္း သိရျခင္းပါ။ လူသတ္မွု ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ တရားဥပေဒအျပစ္ကိုမူ ထိုသူတို႔အားလုံး ခံယူၾကရမည္ျဖစ္၏။)

အခ်ိန္အခါကို သတ္မွတ္ေပး၍ တစ္စုံတစ္ေယာက္သူအား ၀ိနည္းျပစ္မျဖစ္ေအာင္ အသတ္ခုိင္းႏိုင္ သလို၊ တည္ေနရာ-စသည္ကို သတ္မွတ္ေပး၍ ၀ိနည္းျပစ္မျဖစ္ေအာင္ သတ္ခိုင္းနည္းမ်ားကိုလည္း အလားတူ သိႏိုင္ျခင္းပါ။ ဒါမ်ဳိးကို ရည္ရြယ္၍ “၀ိနည္းတတ္ ၾကက္သတ္↔ဟု အဆိုအမိန္႔ျပဳထားျခင္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။

ထိုလူသတ္မွုတြင္ ၀ိနည္းကၽြမ္းက်င္၍ လူတစ္ေယာက္ကို သတ္ခိုင္းေစမွု၌ ၀ိနည္းေဒသနာကံအရ ၀ိနည္းျပစ္ မျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္း၊ အဘိဓမၼာေဒသနာေတာ္အရ အျပစ္ကုိ ေရွာင္တိမ္း၍ မရႏိုင္ေပ။ အဘယ္ ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ၀ိနည္းကၽြမ္းက်င္၍ ၀ိနည္းကို ေရွာင္ႏိုင္တိမ္းႏိုင္ေသာ္လည္း အဘိဓမၼာေဒသနာေတာ္အရ ထိုရဟန္း၏စိတ္သည္ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟစေသာ အကုသိုလ္စိတ္ ေစတသိက္မ်ားႏွင့္ ယွဥ္ထားေသာ ေၾကာင့္ (အတူယွဥ္တြဲျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္) သတ္လိုစိတ္မ်ား တဖြားဖြားျဖစ္ေနေသာ ထိုရဟန္း၏ မစင္ၾကယ္ ေသာစိတ္အစဥ္သည္ အဘိဓမၼာအျပစ္မ်ား သင့္ေရာက္ေနျခင္းျဖစ္တယ္။ လူသတ္မွုေၾကာင့္ တရားဥပေဒ အျပစ္ကို ခံယူရမည္ျဖစ္သလို၊ သူတပါးအား ေသေစလိုေသာစိတ္သည္ (အဘိဓမၼာေဒသနာေတာ္အရ) အျပစ္မ်ားျဖစ္ေနၿပီး ထိုအျပစ္ေၾကာင့္ ထိုရဟန္းသည္ အပါယ္သို႔ က်ေရာက္ႏိုင္ျခင္းပါ။

“အဘိဓမၼာျပစ္↔ဆိုသည္မွာ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ မာန္မာန စေသာ ကိေလသာတရားမ်ားကို ျဖစ္ခြင့္ေပးထားျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ အျပစ္မ်ဳိးပါ။ ထိုတရားမ်ားသည္ တစုံတစ္ေယာက္ေသာ သူ၏စိတ္၌ ျဖစ္ပြားေနခဲ့ေသာ္ ထိုသူ၏စိတ္ (ေစတသိက္) တို႔သည္ မစင္ၾကယ္ႏိုင္ေတာ့ဘဲ အျပစ္မ်ား ဆိုက္တိုက္ျဖစ္ေနျခင္းပါ။ ထိုအျပစ္မ်ားသည္ ျဖစ္ေပၚေနေသာ ဒီဂရီအလိုက္ တခါတရံ၌ အပါယ္သုိ႔ပင္ က်သြားႏိုင္ျခင္းပါ။ ထုိေၾကာင့္ အဘိဓမၼာေဒသနာေတာ္အရ မစင္ၾကယ္ေသာစိတ္မ်ားကို (အျပစ္ျဖစ္ေနေသာ စိတ္ေစတသိက္မ်ားကို) စင္ၾကယ္ေအာင္၊ ဆိုလိုတာက ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟစေသာ အျပစ္မ်ား မိမိစိတ္၌ ကင္းစင္ေအာင္ တရားဘာ၀နာမ်ားကို အာထုတ္ရျခင္းပါ။

အဘိဓမၼာေဒသနာေတာ္အရ လူတစ္ေယာက္၏ဘ၀၌ ကုသိုလ္ျဖစ္ေရးသည္ အေရးႀကီးသလို၊ အကုသုိလ္မျဖစ္ေရးသည္ အေရးႀကီးျခင္းပါ။ သို႔ေသာ္ တခါတရံ၌ ျဖစ္တတ္သည္မွာ ကုသိုလ္စိတ္ေၾကာင့္ လည္း အကုသိုလ္တရားမ်ား ျဖစ္ပြားတတ္ၿပီး၊ အကုသုိလ္စိတ္ေၾကာင့္လည္း ကုသိုလ္တရားမ်ား ျဖစ္ပြားေန တတ္ျခင္းပါ။ ဥပမာ၊ အလွဴႀကီးေပးလို၍ ရင္အုပ္သားခ်ည္းပါေသာ ၾကက္သားဒဏ္ေပါက္ ပြဲတစ္ေထာင္ကို မွာယူေသာ အလွဴရွင္၏စိတ္၌ ကုသိုလ္စိတ္ကိုမွီ၍ အကုသိုလ္အျပစ္မ်ားျဖစ္ေနျခင္းကို ေတြ႔ျမင္းႏိုင္ျခင္းပါ။ ေနာက္ထပ္ ဥပမာတစ္ခုမွာ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ႏွင့္  ေသဆုံးသြားခဲ့ေသာ လင္ေတာ္ေမာင္ကို လြမ္းတသသ ျဖစ္ေနရွာေသာ အမ်ဳိးေကာင္းသမီးသည္ သြားေလသူအေပၚမွာ သံေယာဇဥ္မကုန္ႏုိင္ဘဲ သူကို သတိရတိုင္း သံဃာေတာ္မ်ားအား ဆြမ္းကပ္ျခင္း၊ ပုတီးစိတ္ျခင္း၊ တရားထိုင္ျခင္း၊ အမွ်ေပးေ၀ျခင္းစေသာ ကုသိုလ္အလုပ္ မ်ားကို လုပ္ေနျခင္းမ်ဳိးပါ။ ဤျဖစ္စဥ္ကို ေကာက္ခ်က္ခ်ၾကည့္လွ်င္ သံေယာဇဥ္က အကုသိုလ္တရား (အျပစ္ ရွိေသာတရား)၊ ဆြမ္းကပ္ျခင္း၊ ပုတီးစိတ္ျခင္း၊ တရားထိုင္ျခင္းက ကုသိုလ္တရား (အျပစ္ကင္းစင္ေသာ တရား)။ ဒီျဖစ္စဥ္မ်ားကို ေထာက္ရွု၍ ကုသုိလ္တရားက အကုသိုလ္တရားကုိ ျဖစ္ခြင့္ရေအာင္ ေက်းဇူးျပဳေပးႏိုင္သလို၊ အကုသုိလ္တရားကလည္း ကုသိုလ္တရားမ်ားကုိ ျဖစ္ခြင့္ရေအာင္ ေက်းဇူးျပဳေပးျခင္းပါ။

လူအေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ၀ိနည္းျပစ္ႏွင့္ အဘိဓမၼာျပစ္ဆိုတာကို နားလည္သေဘာေပါက္ႏိုင္ၾကေပမဲ့ သုတၱန္ျပစ္ကိုမူ သတိမထားမိ္သူေတြက မ်ားေနျခင္းပါ။ အျပစ္ဆိုတာ “လုပ္သင့္တဲ့အရာကို မလုပ္ရင္၊ မလုပ္သင့္တဲ့အရာကို လုပ္ရင္ အျပစ္ျဖစ္တယ္↔လို႔ ေျပာခဲ့ၿပီးသားပါ။ ဒီသီအိုရီအရဆိုရင္ လူအေတာ္ မ်ားမ်ားဟာ အျပစ္မကင္းႏုိင္ပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သုတၱန္ေဒသနာေတာ္မွာ “ေကၽြးေမြးမပ်က္၊ ေဆာင္ရြက္စီမံ၊ ေမြခံထိုက္ေစ၊ လွဴမွ်ေ၀၍၊ ေစာင့္ေလမ်ဳိးႏြယ္၊ ၀တ္ငါးသြယ္၊ က်င့္ဖြယ္သား (သမီး) တို႔တာ↔တဲ့။ သိဂၤါေလာ၀ါဒသုတၱန္ေဒသနာေတာ္အရ သားသမီးမ်ားျပဳရမဲ့ တာ၀န္၀တၱရားက ငါးပါးရွိေနျခင္းပါ။ ဆိုလိုတာက သားသမီးမ်ား ျပဳရမဲ့ အလုပ္ပါ။ ဒီသုတၱန္ေဒသနာေတာ္အရ သားသမီးမ်ားသည္ မိဘမ်ားကို လုပ္ေကၽြးဖို႔ တာ၀န္ရွိသလို၊ မ်ဳိးႏြယ္ကိုလည္း ေစာင့္ထိန္းဖို႔ တာ၀န္ရွိေနျခင္းပါ။ လုပ္ထိုက္တဲ့တာ၀န္ကို မလုပ္ဘဲ ပ်က္ကြက္ေနခ့ဲမယ္ဆိုရင္ သုတၱန္ေဒသနာေတာ္အရ အျပစ္ျဖစ္ႏိုင္ျခင္းပါ။

ေနာက္တစ္မ်ဳိး သုတၱန္ေဒသနာေတာ္မွာ ဆိုထားတာက - “အနာဂတံ ဘာရံ အာ၀ဟတိ၊ အာဂတံ ဘာရံ န အာ၀ဟတိ - မက်ေရာက္တဲ့တာ၀န္ကို ေဆာင္ရြက္ရင္၊ က်ေရာက္လာတဲ့ တာ၀န္ကို ေက်ပြန္ေအာင္ မေဆာင္ရြက္ရင္ (ေရွာင္လႊဲေနရင္) အျပစ္ျဖစ္တတ္တယ္↔ဆိုတဲ့အဆုံးအမမ်ဳိးပါ။ ထိုတာ၀န္ႏွစ္ရပ္ကို ေဆာင္ရြက္ဖို႔ ပ်က္ကြက္ရင္ ဗာလ(လူမိုက္)အထိပါ ျဖစ္သြားႏိုင္ျခင္းပါ။ ဒီေန႔ တုိင္းျပည္တြင္းမွာ အခက္အခဲ မ်ားစြာႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ အမ်ဳိးသားေရး၊ ဘာသာေရး၊ သာသနာေရးကိစၥမ်ား၊ ထုိကိစၥမ်ားကို အမ်ဳိးသားေရးစိတ္ဓာတ္ႏွင့္ ေစာင့္ထိန္းဖို႔တာ၀န္ဟာ ဘယ္သူ႔ေတြရဲ့တာ၀န္လဲဆိုတာ ေလးေလးနက္နက္ စဥ္းစားႏိုင္ၾကဖို႔ပါ။ “ေစာင့္ေလမ်ဳိးႏြယ္↔လို႔  သုတၱန္ေဒသနာေတာ္မွာ အတိအလင္း ဆိုထားတာေၾကာင့္ က်ေရာက္ေနတဲ့တာ၀န္ကို မေဆာင္ရြက္ရင္ သို႔မဟုတ္ ကိုယ္ႏွင့္မဆိုင္သလို သေဘာထာၿပီး မေဆာင္ရြက္ ႏိုင္ရင္ တုိင္းျပည္ရဲ့ အမ်ဳိးေကာင္းသား၊ အမ်ဳိးေကာင္းသမီးမ်ားအေပၚမွာ အျပစ္ေတြ က်ေရာက္လာႏိုင္ျခင္းပါ။ ဒီအျပစ္မ်ဳိးၾကေတာ့ က်ဴးလြန္လို႔ျဖစ္တဲ့ အျပစ္မ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ၊ လုပ္သင့္၊ လုပ္ထုိက္တာကို မလုပ္လို႔ သင့္ေရာက္တဲ့ အျပစ္မ်ဳိးပါ။ ဒါမ်ဳိးကို သုတၱန္ျပစ္လို႔ ေျပာလိုတာပါ။

ေနာက္တစ္မ်ဳိးက သုတၱန္ေဒသနာေတာ္မွာ - “အဘူတံ အဘူတေတာ နိေဗၺေဌတဗၺံ၊ ဘူတံ ဘူတေတာ ပဋိဇာနိတဗၺံ - ဘုရား တရား သံဃာ ရတနာသုံးပါးရဲ့ ဂုဏ္ေက်းဇူးမဲ့တို႔ကို ေျပာဆိုေနေသာသူတို႔အား သင္တို႔ ေျပာေနေသာ ရတနာသုံးပါး၏ဂုဏ္ေက်းဇူးမဲ့တို႔သည္ မဟုတ္မွန္ေၾကာင္း၊ ဟုတ္မွန္စြာ ေျပာဆိုေနေသာ သူမ်ားကုိမူ သင္တို႔ေျပာေနေသာ ရတနာသုံးပါး ဂုဏ္ေက်းဇူးမ်ားသည္ ဟုတ္မွန္စြာ ေျပာဆိုေနေၾကာင္း ၀န္ခံေျပာဆိုႏိုင္ရမည္↔ဟု သုတၱန္ပိဋကတ္ေတာ္၌ ေဟာၾကားထား၍ လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္သည္ကို ဗုဒၶဘာသာ ၀င္မ်ားက ျပဳလုပ္ရန္ ပ်က္ကြက္ေနခဲ့ေသာ္ သုတၱန္ေဒသနာေတာ္နည္းအရ အျပစ္မ်ားျဖစ္ေနျခင္းကို သတိမူ ႏိုင္ၾကဖို႔ပါ။ ဒီေနရာ၌ ဘုရားေလာင္း၏ စိတ္ေနစိတ္ထားမ်ားကို အားက်အတုယူသင့္ျခင္းပါ။ ဘုရားေလာင္း၏ စိတ္ဓာတ္က - အမ်ဳိးသားေရးအတြက္ဆိုရင္ ကိုယ္တိုင္က က်ဴးေက်ာ္ရန္စသူမ်ဳိးမျဖစ္ေအာင္ ေစာင့္ထိန္း ျခင္းပါ။ တဖက္သားက က်ဴးေက်ာ္ရန္စလာၿပီဆိုရင္ေတာ့ “လူျဖစ္ရင္ လူမ်ဳိးမတုံးေရး၊ ေမ်ာက္ျဖစ္ရင္ ေမ်ာက္မ်ဳိး မတုံးေရး၊ ေခြးျဖစ္ရင္ ေခြးမ်ဳိးမတုံးေရး↔ဆိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္ႏွင့္ အမ်ဳိးသားေရးကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းပါ။


အထက္ပါ သုံးသပ္ခ်က္မ်ားကို ျပန္လွန္သုံးသပ္ရလွ်င္ စာေရးသူမွာ “၀ိနည္းျပစ္↔ဆိုတာလဲ မကင္း ႏိုင္ေသးပါ။ “အဘိဓမၼာျပစ္↔ဆိုတာလဲ မကြာႏိုင္ေသးပါ။ “သုတၱန္ျပစ္↔ဆိုတာလဲ မေက်ာ္ႏိုင္ေသးပါ။ ထိုေၾကာင့္ ဂရိ ဖီလိုဆိုဖာႀကီး ဆိုကေရးတီးစ္ ေျပာခဲ့တဲ့ စကားတစ္ခြန္းကို အမွတ္ရမိျခင္းပါ။ “ေလာကမွာ ကၽြႏု္ပ္သိတာက တစ္ခုတည္းရွိတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ကၽြႏု္ပ္မသိတဲ့အရာေတြ အမ်ားႀကီးရွိေနေသးတယ္ဆိုတဲ့ အသိတစ္ခုပါ↔တဲ့။ စာေရးသူလဲ သူ႔လုိပဲ ေျပာလိုက္ခ်င္ပါတယ္။ “ေလာကမွာ ကၽြႏု္ပ္သိတာက တစ္ခုတည္း ရွိတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ကၽြႏု္ပ္မွာ အျပစ္ေတြ မ်ာစြာရွိေနေသးတယ္ဆိုတဲ့ အသိတစ္ခုပါ↔။ ဒီေတာ့ ဒီကမၻာမွာ (ပုထုဇဥ္တို႔ရဲ့ကမၻာမွာ) ဒီအျပစ္သုံးမ်ဳိးလုံး ကင္းႏိုင္သူဟာ သင္ကလႊဲရင္ မရွိႏိုင္ဘူးလို႔ ေျပာခဲ့ရင္ သင္က လက္ခံမွာလား။ ခ်မ္းသာစြာ အိပ္စက္ႏုိင္ၾကပါေစ။

ေဒါက္တာဓမၼပိယ (ITBMU)
myanmarupdates


အျပည့္အစုံသုိ႔ »

မိုဘိုင္းနည္းပညာႏွင့္ ပတ္သက္၍ Ooredoo မွ ပထမဦးဆံုးေသာ အလုပ္႐ံုေဆြးေႏြးပြဲ က်င္းပ

ျမန္မာဘာသာျဖင့္ လက္ကိုင္ဖုန္းမ်ား ထုတ္လုပ္ရန္ စိတ္ဝင္စားေနေသာ Ooredoo ကုမၸဏီသည္ Myanmar Blogger Society (MBS) ႏွင့္ ပူးေပါင္း၍ မိုဘိုင္းနညး္ပညာႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အလုပ္႐ံုေဆြးေႏြးပြဲကို ပထမဦးဆံုးအႀကိမ္အျဖစ္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ က်င္းပသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။



Brain Stroming ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ မိုဘိုင္းနည္းပညာအေၾကာင္းအရာမ်ားကို ေဆြးေႏြးေျပာၾကားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၊ အဆိုပါေဆြးေႏြးပြဲသို႔ Ooredoo ကုမၸဏီမွ မိုဘိုင္းနည္းပညာ ကၽြမ္းက်င္သူမ်ား တက္ေရာက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း MBS အေနျဖင့္ သတင္းထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။



ေအာက္တိုဘာ ၂၇ ရက္ေန႔ နံနက္ ၉ နာရီမွ ညေန ၅ နာရီအထိ ျမန္မာအင္ဖိုတက္ခ္ အခန္း၂၀၅ တြင္ က်င္းပမည္ျဖစ္ေသာ အဆိုပါ အလုပ္႐ံုေဆြးေႏြးပြဲသည္ Ooredoo အေနျဖင့္ လူမႈဆိုင္ရာအဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ပထမဦးဆံုးအႀကိမ္ လက္တြဲေဆာင္ရြက္ေသာ အလုပ္႐ံုေဆြးေႏြးပြဲျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။



အလုပ္႐ံုေဆြးေႏြးပြဲသို႔ ျပည္တြင္းမွ Mobile Developerမ်ား၊ Mobile Application ေရးသားသူမ်ား၊ နည္းပညာဆိုင္ရာအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ ဘဏ္လုပ္ငန္းမ်ား၊ နည္းပညာနယ္ပယ္မွ Freelance မ်ားႏွင့္ စိတ္ပါဝင္စားသူမည္သူမဆို တက္ေရာက္ႏိုင္ေၾကာင္း သိရသည္။ Ooredoo ဆိုသည္မွာ ကာတာႏိုင္ငံအေျခစိုက္ ဆက္သြယ္ေရးကုမၸဏီတစ္ခုျဖစ္ၿပီး ျမန္မာအစိုးရမွ ႏိုင္ငံအတါင္း ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားလုပ္ကိုင္ရန္ ေရြးခ်ယ္ထားေသာ ဆက္သြယ္ေရး ေအာ္ပေရတာတစ္ခုျဖစ္သည္။ ၎သည္ႏိုင္ငံအတြင္း၌ မိုဘိုင္းဆင္းကတ္အေရာင္းစင္တာ ၂ သိန္းခြဲနီးပါး ဖြင့္လွစ္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာလုပ္သားအမ်ားဆံုး ခန္႔အပ္သြားမည္ဟု ကတိေပးထားသူ ျဖစ္သည္။



ျမင့္ေက်ာ္လိႈင္
myanmarinternetjournal

အျပည့္အစုံသုိ႔ »

ဗံုးေပါက္ကြဲမႈမ်ားအတြက္ ဖမ္းဆီး စစ္ေဆးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ေန မသကၤာသူေျခာက္ဦးအား ဖမ္းဆီးထား


ရန္ကုန္၊ မႏၱေလး၊ စစ္ကိုင္းႏွင့္ ေတာင္ငူတို႔တြင္ ေအာက္တုိဘာလအတြင္း ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ဗံုးေပါက္ကြဲမႈမ်ားတြင္ မသကၤာသူ ေျခာက္ဦးကို ဖမ္းဆီးစစ္ေဆးေနေၾကာင္း သက္ဆုိင္ရာ ရဲတပ္မွဴး႐ံုးမ်ားက စံုစမ္းသိ ရွိရသည္။

    ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ေအာက္တုိဘာလ ၁၃ ရက္ႏွင့္ ၁၄ ရက္မ်ားက ေစာ္ဘြားႀကီးကုန္း၊ သာေကတ၊အလံုၿမိဳ႕နယ္ရွိ Western Park 2 ႏွင့္ ကုန္သည္ႀကီးမ်ားဟိုတယ္တို႔တြင္ ေပါက္ကြဲမႈမ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ သံသယရွိ သူတစ္ဦးအား မြန္ျပည္နယ္ ဘီးလင္းၿမိဳ႕နယ္၊ ဘီးလင္း-နတ္တလင္း ကားလမ္းေပၚတြင္ ေအာက္တုိဘာ လ ၁၅ ရက္ နံနက္ ၆ နာရီက ဖမ္းဆီးခဲ့သည္။

    “ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း ဘီလင္းၿမိဳ႕ရဲ႕အျပင္ဘက္ နတ္ႀကီးသြားတဲ့လမ္းမွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ထြက္ေစာင့္တာေပါ့။ ေစာင့္ေနတုန္း သူက ဆိုင္ကယ္နဲ႔လာတာကို ေတြ႕လိုက္ပါတယ္။ အဲ့မွာ သူက ေက်ာ္သြားေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔က လိုက္တာေပါ့။ လိုက္ေတာ့ သိပ္မၾကာလိုက္ပါဘူး။ ဓာတ္တိုင္တစ္တိုင္ေလာက္မွာပဲ မိတာေပါ့”ဟု ဘီးလင္းၿမိဳ႕နယ္ ရဲတပ္ဖြဲ႕မွဴး႐ံုးမွ ဒု-ရဲအုပ္ပန္းဦးက မဇၩိမကို ေျပာသည္။

    ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး ရဲတပ္ဖြဲ႕႐ံုး ဦးစီး (၂) ဌာနခြဲမွဴး ရဲမွဴးျမင့္ေထြးက “အခုေလာေလာဆယ္ေတာ့ ဒီေပါက္ကြဲမႈေတြမွာ မသၤကာစရာဆိုၿပီး ဖမ္းထားတာ သံုးေယာက္ရွိတယ္။ သူတို႔ကို စစ္ေဆးေနတယ္။ တရားခံလို႔ ယူဆရသူ တစ္ေယာက္ကို ဖမ္းထားတယ္၊ သူတို႔နဲ႔ပတ္သတ္တဲ့အခ်က္ေတြ နာမည္ေတြကိုေတာ့ မေျပာျပႏုိင္ေသးဘူး။ ကြင္းဆက္ ေပ်ာက္သြားမွာစိုးလို႔ပါ။ ထပ္ၿပီးလည္း ေဆာင္ရြက္ေနတယ္။ အဆင့္ဆင့္ အဆက္မျပတ္သြားေအာင္လည္း လုပ္ေဆာင္ေနပါတယ္”ဟု ေျပာသည္။

    ထို႔အျပင္ မႏၱေလးၿမိဳ႕၌လည္း ေအာက္တုိဘာလ ၁၄ ရက္က ေရႊဘဲစားေသာက္ဆုိင္တြင္ အေမရိကန္လုပ္ လက္ပစ္ဗံုးတစ္လံုးကို ေတြ႕ရွိခဲ့ၿပီး ဆုိင္သို႔ လာေရာက္စားေသာက္ခဲ့ေသာ မသကၤာသူႏွစ္ဦးအား CCTV မွတ္တမ္းပံုရိပ္မွ ရယူခဲ့သည္။

    ထုိမသကၤာသူႏွစ္ဦးအား မႏၱေလးၿမိဳ႕ အထြက္ေပါက္မ်ားတြင္ ပိတ္ဆုိ႔ရွာေဖြမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ရာ ထုိေန႔ ညေန ၆ နာရီတြင္ အမရပူရၿမိဳ႕နယ္ ဦးပိန္တံတားအနီးတြင္ ဆလြန္းအနက္ေရာင္ တကၠဆီႏွင့္အတူ ဖမ္းဆီးခဲ့ေၾကာင္း မႏၱေလးတိုင္း ခ႐ိုင္ရဲတပ္ဖြဲ႕မွဴး႐ံုးက သတင္းထုတ္ျပန္သည္။

    ထုိႏွစ္ဦးသည္ မေလးရွားႏုိင္ငံရွိ CHL Foam ေဖာ့စက္႐ံုတြင္ လုပ္ကိုင္ခဲ့သူ ေအာင္ေအာင္(ေခၚ) မုိအာ မက္ဆာေလးႏွင့္ မေလးရွားႏုိင္ငံသူ Mrs.Nikol (ေခၚ) Chin Suet Yin တို႔ကို ေအာင္ေျမသာစံၿမိဳ႕နယ္ ၿမိဳ႕မရဲစခန္းတြင္ ဒု-ရဲမွဴးေအာင္ျမင့္က တရားလိုအျဖစ္လုပ္ကာ (ပ)၅၅၉/၂၀၁၃ ေပါက္ကြဲ ၃ အရ အမႈ ဖြင့္ကာ ဖမ္းဆီးစစ္ေဆးေနေၾကာင္း သတင္းထုတ္ျပန္ထားသည္။

    ထုိ႔အျပင္ စစ္ကိုင္းတုိင္း မင္းလမ္းရပ္ကြက္ရွိ “ေရႊျပည့္စံု”ဟုိတယ္ စားေသာက္ခန္းတြင္ ေအာက္တုိဘာ လ ၁၅ ရက္ နံနက္ အေစာပိုင္းက ဗံုးေပါက္ကြဲမႈေၾကာင့္ ဟိုတယ္တြင္ တည္းခိုေနေသာ အမ်ိဳးသမီးႏွစ္ဦးႏွင့္ အမ်ိဳးသားတစ္ဦးကို စစ္ေဆးလ်က္ရွိေၾကာင္း စစ္ကိုင္းတိုင္းရဲတပ္ဖြဲ႕ ရဲတပ္ဖြဲ႕မွဴး႐ံုးမွ ဒု-ရဲမွဴး သိန္းေဆြက မဇၩိမကို ေျပာသည္။

    ညစာစားၿပီးအခ်ိန္၌ ဟုိတယ္သန္႔ရွင္းေရး၀န္ထမ္းက စားေသာက္ခန္းသို႔ သန္႔ရွင္းေရးလုပ္ေနစဥ္တြင္ ထုိသံသယရွိသူ သံုးဦးသည္ စားေသာက္ခန္းထဲတြင္ ေနာက္ဆံုး က်န္ရွိေနေသာေၾကာင့္ သံသယရွိျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ဒု-ရဲမွဴးက ေျပာသည္။

    လက္ရွိတြင္ ဟိုတယ္တြင္ တည္းခိုေနေသာ သံသယရွိသူ သံုးဦး အပါအ၀င္ အမ်ိဳးသား၂၄ ဦး၊ အမ်ိဳးသမီး ၁၇ ဦးႏွင့္ ကေလးသံုးဦး၊ စုစုေပါင္း ၄၄ ဦးကို ဟုိတယ္မွ ထြက္ခြင့္မျပဳဘဲ စစ္ေဆးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနေၾကာင္း၊ ဟုိတယ္မန္ေနဂ်ာကိုလည္း ရဲစခန္းတြင္ ေခၚယူစစ္ေဆးခဲ့ၿပီး လိုအပ္ပါက ထပ္မံစစ္ေဆးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေရႊျပည့္စံုဟုိတယ္မန္ေနဂ်ာ ကိုစုိးထက္ေအာင္က မဇၩိမကို ေျပာသည္။

    ေအာက္တုိဘာလ ၁၅ ရက္ နံနက္ ၃ နာရီ ၄၅ မိနစ္က စစ္ကုိင္းၿမိဳ႕ “ေရႊျပည့္စံု” ဟုိတယ္၊ အေပၚဆံုးထပ္ရွိ စားေသာက္ခန္းတြင္ ဗံုးေပါက္ကြဲမႈတစ္ခု ျဖစ္ပြားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

    ဗံုးေပါက္ကြဲမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဟိုတယ္မန္ေနဂ်ာ ကိုစုိးထက္ေအာင္က “မနက္ ၃ နာရီ ၄၅ မွာ ၀ုန္းဆိုၿပီး အသံၾကားလို႔ မိန္းေတြ ခ်ပစ္လိုက္တယ္။ လွ်ပ္စစ္ေရွာ့ျဖစ္ၿပီး ေပါက္ကြဲတယ္ထင္လို႔ပါ။ တံခါးဖြင့္လိုက္ေတာ့ မီးခုိးလုံးေတြ ထြက္လာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း လန္႔သြားတယ္။ ခ်က္ခ်င္းပဲ ရဲစခန္းကို အေၾကာင္းၾကားခဲ႔ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း ဘာမွ မေျပာျပတတ္ေတာ့ဘူး”ဟု ျဖစ္စဥ္ကို ရွင္းျပသည္။

    ေပါက္ကြဲခဲ့ေသာ ဗံုးအမ်ိဳးအစားႏွင့္ ပတ္သက္၍ စစ္ကိုင္းတုိင္း ရဲတပ္ဖြဲ႕မွဴး႐ံုးမွ ဒု-ရဲမွဴးသိန္းေဆြက “ေဒသႏၱရ လက္လုပ္ဗုံးပါ။ ထိခိုက္ဒဏ္ရာရတာေတာ့ မရွိဘူး။ စစ္ေဆးမႈေတြ လုပ္ေနတယ္။ သံသယနဲ႔ေတာ့ အေျဖ မေျပာခ်င္ေသးဘူး”ဟု မဇိၩမကို ေျပာၾကားသည္။

    ထိုေန႔တြင္ပင္ နံနက္ ၅ နာရီအခ်ိန္က စစ္ကိုင္းတုိင္း ဆြမ္းဦးပုညရွင္ ဘုရားရင္ျပင္ေတာ္ ေျမာက္ဘက္ရွိ ကားပါကင္ေနရာတြင္လည္း ေပါက္ကြဲမႈတစ္ခုျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ထိခိုက္ဒဏ္ရာရရွိမႈမရွိေၾကာင္း ရဲအုပ္မင္းလြင္ထြန္းက ေျပာသည္။

    စစ္ကိုင္းတုိင္းတြင္ လံုၿခံဳေရးအတြက္ ၿမိဳ႕ေပၚႏွင့္ ၿမိဳ႕အ၀င္အထြက္ေနရာမ်ားတြင္ လံုၿခံဳေရး တင္းက်ပ္စြာ တုိးျမႇင့္ခ်ထားေၾကာင္း သိရသည္။

    ပဲခူးတုိင္း ေတာင္ငူၿမိဳ႕တြင္လည္း ေအာက္တုိဘာလ ၈ ရက္က ဗံုးေပါက္ကြဲမႈျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ႏွစ္ဦးေသဆံုးကာ တစ္ဦး ဒဏ္ရာရရွိခဲ့သည္။ ထုိျဖစ္စဥ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ သံသယရွိသူ၏ အမည္ကို ေဖာ္ထုတ္ခဲ့ၿပီး ဖမ္းဆီးစစ္ေဆးႏိုင္ရန္ ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္ေနေၾကာင္း ျပန္ၾကားေရးဒု-၀န္ႀကီး ဦးရဲထြဋ္က ေျပာသည္။

    ဗံုးေပါက္ကြဲမႈမ်ားသည္ ေအာက္တုိဘာလထဲ၌ပင္ ၁၃ ရက္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေစာ္ဘြားႀကီးကုန္း ကားမွတ္တိုင္အနီးတြင္ ဗံုးေပါက္ကြဲမႈျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ထုိေန႔ညေနပိုင္းတြင္ပင္ သာေကတၿမိဳ႕နယ္တြင္ မာန္ေျပမွတ္တုိင္အနီးတြင္ ထပ္မံေပါက္ကြဲခဲ့ကာ ၁၄ ႏွစ္အရြယ္ ကေလးႏွစ္ဦး ဒဏ္ရာရရွိခဲ့သည္။

    ထို႔အျပင္ ေအာက္တိုဘာလ ၁၄ရက္ကလည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ အလံုၿမိဳ႕နယ္ရွိ Western Park 2 ႏွင့္ မႏၱေလးတြင္ မေပါက္ကြဲေသးေသာ ဗံုးေတြ႕ျခင္း၊ ဗံုးလန္႔ျခင္းမ်ား ဆက္တုိက္ဆုိသလို ျဖစ္ပြားခဲ့သည္။ ေအာက္တုိဘာလ ၁၄ ရက္ ညပိုင္းက ထရိတ္ဒါးဟုိတယ္တြင္ လူေနခန္းထဲ၌ ဗံုးေပါက္ကြဲခဲ့ၿပီး အေမရိကန္အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦး ဒဏ္ရာရရွိခဲ့သည္။

    ယင္းကဲ့သို႔ ဗံုးေပါက္ကြဲမႈျဖစ္စဥ္မ်ားေၾကာင့္ ျပည္သူမ်ားအေနျဖင့္လည္း ဘူတာမ်ား၊ ကား၀င္းမ်ား၊ ကားဂိတ္မ်ား၊ သေဘၤာဆိပ္မ်ား၊ လူစည္ကားရာေနရာမ်ားႏွင့္ လမ္းႀကိဳလမ္းၾကားမ်ားတြင္ မသကၤာစရာ အထုပ္မ်ားေတြ႕ရွိပါက ဖြင့္ေဖာက္ျခင္း မျပဳလုပ္ဘဲ သက္ဆိုင္ရာၿမိဳ႕နယ္၊ ရပ္ကြက္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးမ်ားထံႏွင့္ ၿမိဳ႕နယ္ရဲစခန္းမ်ားသို႔ ခ်က္ခ်င္း သတင္းေပးပို႔ၾကရန္လည္း ရန္ကုန္တုိင္းရဲတပ္ဖြဲ႔က ထုတ္ျပန္ထားသည္။

 မင္းမင္း၊ နန္းလြင္ႏွင္းပြင့္၊ ေအာင္ကိုဦး | ဗုဒၶဟူးေန႔၊ ေအာက္တုိဘာလ ၁၆ ရက္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ၀၈ နာရီ ၂၈ မိနစ္
Mizzima - News in Burmese

အျပည့္အစုံသုိ႔ »