MPT အခ်င္းခ်င္း ေခၚဆိုမႈ တစ္မိနစ္ ၂၅ က်ပ္သို႔ ေလွ်ာ့ခ်ရန္ စီစဥ္


ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရး လုပ္ငန္း (MPT)က ယင္းတို႔၏ မို ဘိုင္းဖုန္းအခ်င္းခ်င္း ေခၚဆုိမႈကို  တစ္မိနစ္လွ်င္ ၂၅ က်ပ္ႏႈန္းသို႔ ေလွ်ာ့ခ်ေပးရန္ စီစဥ္လ်က္ရွိၿပီး အတည္ျပဳႏိုင္ရန္ ေဆြးေႏြးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနေၾကာင္း သတင္းရရွိ သည္။

‘‘တစ္မိနစ္ကို ၂၅ က်ပ္ အထိ ေလွ်ာ့ေပးဖို႔အတြက္

စဥ္းစားေနတာကေတာ့ ၾကာပါၿပီ။ ဘယ္ေတာ့ေလာက္စၿပီး ေပးျဖစ္မယ္ဆိုတာကေတာ့ ေဆြးေႏြးေနတုန္းပါပဲ’’ ဟု ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းမွ မိုဘုိင္းအင္ဂ်င္နီယာခ်ဳပ္ ဦးျမင့္သိန္းထြန္းက ေျပာသည္။

လက္ရွိတြင္  ျပည္ပဆက္ သြယ္ေရးကုမၸဏီျဖစ္သည့္ အူရီး ဒူးဆင္းကတ္မ်ားကို ဇူလိုင္လ ၂၉ ရက္က မႏၲေလးႏွင့္ ေနျပည္ ေတာ္တို႔တြင္ စတင္ေရာင္းခ်ေပး ခဲ့ၿပီး ၃၀ ရက္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သို႔ စတင္ေရာင္းခ်ေပးခဲ့သည့္ အူရီးဒူးဖုန္းအခ်င္းခ်င္း ေခၚဆိုပါက တစ္မိနစ္လွ်င္ ၂၅ က်ပ္ႏွင့္ အ ျခားကြန္ရက္သို႔ ေခၚဆိုပါက တစ္ မိနစ္လွ်င္ ၃၅ က်ပ္ႏႈန္း က်သင့္ မည္ဟု ထုတ္ျပန္ထားသည္။

‘‘ကြၽန္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔ တျခားေအာ္ပေရတာေတြနဲ႔ ယွဥ္ၿပိဳင္ ၿပီး လုပ္ရမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ အ ရည္အေသြးေရာ ေစ်းႏႈန္းကိုပါ သူတို႔ထက္သာေအာင္ လုပ္သြား ဖို႔ ရွိပါတယ္’’ ဟု ျမန္မာ့ဆက္ သြယ္ေရးလုပ္ငန္းမွ အေထြေထြ မန္ေနဂ်ာ ဦးခင္ေမာင္ထြန္းက ဂ်ပန္ဆက္သြယ္ေရးကုမၸဏီႏွစ္ခု ႏွင့္ လက္မွတ္ေရးထိုးပဲြတြင္ ေျဖ ၾကားထားသည္။

ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ ငန္းအေနျဖင့္ အူရီးဒူးဆင္းမ္ကတ္ မ်ား စတင္မေရာင္းခ်မီ ရက္ပိုင္း အတြင္း မိမိ၏ မိသားစု၀င္၊ သူ ငယ္ခ်င္း (သို႔) ႏွစ္သက္ေသာ ဖုန္းနံပါတ္ သံုးခုသို႔ တစ္မိနစ္လွ်င္ ၂၅ က်ပ္ႏႈန္းျဖင့္ ေခၚဆိုႏိုင္သည့္ Friends and Family Service ၀န္ေဆာင္မႈကို စတင္၍ ေပးခဲ့ေသာ္လည္း တစ္လလွ်င္ ၂၅၀၀ က်ပ္ ေပးရမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အဆိုပါ ၀န္ေဆာင္မႈကို အသံုးျပဳသူ အမ်ားစု ႏွစ္သက္မႈမရွိခဲ့ေၾကာင္း လူမႈကြန္ရက္စာမ်က္ႏွာမ်ားတြင္ ေရးသားခဲ့ၾကသည္။

ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးသည္ မိုဘိုင္းဖုန္း အခ်င္းခ်င္း ေခၚဆိုမႈ ေလွ်ာ့ခ်ရန္အတြက္ပင္ ညိႇႏႈိင္းေန ဆဲျဖစ္ၿပီး အျခားေအာ္ပေရတာ ဖုန္းလိုင္းမ်ားႏွင့္ ေခၚဆိုမႈကို မည္ မွ်သတ္မွတ္မည္ကို မသိရေသး ေပ။

7daydaily

လမ္းတြင္စကားမ်ားရန္ျဖစ္ၿပီးအိမ္အထိလိုက္ကာဓားႏွင့္ခုတ္သျဖင့္ ေသဆံုး


ရန္ကုန္၊ ၾသဂုတ္ ၁။ လမ္းတြင္ စကားမ်ား ရန္ျဖစ္ခဲ့ၿပီး အိမ္အထိလိုက္ ကာဓားႏွင့္ ခုတ္ျခင္းခံရသျဖင့္ လူတစ္ဦး ေသဆံုးခဲ့ေသာ ျဖစ္စဥ္ တစ္ခုဇူလိုင္လ ၃၁ ရက္၊ ညေန ၅ နာရီခန္႔က လိႈင္သာယာၿမိဳ႕ နယ္အတြင္း ျဖစ္ပြားခဲ့ သည္ဟု ရန္ကုန္တိုင္း ရဲတပ္ဖြဲ႔႐ံုးက သတင္း ထုတ္ျပန္ ထားသည္။

ေသဆံုးသူမွာ လိႈင္သာယာ ၿမိဳ႕နယ္၊ကုလားႀကီး စုေက်းရြာ၊ ပုလဲလမ္းသြယ္ (၂)တြင္ ေနထိုင္သည့္ အသက္ ၃၆ ႏွစ္အရြယ္ ကိုလိႈင္မ်ဳိး၀င္းျဖစ္ၿပီး ၎သည္ ေနအိမ္အနီး၌ လိႈင္သာယာၿမိဳ႕နယ္ (၁၁) ရပ္ကြက္တြင္ ေနထိုင္သည့္ အသက္ ၂၅ ႏွစ္အရြယ္ ေအးမင္းလိႈင္(ခ)ငႂကြက္ႏွင့္ ရန္ျဖစ္ၿပီး ေနအိမ္သို႔ ျပန္လာခဲ့သည္။

ထိုသို႔ျပန္လာ စဥ္တြင္ကိုလိႈင္မ်ဳိး၀င္း ေနာက္သို႔ ေအးမင္းလိႈင္ အပါအ၀င္ လူသံုးဦးက ဓားရွည္ ကိုယ္စီကိုင္ ကာ လိုက္လာခဲ့ၿပီး မင္းက လူမိုက္လားဟုဆိုကာ ၀ိုင္း၀န္း႐ိုက္ႏွက္ ထိုးခုတ္ၾက သည့္အျပင္ ကိုလိႈင္မ်ဳိး၀င္း ၏ဇနီးျဖစ္သူကို လည္း ေအာ္ရင္ ခုတ္သတ္ပစ္ မယ္ဟု ၿခိမ္းေျခာက္ေျပာ ဆိုခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။

ထိုသို႔ ၀ိုင္ ၀န္း႐ိုက္ႏွက္ ခုတ္ျခင္း ခံရသျဖင့္ ကိုလိႈင္မ်ဳိး၀င္း၏ ဦးေခါင္း၊ လည္ဂုတ္၊ ၀မ္းဗိုက္တို႔တြင္ ျပတ္ရွ ေသြးထြက္ဒဏ္ရာမ်ား ရရွိခဲ့ၿပီး လိႈင္သာယာေဆး႐ံုသို႔ ပို႔ေဆာင္စဥ္ လမ္းတြင္ ေသဆံုးသြားသည္ဟု ရဲမွတ္ တမ္းမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

အဆိုပါျဖစ္စဥ္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေအးမင္းလိႈင္ အပါအ၀င္သံုးဦးကို အေရးယူေပးပါရန္ ေဒၚေအးေအးစန္းက တရားလိုျပဳ တိုင္တန္းၿပီး ေသာင္ႀကီးနယ္ေျမရဲစခန္း(ပ) ၅၂၄/၁၄၊ ျပစ္မႈပုဒ္မ ၃၀၂/၁၁၄ ျဖင့္ အမႈဖြင့္ၿပီး က်ဴးလြန္သူမ်ားကို ဖမ္းဆီးရမိေရးအတြက္ စံုစမ္းေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိသည္။

Mizzima Burmese

ေရွးေခတ္က လူေသအေလာင္းမ်ားထည့္ထားသည့္ က်တ္ဂူေတြ႔ရွိ


ဂူဆီသို႔သြားရာလမ္းတြင္ ခရီးသြားမ်ားကို ေတြ႕ရစဥ္။

ကယားျပည္နယ္၌ ယခုႏွစ္အေစာပိုင္းက ေရွးေဟာင္းေက်ာက္ဂူ သခ်ႋဳင္းတစ္ခု ထပ္မံ ေတြ႕ရွိ
ထားကာ ဂူထဲတြင္ ေရွးေဟာင္း အေခါင္း ၁၅ လံုးခန္႔ ေတြ႕ရွိခဲ့ရေၾကာင္း သြား ေရာက္ေလ့လာ
ခဲ့သည့္ သုခမိန္ျပည္တြင္း ခရီးသြားလုပ္ငန္းက ဦးမ်ဳိးက ေျပာသည္။ လြိဳင္ေကာ္ၿမိဳ႕မွ ၁၀ မိုင္ခန္႔
အကြာတြင္ တည္ရွိေသာ ၎ေက်ာက္ဂူထဲတြင္ ေရွးေဟာင္း လူေသအေလာင္းမ်ားထည့္သည့္
အလ်ားကိုး ေပခန္႔အရွည္ရွိေသာ အေခါင္းမ်ားကို ေတြ႕ရိွ ရသည့္အတြက္ ေဒသခံမ်ားက
‘က်တ္ဂူ’ ဟု အမည္ေပးထားေၾကာင္း ၎က ေျပာသည္။

သို႔ေသာ္ ေရွးေဟာင္းသုေတသနဌာနက သုေတသနလုပ္ငန္းမ်ား မျပဳလုပ္ရေသးသည့္အတြက္
၎က်တ္ဂူ၏ သက္တမ္း၊ ေတြ႕ရွိရသည့္ အေခါင္းမ်ားထဲတြင္ရွိသည့္ လူမ်ဳိးမ်ားသည္ မည္သည့္
လူမ်ဳိးမ်ားျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း၊ ဘာေၾကာင့္၎ေက်ာက္ဂူထဲတြင္ ျမႇဳပ္ႏွံသၿဂႋဳဟ္ခဲ့ေၾကာင္းအစရွိသည္
မ်ားကို မည္သူမွ တိတိက်က် မသိရွိရေသးေၾကာင္း ၎က ေျပာသည္။

“စိတ္၀င္စားဖို႔ ေကာင္းပါတယ္။ ကိုယ့္ႏိုင္ငံ မွာ ဒီလိုေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္ဂူေတြ ရွိေနေသးတယ္
ဆိုတာ ၀မ္းသာဂုဏ္ယူဖို႔ ေကာင္း ပါတယ္။ ေရွးေဟာင္းသုေတသနဌာနက ေသေသခ်ာခ်ာေလ့
လာဆန္းစစ္မႈေတြ ျပဳလုပ္ ၿပီးသြားရင္ ကမၻာ့အေမြအႏွစ္စာရင္း၀င္ေနရာ တစ္ခုျဖစ္လာႏိုင္တယ္
လို႔ထင္ပါတယ္”ဟု ဦးမ်ဳိးက ေျပာသည္။

ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္မွအထက္ ေပ ၁၀၀ ခန္႔တြင္ တည္ရွိေနေသာ ၎ၾကပ္ဂူ၏ အ၀င္၀သည္
ေ ပ ၈၀ ခန္႔အက်ယ္ရွိၿပီး အျမင့္ မွာ ေပ ၃၀ မွ ၃၅ ေပခန္႔ အထိရိွေၾကာင္း သိရ သည္။

လာေရာက္ေလ့လာသူ နည္းေနေသး ေသာ ၾကပ္ဂူတြင္ လွ်ပ္စစ္မီးတပ္ဆင္ထားျခင္း မရွိေသး
သည့္အတြက္ သစ္သားျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားေသာ အေခါင္းမ်ားကို ဓာတ္မီး အလင္းေရာင္ျဖင့္သာ
ၾကည့္႐ႈေလ့လာခဲ့ရေၾကာင္း ဦးမ်ဳိးက ေျပာသည္။

ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ား၏ ေရွးေဟာင္းသမိုင္း ၀င္အေမြအႏွစ္ ေနရာမ်ားႏွင့္ ပစၥည္းမ်ား အေပၚ စိတ္ပါ၀င္
စားမႈအားနည္းျခင္း၊ အသိ ပညာေပးမႈအားနည္းျခင္းတို႔သည္ ေရွးေဟာင္း သမိုင္း၀င္ေနရာမ်ား
ပ်က္စီးရျခင္း၏ အေၾကာင္းအရင္းတစ္ရပ္ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးမ်ဳိး က ေျပာသည္။

“ခရီးစဥ္မွာ လိုက္ပါလာတဲ့ ခရီးသည္ေတြက မေရာက္ဖူးတဲ့ ေနရာေဒသတစ္ခုမို႔ လာေရာက္ျခင္း
သာျဖစ္ၿပီး သမိုင္းနဲ႔ပတ္ သက္ၿပီး ေလ့လာမႈအားနည္းတာ ၀မ္းနည္း စရာ ေကာင္းပါတယ္။
ႏိုင္ငံျခားသားေတြရဲ႕ ခရီးစဥ္တစ္ခုအေပၚ ေလ့လာမႈအားနဲ႔ ႏိႈင္း ယွဥ္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ လိုက္မမီဘူး
လို႔ ထင္ပါ တယ္”ဟု ၎က ေျပာသည္။

Credit: Myanmar Times

ၿမန္မာျပည္ဖြား အိႏၵိယမင္းသမီး လိုင္လာခမ္းႏွင့္ ေတြ႔ဆံုျခင္း


ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ သူ႔ရဲ့ တိုက္ဆိုင္မႈရိွလွ်င္ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကား အထူးပြဲျပသမႈ အတြက္ ေရာက္ရိွေနတဲ့ လိုင္လာခမ္းက ျမန္မာႏိုင္ငံက ႐ုပ္ရွင္မ်ား၊ အႏုပညာရွင္မ်ားကို သူ႔ရဲ့အျမင္မ်ားနဲ႔ အိႏိၵယႏိုင္ငံ ေဘာလိဝုဒ္ ႐ုပ္ရွင္ေလာကရဲ့ တိုးတက္ေနမႈမ်ားကို သံုးသပ္လို႔ မဇိၥ်မကို ေျပာျပခဲ့ ပါတယ္။


ေမး။ ။ ျမန္မာႏိုင္ငံ ႐ုပ္ရွင္ေလာကနဲ႔ ေဘာလိဝုဒ္ရဲ႕ ႐ုိက္ကူးမႈကအစ ကြာျခားခ်က္က

ေျဖ။ ။ ဟိုမွာ က VCD ၊ DVD ဆုိတာမရွိဘူး။ ႐ုပ္ရွင္တကား႐ုိက္ကူးေတာ့မယ္ဆုိရင္ မင္းသမီး ၊ မင္းသားေတြက ဘာမွ ယူစရာမလိုဘူး။ မိတ္ကပ္ ၊ အဝတ္အစား ၊ ဆံပင္အစအကုန္လံုး သူတုိ႔ ေတြဘဲ လုပ္ေပးသြားတာ။ ဆံပင္ကအစ ေျခသည္းနီအထိ ၊ လက္ဝတ္လက္စား အကုန္သူတို႔ဘဲ ဆင္ေပးတာ။ အဲဒါကို ပရီပ႐ိုဒက္ရွင္းလို႔ ေခၚပါတယ္။ ႐ုပ္ရွင္မစခင္ေပါ့။ ႐ုိက္ကြင္းတစ္ကြင္းမွာလည္း အလုပ္လုပ္တဲ့ လူႏွစ္ရာေက်ာ္၊ သံုးရာေက်ာ္ ရွိပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ျပည္ပႏုိင္ငံမွာ သြား႐ုိက္ရင္လည္း မီးကိုင္တဲ့လူ ၊ မုိက္ကိုင္တဲ့လူေတြက အစေခၚ သြားတယ္။ ဟိုကလူေတြကို မေခၚပါဘူး။ အက ကတဲ့ လူေတြဆိုရင္ ဟုိႏုိင္ငံကလူေတြကို ေခၚတယ္။ တစ္ကား႐ုိက္ ကူးၿပီဆုိရင္ အနည္းဆံုး ၆ လကေန ၈ လအထိၾကာတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလ တစ္ႏွစ္ေလာက္ၾကာတယ္။ ကြ်န္မ အခု႐ုိက္ကူးေနတဲ့ ကားဆုိရင္ တစ္ႏွစ္ရွိၿပီ။ အခုမွ ၅ဝ ရာခုိင္ႏႈန္းဘဲ ၿပီးေသးတယ္။ ပရီပ႐ိုဒက္ရွင္းက သံုးလေလာက္ၾကာတယ္။ ရူတင္ကာလက တစ္ႏွစ္ေလာက္ၾကာတယ္။ Post Production ပို႔စ္ပ႐ိုဒက္ရွင္းကေတာ့ ျမန္သြားၿပီ။ တည္းျဖတ္တာ ၊ အသံေဖ်ာက္တာ ၊ စာတမ္းထုိးတာတုိ႔ သူတုိ႔ေတြက ႐ုံတင္ရက္ၾကေတာ့ ခ်က္ျခင္းရတယ္။ အိႏၵိယမွာ ႐ုံတင္ၿပီဆုိတာနဲ႔ တစ္ကမာၻလံုးမွာ တန္းၿပီးေတာ့ ႐ုံတင္တယ္။ တစ္ကား႐ုိက္ကူးၿပီဆုိရင္ တစ္ႏွစ္ခြဲေလာက္ အခ်ိန္ယူတယ္။ တခ်ိဳ႕မင္းသား ၊ မင္းသမီးဆုိရင္ တစ္ခါတည္း ေလးငါးကား႐ုိက္ကူး ႏုိင္ၾကတယ္ တခ်ိဳ႕ နာမည္ၾကီး မင္းသားေတြဆုိရင္ ပိုက္ဆံကို မၾကည့္ေတာ့ဘူး။ တစ္ကားဆုိရင္ တစ္ကားဘဲ ႐ုိက္တယ္။ အရူးအခန္း႐ုိက္ကူးေတာ့မယ္ဆုိရင္ အရင္ဆံုး ကိုယ့္ကိုယ္ကို အခန္းတစ္ေယာက္နဲ႔ တူေအာင္ ေလ့က်င့္တယ္။ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္မတူပါဘူး သိပ္အမ်ားၾကီး မကြာဘူး။ နည္းပညာအပိုင္းေလးဘဲ ကြာတာပါ။ ပိုက္ဆံေငြသံုးႏုိင္တာရယ္ ၊ နည္းပညာအပိုင္းရယ္ ၊ အဲ့ေလာက္ဘဲကြာျခားတာပါ။

ေမး။ ။ ျမန္မာႏုိင္ငံက အႏုပညာရွင္ေတြအေပၚ ျမင္မိတာက။

ေျဖ။ ။ ကြ်န္မတုိ႔ျမန္မာက လည္းမညံ့ပါဘူး။ ဒီေလာက္ေငြေလးနဲ႔ ဒီေလာက္လုပ္ႏုိင္တာ မညံ့ပါဘူး။ ဒီမွာ႐ုိက္ လိုက္တဲ့ ႐ုံတင္ကားတစ္ကားရဲ႕ေငြက ဟိုမွာ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ေတာင္ မၿပီးဘူး။ ဒီေငြေလးနဲ႔ ဘယ္သူမွလည္း မ႐ုိက္ကူးႏုိင္ဘူး။ ပင္ကိုယ္အရည္အေသြးက ကို မညံ့ပါဘူး။ ဟိုမွာက ပင္ကိုယ္အရည္အေသြး ၊ ပိုက္ဆံ ၊ နည္းပညာပိုင္းဆိုင္ရာ အစစအရာရာ အကုန္ရွိ ေတာ့နံပါတ္ တစ္ ျဖစ္သြားတာေပါ့။ ဒီမွာက ပင္ကိုယ္အရည္အေသြးရွိတယ္။ နည္းပညာပိုင္း ၾကေတာ့ နည္းနည္းကြာတာေပါ့ေနာ္။ ဒီက ႐ုပ္ရွင္ေတြက ႏုိင္ငံတကာ မသြားေတာ့ ပိုက္ဆံလည္း သိပ္သံုးစရာမလိုဘူး။ သံုးရင္လည္း ပိုက္ဆံျပန္မရဘူးေလ။ စီးပြားေရး သမားတစ္ေယာက္က ပိုက္ဆံအဝင္အထြက္ ၾကည့္မယ္ေလ။ အထြက္ဘဲရွိၿပီး အဝင္မၾကည့္ဘူးဆုိရင္ ပိုက္ဆံဘယ္ထည့္ ေတာ့မလဲ။ဟိုႏုိင္ငံမွာက တစ္က်ပ္ထည့္ရင္ တစ္သိန္းရတယ္ဆုိေတာ့ အၿပိဳင္အဆုိင္ ေငြထည့္ၾကတယ္။ ဒီမွာၾကေတာ့ အဲဒါကြာတာေပါ့။ ကိုယ္ပိုင္ အရည္အေသြးအပိုင္းၾကေတာ့ ဒီမွာက ေတာ္ၾကပါတယ္။ ဦးမ်ိဳးန႔ဲလည္း အလုပ္လုပ္ၾကည့္ေတာ့ ဦးမ်ိဳးလည္း အရမ္းေတာ္ပါတယ္။ အိႏၵိယမွာ ႐ုိက္လာၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ႐ုိက္ရတာဆုိေတာ့ စကားေျပာရတာ နည္းနည္းေတာ့ ကသိကေအာက္ျဖစ္တယ္။ ျမန္မာစကားနဲ႔ အထိအေတြ႔က ကြာတာအရမ္းၾကာေနၿပီေလ။ ဟိုမွာက စကားေျပာတာ အဂၤလိပ္လိုပိုမ်ားတယ္။

ေမး။ ။ဒီကဒါ႐ိုက္တာေတြ ရဲ့ ႐ိုက္ကူးေနတာကို ဘယ္လို ျမင္လဲ

ေျဖ။ ။ ဦးမ်ိဳးတုိ႔ကို ဝါရင့္ ဒါ႐ုိက္တာနဲ႔ လူငယ္ပိုင္း ဒါရိုက္တာ ဝုိင္းတုိ႔လိုေတာ္တဲ့ လူေတြ ေတြ႔ေနရ တယ္။ ကိုဝိုင္း႐ုိက္ကူးတဲ့ ကားေတြကို လူေတြ ေတာ္ေတာ္ ႀကိဳက္တယ္လို႔ၾကားပါတယ္။ က်န္တဲ့ဒါ႐ုိက္တာ ေတြကိုတုိ႔ ကြ်န္မမသိဘူး။ ကန္ေတာ့ပြဲမွာမွာ တုိက္ဆုိင္မႈရွိလွ်င္နဲ႔ နင္ေစရင္ ဇာတ္ကား ႏွစ္ကားကို တစ္ၿပိဳင္တည္း ကန္ေတာ့ပြဲ လုပ္တယ္။ အဲဒီတုန္းက စိုးျမတ္သူဇာနဲ႔ ေဖြးေဖြးတုိ႔ေတြ ႐ုိက္ကူးထားတဲ့ “လက္ပံ”႐ုပ္ရွင္က ကိုဝိုင္းရဲ့ ႐ုိက္ကူးခ်က္လို႔ သိရတယ္ တစ္ခန္းၾကည့္ရင္ ဒီဒါ႐ုိက္တာ ဘယ္အဆင့္လည္းဆုိတာကို သိပါတယ္။ ကိုဝိုင္း ရဲ႕ကားကိုၾကည့္လိုက္ေတာ့ အရမ္းသေဘာက်သြားတယ္။ မဆုိးဘူး ေတာ္ေတာ္ေကာင္းတယ္ေပါ့။ ေဖြးေဖြးက ေတာ့ အခုလက္ရွိ တက္သစ္စ အႏုပညာရွင္ေတြ ၊ၿပီးေတာ့ ကြ်န္မအၾကိဳက္ဆံုး မစိုးျမတ္သူဇာတုိ႔ ေဒြးတုိ႔ေပါ့။ ေဖြးေဖြးတုိ႔လို အသစ္ဆီကေတာင္ ဒီလိုအရည္အေသြးမ်ိဳးထုတ္ႏုိင္တယ္ဆုိတာ ကိုဝိုင္း ေတာ္ပါ တယ္။

ဒီလိုမ်ိဳးဒါ႐ုိက္တာေတြနဲ႔ အလုပ္လုပ္ရရင္ေကာင္းတာေပါ့ေနာ္။

ေမး။ ။ ထပ္ၿပီးျမန္မာႏိုင္ငံက ဒါ႐ိုက္တာေတြကမ္းလွမ္းလာတာရိွလား ။

ေျဖ။ ။ ဗီဒီယို ႐ိုက္ဖို႔ အမ်ားၾကီးကမ္း လွမ္းတယ္။ အဲဒီတုန္းက ကြ်န္မအေျခအေနနဲ႔ လုပ္ရတာ အရမ္း ကသိကေအာက္ျဖစ္တယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ဗီဒီယိုေတြ ကြ်န္မၾကည့္ ျဖစ္တယ္။ သိပ္အဆင္မေျပဘူူး။ ဆုိဖာ တစ္ခုတည္းမွာေတာင္ ႐ုပ္ရွင္အစအဆံုးၿပီးတဲ့ ကားေတာင္ရွိတယ္ အဲဒီလိုမ်ိဳးဆုိရင္ မလုပ္ခ်င္ဘူးဆုိတဲ့ စိတ္က ဝင္သြားတယ္။ ႐ုပ္ရွင္တစ္ကားကို သံုးရက္နဲ႔ၿပီးေအာင္ ႐ုိက္သြားတာလည္း ၾကားဖူးတယ္။ ကြ်န္မစဥ္းစားမိလိုက္တဲ့ အခ်က္က ဘာလဲဆုိေတာ့ ျမန္မာျပည္ အေျခအေနနဲ႔ ႐ုံကားဘဲ ႐ုိက္ကူးမယ္ဆုိရင္ မင္းသားမင္းသမီးေတြ ထမင္းငတ္သြားမယ္။ အရည္အေသြးေကာင္းတဲ့ ဗီဒီယိုဆိုရင္ ေတာ့ ကြ်န္မ စဥ္းစားမယ္ေပါ့ေနာ္။

ေမး။ ။ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕႐ုပ္ရွင္စနစ္ကိုဘယ္လိုျမင္လဲ

ေျဖ။ ။ ၂ဝ၁၁ခုႏွစ္ မွာ ႐ုိက္ထားတဲ့ ကားက အခု ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္စက္တင္ဘာမွ ႐ုံတင္မယ္ဆုိေတာ့ ေတာ္ေတာ္ ေလးကိုၾကာသြားၿပီ။ ဒီကားကို ဦးမ်ိဳး ကရက္ေပါင္း ၂ဝ တည္းနဲ႔ ၿပီးေအာင္ ႐ုိက္သြားတာေတာ္တယ္။ ဒီက ရက္၂ဝ ကဟုိမွာ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ မၿပီးဘူး ရက္ေပါင္း ၂ဝ တည္းနဲ႔ အားလံုး အဆင္ေျပေအာင္ ႐ုိက္ကူး သြားႏုိင္ၿပီး ႐ုံရက္ၾကေတာ့ မရဘူးဆုိေတာ့ အရမ္းဝမ္းနည္းဖို႔ ေကာင္းတယ္။ ဟိုမွာလိုဘဲ ထင္ၿပီးေတာ့ ၂ဝ၁၁ မွာ ႐ုိက္တယ္။ ၂ဝ၁၂ ဆုိရင္ေတာ့ တင္ၿပီးေပါ့လို႔ ထင္ထားတာ။ အခုေတာ့ အဲဒီလို မဟုတ္ဘူး။ ထားလိုက္၊ စိတ္ေလွ်ာ့လိုက္ေပါ့။ ဦးမ်ိဳးက သမီးဒီမွာက ႐ုံရက္ရဖုိ႔ ႏွစ္ႏွစ္ ၊ သံုးႏွစ္ ေစာင့္ရတယ္လို႔ေျပာတယ္။ မင္းသား ၊ မင္းသမီးအက်ီၤေတြ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ ။ အကုန္ေဟာင္းကုန္ၿပီ။ ေခတ္ေတြလည္း ေနာက္က်ကုန္ၿပီ။ ဒီမွာက ႐ုပ္ရွင္ စနစ္ကိုေျပာင္းဖုိ႔ အရမ္းလိုေနၿပီ ဒီႏွစ္မွာ႐ုိက္ကူးၿပီး ေနာက္သံုးေလးႏွစ္ၾကာမွ အကယ္ဒမီရမယ္ ဆုိရင္ လူေတြက ဘာလုပ္ထားလဲ ၊ ဘယ္လိုငိုလဲ ၊ ဘယ္လိုရယ္လဲ ဘာမွမမွတ္ေတာ့ဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ႐ုပ္ရွင္ေလာကၾကီးက ေနာက္ကိုေရာက္ေနတာ။up to date မျဖစ္ေတာ့ဘူး။

ေမး။ ။ အကယ္ဒမီေပးတာကိုေကာ ဘယ္လိုျမင္လဲ

ေျဖ။ ။ ေနာက္တစ္ခု စနစ္မက်တာက အကယ္ဒမီ ဘယ္လိုရလဲ၊ ဘာလဲ စနစ္မရွိဘူး။ ဘယ္သူက ဘယ္လိုလုပ္လဲ ။ဘာလဲေပါ့ ။ ရုပ္ရွင္ကလည္း ႐ုံမတင္ေသးဘူး။ ဘာမွမျဖစ္ေသးဘူး။ သူအကယ္ဒမီရမယ္ ဆုိေတာ့ အံ့ၾသၿပီးေတာ့ ဘယ္သူက ၾကည့္ၿပီးလို႔လဲ ဘယ္တုန္းက ႐ုံတင္သြားလို႔လဲေပါ့ဆုိၿပီး ေမးလိုက္ေတာ့ ႐ုံတင္တဲ့ကားက ႏွစ္ခုဘဲရွိတယ္။ မင္းသမီးကလည္း ႏွစ္ေယာက္ဘဲရွိတယ္။ တစ္ေယာက္က ရၿပီးသြားၿပီ။ တစ္ေယာက္က မရေသးဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ အဲဒီတစ္ေယာက္ကရမွာတဲ့။ အရမ္းအ့ံၾသတယ္ ကိုယ့္ႏုိင္ငံက စနစ္ကို မေကာင္းဘူးေျပာေနတာ မဟုတ္ဘူး။ ေျပာင္းလဲသင့္ေနၿပီ။ ကြ်န္မတုိ႔အိမ္မွာတင္ပစၥည္းတစ္ခုက ေဟာင္းေနၿပီဆုိရင္ ၊သိေနတယ္ဆုိရင္ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ေျပာင္းလဲဖုိ႔ လိုေနၿပီ။ျပည္ပက ႐ုပ္ရွင္ကားၾကီးေတြ အကယ္ဒမီေပးၿပီဆုိရင္ ဒီဇင္ဘာမွာ ႐ုံတင္တဲ့ကားဆုိရင္ ဒီဇင္ဘာမွ အကယ္ဒမီရွိရင္ အဲဒီအကယ္ဒမီမွာ အဲဒီကားပါတယ္။ ဟိုမွာ ဘယ္ award မဆုိ ပရိသတ္သာ ေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္ရွိတယ္။ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္တာ ပရိတ္သတ္ဘဲ ၾကည့္တယ္။ ႀကိဳက္တယ္ မၾကိဳက္ဘူးဆုိတာလည္း ပရိတ္သတ္ဘဲ ဆံုးျဖတ္တယ္။ ဒီအႏုပညာရွင္ ကိုၾကိဳက္တယ္ မၾကိဳက္ဘူးဆုိတာကလည္း ဒီပရိတ္သတ္ဘဲဆံုး ျဖတ္တယ္။ ဒါကို ဒီမုိကေရစီလို ေခၚတာေလ။ မင္းသား ၊မင္းသမီးၾကီးေတြ ၊ ဒါ႐ုိက္တာ အၾကီးေတြၾကေတာ့ ႏုိင္ငံပုိင္းဆုိင္ရာ ႐ုပ္ရွင္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ လူၾကီးေတြက ဆံုးျဖတ္တယ္။ ဟိုႏုိင္ငံမွာ ရွာရြတ္ခမ္း အကယ္ဒမီ ၁၇ ႏွစ္ဆက္တိုက္ယူခဲ့တယ္။ သူ႔အိမ္မွာထား စရာေနရာေတာင္မရွိေတာ့ဘူး။ သူ ေလာက္ေတာ္တဲ့သူလည္းမရွိေသးဘူးေလ။ ဒါကိုလည္း ပရိသတ္ေတြ ဘဲေပးေနတာေလ။ တရားမွ်တဘူးတုိ႔ ၊ ဘာတုိ႔ ၊ ခင္မင္ရင္းနီးတာတုိ႔ ၊ ပိုက္ဆံနဲ႔ဝယ္တာတုိ႔ ဘာမွမရွိဘူး။

ေမး။ ။ ဘာေတြကို ျပဳျပင္သင့္တယ္လို႔ ထင္လဲ။

ေျဖ။ ။ ပရိတ္သတ္ေတြ အျမင္ကိုေတာ့ ကြ်န္မ အျမင္ေလး ေျပာျပခ်င္တယ္။ အိႏၵိယမွာဆုိရင္ ကြ်န္မသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံက လာေရာက္ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ မိန္းကေလး တစ္ေယာက္ပါ။ ႏုိင္ငံျခားတုိင္းကေနၿပီးေတာ့ လာေရာက္ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ မိန္းကေလးေတြ အမ်ားၾကီးပါဘဲ။ အိႏၵိယ ပရိတ္သတ္ရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ကို ကြ်န္မ ၾကိဳက္ႏွစ္သက္တာက ခြဲျခားမႈ လံုးဝမရွိဘူး။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္လည္း ေျပာသြားပါေသးတယ္။ ျမန္မာေတြ ေနာက္က်ေနတာ စိတ္ဓာတ္ နည္းနည္းေလး ျပဳျပင္ရမယ္လု႔ိေျပာသြားပါတယ္။ ကြ်န္မလည္း ႏုိင္ငံေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို သြားဖူးပါတယ္။ အဲဒီေတာ့မွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေျပာသြားတဲ့ စကားကမွန္ပါလား ဆုိတာ ကြ်န္မသေဘာေပါက္လာတယ္။ ေအာ္ဟုတ္တယ္။ ငါတုိ႔ျမန္မာႏုိင္ငံက စိတ္ဓာတ္ျပဳျပင္ဖုိ႔ အရမ္းလို ေနတယ္ စိတ္ဓာတ္ေလးသာျပဳျပင္လိုက္ ကြ်န္မတုိ႔ျမန္မာႏုိင္ငံက ဒုန္းကနဲဆုိ တက္သြားမွာ။ ကြ်န္မ သူမ်ားႏုိင္ငံမွာ အလုပ္လုပ္တယ္။ ဘယ္သူနာမည္ရလဲ ျမန္မာႏုိင္ငံဘဲ နာမည္ရတယ္။ ကြ်န္မကို ဟိုမွာဆုိရင္ လိုင္လာခမ္း လို႔ေနာက္မွေျပာတယ္။ ဒါျမန္မာႏုိင္ငံက ဆုိၿပီးေတာ့ အရင္ေျပာတယ္ အဲဒီေတာ့ ကိုယ့္ျမန္မာျပည္ ဂုဏ္တက္တာေပါ့။ ကြ်န္မၾကားလိုက္တယ္ မယ္တစ္ေယာက္ဝိုင္းေျပာၾကတာ။ သူက တ႐ုတ္မလို႔ ဘာလို႔ေျပာတာလဲ။ သူဟာျမန္မာျပည္ကို သိကၡာက်ေအာင္ လုပ္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ သူသည္ျမန္မာျပည္ကို ဂုဏ္တက္ေအာင္သြား လုပ္မွာေလ။ ဘာျဖစ္လို႔ တ႐ုတ္မလို႔ ေျပာေနၾကတာလဲ။ သူ႔ကိုအားေပးၾကပါ။ ကိုယ့္ရဲ႔လူကို ကိုယ္ေတြက ႏွိပ္ကြပ္မယ္ဆုိရင္ တစ္ျခားလူကလည္း ႏွိပ္ကြပ္မွာဘဲ။သူက အဲဒီလိုသြားၿပိဳင္တဲ့ အခါၾကေတာ့ ကိုယ့္ႏုိင္ငံဘဲ နာမည္ရမွာေလ။ အဲဒီလိုအမူအက်င့္က အိႏၵိယ ႏုိင္ငံမွာ လံုးဝမရွိဘူူး စိတ္ဓာတ္ေလးေတြေျပာင္းလဲဖုိ႔ လိုပါတယ္။

ေမး။ ။ ျမန္မာႏုိင္ငံက ဗီဒီယိုဇာတ္လမ္းေတြက

ေျဖ။ ။ ဒီမွာ ႐ုံကား႐ုိက္ေတာ့ ဗီဒီယို႐ုိက္တဲ့ မင္းသမီးေတြဆုိရင္ ဘာလို႔႐ုိက္တာလဲ။ Level ကလည္း အရမ္းနိမ့္တယ္။ မင္းသား ၊မင္းသမီးေတြလည္း မ႐ုိက္သင့္ဘူး။ ဒါ႐ုိက္တာေတြလည္း မ႐ုိက္သင့္ဘူး။ ပိုက္ဆံတစ္ခုအတြက္နဲ႔ ကိုယ့္ကိုယ္ ကိုယ္ Level အဲဒီေလာက္အထိ မႏွိမ့္သင့္ဘူးလို႔ ထင္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ျပန္မွ အေတြးေတြ ေျပာင္းလိုက္တယ္။ ႐ုံကားက ေလးႏွစ္ၾကာသြားေတာ့ အေတြးေတြ ေျပာင္းလဲလုိက္တယ္။ မင္းသား ၊ မင္းသမီးေတြ ထမင္း ဘယ္ငတ္ခ်င္ေတာ့မလဲ လူတစ္ေယာက္က တစ္ခ်ိန္လံုး မျမင္ေနရင္ ေမ့သြားတယ္ေလ။ ဝတ္မႈန္ေရႊရည္ဆုိရင္ တီဗီမွာ အျမဲတမ္း ျမင္ေနရတယ္။ သူ႔ထက္ေတာ္တဲ့လူလည္း ရွိရင္ရွိမယ္။ လွတဲ့လူလည္း ရွိခ်င္ရွိမယ္။ သူ႔ကို အျမဲျမင္ေနရတယ္။ အလုပ္က အျမဲရွိေနတာ အရမ္းအေရးၾကီးတယ္ ဒီလိုမ်ိဳး ႐ုိက္ကူးတာဟာ မင္းသား၊ မင္းသမီး ၊ ဒါ႐ုိက္တာေတြက စီးပြားေရး က႑ကတစ္ခု ၊ ကိုယ့္ရဲ႕ပညာ သံေခ်းမတက္သြားေအာင္က တစ္ခု၊ လူေတြနဲ႔ အဆက္အသြယ္ မျပတ္သြားေအာင္က တစ္ခု။ မလုပ္ခ်င္ေပမယ့္လည္း ဒီဗီစီဒီတုိ႔ ဒီဗီဒီတုိ႔ကို လုပ္ရေတာ့မယ္။ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ မရွိေတာ့ဘူးေလ။ ဒီႏုိင္ငံရဲ႕ စနစ္က မင္းသား၊ မင္းသမီး ၊ ဒါ႐ုိက္တာေတြကို ေရြးခ်ယ္ခြင့္ မေပးေတာ့ဘူးေလ။ ဒီ႐ုံကား ေလးႏွစ္တစ္ခါ ၊ ေလးႏွစ္တစ္ခါ ဘယ္ထိုင္ေစာင့္ေတာ့မလဲ။

ေမး။ ။ အႏုပညာေၾကးကိုေကာ အစ္မဘယ္လိုယူလဲ။

ေျဖ။ ။ ကြ်န္မ အႏုပညာေၾကး ယူကေတာ့ အတိအက်ေတာ့ မေျပာေတာ့ဘူးေနာ္။ ဦးစိန္ေဌးကေတာ့ ငိုတယ္ေပါ့။ ဟိုႏုိင္ငံမွာ ယူသလိုေတာ့ လုံးဝမရဘူးေလ။

ေမး။ ။ အစ္မရဲ႔ ရည္ရြယ္ခ်က္က အႏုပညာရွင္တစ္ေယာက္ျဖစ္ခ်င္တာလား။

ေျဖ။ ။ ကြ်န္မ မင္းသမီးလုပ္မယ္လို႔ဘဲ မေတြးထားမိဘူး။ အိႏၵိယကိုသြားတာလည္း မင္းသမီးလုပ္ဖုိ႔ မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ့္ကို ကံတရားက ေခၚသြားလိုက္တာဘဲ။ ကြ်န္မ ဒူဘုိင္းမွာ အလုပ္လုပ္တယ္။ GM အေနနဲ႔ အလုပ္လုပ္ေတာ့ အဲဒီကိုလာတဲ့ ဒါ႐ုိက္တာေတြက နင္ဘာလို႔ ဒီမွာ အလုပ္လုပ္ေနတာဘဲ။ ဒီေလာက္လွတာ အိႏၵိယ မွာလာၿပီးေတာ့ အလုပ္လာလုပ္ပါလားလို႔ ေျပာတယ္။ ကိုယ္လည္း တစ္ခါမွ မစဥ္းစားဖူးေတာ့ ဒီလိုဘဲေနလိုက္ တယ္။ ဒါေပမယ့္လာတဲ့ ဒါ႐ုိက္တာတုိင္းကေျပာေနေတာ့ ဟုတ္လားဆုိၿပီးေတာ့ ထလုပ္လုိက္တာပါ။ ဓာတ္ပံုေတြ ဘာေတြ႐ုိက္ေတာ့ ပို႔စ္ေတြက သူ႔ဟာသူထြက္လာတယ္။ ကိုယ္လည္း တစ္ခါမွမသင္ဖူးဘူး။ တစ္ခုသိလာတာက ငါလုပ္ႏိုင္ပါလားလို႔သိလာခဲ့တယ္။ ေနာက္ေတာ့ လည္း သ႐ုပ္ေဆာင္မႈအပိုင္း ၊ အကအပုိင္းတုိ႔က သူ႔ဟာသူ ျဖစ္လာ တာဘဲ။ ဘဝမွာက ကိုယ္စီစဥ္ထားတဲ့ အတုိင္းလည္း ျဖစ္ခ်င္မွျဖစ္မွာေလ။

ေမး။ ။ ျပည္ပက နည္းပညာပိုင္းကိုေကာ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ျပန္လည္ခ်ျပေပးဖုိ႔ အစီအစဥ္ရွိလား။

ေျဖ။ ။ ဟိုမွာတတ္လာခဲ့တဲ့ နည္းပညာပုိင္းေတြေကာ တစ္ျခားဟာေတြကိုဒီမွာ လုပ္ေပးခ်င္ပါတယ္။ ကြ်န္မကို လက္တြဲေခၚမယ္ဆုိရင္ ကြ်န္မကေတာ့ အျမဲတမ္း ႀကိဳဆုိပါတယ္။ ကူညီေပးဖုိ႔လည္း အသင့္ပါဘဲ။ ကြ်န္မက ဒါလုပ္ေပးခ်င္တယ္ ဟိုဟာလုပ္ေပးမယ္ သြားေျပာလုိ႔ မရဘူးေလ။ အစိုးရ အပိုင္းဘဲျဖစ္ျဖစ္ ၊ ေကာင္စီ ကဘဲျဖစ္ျဖစ္ ၊ ေမာ္ဒယ္ေအဂ်င္စီကဘဲ ျဖစ္ျဖစ္ေပါ့ သင္ေပးပါလို႔ အကူအညီေတာင္းရင္ လုပ္ေပးဖုိ႔အ ဆင္သင့္ပါဘဲ။

ေမး။ ။ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားသူျဖစ္ဖုိ႔အတြက္ ခံယူခ်က္က

ေျဖ။ ။ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားသူျဖစ္ဖုိ႔အတြက္ခံယူခ်က္နဲ႔ စိတ္ထားကေတာ့ ပထမဆံုးက ေအာက္ေျခမ လြတ္ဖုိ႔ဘဲ အေ၇းၾကီးတယ္။လူတစ္ေယာက္က ဘယ္ေတာ့မွ ေအာက္ေျခမလြတ္ရဘူး။ ေအာက္ေျခလြတ္သြားတဲ့ေန႔ လူေတြကစမုန္းၿပီ လူေတြရဲဲ႕ အမုန္းတရားကို ရသြားရင္ ဘယ္ေတာ့မွ မေအာင္ျမင္ေတာ့ဘူး။ ငါသည္မင္းသမီး ၊ မင္းသားဆုိၿပီး ဘဝင္ျမင့္လို႔ မရဘူး။ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ နင္မင္းသမိး ၊မင္းသားျဖစ္တာ ဘယ္သူ႔ေၾကာင့္လဲ ။ပရိသတ္ေတြေၾကာင့္။ ပရိတ္သတ္ လက္မခံရင္ မင္းသမီး ၊ မင္းသားျဖစ္လာစရာအေၾကာင္း လံုးဝမရွိဘူး။ မင္းသား ၊ မင္းသမီးေတြ တစ္ခ်ိဳ႕ေတြကို ကြ်န္မ ဒီမွာ သတိထားမိတဲ့ အရာတစ္ခု ရွိတယ္။ နာမည္ေတာ့ မေျပာျပခ်င္ဘူး။တစ္ခ်ိဳ႕ဆုိ ေထာင္ေထာင္ေထာင္နဲ႔ ဆရာၾကီးစတုိင္နဲ႔ မီဒီယာကိုလည္း လူမထင္၊ ပရိတ္သတ္ေတြကိုလည္း ရပါတယ္ဆုိတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးေတြေတြ႔ရတယ္။ ကြ်န္မကလည္း ေမြးကတည္းက တတ္လာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ အင္ဂ်လီနာဂ်ိဳလီတုိ႔ တစ္ျခားမင္းသား ၊ မင္းသမီးေတြ အမ်ားၾကီး လာတယ္။ သူတို႔ကို ကြ်န္မေလ့လာတာက သူတုိ႔က ကိုယ့္ထက္ျမင့္တဲ့ လူေတြေလ အျမဲတမ္း ကိုယ့္ထက္ျမင့္တဲ့ လူဆီက သင္ရတယ္ေလ။ ကိုယ္ကဆရာၾကီး ဆုိၿပီးေတာ့ ထုိင္ေနလို႔မရဘူး။ ကိုယ့္ထက္ ဆရာၾကီးေတြ အမ်ားၾကီးရွိတယ္ေလ။ နင္ဆရာၾကီးဆုိရင္ နင့္ထက္ဆရာၾကီး အေယာက္ တစ္ရာေလာက္ရွိတယ္ သေဘာကိုေျပာျပတာပါ အင္ဂ်လီနာဂ်ိဳလီေတာင္ လူေတြအားလံုးကို ဆက္ဆံတာတစ္ပံုစံတည္းဘဲ သြားတယ္။ ငါ့ကဆရာၾကီး ဆုိၿပီးေတာ့ မ်က္ႏွာထား တင္းမာတာတုိ႔ မရွိဘူး။ သူဆရာၾကီး ဆုိတာ တစ္ကမာၻလံုးသိတယ္။ ဘာကိုထပ္ျပရမွာလဲဆုိတဲ့ စိတ္ထားမ်ိဳး သူ႔မွာရွိတယ္။ အဲဒီစိတ္ဓာတ္သည္ လူ တစ္ေယာက္ကို အျမင့္ဆံုး သယ္ေဆာင္သြားတဲ့ စိတ္ဓာတ္ဘဲ။ ကို္ယ့္ဘယ္ေလာက္ဘဲ အျမင့္ေရာက္ေနေန အဲဒီ စိတ္ဓာတ္မရွိရင္ ေအာက္ကို ျပန္ျပဳတ္က်မွာဘဲ။ စိတ္ေကာင္းထားရမယ္။ လူတုိင္းအေပၚကို စိတ္ေကာင္းထားရပါမယ္ အျမင္မွန္ရမယ္ အဲဒါကေအာင္ျမင္မႈရဲ႕ နံပါတ္၁ အခ်က္ေပါ့။ ေနာက္ႏွစ္အခ်က္က လုပ္မယ္ဆုိရင္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္မယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ေပါ့။ ေနာက္သံုးအခ်က္က ကိုယ္လုပ္မယ့္အရာ တစ္ခုကို ၁ဝဝ ရာခိုင္ႏႈန္း ယံုၾကည္ခ်က္ထားပါ။

ေမး။ ။ အစ္မရဲ႕အခ်စ္ေရးကိုေျပာျပေပးပါဦး

ေျဖ။ ။ ကြ်န္မရဲ႕အခ်စ္ေရးကေတာ့ ျမန္မာကလည္းမဟုတ္ဘူး။ အိႏၵိယႏုိင္ငံကလည္း မဟုတ္ဘူး။ ေျပာထားတဲ့လူေတြကို စဥ္းစားေတာ့မွာပါ။ ႏုိင္ငံျခားမွာေနလာလို႔လား မသိဘူး။ ျမန္မာမွလို႔ဘာမွလို႔မရွိဘူး။ ကြ်န္မခ်စ္ရင္ေတာ့ကြ်န္မေရြးခ်ယ္မွာပါ။

Mizzima Burmese

မႏၱေလးပဋိပကၡ လူေထာင္ခ်ီဖမ္းထားလို႔ အစိုးရသတင္းထုတ္



မႏၱေလးမွာျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ ပဋိပကၡေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ၾသဂုတ္လ ၁ ရက္အထိ အမႈေပါင္း ၅၀၀ ေက်ာ္နဲ႔ လူေပါင္း ၁၅၀၀ ေလာက္ကို အေရးယူထားတယ္လို႔ အစိုးရက တရား၀င္သတင္း ထုတ္ျပန္လိုက္ပါတယ္။

ေထာင္နဲ႔ခ်ီ ဖမ္းထားတဲ့လူေတြအမ်ားစုဟာ ညမထြက္ရအမိန္႔ ပုဒ္မ ၁၄၄ ကို မလိုက္နာလို႔ အဖမ္းခံထားရတဲ့ လူေတြျဖစ္တယ္လို႔ မႏၱေလးၿမိဳ႕ခံေတြက ေျပာပါတယ္။

မႏၱေလးတြင္ ပဋိပကၡ ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီးေနာက္ ဇူလိုင္လ ၃ ရက္ေန႔က ရဲမ်ား လံုျခံဳေရးယူေနစဥ္

အစိုးရရဲ႕ သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္ထဲမွာ လူသတ္မႈ ၂ မႈနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဖမ္းထားတာ ၁၄ ဦးရွိၿပီး ၈ ဦး ထြက္ေျပးေနတယ္လို႔ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။

မႏၱေလးၿမိဳ႕ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ ထိန္းသိမ္းေရးေကာ္မတီအဖြဲ႔၀င္ ေရွ႕ေနဦးသိန္းသိန္းဦးက လူသတ္မႈ တရားခံေတြ ရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ဖို႔ အခက္ေတြ႔ေနတာက လူသတ္မႈျဖစ္ပြားတဲ့အခ်ိန္ေတြမွာ မီးပ်က္ေနတာေၾကာင့္ျဖစ္ၿပီး လူသတ္မႈ ၂ ခုစလံုးကို တဖြဲ႔ထဲက လုပ္သြားတာလို႔ ေျပာပါတယ္။
“ဒီလူသတ္မႈ ၂ ခုလံုးကို ၁ ဖဲြ႔ထဲက လုပ္တာလို႔ ေကာ္မတီက ယူဆတယ္။ ေနာက္ ျဖစ္စဥ္မွာ အားနည္းခ်က္ရွိတာက အဲဒီ လူသတ္မႈ အဓိက႐ုန္း ျဖစ္တဲ့အခ်ိန္မွာ မီးေတြက ျပတ္ေနတယ္။ အဲဒီအခါက်ေတာ့ မ်က္ျမင္သက္ေသရဖို႔ အင္မတန္ အခက္အခဲ ရွိတယ္။ ဥပမာ ကိုစိုးမင္း အသတ္ခံရတဲ့ အခ်ိန္ေပါ့ဗ်ာ အဲဒီနားက တကယ့္ၿမိဳ႕လယ္ေခါင္ ေနရာမွာ ျဖစ္ေပမယ့္ အဲဒီေနရာမွာ ျဖစ္တဲ့အခ်ိန္မွာ မီးေတြက ဖ်က္တာလား ျပတ္တာလား မသိဘူးေပါ့ေနာ္။ ေတာ္ေတာ္တိုက္ဆိုင္တယ္ေပါ့ေနာ္။ အုပ္စုလိုက္ ၀င္ေရာက္ရမ္းကားတဲ့အခ်ိန္မွာ မီးေတြက ျပတ္ေနၿပီ။”

မႏၱေလးမွာျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ ပဋိပကၡအတြင္း လူသတ္မႈ၊ မီး႐ႈိ႕မႈ၊ ရုန္းရင္းဆန္ခတ္ျဖစ္ေအာင္ ေသြးထိုးလႈံ႔ေဆာ္မႈ၊ လီဆယ္တိုင္တန္းမႈ၊ အေဆာက္အဦေတြဖ်က္စီးမႈ စတဲ့ အမႈပါင္း ၁၉ မႈ အတြက္ ၅၆ ဦးကို ဖမ္းဆီးထားၿပီး ၃၆ ဦး ထြက္ေျပးလြတ္ေျမာက္ေနတယ္လို႔ အစိုးရသတင္းက ေဖာ္ျပပါတယ္။

မႏၱေလးကေရွ႕ေန ဦးသိန္းသန္းဦးကေတာ့ အခုအခ်ိန္ထိ အဓိက လက္သည္တရားခံေတြ ဖမ္းဆီးထားတာ မရွိေသးဘူးလို႔ ေျပာပါတယ္။
“လူေတြ ေထာင္နဲ႔ ေသာင္းနဲ႔ခ်ီၿပီး ကိုထြန္းထြန္းရဲ႕ စ်ာပနကို လိုက္ပို႔ၾကတယ္။ အဲဒီမွာ တခ်ဳိ႕က စာနာစိတ္နဲ႔ ရိုးရိုးသားသား ၀မ္းနည္းေၾကကဲြၿပီးေတာ့ လိုက္ပို႔တဲ့လူလည္း ပါပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ထိပ္ကေနၿပီးေတာ့ အဲဒါကို အခြင့္ေကာင္းယူၿပီး လံႈ႔ေဆာ္ဖို႔အတြက္ ေဖ့ဘုတ္ေတြမွာ စာရြက္ေတြ ျဖန္႔တာ နာမည္အမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ေၾကာ္ျငာခဲ့တာ၊ တရား၀င္ စပီကာနဲ႔ လႈံ႔ေဆာ္ၿပီး ေျပာသြားတဲ့လူေတြ၊ အဖဲြ႔အစည္းေတြ ဒီလူေတြကို ဖမ္းတာ က်ေနာ္တို႔ မေတြ႔ပါဘူး။ အခု ဖမ္းထားတဲ့သူေတြက ခုန က်ေနာ္ေျပာတဲ့ ၾကာနီကန္မွာ သခ်ႋဳင္း၀င္ဖ်က္တဲ့ ကေလးေတြေပါ့။ ဒါက ရုပ္ေသးရုပ္ေလးေတြပဲ ေနာက္က ႀကိဳးကိုင္တဲ့ ဆရာႀကီးမပါပါဘူး။ အကုန္ျမင္ေနရပါတယ္ဗ်ာ။ လံႈ႔ေဆာ္တဲ့သူေတြ ဓာတ္ပံုေတြ အေထာက္အထား အျပည့္အစံုနဲ႔ တုတ္၊ ဓားေတြ ကိုင္ထားတယ္။ ဒါမ်ားက တကယ္လို႔ က်န္တဲ့ ျပည္သူလူထုဖက္ အဖဲြ႔အစည္းတခုရဲ႕ ခ်ီတက္ပဲြ ဒါမွမဟုတ္ အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီအဖဲြ႔ခ်ဳပ္ရဲ႕ ခ်ီတက္ပဲြဆိုရင္ ေသခ်ာေပါက္ ၅၀၅ (ခ)တို႔ ၅ (ည) တို႔ အကုန္ျဖစ္မွာပါ။ ဒါမ်ဳိးအေရးယူတာ လံုး၀ မရွိပါဘူး။”

ၿပီးခဲ့တဲ့ ဇူလိုင္လဆန္းပိုင္းက မႏၱေလးမွာျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ ပဋိပကၡေတြဟာ လီဆယ္တိုင္တန္းမႈ ေၾကာင့္ျဖစ္ရတာလို႔ အစိုးရက သတင္းထုတ္ျပန္ထားၿပီး ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ ပဋိပကၡအတြင္း လူ ၂ ဦး ေသဆံုးၿပီး ၁၄ ဦး ဒဏ္ရာရခဲ့ပါတယ္။

DVB

ေျခေထာက္တြင္ ဘုရားပုံေတာ္ ေဆးမင္ေၾကာင္ ထိုးထားေသာ နုိင္ငံျခားသားအား ျပည္ႏွင္ဒဏ္ေပ;




ေျခေထာက္တြင္ ဘုရား ပုံေတာ္ ေဆးမင္ေၾကာင္ထုိးထား ေသာ ကေနဒါႏုိင္ငံသားအား လူ၀င္မႈႀကီးၾကပ္ေရးႏွင့္ ျပည္သူ႔အင္ အား၀န္ႀကီးဌာနက ေညာင္ေရႊမွ ညတြင္းခ်င္း ရန္ကုန္ေလဆိပ္သို႔ ျပန္ပို႔ကာ ျပည္ႏွင္ဒဏ္ေပးခဲ့ ေၾကာင္း ျမန္မာႏုိင္ငံ ဧည့္လမ္း ၫႊန္အသင္း (MTGA) မွ သတင္း ရရွိသည္။

ကေနဒါႏုိင္ငံသား Mr Polley Jason Scott သည္ ျမန္မာႏုိင္ငံသုိ႔ ဇူလုိင္ ၂၇ ရက္က ေရာက္ရွိခဲ့သည္။ ၎၏ ညာ ဘက္ေျခသလုံးတြင္ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြား ေတာ္ပုံမ်ားကို ေဆးမင္ေၾကာင္ မ်ား ေရးထိုးထားၿပီး၊ အဆိုပါ ေဆးမင္ေၾကာင္ဓာတ္ပုံမ်ား လူမႈ ကြန္ရက္ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ေပၚ တက္လာၿပီးေနာက္ ေ၀ဖန္မႈမ်ား ျဖစ္ ေပၚခဲ့သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ၾသဂုတ္ ၂ ရက္ တြင္ ၎ႏွင့္ဇနီးတို႔ အင္းေလးသို႔ ေရာက္ရွိစဥ္ ရွမ္းျပည္နယ္ ေတာင္ပိုင္း MTGA မွ တာ၀န္ရွိ သူမ်ား၊ နယ္ေျမခံ ခရီးသြားရဲႏွင့္ ျပည္နယ္ လ၀ကတို႔က ၎တည္း ခိုေသာ ဟိုတယ္တြင္သြားေရာက္ ေတြ႕ဆုံခဲ့ၿပီး ျပည္ႏွင္ဒဏ္ေပးရန္ ဆုံးျဖတ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ရွမ္း/ေတာင္ MTGA ဒုဥကၠ႒ ဦးစိုင္း ၀င္းကေျပာသည္။

‘‘ဒီမွာက ေနာက္ပိုင္းမွာ ဘာ သာေရး ပဋိပကၡေတြ ျဖစ္ေနတာ ေၾကာင့္ သူကအခုလို တက္တူး ထုိးထားရင္လည္း လုံခ်ည္တို႔၊ ေဘာင္းဘီရွည္တို႔ ၀တ္ၿပီး ဖုံး ထားတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ ေဘာင္းဘီတိုနဲ႔ ေလွ်ာက္သြားေန တယ္။ ဘာသာေရးအစြန္းေရာက္ ေတြနဲ႔ေတြ႕လို႔ ၾကာရင္ သူ႕အသက္အႏၲရာယ္လုံၿခံဳေရး စိုးရိမ္ ရတာေၾကာင့္ ခ်က္ခ်င္းပဲ ျပည္ႏွင္ဒဏ္ေပးဖို႔ လ၀က ျပည္နယ္ဦးစီး မွဴးက ဆုံးျဖတ္လုိက္တယ္’’ ဟု ဦးစိုင္း၀င္းက ေျပာသည္။

အဆိုပါ ကေနဒါႏုိင္ငံသား သည္ ျမန္မာႏုိင္ငံသို႔ ရန္ကုန္၊ အင္းေလး၊ မႏၲေလး၊ ပုဂံ၊ ေမာ္လၿမိဳင္၊ က်ဳိက္ထီး႐ိုးသို႔ သြားေရာက္လည္ပတ္မည္ျဖစ္ၿပီး ယင္းမွတစ္ဆင့္ ေဟာင္ေကာင္ သို႔ သြားေရာက္ရန္ ၎၏ ဇနီးျဖစ္ သူ ေဟာင္ေကာင္ႏုိင္ငံသူႏွင့္ လာေရာက္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သတင္း ရရွိသည္။

ယခုကဲ့သို႔ ျဖစ္ရျခင္းမွာ အဆုိပါ ဧည့္သည္သည္ တစ္ဦးခ်င္းလြတ္လပ္စြာလည္ပတ္ေသာ ကမၻာလွည့္ခရီးသည္ (F.I.T) ျဖစ္ၿပီး အဖဲြ႕လုိက္လည္ပတ္ေသာ (Pa−ckage Tour) တြင္မူ ျဖစ္ေပၚေလ့မရွိေၾကာင္း အီတလီဘာသာ ကြၽမ္းက်င္ဧည့္ လမ္းၫႊန္ ဦးေအာင္ထြန္း လင္းကေျပာသည္။

‘‘ဒီလို လုပ္တာကိုျမင္ရင္ ေတာ့ တာ၀န္ရွိသူဟုတ္ဟုတ္၊ မဟုတ္ဟုတ္ သာမန္ျပည္သူေတြ ကလည္း သိသိခ်င္း အေၾကာင္း ၾကားေပးေစခ်င္တယ္’’ ဟု ၎က ဆုိသည္။

ယင္းကဲ့သို႔ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္ ပုံမ်ားကို လက္ေမာင္းတြင္ေဆးမင္ေၾကာင္ထုိးေသာ ႏုိင္ငံျခားသားဧည့္သည္မ်ားကို သီရိလကၤာႏုိင္ငံ၌ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္တြင္ တစ္ႀကိမ္၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္တြင္တစ္ႀကိမ္ ေတြ႕ရွိခဲ့ေသာေၾကာင့္ ေလဆိပ္၌ပင္ တားဆီးၿပီး ႏုိင္ငံအတြင္းသို႔ ၀င္ ေရာက္ခြင့္မေပးေသာျဖစ္စဥ္မ်ား ရွိခဲ့သည္။

Credit : 7Day