မ်ိဳးခ်စ္မ်ားႏွင့္ မုိဘိုင္းလ္ဖုန္းသစ္

ပုိ႔စ္တင္ခ်ိန္ - 6/23/2014 09:09:00 AM


 ခုတစ္ေလာ သတင္းတစ္ခု ၾကားသည္။ ဘုန္းဘုန္းမ်ားက ေအာ္ရီဒူးက ထုတ္တဲ့ မိုဘိုင္းလ္ဖုန္းေတြ မသုံးဖို႔ လိုက္လံ ေဟာေျပာေနသည္တဲ့။

ထိုသတင္းေတြက ဂ်ာနယ္ေတြထဲလည္း ပါလာသည္။ ဘုန္းဘုန္းတို႔က ေအာ္ရီဒူး ဖုန္းသုံးသူ၊ ေအာ္ရီဒူး ကုမၸဏီမွာ လုပ္သူေတြကို အမ်ဳိးသားသစၥာေဖာက္အျဖစ္ သတ္မွတ္လိုက္သည္။

ေယာက်္ားမ်ား လန္႔သြားၾကသည္။ အမ်ဳိးသားသစၥာေဖာက္ေတာ့ အျဖစ္မခံႏိုင္။ အမ်ဳိးသားခ်င္း သစၥာေဖာက္သည္ ဆိုေတာ့ အမ်ဳိးသားအခ်င္းခ်င္း လင္မယားဟု ဆိုလိုေနသေယာင္ ရွိသည္။ ေဖာက္ျခင္းေဖာက္ အမ်ဳိးသမီးကို သစၥာေဖာက္တာမွ ေကာင္းဦးမည္ဟု ေတြးၾကသည္။ ဒါေၾကာင့္ အမ်ဳိးသားမ်ားက အမ်ဳိးသမီး သစၥာေဖာက္အျဖစ္ ခံယူၿပီး ေကတီဗီေတြ၊ မာဆက္ေတြကို ဒိုးကုန္ေတာ့သည္။

ပိုက္ဆံေတြ ကုန္ေတာ့မွ ျပန္စဥ္းစားမိသည္။ အမ်ဳိးသားသစၥာေဖာက္ ဆိုတာ Men ကို ေျပာတာမဟုတ္။ National ကို ေျပာတာျဖစ္သည္။ ျမန္မာျပည္ကလည္း စကားလုံး ျပႆနာ သိပ္႐ႈပ္သည္။ ဒါေၾကာင့္ အမ်ဳိးသားမ်ား တိုးတိုးတိတ္တိတ္ အိမ္ျပန္ၾကကုန္သည္။ ၿပီးေတာ့ ျပန္စဥ္းစားသည္။ ဒီဖုန္းကို သုံးတာႏွင့္ ဘာေၾကာင့္ အမ်ဳိးသားသစၥာေဖာက္ဟု သတ္မွတ္ရတာလဲေပါ့။ အေျဖကေတာ့ ရွင္းသည္။ ကုလားေတြ ထုတ္တဲ့ ဖုန္းမို႔လို႔တဲ့။ ဆိုလိုခ်င္တာကေတာ့ ကုလားပစၥည္း မသုံးနဲ႔ေပါ့။

ကုလားဆိုမွ ႀကံဳတုန္း ေျပာရဦးမည္။ လြန္ခဲ့ေသာ သုံးႏွစ္ကလည္း ေဒၚစုက ကုလားမ်ားကို ကုလားဟု မေခၚသင့္ေၾကာင္း ေျပာခဲ့ဖူးသည္။

အဲ့တုန္း ျမန္မာျပည္ကလူေတြ ကုလားကို ဘယ္လိုေခၚရမွန္း မသိေတာ့။ ေနာက္ၿပီး ကုလားပါေသာ ပစၥည္းမ်ားလည္း ဘယ္လိုေခၚရမွန္း မသိ။ ေနာက္မွ ကုလားဆိုသည္မွာ အိႏၵိယက လာသူမ်ားကို ေခၚသျဖင့္ ကုလားဟူေသာ အသုံးအႏႈန္း ေနရာတြင္ အိႏၵိယဟူေသာ စကားလုံးကို အစားထိုး သုံးစြဲသင့္သည္ဟု အႀကံျပဳၾကသည္။ လူေတြကလည္း ေဒၚစုကို ခ်စ္ၾကေတာ့ ေဒၚစုစကားကို နားေထာင္ၾကတာေပါ့ေလ။ အဲ့တုန္းကေတာ့ ကုလားထိုင္ကို အိႏၵိယထိုင္ဟု ေျပာင္းေခၚၾကည့္သည္။

ကုလားပဲကို အိႏၵိယပဲဟု ေျပာင္းေခၚသည္။ ကေလးကုလားကို ကေလးအိႏၵိယ၊ သရက္သီး ကုလားတည္ကို သရက္သီး အိႏၵိယတည္၊ မုန္႔ကုလားမဲကို မုန္႔အိႏၵိယမဲ၊ ကုလားေသ ကုလားေမာကို အိႏၵိယေသ အိႏၵိယေမာ၊ ကုလားတက္ (အုန္းေမာင္း) ကို အိႏၵိယတက္။ ဘယ္လိုမွ အဆင္မေျပ။ ေနာက္ေတာ့ ဒီအေခၚအေဝၚကို လူေတြလည္း စိတ္ညစ္ကုန္သည္။ ဒါေၾကာင့္ ေနာက္ဆုံး ကုလားဟုပဲ ျပန္ေခၚလိုက္မွ အဆင္ေျပသြားေတာ့သည္။

အခုလည္း ဘုန္းဘုန္းတို႔က ကုလားပစၥည္းေတြ မသုံးနဲ႔ဟု ေျပာျပန္ၿပီ။ လူေတြ စိတ္ညစ္ၾကျပန္သည္။ ကုလားေတြ ထုတ္တာ ဖုန္းတစ္ခုတည္းမွ မဟုတ္။ အဲ့ဖုန္းကလည္း အခုအခ်ိန္အထိ ထြက္မလာေသး။ ကုလားမ်ား ထုတ္လုပ္သည့္ ပစၥည္းေတြကလည္း မ်ားလြန္းလွသည္။ ကုလားပစၥည္း မသုံးနဲ႔ဟု ေဟာေျပာေနသူ ဘုန္းဘုန္းမ်ား ကိုယ္တိုင္ ကုလားပစၥည္းနဲ႔မွ လြတ္ရဲ႕လားဟုလည္း လူေတြက ျပန္ေမးခြန္းထုတ္ၾကသည္။ ဘုန္းဘုန္းမ်ား ကိုယ္တိုင္ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးလွ်င္ မဆလာပါမပါ ေသခ်ာေအာင္ ေမးၿပီးမွ ဘုဥ္းေပးသင့္ေၾကာင္းလည္း အႀကံေပးၾကသည္။ ျမန္မာတို႔ ေသာက္ေနေသာ လက္ဖက္ရည္သည္ ကုလားျပည္မွ လာျခင္းျဖစ္သျဖင့္ ဘုန္းဘုန္းမ်ားလည္း မေသာက္သင့္ေၾကာင္း ေျပာၾကသည္။ ကုလားမုန္႔ ျဖစ္သည့္ စမူဆာကိုလည္း ဘုန္းဘုန္းတို႔ မစားသင့္ေၾကာင္း ဆိုၾကျပန္သည္။ နံျပား၊ ပလာတာ၊ တိုရွည္၊ ပူရီတို႔လည္း ပါသည္။ တမူးေစာင္တို႔ ဘာတို႔ကလည္း ကုလားျပည္က ထုတ္သည္မို႔ မၿခံဳသင့္ေၾကာင္း ေျပာၾကသည္။ ကြမ္းယာ၏ အစကို ၾကည့္လွ်င္လည္း ကုလားျပည္က လာသည္ဟု ဆိုလိုဆို။ ဒံေပါက္ကလည္း ကုလားစာ။

ေဂါတမဗုဒၶဘုရားပင္လွ်င္ အိႏၵိယျပည္မွာ ပြင့္ေတာ္မူသျဖင့္ ကုလားျဖစ္သည္ဟု ဆိုၾကျပန္သည္။ လူေတြကလည္း ေပါက္ေပါက္ရွာရွာ စဥ္းစားတတ္သည္။ တကယ္ေတာ့ ဘုန္းဘုန္းမ်ားကို ဒီလို ျပန္ေျပာရဲသည္က ျပင္ပတြင္ မဟုတ္။ ေဖ့ဘုတ္ဟုေခၚသည့္ လူေဘာ္ေၾကာ့ ရပ္ကြက္တြင္သာ ျဖစ္သည္။ အျပင္ဆိုလွ်င္ေတာ့ ဘုန္းဘုန္းမ်ားကို ဒီလိုျပန္ေျပာလွ်င္ ေထြးခံႏွင့္ အေပါက္ခံရႏိုင္သည္ မဟုတ္ပါလား။ ႀကိမ္လုံးျဖင့္လည္း အေဆာ္ရခံႏိုင္သည္။

အခုလို ေအာ္ရီဒူးဖုန္း မသုံးစြဲေရးကို ေဟာေျပာေနေပမယ့္ လူေတြကေတာ့ ဘုန္းႀကီးေတြကို စိတ္ထဲကေတာ့ သိပ္မၾကည္။

စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးက ထုတ္သည့္ ဖုန္းေတြကို ေစ်းႀကီးေပးၿပီး ဝယ္သုံးခဲ့ၾကရသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ဝန္ေဆာင္မႈက ညံ့ဖ်င္းလြန္းသည္။ ဟဲလို...ၾကားလား ၾကားလားႏွင့္ ပိုက္ဆံကုန္ေနရသည္။ မက္ေဆ့ပို႔ေတာ့လည္း မနက္ပို႔လွ်င္ ေနာက္ေန႔ညမွ ေရာက္တတ္သည္။ မေရာက္ေသးဘူး အထင္ႏွင့္ ထပ္ပို႔လွ်င္ အကုန္လုံးေရာက္ၿပီး ပိုက္ဆံ ပိုကုန္သည္။

အခု ၁၅၀၀ ဖုန္းေတြက်ေတာ့လည္း မဲႏိႈက္ရသည္။ မဲႏိႈက္ေတာ့လည္း ရပ္ကြက္လူႀကီးႏွင့္ နီးစပ္သူေတြသာ ေပါက္ၾကသည္။

ဒီလို အဆင္မေျပမႈေတြ ရွိသည့္အတြက္ ႏိုင္ငံျခားဖုန္းေတြ ဝင္လာလွ်င္ ေစ်းေပါေပါႏွင့္ ႏွစ္လုံး၊ သုံးလုံး ကိုင္မည္ဟု ေတြးထားၾကသည္။ အခုလို ဘုန္းဘုန္းေတြက ေအာ္ရီဒူးဖုန္း မသုံးရဟုဆိုေတာ့ လူေတြလည္း စိတ္ပ်က္သြားၾကသည္။

ဖုန္းမသုံး႐ုံတင္ မဟုတ္၊ ေအာ္ရီဒူးဖုန္း နံပါတ္ႏွင့္ ဖုန္းလာလွ်င္ပင္ မကိုင္ရဟု ဘုန္းဘုန္းမ်ား ဆိုေသးသည္။ ကိုင္လွ်င္ အမ်ဳိးသားသစၥာေဖာက္။ တကယ္ေတာ့ ေအာ္ရီဒူး ဖုန္းကုမၸဏီသည္ ကုလားကုမၸဏီ ျဖစ္ေၾကာင္း ဘုန္းဘုန္းမ်ား အစကတည္းက သိသင့္သည္။ အစိုးရဆီမွာ ဆက္သြယ္ေရး ေအာ္ပေရတာအျဖစ္ တင္ဒါလာေလွ်ာက္ကတည္းက သိသင့္သည္။ ၿပီးေတာ့ တင္ဒါေအာင္သြားကတည္းက အစိုးရဆီမွာ ဆႏၵျပသင့္သည္။

ခြင့္ျပဳေပးသူက အစိုးရ။ အဓိက တာဝန္ရွိသူက အစိုးရ။ တကယ့္ေခါင္ကိုေတာ့ မေျပာဘဲ ျပည္သူေတြကို စည္း႐ုံးေနျခင္းသည္ ေသြး႐ိုးသား႐ိုးမွ ဟုတ္ပါေလစဟု ထင္မိသည္။ တကယ္ဆိုလွ်င္ အခုလို ေဟာေျပာေနသူေတြသည္ ဘုန္းဘုန္းေတြ ျဖစ္သည္။

ဗုဒၶကလည္း ကိုယ့္ဘာသာ တည္တံ့ေရးအတြက္ သူတစ္ပါး အက်ဳိးစီးပြားကို ဖ်က္ဆီးရမည္ဟု မေဟာထားမွာ ေသခ်ာသည္။

ျမန္မာျပည္တြင္ ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္း လိုင္စင္ရသည္က ေလးခု။ ျပည္တြင္းက MPT ႏွင့္ ရတနာပုံ၊ ျပည္ပကေတာ့ တယ္လီေနာႏွင့္ ေအာ္ရီဒူး။ ဒီလိုမ်ဳိး ေလးခုရွိမွ ဝန္ေဆာင္မႈ အေကာင္းဆုံးကို ျပည္သူေတြက ေ႐ြးကိုင္ၾကမည္ ျဖစ္သည္။ MPT ႏွင့္ ရတနာပုံတို႔၏ ေစတနာကို ျပည္သူမ်ား သိၿပီးသားမို႔ ျပည္သူမ်ား သုံးစြဲၾကလိမ့္မည္ မထင္။ ဒါကို သူတို႔လည္း သိပုံရသည္။ ႀကံဳတုန္း ေျပာရလွ်င္ ကုလားဆိုင္ႏွင့္ ျမန္မာဆိုင္ ယွဥ္ၿပီး ေစ်းဝယ္ၾကည့္။ ကုလားဆိုင္က ေစ်းသက္သာသည္။ ဝန္ေဆာင္မႈ ေကာင္းသည္။ ဝယ္ဝယ္ မဝယ္ဝယ္ စိတ္ရွည္သည္။

ျမန္မာဆိုင္ကေတာ့ ဒီလိုမဟုတ္။ ေစ်းႀကီးလည္း တင္ထားသည္။ ဝန္ေဆာင္မႈက်ေတာ့ ေမးလွ်င္ မေျဖခ်င္။ ဝယ္ႏိုင္ပါ့မလား ဆိုသည့္ အခ်ဳိးႏွင့္ၾကည့္သည္။ ဒါကိုလည္း ဘုန္းဘုန္းေတြက ေျပာၾကေသးသည္။ ကုလားဆိုင္က တစ္က်ပ္ႏွင့္ ေရာင္းၿပီး ဗမာဆိုင္က တစ္ဆယ္ႏွင့္ ေရာင္းေစကာမူ ျမန္မာဆိုင္တြင္ပဲ ဝယ္ရမည္တဲ့။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ဗမာဆိုင္က ေငြတစ္ဆယ္က ဘုရားေက်ာင္းကန္မ်ားကို လွဴမွာမို႔လို႔ ျဖစ္ပါသတဲ့။ တကယ္ဆိုလွ်င္ ကုလားဆိုင္မွာ တစ္က်ပ္ႏွင့္ ဝယ္ၿပီး ပိုသည့္ ကိုးက်ပ္ကို ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ အလွဴလုပ္လိုက္မွာေပါ့ေလ။

ဗမာဆိုင္ပိုင္ရွင္က ျမတ္သည့္ ကိုးက်ပ္ကို လွဴမွာ မေသခ်ာ။ ဒီလိုဆို ကုလားဖုန္း ျဖစ္သည့္ ေအာ္ရီဒူးဖုန္းက ဝန္ေဆာင္မႈ ပိုေကာင္းမည္ကို က်န္လူမ်ား ေတြးမိ၍ အခုလို ဘုန္းႀကီးေတြကို ဝါဒျဖန္႔ခိုင္းျခင္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ သိပ္ေတာ့ မေသခ်ာ။ သို႔ေသာ္လည္း ဒီအစိုးရ တာဝန္ရွိသူမ်ားက ဒီဘုန္းဘုန္းေတြ ကုလားဘာျဖစ္၊ ညာျဖစ္ဆိုၿပီး ခြင့္ျပဳခ်က္မယူဘဲ ဆႏၵျပလွ်င္ မဖမ္း။

အစိုးရ မေကာင္းေၾကာင္း ဆႏၵျပလိုက္လွ်င္ ပုဒ္မ ၁၈ ႀကီး အေၾကာင္းျပကာ ဖမ္းေလသည္။ ဆိုေတာ့ ျပည္သူေတြက အစိုးရႏွင့္ ဘုန္းဘုန္းကို ပူးေပါင္းေနသည္ဟု ျမင္ၾကသည္ မဟုတ္လား။

ေနာက္ၿပီး အစိုးရ တာဝန္ရွိသူေတြ ဆက္သြယ္ေရး ေအာ္ပေရတာလိုင္စင္ ခ်ေပးျခင္း ျဖစ္သည္။ သူတို႔ ဒီေအာ္ရီဒူးကို ခ်ေပးကတည္း အႀကံအစည္ ရွိပုံရသည္။

ထိုအခ်ိန္က ကုလား-ဗမာ။ ကုလား-ရခိုင္ အဓိက႐ုဏ္းေတြ ျဖစ္ပြားေနခ်ိန္ မဟုတ္ပါလား။ သူတို႔အေတြးကေတာ့ ဗမာေတြက ကုလားႏွင့္ ရန္ျဖစ္ထားသျဖင့္ ကုလားဖုန္း မသုံးဘူးဟု ထင္ထားပုံရသည္။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေအာ္ရီဒူးဖုန္း မသုံးစြဲေရးအတြက္ ေဟာေျပာေနသူမ်ားကေတာ့ ေျပာၿမဲေျပာမည္သာ။ ျမန္မာျပည္က လူမ်ားကလည္း ဘုန္းႀကီးဆို ေၾကာက္ရေတာ့ လိုက္နာသူ လိုက္နာေနၾကဦးမည္သာ။ ေအာ္ရီဒူးကုမၸဏီတြင္ အလုပ္လုပ္ေနသူမ်ားကလည္း လုပ္ၿမဲလုပ္ေနဦးမည္သာ။ (အဲ့မလုပ္နဲ႔ ဆိုတဲ့သူေတြက ထမင္းေကြၽးထားတာမွ မဟုတ္တာ။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းလည္း တစ္မိသားစုလုံး ကပ္စားလို႔ ရတာမွ မဟုတ္တာ။) အမ်ဳိးသားသစၥာေဖာက္ကလည္း ေအာ္ရီဒူးဖုန္းကိုမွ ေရြးကိုင္ၾကမည္သာ။

ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းလိုင္စင္ ခ်ထားေပးခဲ့သည့္ အစိုးရ တာဝန္ရွိသူမ်ားကလည္း ငါတို႔ အကြက္ထဲေတာ့ ဝင္သြားေလၿပီဟု အခ်င္းခ်င္းေျပာၿပီး ဟားတိုက္ ရယ္ေနၾကမည္သာ။

စိုေျပ (သံေခ်ာင္းပါတီ)

The Voice Weekly