ျမန္မာ ပန္းခ်ီေလာကႏွင့္ ပက္စတယ္ ရသ

ပုိ႔စ္တင္ခ်ိန္ - 1/06/2014 03:00:00 PM






Myanmar Pastels ျပပြဲတြင္ ျပသထားသည့္ ပန္ခ်ီကားတခ်ိဳ႕  (ဓာတ္ပုံ - ေဂ်ပိုင္ / ဧရာ၀တီ)
ပန္းခ်ီေရးဆြဲရာတြင္ ေရေဆး၊ ဆီေဆး၊ အခ႐ိုင္းလစ္၊ ပက္စတယ္ (Pastels) စသည္ျဖင့္ အသုံးျပဳသည့္ မီဒီယံအေပၚ မူတည္၍ ဖန္တီး တင္ျပမႈ သေဘာတရားမ်ား မတူၾကပါ။ ဆန္႔က်င္ဘက္ လုပ္ေဆာင္ရသည့္ သေဘာတရားတို႔ မ်ားစြာရွိသည္။ ဥပမာ ဆီေဆးႏွင့္ အခ႐ိုင္းလစ္သည္ ေပါင္းဆင့္ ဖန္တီးဖို႔ အခြင့္သာၿပီး ေရေဆးသည္ အႏုတ္သေဘာ ပိုဆန္သည္။ တဖန္ ေရေဆးသည္ Accidential Effect ကို ရေစၿပီး ဖန္တီးမႈကို ေပါင္းဆင့္ေပးႏိုင္သည္မ်ား ရွိသကဲ့သို႔ ပန္းခ်ီကားကို ပ်က္စီး သြားေစႏုိင္သည္ မ်ားလည္း ရွိသည္ဟု ဆိုသည္။ ထိုသေဘာတရားကို ပန္းခ်ီ ေရးဆြဲသူတိုင္း သိရွိၾကပါသည္။

ထိုအထဲတြင္ ပက္စတယ္ သုံး၍ ေရးဆြဲရာတြင္လည္း သီးျခား အခက္အခဲႏွင့္ နက္နဲသည့္ သေဘာသဘာ၀ ရွိေနပါသည္။  ေနာက္ခံ အေရာင္ႏွင့္ Tone ၏ သေဘာ သဘာ၀ကို နားမလည္၊ မပိုင္ႏိုင္လွ်င္ ေရးဆြဲရန္ လုံး၀ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ ဆိုရလွ်င္ ပက္စတယ္ မီဒီယံသည္ ခ်န္လွပ္ ျပည့္စုံေစသည့္ သေဘာျဖစ္သည္။ တဖန္ Hard Edge ႏွင့္ Soft Edge ကို နားလည္ၿပီး ဖန္တီးႏိုင္မွသာ ေကာင္းမြန္ျပည့္စုံသည့္ အႏုပညာလက္ရာကို ရေစႏိုင္သည္။ ထို႔ထက္ နက္နဲမႈမ်ားလည္း ရွိေနႏိုင္ပါသည္။ သိုင္းသမား စကားႏွင့္ ေျပာရလွ်င္ ပက္စတယ္ မီဒီယံသည္ သိုင္းေျပာင္းျပန္ သေဘာေဆာင္သည္ဟု ဆိုသည္။ ရွိႏွင့္ၿပီးသား အေနအထားေပၚတြင္ မိမိေစစားလိုရာကို ေပါင္းဆင့္ အသုံးျပဳျခင္း ျဖစ္ၿပီး အႏုတ္သေဘာ ပိုေဆာင္သည္ဟု သိရသည္။ ဤကား ပက္စတယ္ မီဒီယံ၏ သေဘာသဘာ၀၊ တနည္းအားျဖင့္ မီဒီယံ သုံးစြဲရာတြင္ ကၽြမ္းက်င္မႈ အေရးပါေၾကာင္းကို ေရးေရးမွ် တင္ျပျခင္း ျဖစ္၏။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ပက္စတယ္ အသုံးျပဳ ေရးဆြဲဖန္တီးတင္ျပမႈ မ်ားျပားျခင္း မရွိေသးပါ။

ထူးထူးျခားျခား ပက္စတယ္ မီဒီယံျဖင့္ ေရးဆြဲ တင္ျပသည့္ Myanmar Pastels ပန္းခ်ီျပပြဲ အေၾကာင္း ဆက္လက္ တင္ျပမည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဒဂုံၿမိဳ႕နယ္ အလံျပဘုရားလမ္းရွိ Myanmar Ink Art Gallery တြင္ ျမန္မာ ပန္းခ်ီရာ ၁၃ ဦး၏ Myanmar Pastels ပန္းခ်ီျပပြဲကို ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီ ၁ ရက္ေန႔မွ ၅ ရက္ေန႔အထိ က်င္းပခဲ့သည္။ ပန္းခ်ီကား ၂၉ ကား ျပသထားသည့္ ျပခန္း ထဲတြင္ အေၾကာင္းအရာစုံ၊ တင္ျပမႈအစုံ ခ်ျပထားသည့္ ပန္းခ်ီကားမ်ားကို ၾကည့္႐ႈခံစားရပါသည္။

ပန္းခ်ီဆရာမ်ားမွာ WPM ေခၚ ပန္းခ်ီဆရာ ၀င္းေဖျမင့္၊ ပန္းခ်ီဆရာမ ေအးၿငိမ္းျမင့္၊ ပန္းခ်ီဆရာ ကိုစိုင္း၊ ပန္းခ်ီဆရာ ခ်ဴး၊ ပန္းခ်ီဆရာ ဗိုလ္ကေလး ေဌးလြင္၊ ပန္းခ်ီဆရာမ ကင္န္၊ ပန္းခ်ီဆရာ ခၽြန္စန္း၊ ပန္းခ်ီဆရာ ေမာင္ခ်စ္ပန္၊ ပန္းခ်ီ ဆရာမ ေနဇာေအာင္၊ ပန္းခ်ီရာ ၀င္းထြဋ္ဦး၊ ပန္းခ်ီဆရာ တင္ေအာင္ေက်ာ္၊ ပန္းခ်ီဆရာမ ၾကည္သာေအးႏွင့္ ပန္းခ်ီ မင္းသားႀကီး တို႔ ျဖစ္သည္။ ပန္းခ်ီကား အမ်ားစုသည္ Realism အေျချပဳ ဖန္တီးတင္ျပထားသည့္ Landscape, Sketch, Portrait, Still-life စသည္ျဖင့္ ေတြ႔ရသည္။ Portrait မ်ားသည္ Character ကို ေပၚလြင္ေအာင္ ေရးဆြဲျပထားသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ပန္းခ်ီကား အမ်ားစုသည္ ပက္စတယ္၏ အရသာကို ခံစားရေစသည့္ အႏုပညာေျမာက္ ေရးဆြဲ ဖန္တီး တင္ျပမႈမ်ားျဖစ္ၿပီး ပန္းခ်ီကား တခ်ိဳ႕မွာ ဒီဇိုင္း ဆန္ဆန္သာ ေတြ႔ရ၍ အရသာ နည္းသည္။

သတိျပဳမိသည့္ လက္ရာတခ်ိဳ႕မွာ Nude ႏွင့္ Portrait ပန္းခ်ီကားမ်ား ျဖစ္သည္။ အလွအပႏွင့္ သီးျခားတင္ျပ လိုသည့္ Character ႏွင့္ Concept သေဘာကို ေတြ႔ရသည္။ ဗိုလ္ကေလး ေဌးလြင္၏ ပန္းခ်ီကားမ်ား သည္ စိတ္ခံစားမႈကို ထင္ဟပ္ တင္ျပႏိုင္သည္။ ၀င္းထြဋ္ဦး၏ ပန္းခ်ီကားမ်ားသည္ အေသးစိတ္ ေရးဆြဲ တင္ျပထား သည္ကို ေတြ႔ရသည္။ တခ်ိဳ႕ ပန္းခ်ီကားမ်ားမွာ အလွအပ သက္သက္အေနျဖင့္ ေတြ႔ရၿပီး အထူးသျဖင့္ ဒီဇိုင္းဆန္သည့္ ပန္းခ်ီကား တခ်ိဳ႕တြင္ Concept သေဘာတရား မပါ၀င္ေပ။ အႏုပညာ ဖန္တီးသူမ်ား အတြက္ Beauty ထက္ Concept က ပိုမိုအေရးႀကီး လာေနေၾကာင္း ေလ့လာ ေတြ႔ရွိရသျဖင့္ သတိျပဳမိသည္ကို ေဖာ္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။

ပက္စတယ္ကို အသုံးျပဳ ဖန္တီးျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ပန္းခ်ီဆရာမ ၾကည္သာေအးက “ပက္စတယ္က လက္နဲ႔ တို႔ထိဖန္တီးရမႈ အမ်ားဆုံးလို႔ ထင္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕မီဒီယံေတြက စုတ္တံနဲ႔ Knife ကို အသုံးျပဳရတာ ပိုမ်ားျပားတဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ ဒါက အားသာခ်က္လို႔ ဆိုႏိုင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ထိန္းသိမ္းေရး အတြက္ ခ်ဳပ္ေဆးနဲ႔ ခ်ဳပ္ရတာတို႔၊ အမႈန္ေတြ ပ်က္လြင့္ သြားမွာတို႔၊ ၿပီးေတာ့ အေရာင္ ေလ်ာ့သြားႏိုင္တာတို႔ကို သတိထားရတာက အားနည္းခ်က္လို႔ ဆိုႏိုင္တယ္” ဟု ေျပာသည္။

ပန္းခ်ီဆရာ ကိုစိုင္းကေတာ့ ပက္စတယ္ သုံးရသည့္ အားသာခ်က္အေနျဖင့္ ကားေရးရင္း အခ်ိန္မေရြး ထားခဲ့ၿပီး တျခား အလုပ္မ်ား လုပ္ႏုိင္ေၾကာင္း၊ ေရေဆးဆိုလွ်င္ ေရးေနစဥ္ တခ်ိန္တည္း၊ တဆက္တည္း အၿပီး ေရးဆြဲဖို႔ လိုေၾကာင္း၊ ဆီေဆးႏွင့္ အခ႐ိုင္းလစ္မွာ ေဆးေျခာက္မည့္ အခ်ိန္ကို ေစာင့္ရေသာေၾကာင့္ ပက္စတယ္ သုံးရသည္မွာ အကန္႔အသတ္ နည္းေၾကာင္း ရွင္းျပသည္။

မီဒီယံ မ်ိဳးစုံ ပိုင္ႏိုင္ကၽြမ္းက်င္သည့္ ပန္းခ်ီဆရာ ၀င္းေဖျမင့္ (WPM) က “ပန္းခ်ီမွာ မီဒီယံကို အၾကမ္းအားျဖင့္ ခြဲၾကည့္ ရင္ Wet and Dry ဆိုၿပီး ေတြ႔ႏိုင္တယ္။ Pastel, Char Coal, Chalk ေတြက Dry Medium မွာပါတယ္။ Pastel က သယ္ရတာ လြယ္တယ္၊ အသုံးျပဳရတာ လြယ္တယ္၊ လက္နဲ႔ ပြတ္တိုက္ ဖန္တီးယူရတယ္။ ဒါက အားသာခ်က္ေပါ့။ ေရေဆး ဆီေဆး ဆိုတာက ကရိကထ မ်ားတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ Pastel ကို အသုံးျပဳဖန္တီးတာေတြ ပိုမ်ားလာႏိုင္တယ္။ က်ေနာ္ စမ္းသပ္ဖူးတယ္။ Pastel ကို ေရဆြတ္ၿပီး ပိတ္ေပၚမွာေရးတယ္။ ေဆးေတာင့္ေတြ အမ်ားႀကီးကုန္ တယ္။ ဒါနဲ႔ ပိတ္စကို ေရဆြတ္ၿပီး ေရးၾကည့္တယ္။ ေကာင္းတယ္။ အေရာင္စြဲတယ္။ အေရာင္ေရာစပ္ သုံးတဲ့အခါ လြယ္ကူလာတယ္ ဆိုတာေတြ႔ရတယ္” ဟု ေျပာသည္။

ႏိုင္ငံတကာတြင္ အႏုပညာကို အားေပးျမႇင့္တင္မႈ ျမင့္မားသည္ကို ေတြ႔ႏုိင္သည့္ အတြက္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ေျပာင္းလဲလာသည့္ ႏုိင္ငံေရး အေနအထားအရ ျမန္မာ့ပန္းခ်ီေလာက၌ ၀ယ္ယူ စုေဆာင္းမႈႏွင့္ အားေပး ျမႇင့္တင္မႈ အေျပာင္းအလဲ ရွိမရွိ ဆိုသည္က ေမးခြန္းထုတ္စရာ ျဖစ္ေနသည္။

ယင္းကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ပန္းခ်ီ ကိုစိုင္းက “အမွန္တကယ္ အႏုပညာ ဆိုတာကို ျမတ္ႏိုးၿပီး ၀ယ္ယူတာ၊ အားေပးတာ၊ စုေဆာင္းတာမ်ိဳး မရွိသေလာက္ပါပဲ၊ ငါးပြက္ရာ ငါးစာခ်တဲ့ အေနအထားေလာက္ပဲ ရွိေနေသးတယ္” ဟု ေျပာသည္။

ပန္းခ်ီ ကိုစိုင္းက ပန္းခ်ီပန္းပုေက်ာင္းကို သုံးႀကိမ္ တက္ေရာက္ခဲ့သူ ျဖစ္သည္။

“အႏုပညာ အားေပးျမႇင့္တင္ျခင္းနဲ႔ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကား လူသိမ်ားဖို႔ လုပ္ေဆာင္ျခင္းက တျခားစီပါ။ ၿပီးေတာ့ ေရာင္းခ်ျခင္း ၀ယ္ယူျခင္းထက္ ပိုၿပီး အေရးႀကီးတာက အႏုပညာ တန္ဖိုးကို ေသခ်ာသိျမင္ တန္ဖိုးထား ၀ယ္ယူအားေပးတဲ့ အေနအထားပါ။ တခ်ိန္မွာ ျပန္ေရာင္းရင္ အျမတ္ ပိုမို ရႏုိင္တယ္ ဆိုၿပီး ရည္ရြယ္ ၀ယ္ယူတာထက္၊ အႏုပညာေျမာက္ လက္ရာေတြကို အားေပးဖို႔ လိုတယ္” ဟု ကိုစိုင္းက ဆက္ေျပာသည္။

ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္သည့္ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ စာေပ၊ ဂီတ၊ ပန္းခ်ီ၊ ပန္းပု အပါအ၀င္ အႏုပညာ နယ္ပယ္ကို အထူးအားေပး ျမႇင့္တင္ ေၾကာင္း ေတြ႔ရသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ကား အႏုပညာကို အားေပးျမႇင့္တင္သည့္ အစိုးရ၊ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား မရွိေသးပါ။ အႏုပညာ မွ်ေ၀ျခင္းသည္ ယဥ္ေက်းေသာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၏ ထင္ရွားသည့္ ဂုဏ္ျဒပ္တခုပင္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ဧရာ၀တီ သတင္း