ဘုရားစူး စာေရးဆရာ

ပုိ႔စ္တင္ခ်ိန္ - 2/24/2014 09:46:00 AM



စာေပေဟာေျပာပြဲေတြ မ်ားလာေတာ့မွ စိုေျပ စာဖတ္ပ်င္းမွန္း သိေတာ့သည္။ ယခုေဟာေျပာေနတဲ့ စာေရးဆရာေတြ နာမည္ေတြကို စိုေျပမသိ။ သူတို႔ေရးတဲ့ စာေတြမဖတ္ဖူး။ ဘာစာေတြ ေရးမွန္းလည္း မသိ။ စာေပေဟာေျပာပြဲ ေၾကာ္ျငာေတြ ေတြ႕ေတာ့မွ “ေၾသာ္...သူက စာေရးဆရာလား” ဟု သိေတာ့သည္။

စာဖတ္မွျဖစ္မည္။ ဘယ္သူက ဘာစာေတြေရးသလဲ ကိစၥမရွိ။ ဘယ္သူက စာေရးဆရာလဲဆိုတာ သိဖို႔လိုသည္။ စာမဖတ္ရရင္ေန။ စာေရးဆရာ စာရင္းေလးေတာ့ လုပ္ထားမွျဖစ္မည္။ ေနာက္ေန႔မွ ၿမဳိ႕ထဲသြားၿပီး စာအုပ္ဆိုင္ေတြက စာအုပ္ေတြမွာ စာေရးဆရာ အမည္စာရင္း သြားကူးရမည္။ နာမည္ၾကားလွ်င္ စာရင္းေလးႏွင့္ တိုက္ၾကည့္ၿပီး စာေရးဆရာ ဟုတ္ မဟုတ္ စာရင္းစစ္ရမည္။

အရင္တုန္းကေတာ့ စာေပေဟာေျပာပြဲ ဆိုလွ်င္ လာေဟာေသာ စာေရးဆရာ၏ စာအုပ္အေၾကာင္း ေျပာၿပီး မိတ္ဆက္လွ်င္ ခင္မင္ပိုလြယ္သည္။ “ဆရာ့ဟိုစာအုပ္က ဖတ္လို႔ ေကာင္းလိုက္တာ ဆရာရယ္၊ ဇာတ္သိမ္းပိုင္းက ေတာ္ေတာ္လြမ္းဖို႔ ေကာင္းတာ” လို႔ ဆိုလိုက္ရင္ စာေရးဆရာ သေဘာက်သြားၿပီး ကိုယ္နဲ႔ ခင္ေရာ။ ေနာက္ပိုင္း စာေရးဆရာႏွင့္ အရက္ေလး ဘာေလးလိုက္ေသာက္။ ကိုယ့္နာမည္ေတြ သူ႔ဝတၳဳထဲ ပါလာႏိုင္သည္။

အခုေခတ္ကေတာ့ ထိုသို႔မဟုတ္ေတာ့။ နာမည္တစ္ခါမွပင္ မၾကားဖူးေသာ စာေရးဆရာ ေတြက ေဟာေျပာေနၾကသည္။ သူ႔စာ မဖတ္ဖူးသည္ထားဦး၊ စာေရးဆရာ နာမည္ကို စိုေျပၾကားဖူးဖို႔ ေကာင္းသည္။ ယခုေတာ့ စာေရးဆရာ နာမည္ပင္ မၾကားဖူးေတာ့ စိုေျပ ဘယ္လိုလုပ္ရမွန္း မသိေတာ့။ လာေဟာေျပာေသာ စာေရးဆရာကို ဘယ္လို မိတ္ဆက္ရမွန္းပင္ မသိေတာ့။
ရမ္းသမ္းလည္း မိတ္မဆက္ရဲ။ အခ်ဳိ႕ စာေရးဆရာေတြက အေပါက္ ေတာ္ေတာ္ဆိုးသည္ဟု ၾကားဖူးသည္။ အခ်ဳိ႕စာေရး ဆရာေလးမ်ား မိုက္႐ိုင္းၾကေၾကာင္း အခ်ဳိ႕စာေပ ေဟာေျပာပြဲ က်င္းပသူမ်ားကပင္ ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ရသည္။

ေခတ္ႀကီးကလည္း စာေရးဆရာျဖစ္ဖို႔ ေတာ္ေတာ္ေလး လြယ္သည္ဟု သူငယ္ခ်င္းက ေျပာသည္။ ပိုက္ဆံရွိလွ်င္ ကိုယ့္စာအုပ္ ကိုယ့္ဘာသာ ထုတ္လို႔ရသည္။ မဟုတ္လွ်င္ အြန္လိုင္းေပၚမွာ စာတက္ေရးလို႔ ရသည္။ တစ္ေလာကလည္း ကိုယ့္ကိုယ္ ကိုယ္စာေရးဆရာဟု မိတ္ဆက္ေသာ ေကာင္ေလး တစ္ေယာက္ႏွင့္ ေတြ႕သည္။ ဘယ္မွာ ေရးတာလဲလို႔ေမးေတာ့ “ေဖ့စ္ဘုတ္မွာ ေရးတာေလ။ လိုက္ခ္ေတြမွ အမ်ားႀကီးရယ္။ အစ္ကို မဖတ္ဖူးေသးရင္ ကြၽန္ေတာ့္ လင့္ေပးလိုက္မယ္။ ဖတ္ၾကည့္လိုက္” ဆိုတဲ့ လူက ရွိေသးသည္။ အခ်ဳိ႕အြန္လိုင္းစာေရး ဆရာေတြကလည္း ဖတ္လို႔ ေကာင္းပါသည္။ အခ်ဳိ႕ကေတာ့ ဘာေတြေရးမွန္းမသိ။ ဘယ္လိုလူေတြက ႀကဳိက္မွန္းလည္းမသိ။
သူ႔အရပ္ႏွင့္ သူ႔ဇာတ္ကေတာ့ အိုေကသည္။

အခ်ဳိ႕ စာေရးဆရာေတြ ကလည္း ကိုယ့္ပိုက္ဆံႏွင့္ စာအုပ္ထုတ္ၿပီး စာေရးဆရာဘြဲ႕ ခံယူၾကသည္။ ပိုက္ဆံႏွစ္သိန္း၊ သံုးသိန္းရွိရင္ အုပ္ေရ တစ္ေထာင္ေလာက္ေတာ့ ထုတ္လို႔ရသည္။ အရင္ကလို စိစစ္ေရးေတြ ဘာေတြမရွိေတာ့ ေရးခ်င္တာသာ ေရးေပေတာ့။ အခ်ဳိ႕ပိုက္ဆံ ရွိသူေတြကလည္း ကိုယ္ပိုင္ စာအုပ္ထုတ္ေဝေရး ေထာင္ၿပီး ဟိုကဒီက ဘာသာျပန္ေလးေတြ ထုတ္သည္။ အဂၤလိပ္လို တတ္သူေတြကလည္း တက္က်မ္းလိုလို ဘာလိုလိုေတြကို ဘာသာျပန္ကာ ကိုယ္ေရးသလိုလိုနဲ႔ ဖိန႔္သည္။ အဂၤလိပ္စာ မတတ္သူက ပီမိုးနင္းတို႔၊ ဦးႏုတို႔၏ စာအုပ္ေတြက ကူးခ်ကာ တက္က်မ္း ေရးသည္။ အခ်ဳိ႕ကလည္း သူမ်ားေရးေသာ စာကို ပိုက္ဆံႏွင့္ဝယ္ကာ ကိုယ့္နာမည္ႏွင့္ ထုတ္သည္။ ဒီလိုႏွင့္ ထုတ္ေဝေရး ပိုင္ရွင္လည္း စာေရးဆရာ ျဖစ္လာသည္။

အခ်ဳိ႕ကေတာ့ ႏိုင္ငံေရးသမား။ ေထာင္ထြက္လာေတာ့ ေထာင္အေတြ႕အႀကံဳ ျဖစ္ျဖစ္၊ ေထာင္တြင္းက ရခဲ့သည့္ စိတ္ကူးကို ျဖစ္ျဖစ္ စာခ်ေရး။ ထုတ္ေဝေရးကို အပ္လိုက္။ ထုတ္ေဝေရးေတြ ကလည္း ႏိုင္ငံေရးသမား ေရးေသာစာ ဆိုလွ်င္ ေရာင္းေကာင္းမည္ တြက္ထားပုံရသည္။ အခ်ဳိ႕ႏိုင္ငံေရးသမားေတြ ကေတာ့ တကယ့္ အႏုပညာသမား။ သူတို႔စာေတြက တကယ္လည္း ေကာင္းသည္။ စာအုပ္ ထြက္လာေတာ့လည္း နာမည္ႀကီးသည္။ လူႀကဳိက္မ်ားသည္။ အဲဒီလို စာအုပ္ထြက္ၿပီး နာမည္ႀကီးသြားသည့္ ႏိုင္ငံေရးသမားကို အျခား ႏိုင္ငံေရးသမား မ်ားက အားက်သည္။ သို႔ႏွင့္ စာမေရးတတ္ေသာ ႏိုင္ငံေရးသမားကလည္း စာေရးသည္။

ထုတ္ေဝေရးေတြ ကလည္း ႏိုင္ငံေရးသမား ေရးေသာစာမ်ားကို ဟိုျပင္ဒီ္ျပင္ႏွင့္ ျပင္ဆင္ေရးလုပ္ၿပီး ထုတ္လိုက္သည္။ ဒီလိုႏွင့္ စာမေရးတတ္ေသာ ႏိုင္ငံေရးသမား အခ်ဳိ႕ကလည္း စာေရးဆရာ ျဖစ္လာသည္။ အခ်ဳိ႕လည္း စာကို လုံးဝမေရးဖူးပါ။ ဒါေပသည့္ အေျပာေကာင္းသည္။ အေျပာ ေကာင္းေတာ့လည္း စာေပ ေဟာေျပာပြဲေတြ ေျပာရသည္။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ စာေရးဖူးလွ်င္ စာေရးဆရာ ျဖစ္ၿပီ။

အဆက္အသြယ္ ရွိလွ်င္ ေဟာေျပာပြဲ လိုက္ရႏိုင္သည္။ ရာသီကလည္း စာေပေဟာေျပာပြဲ ရာသီ။ စာေရးဆရာေတြ ေခတ္ေကာင္းခ်ိန္။ ဟိုးအရင္တုန္းကလို စာေရးဆရာကို ပုဆိုးကန္ေတာ့သည့္ေခတ္ မဟုတ္ေတာ့။ ေငြကို ေပးေသာေခတ္။ တစ္ပြဲတစ္ပြဲ သိန္းခ်ီရၾကသည္။ ပြဲတိုင္းေက်ာ္ စာေရးဆရာေတြ ေပၚလာသည္။ အဲဒီ စာေရးဆရာမွ မပါလွ်င္ ေဟာေျပာပြဲပဲ မလုပ္ေတာ့ သေယာင္။ မ်ားေသာ အားျဖင့္ေတာ့ တက္က်မ္းေရးသည့္ စာေရးဆရာေတြကို ေဟာေျပာပြဲ စီစဥ္သူေတြက ႀကဳိက္သည္။
အခ်ဳိ႕ ေဟာေျပာပြဲ စီစဥ္သူေတြ က်ေတာ့လည္း ႐ုပ္ရွင္မင္းသား၊ ဒါ႐ိုက္တာမ်ားႏွင့္ စာေရးဆရာကို တြဲကာ ေဟာခိုင္းသည္။ ပရိသတ္က ႐ုပ္ရွင္မင္းသားကို ၾကည့္ခ်င္သျဖင့္ လာၾကသည္။ ႐ုပ္ရွင္မင္းသား ေဟာၿပီးခ်ိန္တြင္ လူမရွိေတာ့။ စာေရးဆရာခမ်ာ ပြဲစီစဥ္သူေတြ ကိုသာ ေဟာရေတာ့သည္။

အခုတစ္ေလာ အခ်ဳိ႕စာေပ ေဟာေျပာပြဲေတြ ကေတာ့ မဲဆြယ္ပြဲေတြ ျဖစ္ကုန္သည္။ ႏိုင္ငံေရး ပါတီေတြကလည္း စာေပ ေဟာေျပာပြဲ အမည္ခံၿပီး မဲဆြယ္ပြဲေတြ လုပ္သည္။ စာေရးဆရာေတြ ကလည္း ပါတီက ငွားသည္ဆိုေတာ့ ပါတီအႀကဳိက္ ေဟာေပးၾကသည္။ ေနာက္ႏွစ္ ပြဲမငွားမွာ စိုးရိမ္ပုံရသည္။ အခ်ဳိ႕ စာေရးဆရာေတြကလည္း သူတို႔ ႀကဳိက္သည့္ပါတီကို ေခတ္အဆက္ဆက္ မ်ဳိသိပ္ ထားခဲ့ရသမွ် ဖြင့္ထုတ္ေတာ့သည္။

အခ်ဳိ႕ စာေရးဆရာေတြကလည္း နတ္ပူးၿပီးေဟာသည္။ ဝိညာဥ္ေခၚၿပီး ဘယ္ပါတီကို မဲေပးရမယ္လို႔ ဝိညာဥ္က ေျပာတယ္လို႔ စာေရးဆရာႀကီးေတြက လုပ္ၾကျပန္သည္။ စိုေျပတို႔ကေတာ့ တအံ့တၾသကို ျဖစ္လို႔။ စာေရးဆရာ မလုပ္ဘဲ နတ္ကေတာ္လုပ္ဖို႔ ေကာင္းသည္ဟုလည္း ေတြးမိသည္။
ပါတီ လူႀကီးအခ်ဳိ႕ကလည္း စာေပေဟာေျပာပြဲ ရန္ပုံေငြေတြ ဘုံးပစ္သည္ဟုလည္း ၾကားရသည္။ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္း ထုတ္ေပးဖို႔ေျပာေတာ့ ႐ူးခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ကုန္သည္။

ဒီၾကားထဲ ဘုန္းႀကီးေတြကလည္း ပါလာသည္။ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြက လုပ္တဲ့ စာေပေဟာေျပာပြဲမွာ အစၥလာမ္ေတြက ေဟာလို႔ဆိုၿပီး လိုက္ပိတ္သည္။ ဒီေတာ့ ခပ္စြာစြာ ပါတီဝင္ေတြက ဘုန္းႀကီးေတြ ဘာျဖစ္တယ္၊ ညာျဖစ္တယ္ဆိုၿပီး ဆဲၾကျပန္သည္။ ဘုန္းႀကီးႏွင့္ပါတီ ရန္ေတြ ျဖစ္ၾက၏။

ေခတ္သစ္ စာေရးဆရာ အခ်ဳိ႕ကေတာ့ နပ္သည္။ ပါးသည္။ သူတို႔ေရးေသာ စာအုပ္ကို ပရိသတ္ မဖတ္ဖူးမွန္း သိပုံရသည္။ ေဟာေျပာပြဲ သြားေလရာကို သူတို႔ေရးသမွ် စာအုပ္ေတြ ယူသြားၿပီး ေရာင္းသည္။ ေဟာရင္း ေျပာရင္းလည္း စာအုပ္ကို ေၾကညာ လိုက္ေသးသည္။ ဒီေတာ့ ပရိသတ္ကလည္း အားနာပါးနာ ဝယ္ၾကသည္။ တစ္ခ်က္ခုတ္ ႏွစ္ခ်က္ျပတ္။ စာေပ ေဟာေျပာေၾကးလည္း ရသည္။ စာအုပ္လည္း ေရာင္းရသည္။

ေခတ္ႀကီးက စာေရးဆရာျဖစ္ဖို႔ လြယ္ေသာေခတ္။ အဆက္အသြယ္ ေကာင္းလွ်င္ ေဟာေျပာပြဲလိုက္ဖို႔ လြယ္ေသာေခတ္။ ဒီလိုေခတ္ႀကီးမွာမွ စာေရးဆရာ မျဖစ္လွ်င္ ညံ့ရာက်ေတာ့မည္။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ စိုေျပကေတာ့ ဘယ္သူေတြက စာေရးဆရာမွန္း သိရေအာင္ အမည္စာရင္း လုပ္ထားဦးမည္။ ထိုစာေရးဆရာ အမည္စာရင္းကို စာအုပ္ထုတ္ရမည္။ ဒါဆို စိုေျပလည္း စာေရးဆရာ ျဖစ္မည္။

စိုေျပ (သံေခ်ာင္းပါတီ)

The Voice Weekly