လူငယ္ဇာတ္မင္းသား ဟန္ဇာမုိးဝင္းႏွင့္ ေတြ႕ဆံုျခင္း

ပုိ႔စ္တင္ခ်ိန္ - 11/04/2013 10:15:00 AM


ဇာတ္သဘင္ ေလာကတြင္ ေအာင္ျမင္မႈ ရရွိေနေသာ လူငယ္ဇာတ္မင္းသားမ်ားအနက္ တစ္ဦး အပါအဝင္ျဖစ္သည့္ ဟန္ဇာမိုးဝင္းႏွင့္ ေတြ႕ဆံုၿပီး အစဥ္အလာရွိေသာ သဘင္မ်ဳိးဆက္ကို လက္ဆင့္ကမ္း သယ္ေဆာင္ျဖစ္ပံု၊ သဘင္ေလာကတြင္ လက္ရွိႀကံဳေတြ႕ေနရေသာ အခက္အခဲမ်ားႏွင့္ ျမန္မာ့ဇာတ္သဘင္ ျပန္လည္ ဦးေမာ့လာေစရန္ ျပင္ဆင္ရမည့္ အရာမ်ား အေၾကာင္းတို႔ကို The Voice က ေမးျမန္းထားပါသည္။


Voice : အစဥ္အလာရွိတဲ့ သဘင္မ်ဳိးဆက္တစ္ဆက္မွာ ဟန္ဇာမိုးဝင္း စီးေမ်ာ ပါဝင္ျဖစ္ပံုကေနစၿပီး ေျပာျပေပးပါဦး။

HZMW : ကြၽန္ေတာ္ အရင္တုန္းက နည္းနည္းေတာ့ ေဝဝါးခဲ့ဖူးတယ္ဗ်။ လူငယ္ တစ္ေယာက္လည္း ျဖစ္ေတာ့ေလ။ အရင္တုန္းက ကြၽန္ေတာ္ ဟစ္ေဟာ့ သီခ်င္းေတြလည္း ဆိုခဲ့တယ္။ ငါ့ရဲ႕ပင္မ အႏုပညာအလုပ္က ဘာျဖစ္သင့္တယ္ဆိုတာ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက မဆံုးျဖတ္ႏိုင္ခဲ့ဘူး။ အဲဒီေတာ့ အလုပ္ေတြကို ႀကံဳသလို လုပ္ခဲ့တယ္။ သီခ်င္းဆိုတဲ့အခါ ဆိုတယ္။ ကား႐ိုက္တဲ့အခါ ႐ိုက္တယ္။ ဇာတ္ကတဲ့အခါ ကတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေနာက္ပိုင္းမွာက်ေတာ့ သဘင္ေလာကမွာ က်င္လည္ရင္းနဲ႔ ဒီအလုပ္ကို ကြၽန္ေတာ္ ပိုခ်စ္လာတယ္။ ေနာက္ၿပီး ကြၽန္ေတာ္တို႔ သဘင္ေလာကမွာက လူကလည္း နည္းတယ္။ ႐ုပ္ရွင္မင္းသား၊ အဆိုေတာ္ ျဖစ္ခ်င္တဲ့လူက အမ်ားႀကီး။ ဇာတ္္မင္းသား ျဖစ္ခ်င္တဲ့သူက နည္းတယ္။ အခုေနာက္ပိုင္းမွာလည္း ဇာတ္မင္းသား တစ္ေယာက္ေယာက္ ဇာတ္မကဘူးလို႔ ေျပာလာရင္ ဇာတ္သဘင္ေလာကက မထြက္ဖို႔ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ဝိုင္းၿပီး ေဖ်ာင္းဖ်ၾကတယ္။ လူက အရမ္းနည္းတယ္ေလ။ ကြၽန္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္လည္း ဒီဇာတ္သဘင္ကိုပဲ ကိုယ့္ရဲ႕ပင္မအႏုပညာအျဖစ္ လုပ္ဖို႔ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်လိုက္တယ္။ တျခားအလုပ္ေတြ သြားလုပ္တဲ့အခါ ဒီအလုပ္ကို ေသခ်ာအာ႐ံု မစိုက္ႏိုင္ဘူး။ ညပြဲကထားၿပီး ေန႔ဘက္ ကား႐ိုက္ရင္ ကြၽန္ေတာ္ေခါင္းမူးေနေရာ။ ဘယ္အလုပ္မွ အရာမေရာက္ဘူး။

ေနာက္ပိုင္း က်န္းမာေရးလည္း ထိခိုက္၊ ေလျဖတ္တဲ့အထိ ျဖစ္လာတယ္။ ကြၽန္ေတာ္က အလုပ္ႏွစ္ခုမွာ တစ္ၿပိဳင္တည္း အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ လုပ္ခ်င္လို႔ မရဘူးဆိုတာ သိလာတယ္။ ဒီဇာတ္သဘင္ တစ္ခုတည္းကိုပဲ ေဇာက္ခ် လုပ္ကိုင္လာတဲ့ အခါမွာေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္အတြက္ ေကာင္းက်ဳိးေတြ အမ်ားႀကီးရပါတယ္။ ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ကိုယ္ ကြၽန္ေတာ္လည္း မသံုးသပ္တတ္ဘူး။ ဟိုဟာ ဝါသနာပါသလို၊ ဒီဟာ ဝါသနာပါသလို ျဖစ္ေနတာ။ ေနာက္ၿပီး သဘင္မွာက အစဥ္အလာ၊ မ်ဳိး႐ိုးဆိုတာ ရွိတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ စံျပသဘင္ဆို ႏွစ္ ၅၀ ေက်ာ္သက္တမ္း ရွိၿပီ။ သဘင္ေလာကမွာ ၂ ႏွစ္၊ သံုးႏွစ္နဲ႔ က်ဆံုးသြားတဲ့လူေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ ဒီေလာက္ခိုင္မာ အားေကာင္းလာခဲ့တဲ့ သဘင္မ်ဳိးဆက္ႀကီးကို ကိုယ့္အလွည့္က်မွ အပ်က္အစီး မခံႏိုင္ဘူး။ တစ္သက္လံုး ထိန္းသိမ္းလာတဲ့သဘင္ မ်ဳိးဆက္ႀကီးကို ဒီေကာင့္အလွည့္က်မွ ပ်က္စီးသြားတယ္လို႔ အေျပာခံရမွာကိုလည္း ကြၽန္ေတာ္ရွက္တယ္။

Voice : သဘင္ဆိုတာက ပရိသတ္နဲ႔ တိုက္႐ိုက္ထိေတြ႕ ဆက္ဆံရတာေလ။ ကိုယ္ကခဲ့တဲ့ ပြဲေတြမွာ လြန္လြန္က်ဴးက်ဴး အားေပးတဲ့ ပရိသတ္မ်ဳိးေတြနဲ႔ ေတြ႕ႀကံဳလာရင္ ဟန္ဇာမိုးဝင္း ဘယ္လိုတံု႔ျပန္ ဆက္ဆံလဲ။

HZMW : တစ္ခါတေလက်ေတာ့ အႏုပညာရွင္ ဆိုတာလည္း လူသားတစ္ေယာက္ေလ။ သူ႔မွာလည္း စိတ္ရွိတာကိုး။ တခ်ဳိ႕ပြဲေတြမွာဆို ပရိသတ္က မူးၿပီးေတာ့ ဆဲတယ္ဗ်ာ။ အဘေရႊမန္း ဦးတင္ေမာင္တို႔၊ ကြၽန္ေတာ့္အေဖတို႔ ကခဲ့တဲ့ အခ်ိန္တုန္းကဆို ဇာတ္ကတဲ့ေနရာမွာ မိုက္မသံုးဘူး။ မိုက္မပါဘဲ ကလို႔ရတယ္ဆိုတာ ပရိသတ္က ၿငိမ္ေနလို႔ေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီတုန္းက လူေတြရဲ႕အျပဳအမူက ယဥ္ေက်း ပ်ဴငွာၾကတယ္။ မင္းသားက မိုက္မပါဘဲ သီခ်င္းဆိုရင္ေတာင္ ၿငိမ္ၿပီးေတာ့ နားေထာင္ ေနတဲ့အတြက္ ပြဲခင္းတစ္ခုလံုး ၾကားေနရတယ္။ ဒီဘက္ေခတ္မွာေတာ့ ေသာက္စားၿပီး လာၾကည့္ၾကတဲ့ ပရိသတ္ေတြ ရွိသလို၊ သူတို႔စိတ္ထဲမွာ မြန္းက်ပ္ေနတာေတြကို ပြဲခင္းထဲမွာလာ ေျဖေဖ်ာက္ၾကတဲ့ ပရိသတ္ေတြလည္း ရွိတယ္။ ေဘာလံုးပြဲတစ္ပြဲကို ၾကည့္ရင္ေတာင္ ကိုယ္တိုင္ကန္တတ္လား ဆိုေတာ့ မကန္တတ္ဘူး။ ကြင္းထဲမွာ ကန္ေနတဲ့သူကို မင္းဘယ္လို ကန္ေနတာလဲ ဆိုၿပီး ဆဲမိၾကတာေတြ ရွိတယ္။ ေနာက္ပိုင္း ပရိသတ္ေတြထဲက ကိုယ့္ကိုဆဲလာတယ္ ဆိုရင္ ေၾသာ္သူအိမ္မွာ တစ္ခုခု အဆင္မေျပခဲ့လို႔ ငါ့ကိုလာေပါက္ကြဲ သြားတယ္ ထင္တယ္လို႔ မွတ္ယူလိုက္တယ္။ တတ္ႏိုင္သေလာက္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္သည္းခံတယ္။ ဘယ္လိုမွ မရေတာ့ဘူး။ အရမ္းလြန္က်ဴးလာတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ပြဲလံုၿခံဳေရး တာဝန္ရွိသူ တစ္ေယာက္ကို သြားေျပာခိုင္းလိုက္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္က အားနာတတ္တယ္။ ေဒါသထြက္ၿပီးရင္လည္း စိတ္ေျပလြယ္တယ္။ စိတ္ထဲမွာ အေတးအမွတ္ မထားတတ္ပါဘူး။

Voice : ဇာတ္သဘင္ေလာကမွာ လက္ရွိႀကံဳေတြ႕ေနရတဲ့ အခက္အခဲေတြကို သဘင္ေလာကသား တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ေျပာျပေပးပါဦး။

HZMW : သဘင္ေလာကမွာ လက္ရွိ ႀကံဳေတြ႕ေနရတဲ့ အခက္အခဲေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီးပါပဲ။ သဘင္ေလာကက လူအရမ္းမ်ားတယ္ဗ်။ ဇာတ္အဖြဲ႕တစ္ဖြဲ႕မွာ ေခါင္းေဆာင္မင္းသားက တစ္ေယာက္။ သူ႔ကို မွီခိုေနတဲ့ ဇာတ္အဖြဲ႕သားေတြက ၆၀၊ ၇၀ ေလာက္ရွိတယ္။ ဇာတ္မင္းသားက လည္း လက္ခ်ဳိးေရလို႔ ရပါတယ္။ ဇာတ္သဘင္ ေလာကသားေတြရဲ႕ စားဝတ္ေနေရး၊ က်န္းမာေရးနဲ႔ ခရီးသြားလာေရး အပိုင္းေတြမွာ လိုအပ္တာေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ ဘာမွပံ့ပိုးေပးမႈမွ မရွိတာဗ်ာ။ ဇာတ္သဘင္ ေလာကသားေတြက ေနပူမိုးရြာမေရွာင္၊ ကုန္ကားႀကီးေတြနဲ႔ တစ္ႏွစ္ပတ္လံုး သြားလာေနရတယ္။ ဇာတ္သဘင္သမားေတြက တစ္ညလံုး ဇာတ္ကထားရတဲ့အတြက္ ခရီးသြားတဲ့ အခါမွာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔က သက္ေသာင့္သက္သာ ျဖစ္ေစခ်င္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ကိုယ္တိုင္ ျဖည့္ဆည္းေပးဖို႔ က်ေတာ့လည္း အဲဒီေလာက္အထိ ကြၽန္ေတာ္တို႔ မတတ္ႏိုင္ဘူးဗ်။ အခု Express ကားတစ္စီးရဲ႕ လက္ရွိေပါက္ေစ်းက ကြၽန္ေတာ္တို႔ရေနတဲ့ ဝင္ေငြနဲ႔ဆို အဆင္မေျပဘူး။ ဒါမ်ဳိးက ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ သက္ဆိုင္ရာ အဖြဲ႕အစည္းေတြက ျဖည့္ဆည္းေပးမွ ရမွာေလ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က စိတ္ကူးပဲရွိတယ္။ လက္ေတြ႕ အေကာင္အထည္ မေဖာ္ႏိုင္ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ျမန္မာ့႐ိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈ အႏုပညာ တစ္ခုျဖစ္တဲ့ ဇာတ္သဘင္ကို ထိန္းသိမ္းေနၾကတဲ့သူေတြ ျဖစ္ေပမယ့္ တျခားအႏုပညာ က႑ေတြနဲ႔ ယွဥ္ရင္ ပံ့ပိုးကူညီမႈေတြ သိပ္မရပါဘူး။

ဥပမာတစ္ခု ေျပာရရင္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ေတြကအစ ေၾကာ္ျငာတစ္ခု ႐ိုက္ရင္ ဇာတ္မင္းသားေတြနဲ႔ ႐ိုက္တာနည္းပါတယ္။ နာမည္ႀကီး မင္းသားေတြနဲ႔ ႐ိုက္တာမ်ားတယ္။ တကယ္တမ္း ႏိုင္ငံျခားသားေတြ ျမန္မာျပည္ကိုလာလို႔ ျမန္မာ့အႏုပညာကို ျမည္းစမ္း ခံစားဖို႔ လာၾကည့္ၾကတာက ကြၽန္ေတာ္တို႔ ပြဲေတြပါ။ ဇာတ္သဘင္ပညာနဲ႔ ကမာၻ႔ႏိုင္ငံေတြကို ပတ္ၿပီး ကခဲ့တဲ့ မင္းသားေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ဟစ္ေဟာ့သီခ်င္းေတြ၊ ေရာ့ခ္သီခ်င္းေတြ ဆိုျပလို႔လည္း သူတို႔ စိတ္ဝင္စားတာ မဟုတ္ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္ ပုတ္ခတ္ ေျပာတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္လည္း ထိုင္းေရာက္ရင္ ေရာ့ခ္သီခ်င္းေတြ၊ ဘာေတြ စိတ္ဝင္စားတာ မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ္မျမင္ဖူးေသးတဲ့ သူတို႔ႏိုင္ငံက ႐ိုးရာအႏုပညာေတြကို ၾကည့္ရတာကိုပဲ စိတ္ဝင္စားတယ္။

ဇာတ္သဘင္ေလာကက အရင္ကထက္ စာရင္ေတာ့ ပံ့ပိုးမႈအနည္းငယ္ ရွိပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဇာတ္သဘင္ေလာကက ၈၈ အေရးအခင္း ေနာက္ပိုင္းမွာ ေတာ္ေတာ္ေလး ေလ်ာ့က်သြားတယ္။ ဇာတ္သဘင္ ပညာရွင္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားလည္း ဇာတ္ေလာကက ထြက္သြားၾကတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ဆိုေတာ့ ၈၈ မွာက ညမထြက္ရ အမိန္႔ေတြ ဘာေတြထုတ္ေတာ့ ဇာတ္ကရတာ သိပ္အဆင္ မေျပေတာ့တဲ့အတြက္ ဇာတ္သဘင္ပညာရွင္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ႀကံဳရာက်ပန္း အလုပ္ေတြ ဝင္လုပ္ကုန္ၾကတယ္။ ေနာက္ၿပီး အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ဇာတ္႐ံုေတြကလည္း အဆင့္အတန္းမီမီ မေဆာက္ႏိုင္ၾကေတာ့ဘူး။ အဲဒီေတာ့ ရတဲ့ေနရာမွာ အဆင္ေျပသလို ႐ံုထိုးၿပီး ကၾကတယ္။ ၈၈ ကာလေနာက္ပိုင္းက ထမင္းစားဖို႔အတြက္ ပြဲျဖစ္႐ံု၊ ျဖစ္သလို ႐ံုထိုးၿပီး ကၾကတဲ့အတြက္ ဇာတ္သဘင္ေလာကကပိုၿပီး က်ဆင္းလာတယ္။ ဒီအခ်ိန္အထိ ျဖစ္သလို ႐ံုထိုးၿပီး ကေနၾကရတုန္းပဲ။ ဘုရားပြဲေတြမွာ ဇာတ္ကဖို႔အတြက္ ေလလံဆြဲတဲ့ အခါမွာေရာ ဘယ္လိုအခက္အခဲေတြ ႀကံဳရလဲ။ အခု ေနာက္ပိုင္း ေလလံေၾကးေတြက အရမ္းျမင့္ေနေတာ့ေလ။

ဘုရားပြဲေလလံ ကိစၥေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စာနယ္ဇင္းေတြကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ တင္ျပစရာေတြ ရွိပါတယ္။ အခုေနာက္ပိုင္း ဘုရားပြဲေတြမွာ ေလလံေၾကးေတြက အရမ္းျမင့္လာတယ္။ ဟိုတစ္ရက္ကေတာင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဇာတ္မင္းသား သူငယ္ခ်င္း အခ်င္းခ်င္း ေျပာျဖစ္ၾကေသးတယ္။ ေလလံေၾကးေတြ အဲဒီေလာက္ ျမင့္ေနရင္ ဇာတ္သဘင္ေလာက ဘယ္လို အဆင္ေျပမလဲလို႔။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကေတာ့ ျပည့္စံုတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဇာတ္သဘင္ေလာကမွာ မျပည့္စံုတဲ့သူေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေသးတယ္။ အဲဒီလိုလူေတြ အတြက္က်ေတာ့ ေလလံေၾကးေတြ ဒီေလာက္ ေစ်းႀကီးေနရင္ ဘယ္လိုသြား ကေတာ့မလဲ။ ဇာတ္ႀကီးေတြက ေလလံေၾကးဆြဲၿပီး ကႏိုင္ေပမယ့္ သိပ္မေအာင္ျမင္တဲ့ ဇာတ္ေတြက်ေတာ့ ဘယ္လိုသြား ကေတာ့မလဲ။ ဒီကိစၥကို ဘယ္လိုေျဖရွင္းရင္ ေကာင္းမလဲဆိုတာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ သူငယ္ခ်င္းေတြအားလံုး တိုင္ပင္ေနၾကပါတယ္။

Voice : တစ္ေခတ္တစ္ခါက ဇာတ္သဘင္ေတြက ျပဇာတ္၊ ေအာ္ပရာ၊ ႏွစ္ပါးသြား၊ ေနာက္ပိုင္း ဇာတ္ေတာ္ႀကီးစသျဖင့္ ျပည့္ျပည့္စံုစံု စံုစံုလင္လင္ ကျပၾကတဲ့အတြက္ ဇာတ္သဘင္ရဲ႕ အရသာကို အျပည့္အဝ ခံစားရၿပီး လူေတြကလည္း ဇာတ္ပြဲေတြကို အားေပးၾကတယ္။ အခုေနာက္ပိုင္း ဇာတ္သဘင္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ စတိတ္႐ိႈးကိုသာ အထူးအေလးေပးၿပီး အျဖစ္သေဘာမ်ဳိး ကလာတဲ့အတြက္ ဘုရားပြဲ တစ္ခုလုပ္ရင္ ပြဲေစ်းေလွ်ာက္ဖို႔သာ စိတ္ဝင္စားၿပီး ဇာတ္ပြဲေတြကို သိပ္မလာၾကည့္ၾကေတာ့ဘူး။ ဒီအေပၚမွာ ဟန္ဇာမိုးဝင္းရဲ႕ အျမင္ေလး ေျပာျပေပးပါဦး။

HZMW : ပထမဆံုး အခ်က္ကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာလူမ်ဳိး အမ်ားစုက ပါဠိ၊ ပါဌ္သားေတြ သိပ္မဖတ္ တတ္ၾကေတာ့ဘူး။ ဇာတ္သဘင္ ဆိုတာက ကာရန္၊ နေဘ၊ ပါဠိ၊ ပါဌ္သားေတြ ပါတယ္။ အဲဒီဇာတ္စကားေတြ ေျပာတဲ့အခါ ပါဠိပါဌ္သားေတြ မသိလို႔ရွိရင္ သူတို႔က နားမလည္ဘူး။ နားမလည္ တဲ့ အခါက်ေတာ့ ဇာတ္ေတြကို မၾကည့္ခ်င္ေတာ့ဘူး။ ဟိုေခတ္တုန္းက ပရိသတ္ေတြကေတာ့ ပါဠိပါဌ္သားေတြ နားလည္တဲ့အတြက္ ဇာတ္ထုပ္ေတြရဲ႕ အရသာကို ပိုခံစားတတ္ၾကတယ္။ ဒီဘက္ ေခတ္ လူငယ္ေတြက်ေတာ့ ဒီလိုပါဠိေတ ဘာေတြန႔ဲ႔ ေဝးတယ္ေလဗ်ာ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဇာတ္စကားေတြ ေျပာတဲ့အခါ သူတို႔နားမလည္ရင္ မၾကည့္ခ်င္ေတာ့ဘူး။ ဇာတ္ထုပ္ေတြ ေပ်ာက္သြားတာ ဒီအခ်က္ေတြေၾကာင့္လည္း ပါတယ္။ အရင္တုန္းကဆို ငိုခ်င္းညည္းေနရင္ ဒါဘယ္ငိုခ်င္း၊ ခြန္းေထာက္ ဆိုရင္လည္း ဒါဘယ္ခြန္းေထာက္ဆိုတာ သိၾကတယ္။ ေက်ာင္းေတြမွာက ေနာက္ပိုင္းဒါေတြက သိပ္မသင္ရဘူးေလ။ ကေလးေတြကလည္း အဂၤလိပ္ေက်ာင္း တက္တဲ့သူေတြ မ်ားလာတဲ့အတြက္ ဒါမ်ဳိးေတြနဲ႔ ပိုၿပီး အလွမ္းေဝးသြားတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ ညီေတြကအစ အဂၤလိပ္ေက်ာင္းပဲ ေနတာ။ အခုေနာက္ပိုင္း ႏိုင္ငံတကာက ယဥ္ေက်းမႈ အႏုပညာေတြကလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံကို စိမ့္ဝင္ေနတယ္။ လူငယ္ေတြကလည္း ကိုယ့္ျမန္မာ့ ယဥ္ေက်းမႈထက္ ဒါေတြကိုပဲ ပိုစိတ္ဝင္စားေနၾကတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က လူငယ္ေတြကို ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈကို စိတ္ဝင္စားလာေအာင္ ဆြဲေခၚဖို႔ဆို၊ သူတို႔ စိတ္ဝင္စား ေနတာေတြကိုလည္း ပစ္ပယ္ထားလို႔ မရဘူးေလ။ အေနာက္တိုင္း ယဥ္ေက်းမႈေတြကို တိုက္ထုတ္ဖို႔ကလည္း အခုအခ်ိန္မွာ ဒါေတြက အရမ္းအင္အားႀကီးေနတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔က လူငယ္ေတြ စိတ္ဝင္စားတာနဲ႔ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ေပါင္းစပ္ တီထြင္ၿပီး ျပမွပဲရေတာ့မယ္။ ဒါမွလည္း လူငယ္ေတြက ၾကည့္ခ်င္မွာ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေတာင္ ကိုယ့္ထက္သဘင္ရဲ႕ မူလဇာစ္ျမစ္ မေပ်ာက္ေအာင္ ေတာ္ေတာ္ေတာင့္ခံ ထားရတာ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ပါ ဝင္ေမ်ာလိုက္ရင္ ပြဲက ၿပီးသြားၿပီ။

Voice : သဘင္အစည္းအ႐ံုးက သတ္မွတ္ထားတဲ့ ဇာတ္သိမ္းခ်ိန္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လက္ရွိကေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ဒီစည္းမ်ဥ္းေတြက ဘယ္လိုအားသာခ်က္၊ အားနည္းခ်က္ေတြ ရွိသလဲဆိုတာ သံုးသပ္ေပးပါဦး။


HZMW : တစ္ခါတေလက်ေတာ့ ဇာတ္ကတဲ့အခါ စည္းနဲ႔ကမ္းနဲ႔ေနတာ ေကာင္းပါတယ္။ ကိုယ္ကလို႔ ေကာင္းေနတယ္ ဆိုရင္လည္း သတ္မွတ္ခ်ိန္ထက္ ေက်ာ္လြန္ၿပီး ကခ်င္လည္း ကမိမယ္။ အဲဒီလို အခ်ိန္မ်ဳိးမွာ ဘယ္လို ဆံုးျဖတ္ေပးမလဲလို႔ ကြၽန္ေတာ္ အစည္းအ႐ံုးကို ေမးၾကည့္တယ္။ တာဝန္ရွိသူေတြက မင္းကခ်င္လို႔ကတာ ကပါတဲ့။ အဲဒီအတြက္လည္း အေရးယူမွာ မဟုတ္ပါဘူးတဲ့။ ဒါေပမဲ့ တစ္ညလံုး အလုပ္လုပ္ထားရတဲ့ က်န္တဲ့သဘင္ လုပ္သားေတြအတြက္ ၾကည့္ေစခ်င္ တာပါတဲ့။ ကိုယ့္ပရိသတ္နဲ႔ကိုယ္ အဆင္ေျပလို႔၊ ပနံသင့္လို႔ ကခ်င္ရင္ ကပါတဲ့။ ဒါေပမဲ့ ေနာက္မွာ တစ္ညလံုး မီးထိုးေပးေနရတဲ့၊ ကားလိပ္ဆြဲေပး ေနရတဲ့ သဘင့္လုပ္သားေတြ ရွိတယ္တဲ့။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ကိုယ့္အလွည့္နဲ႔ကိုယ္ တက္တာ။ အဲဒီလိုမ်ဳိးေတြ ေျပာျပေတာ့ က်န္တဲ့ဇာတ္ အဖြဲ႕သားေတြအတြက္ ကြၽန္ေတာ္တို႔က လက္ခံေပးလိုက္ပါတယ္။

Voice : ဇာတ္သဘင္ေလာကက ျပန္လည္ ဦးေမာ့လာဖို႔အတြက္ အဘက္ဘက္က ပံ့ပိုးကူညီမႈေတြအျပင္၊ ဇာတ္သဘင္ ေလာကသားေတ ြဘက္ကေရာ ဘယ္အခ်က္ေတြကို ျပင္ဆင္ရမယ္ ထင္လဲ။

HZMW : ဇာတ္သဘင္ ေလာကသားေတြ ကိုယ္တိုင္က ဇာတ္စကားေတြ၊ ဇာတ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ပညာရပ္ေတြကို ျပန္ေလ့လာသင့္တယ္ ထင္တယ္။ ဒီဘက္ေခတ္မွာက ႏွစ္ပါးသြား ကတတ္႐ံု၊ စတိတ္႐ိႈး ဆိုတတ္႐ံုနဲ႔ မင္းသား ျဖစ္ၿပီလို႔ ထင္ေနၾကတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္လည္း အဲဒီလို မင္းသားမ်ဳိးထဲမွာ ပါခဲ့တယ္။ အလကၤာအလြမ္းေျပ မွတ္တမ္းပြဲလို ဇာတ္သဘင္ ပညာရွင္ေတြ စံုလင္တဲ့ပြဲမွာ ပါဝင္ခြင့္ရေတာ့မွ ဇာတ္သဘင္ပညာရဲ႕ ေလးနက္မႈေတြကို သိလာရတာ။ အေျခခံ ဇာတ္သဘင္ပညာေတြ သိလာၿပီ ဆိုေတာ့မွ ကိုယ့္ရဲ႕တီထြင္ ႀကံဆမႈေတြ ထပ္လုပ္ခ်င္လုပ္ေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္လည္း ခုေနာက္ပိုင္းမွ ဇာတ္သဘင္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့စာေတြ အမ်ားႀကီး ျပန္ဖတ္ေနရတယ္။ စတိတ္႐ိႈးက႑ေတြ ဆိုတာကေတာ့ ပရိသတ္ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္တာကို အဆာေျပ ေႂကြးတဲ့အေနနဲ႔ပဲ ထားေစခ်င္တယ္။ ပရိသတ္ ႀကိဳက္တာကိုလည္း လုပ္ေပး၊ ကိုယ့္ဘက္ကလည္း ဇာတ္သဘင္ပညာကို ေသခ်ာေလ့လာ ဆည္းပူး သင့္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။

Voice : ဟန္ဇာမိုးဝင္းက အရင္တုန္းကဆို သီခ်င္းေတြ ဆိုခဲ့တယ္။ ဇာတ္ကားေတြလည္း ႐ိုက္ခဲ့တယ္။ ဒီအလုပ္ေတြကိုေရာ ျပန္လုပ္ဖို႔ အစီအစဥ္ရွိလား။

HZMW : အခု ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ဇာတ္ကားေတြ မ႐ိုက္ခ်င္ဘူး။ ႐ိုက္ခ်င္စိတ္ရွိတဲ့ အခ်ိန္က်ရင္ေတာ့ တစ္ခါတေလ ျပန္႐ိုက္မယ္။ အခုဆို ပရိသတ္က ဇာတ္သဘင္ကို ပိုအာ႐ံုစိုက္လာတဲ့ အခါက်ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ဒီဘက္မွာ စိတ္ႏွစ္ၿပီး လုပ္ရမယ္။ ကြၽန္ေတာ့္စိတ္ကလည္း ငယ္ငယ္တုန္းက ကခဲ့တဲ့စိတ္မ်ဳိး မဟုတ္ဘူး။ ဟိုတုန္းကေတာ့ စင္ေပၚတင္ေပးလိုက္ရင္ ကေနတာပဲ။ ဘာမွ ေလ့လာဆည္းပူး ထားတာလည္း မရွိဘူး။ အခုက်ေတာ့ အရြယ္ေရာက္လာတဲ့ အခါမွာ ဘာသိလာလဲဆိုေတာ့ ႐ုပ္ကေလးနဲ႔ေတာ့ ကလို႔မရေတာ့ဘူးဆိုတာ သိလာတယ္။ ႐ုပ္ရည္ဆိုတာက အသက္ေတြ ႀကီးလာတာနဲ႔အမွ် အိုလာမွာေလ။ အဲဒီေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ပညာနဲ႔မွ ေရရွည္ ကလို႔ရမွာေလ။ ပရိသတ္ေတြက ၂ ႏွစ္၊ သံုးႏွစ္ေလာက္ အထိေတာ့ ကိုယ့္ကို ခြင့္လႊတ္မွာပဲ။ ေၾသာ္ … သူမကတတ္ေသးလို႔ပါ ဆိုၿပီး ေရရွည္မွာေတာ့ ဒီအတိုင္းႀကီး ဆက္သြားမယ္ဆိုရင္ ပရိသတ္က ခြင့္လႊတ္ေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ ပြဲနားတဲ့ အခ်ိန္မွာ ကြၽန္ေတာ္ဆိုင္းေတြ သင္တယ္။ ခြန္းေထာက္ေတြ က်က္တယ္။ စာေတြ ဖတ္ျဖစ္တယ္။

သန္႔ဇင္ဦး
The Voice Weekly