သိၾကားမင္း ဝရဇိန္က လက္ထဲမွာခ်ိန္တုန္း

ပုိ႔စ္တင္ခ်ိန္ - 6/24/2014 05:39:00 PM



ဒီရက္ပိုင္း မဟာသႏၲိသုခေက်ာင္းကို ညအေမွာင္မွာ ေျဗာင္ လာၿပီး အင္အားသံုးခ်ိပ္ပိတ္ခဲ့တဲ့ အမႈရဲ႕ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း ေတြက ဖတ္ရတာ တ႐ုတ္သိုင္း ကားၾကည့္ရသလုိပါပဲဗ်ာ။ တစ္ ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ တုိက္ ခိုက္တာ၊ တစ္ေယာက္တိုက္ ကြက္ကို တစ္ေယာက္က လက္မတင္ေလးပြတ္ေရွာင္ထြက္သြား တာေတြဟာ ျမန္လြန္းေတာ့ ၾကည့္ေကာင္းေပတဲ့ မ်က္စိလည္ရသဗ်။ ဒီၾကားထဲမွာ လက္နက္ပုန္းထုတ္သံုးတာေတြကလည္း ပါေသးကိုး။
‘‘ဆန္စဥ္ရာက်ည္ေပြ႕လိုက္’ သလိုလို႔ပဲေျပာရေလမလား။ အႏွီ မဟာသႏၲိသုခအျဖစ္အပ်က္နဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီးျဖစ္လာတာေတြက အခုထိ အေတာမသတ္ေသးဘူး ခင္ဗ်။ ပထမေက်ာင္းတိုက္ခ်ိပ္ ပိတ္တဲ့ကိစၥနဲ႔ သာသနာေရးဘက္ က သတင္းစာရွင္းပြဲလုပ္ေတာ့မေက်နပ္ရင္ႀကိဳက္တဲ့ တရား႐ံုးသြားဆိုၿပီး ခပ္မိုက္မိုက္ေႂကြးေၾကာ္ခဲ့တဲ့ လူႀကီးကေနစတာပဲ။ သူက သမၼတအႀကံေပးလား၊ သမၼတ႐ံုးအႀကံေပးလားေတာင္မွ ပေဟဠိျဖစ္လိုက္ေသးတာ ကိုယ့္လူတို႔မွတ္မိမွာေပါ့။

ေနာက္ သိပ္မၾကာပါဘူး။ မဟာသႏၲိသုခေက်ာင္းတိုက္မွာ တည္းခုိေနတဲ့သံဃာေတာ္ငါးပါး ကို အတင္းလူဝတ္လဲၿပီး အင္းစိန္ ေထာင္ကို  ပို႔လိုက္တယ္ျဖစ္က ေရာ။ က်ဳပ္တို႔ေတြကလည္း အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာဆိုတဲ့ေခါင္းစဥ္ ေအာက္မွာ တစ္ဖက္သတ္တက္ ေထာင္ေမာင္းနင္း ေျပာေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္အခ်ဳိ႕ကိုသာၾကည့္မရတာ။ ကန္႔ကြက္တာပါ။ အခုလိုသံဃာ အစစ္အမွန္ေတြမတရားခံရတဲ့ ကိစၥမ်ဳိးက် ရင္ထုမနာျဖစ္ရတယ္ ဗ်။ ခံလည္းမခံစားႏိုင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ပဲ ဒီရက္ပိုင္းမွာ တစ္တိုင္းျပည္လံုးဟာ  မဟာသႏၲိသုခေနာက္ဆက္တြဲျဖစ္ရပ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးယူက်ံဳးမရအပူလံုးႂကြကာ စိတ္ဝင္စားမႈျမင့္တက္ေနရတာပဲျဖစ္ပါသဗ်ာ။

ပိုၿပီး႐ုပ္ဆိုးအက်ည္းတန္ သြားတာက ဗုဒၶဘာသာတိုင္းျပည္ လည္းျဖစ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ အခု ကာလအမ်ဳိးကိုေစာင့္မယ္၊ ဘာသာကိုေစာင့္ပါမယ္တကဲကဲ နဲ႔ ရြာလြန္ရြက္တိုက္လုပ္ေနၾကတဲ့ အခါသမယမ်ဳိးႀကီးမွာ ဘုန္းႀကီး ေတြကိုအစစ္အေမးသိပ္မရွိဘဲ ေထာင္ထဲထည့္လိုက္တဲ့ကိစၥပဲ။ ဘုန္းႀကီးကိုေထာင္ထဲထည့္တာထက္ ပိုဆိုးသြားတာက အတင္းအဓမၼလူဝတ္လဲလိုက္တာပဲဗ်။ အဲဒါကေတာ့ အ႐ုပ္ဆိုးတယ္။ ခြင့္လႊတ္စရာလည္းမရွိတဲ့ အမည္းစက္ပဲ။ အဲဒီအက်ည္းတန္ တဲ့အမည္းစက္ကို အခုအေရးမွာ တာဝန္ရွိသူေတြအေနနဲ႔ ဘယ္လို ေခ်ဖ်က္မလဲဆိုတာ က်ဳပ္တို႔ ေစာင့္ၾကည့္ေနတယ္ဗ်ာ။

အႏွာတင္မက အခုလိုလူ ဝတ္လဲရျခင္းဟာ ဝိနည္းေတာ္နဲ႔ အညီ မက်င့္ႀကံလို႔ဆုိၿပီးလည္း ေျပာတယ္။ လူဝတ္အလဲခံလိုက္ ရတဲ့ သံဃာငါးပါးစလံုးဟာ ‘ငယ္ ျဖဴ’ကိုယ္ေတာ္ေတြပါ။ ၿပီးေတာ့ ဆိုင္ရာပရိယတၱိစာေပမွာလည္း ႏွံ႔စပ္ၾကတဲ့  ဆရာေတာ္ေတြျဖစ္ တယ္။ ဒါကို အတင္းအဓမၼစြပ္စြဲ အျပစ္တင္လူဝတ္လဲၿပီး ေထာင္ ထဲထည့္လိုက္ျခင္းဟာ သံသရာ မွာဘယ္ေလာက္အျပစ္ႀကီးတယ္။ အကုသိုလ္မ်ားတယ္ဆိုတာ က်ဴး လြန္လိုက္ၾကတဲ့သူေတြမသိဘဲ ေနမွာမဟုတ္ပါဘူး။  သိေပတဲ့ ေလာဘ၊  ေဒါသ၊  ေမာဟတရား ကႀကီးမားရင္လည္း သတိခြၽတ္ ယြင္း၊ အသိလစ္ဟင္းၿပီး အလြဲအမွား လုပ္မိမွားတတ္တာလည္း ရွိသားကလား။ ခံရတဲ့ကာယကံရွင္ေတြက ဘယ္သူ႔ကိုမွ ေဗြမယူအမ်က္မထားဘဲ သစၥာတရားလက္ကိုင္ထားၿပီး  ခြင့္လႊတ္ေပသိ အျပစ္ရွိရင္ေတာ့ ျပဳလုပ္သူဟာ ခံရမွာမလြဲဧကန္ပါပဲဗ်။

‘ကာလဝိပါက္ေနာက္ပိုး တက္’လို႔အဆိုရွိသလိုပါပဲ။ ဝဋ္ဆို တာလည္စၿမဲပဲဟာ။ အခုလို အက်င့္စရဏမွာ  ဘာမွေဖာက္ ေဖာက္ျပားျပားမရွိတဲ့သံဃာေတြ ကို အတင္းလူဝတ္လဲေထာင္ထဲ ထည့္ၿပီးတဲ့ေနာက္ ဆိုင္ရာသံဃ မဟာနာယကအဖြဲ႕၊ သာသနာ ေရးဦးစီးဌာန၊ ျပည္ထဲေရးနဲ႔သမၼတအမွဴးျပဳတဲ့ အစိုးရတစ္ဖြဲ႕လံုးဟာ လူထုရဲ႕ေမတၱာတံုးေတြျဖစ္ကုန္ တာ ကိုယ့္လူမ်ားေတြ႕မွာပဲ။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးေတြလုပ္ၿပီး အမ်ားက သေဘာေကာင္းသူ အျဖစ္မွတ္ထင္ျခင္းခံရတဲ့သမၼတလည္းဒီအေရးမွာ စက္ကြင္းမလြတ္ခဲ့ပါဘူး။

သို႔ေပတဲ့ လုပ္ရပ္တစ္ခုက လူေျပာစရာျဖစ္လာၿပီဆုိရင္ အာဏာရွင္ေတြလုပ္ေလ့ရွိတဲ့ ထံုးေဟာင္းတစ္ခုက  ျပန္ေပၚလာ တယ္။ အဲဒါကေတာ့ အစိုးရအဖြဲ႕ ထဲက တစ္ေယာက္ေယာက္ကို ‘ထုိးေကြၽး’တာပဲခင္ဗ်ာ။   အခု မဟာသႏၲိသုခေက်ာင္းတိုက္ကို လူေျခတိတ္မွာဝင္ကာ ခ်ိပ္ပိတ္ တဲ့ကိစၥ၊ သံဃာငါးပါးကိုမတရား စြပ္စြဲ လူဝတ္လဲၿပီး ေထာင္ထဲ ထည့္တဲ့ကိစၥေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ျပည္သူေတြၾကားမွာ အစိုးရအေပၚေဝဖန္ေစာေၾကာေျပာဆုိလာေတာ့ ခမ်ာတို႔မွာ ‘ကံဆိုးသူ ေမာင္ရွင္’ကို ရွာပံုေတာ္ဖြင့္ပံုပဲဗ်။ အႏွီကံဆုိးသူေမာင္ရွင္ဟာ ‘ၾကားထဲကငဝက္ကက်ခံ’ရမယ့္သူေပါ့ ခင္ဗ်ာ။

သိပ္မၾကာပါဘူး။ သာသနာ ေရးဝန္ႀကီးဟာ ဘုရားတည္ရာ မွာ ႏိုင္ငံေတာ္ေငြကို အလြဲသံုးစား လုပ္တယ္ဆိုကာ တရားစြဲတာခံရပါေတာ့တယ္။ အႏွီဝန္ႀကီးဟာ ေနျပည္ေတာ္လယ္ေဝးၿမိဳ႕နယ္ထဲက ယကၠန္းေတာင္ရြာမွ ႏွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူဘုရားပြဲမွာ မိသားစုအလွဴဒါနျပဳစဥ္အခါတုန္းက ဝန္ႀကီးဌာနပိုင္ေငြအခ်ဳိ႕ကုိ အလြဲသံုးခဲ့တယ္ဆိုပဲ။ ေငြပမာဏကေတာ့ သိပ္မမ်ားပါဘူး။ ျမန္မာေငြက်ပ္သိန္းတစ္ရာတည္းပါရယ္။ ႏို႔ေပတဲ့  ‘ဝိပါက္ၾကမၼာ’ငင္ၿပီဆိုမွေတာ့ တစ္က်ပ္တစ္ျပားလည္း ခိုးရာပါျဖစ္ေတာ့တာ ဘာဆန္းတာမွတ္လို႔။

ဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး က်ဳပ္တို႔ အရပ္ထဲမွာေဆြးေႏြးေျပာဆိုေန တာကေတာ့ ဒါဟာ မဟာသႏၲိ သုခအေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အစိုးရ အဖြဲ႕ဟာ တမင္သက္သက္ ထမင္းရည္ပူလာ လွ်ာလႊဲလုပ္တာပါတဲ့။ ဟုတ္၊ မဟုတ္ေတာ့က်ဳပ္လည္း မသိဘူးဗ်ဳိ႕။ လူထုထဲကထြက္လာ တဲ့စကားကေတာ့ အဲဒီအတိုင္းပဲ။ အရပ္ကထင္လည္းထင္စရာကိုး ခင္ဗ်။ ဒီလိုအကြက္ေတြက အာဏာရွင္လက္ထက္ေတာ္ အခါတုန္းက အသံုးျပဳခဲ့တဲ့ လွည့္ကြက္ကေလးေတြပဲဟာ။ လက္ရွိ အစိုးရကလည္း အႏွီအာဏာရွင္ လက္ထြက္ေတြဆိုေတာ့ကာ ႐ိုးရာမပ်က္ဆက္ခံတာေနမွာေပါ့ဗ်ာ။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သာသနာေရး ဝန္ႀကီးခမ်ာ အစားမေတာ္ေတာ့ တစ္လုတ္ဆိုတာလို က်ပ္သိန္း တစ္ရာေလာက္နဲ႔ ေထာင္ေခ်ာက္ ထဲေရာက္ေတာ့တာပဲ။ တကယ္ ေတာ့ သာသနာေရးဝန္ႀကီးမွရယ္ မဟုတ္ပါဘူး။ အခုလက္ရွိဝန္ႀကီး အမ်ားစုဟာ ေငြေၾကးအ႐ႈပ္ေတာ္ ပံုေတြနဲ႔မကင္းရာမကင္းေၾကာင္း ေတြျဖစ္တယ္ဆိုတာ တစ္တိုင္း ျပည္လံုးသိထားၾကၿပီးသားပါ။ ဒါ ေၾကာင့္ပဲ အစုိးရဝန္ႀကီးမ်ားပိုင္ ဆိုင္ခြင့္ကို လူသိရွင္ၾကားမျပရဲ ၾကတာေပါ့။ အခု သာသနာေရး ဝန္ႀကီး‘ဂိ’သြားတဲ့သိန္းတစ္ရာဆုိ တာ ကေလးမုန္႔ဖုိး တစ္ခါေပး သေလာက္ေတာင္မွမရွိပါဘူး။

ၿပီးေတာ့ တစ္ခါရွိပါေသးရဲ႕။ သာသနာေရးဝန္ႀကီးဟာ ဘုရား ဆီလွဴတဲ့မိသားစု အလွဴထဲမွာ ဌာနေငြကိုအလြဲသံုးလိုက္လို႔တဲ့။ ေျပာၾကေၾကးဆိုရင္ အစိုးရအဖြဲ႕ ဝင္ဝန္ႀကီး၊ ဝန္ကေလးမ်ားရဲ႕ အလွဴဒါနျပဳသမွ်အစုစုဟာ မိမိ တို႔ရဲ႕ေခြၽးႏွဲစာေတြမွဟုတ္ပါရဲ႕ လားဗ်ာ။ ‘သူႀကီးဘုရား ရြာသား ေကာင္းမႈ’ဆိုတဲ့စကားရွိသား မဟုတ္လား။ အာဏာရွင္ေတြ အုပ္စုိးစဥ္အခါက သာသနာျပဳ ထီးေဆာင္းမင္းေတြရယ္လို႔ လူတကာအမွတ္သညာျပဳတာခံခ်င္တဲ့ေရာဂါနဲ႔ ဘုရားေတြတည္၊ေက်ာင္းေတြေဆာက္ၿပီး အလွဴဒါယကာ၊ ဒါယိကာမအမည္ခံခဲ့ၾကတာကို က်ဳပ္တို႔မေမ့ေသးပါဘူးခင္ဗ်။ ဆိုခ်င္တာက အဲဒီ ေက်ာင္းေတြေဆာက္ခဲ့၊ ဘုရား ေတြတည္ခဲ့စဥ္က အသံုးျပဳခဲ့တဲ့ ေငြအသျပာဟာ ျပည္သူ႔ဘ႑ာေတြပဲဥစၥာ။ အခုထိျမန္မာျပည္ အႏွံ႔ဘုရားဖူးထြက္တဲ့အခါ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးဘယ္သူဘယ္ဝါနဲ႔ မိသားစုတို႔ရဲ႕ေကာင္းမွဴအလွဴဆိုတာ ဆိုင္းဘုတ္ေတြနဲ႔အထင္အရွားရွိေနတုန္းပါ။ အဲဒီလိုလွဴဖို႔ရာေငြေတြဘယ္ကရပါသလဲဗ်ာ။  အစိုးရအမႈထမ္းတစ္ေယာက္ရဲ႕ လစာဟာ ဘုရားတည္ႏိုင္ေလာက္တဲ့အထိမွ က်ဳပ္တုိ႔တိုင္းျပည္မွာ မမ်ားတာလူတကာသိၿပီးသားပဲဟာ။

အႏွီလိုေနာက္ေၾကာင္း ရာဇဝင္ေတြရွိေပသိ အခုေတာ့ သာသနာေရးဝန္ႀကီးဟာ သံကန္႔လန္႔ကာေနာက္မွာ ေရာက္ေနပါၿပီ။ က်ဳပ္တို႔ျဖင့္ မနက္မုိးလင္း သတင္းစာဖတ္တဲ့အခါ  တရားသံေဝဂလည္းရမိပါတယ္။  ဘာျဖစ္လို႔ဆုိ သတင္းထူးႏွစ္ပုဒ္မွာ မ်က္ႏွာဖံုးမွာယွဥ္တြဲၿပီးပါလာလို႔ ခင္ဗ်။ တစ္ပုဒ္ကလည္း ဝိနည္းနဲ႔ မညီလို႔ဆုိၿပီး မတရားစြပ္စြဲလူဝတ္လဲၿပီးေထာင္ထဲအပို႔ခံရတဲ့ သံဃာငါးပါးဟာ အာမခံနဲ႔ျပန္လြတ္လာတယ္။ အဲ. . .သာသနာေရးဝန္ႀကီး ခမ်ာေတာ့ ေငြေၾကးအလြဲသံုးစားမႈနဲ႔ရမည္းသင္းေထာင္ထဲမွာ ေရာက္ၿပီး မိသားစုဟာလည္း ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္နဲ႔ ျဖစ္ေနပါသတဲ့။ ဒါေၾကာင့္ေျပာတာ ‘ကာလဝိပါက္ေနာက္ပိုးတက္’တယ္ဆိုတာ။

ဒါေပသိ ဇာတ္လမ္းကေတာ့အရွင္းႀကီးပါ။ မဟာသႏၲိသုခ အျဖစ္အပ်က္နဲ႔ဆက္စပ္ၿပီး အာဏာပိုင္ေတြအေပၚ လူထုရဲ႕ အျမင္ဟာ သိပ္မေကာင္းခ်ိန္မွာ စာေရးဆရာတင့္တယ္ရဲ႕စကား လံုးငွားေျပာရရင္ေတာ့ ‘ေျဖေလွ်ာ့ ေခြ’လုပ္္လိုက္တာေပါ့ခင္ဗ်ာ။ လူထုရဲ႕မေက်နပ္မႈကို တစ္စံုတစ္ ရာေျဖေလွ်ာ့ႏိုင္ဖို႔ရာ ကိုယ့္ဘက္ ကတစ္စံုတစ္ေယာက္ကို  ‘ေခြ’ လိုက္ပံုပါပဲ။ ဆိုင္ရာသာသနာေရးဌာနမွာ အလုပ္လုပ္ၾကတဲ့ ေအာက္ေျခဝန္ထမ္းေတြကေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ဝန္ႀကီးဟာ လူ႐ိုးတစ္ဦးပါ။ အခုဟာက အမႈဆင္ခံရတာပါဆိုၿပီးသတင္းေထာက္ေတြကို ေျပာတာလည္း သတင္းစာထဲမွာ ဖတ္လိုက္ရပါသဗ်။

သမၼတရဲ႕ေျပာေရးဆိုခြင့္ရ သူႀကီးကေတာ့ သူတို႔ဟာ သာသ နာေရးဝန္ႀကီးကို မလႊဲမေရွာင္သာ အေရးယူေဆာင္ရြက္လိုက္ရတာ ပါခင္ဗ်။ သူဟာ သမၼတရဲ႕အႀကိမ္ ႀကိမ္ဆိုဆံုးမျပဳျပင္ေပးမႈေတြကို မနာခံတာေၾကာင္မို႔ လုပ္လိုက္ရ တာပါတဲ့။ အခု က်ဳပ္တို႔ၾကားေန ရတဲ့ေငြေၾကးအ႐ႈပ္ေတာ္ပံုကိစၥ ဟာ ဝန္ႀကီးကိုျဖဳတ္ပစ္ရတဲ့ အေၾကာင္းျခင္းရာမ်ားစြာထဲက တစ္ခုမွ်သာျဖစ္ပါသတဲ့။ ခက္ တာက က်ဳပ္တို႔မွာလည္း တစ္ဖက္သားေထာင္ထဲေရာက္သြားမွ ေျဖရွင္းလာတဲ့ စကားေတြဟာ တစ္ဖက္သတ္လား၊ ဘယ္ေလာက္မွ်တမႈရွိသလဲဆိုတာ ေဝခြဲလို႔မရ ဘူးခင္ဗ်။ ကာယကံရွင္ဘက္က ေျဖရွင္းမႈကိုလည္း ၾကားလိုလွပါ ေသးတယ္။

‘ယိုသမွ်အဝွာဟာ ပုစြန္ ဆိတ္ရဲ႕ေခါင္းမွာသြားစု’ဆိုတဲ့ စကားပမာလိုပါပဲ။  မဟာသႏၲိ သုခကိစၥနဲ႔ သံဃာအခ်ဳိ႕အဖမ္း ခံခဲ့ရတဲ့ကိစၥေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သံဃာနဲ႔လူထုအင္အားစုေတြ အၾကားမွာမေက်မနပ္ျဖစ္ေနတာကိုအခုအျဖဳတ္ခံလိုက္ရတဲ့ သာသနာေရးဝန္ႀကီးမွာပဲ တာဝန္ရွိတယ္ဆိုၿပီး အထုပ္လိုက္ပစ္တင္ေပးလိုက္တဲ့ လုပ္ပံုလုပ္နည္းကေတာ့ ေျဖရွင္းပံုစံမမွန္ေသးဘူးလို႔သာ က်ဳပ္တို႔သတ္မွတ္ရမွာပဲဗ်ာ။ အခုျဖစ္သြားတဲ့ကိစၥေတြမွာ အစိုးရဟာ တာဝန္မကင္းပါဘူး။ အလားတူ သံဃမဟာနာယက အဖြဲ႕ကတာဝန္ရွိသူမ်ားအေနနဲ႔လည္း တုိင္းျပည္က ဒါယကာ၊ ဒါယိကာမအေပါင္းကို ေကာင္းစြာရွင္းျပရဦးမယ့္တာဝန္ကလည္း ရွိပါေသးတယ္။

ေနာက္ၿပီးေတာ့ အစိုးရအဖြဲ႕ အတြင္းမွာ အခ်င္းခ်င္းဦးရာလူက လက္ညႇဳိးထုိးၿပီး စြပ္စြဲျပစ္တင္ေန တာေတြကလည္း ရပ္တန္းကရပ္ သင့္ၿပီခင္ဗ်။ ဆိုခ်င္တာက အစိုး ရအဖြဲ႕အေနနဲ႔ အခုမဟာသႏၲိသုခ နဲ႔ သံဃာပါးငါးေထာင္ခ်ခဲ့တဲ့ကိစၥ တင္မကပါဘူး။ ျပည္သ႔ူေရးရာ အမႈအခင္းကိစၥေတြမွာ ေျပာစရာ ျဖစ္လာရင္ ရဲရဲႀကီးတာဝန္ခံၿပီး ေျဖရွင္းသင့္တယ္ဗ်။ ဒီမုိကေရ စီအစုိးရ  အမည္ခံထားၿပီးကာမွမိဘျပည္သူမ်ားခင္ဗ်ာလုိ႔ အခါခါေရရြတ္ေနၿပီးမွေတာ့ျဖင့္ ကိစၥႀကီးငယ္ေ၀ဖန္ေစာေၾကာစရာ တုိင္းျပည္မွာျဖစ္လာတဲ့ အခါ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္၊ တစ္ဌာနကိုတစ္ဌာနဦးရာလူက စြပ္စြဲလႊဲခ်ေနတာႀကီးကေတာ့ လုံးဝမလွပဘူးဗ်။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ပါဗ်ာ။ သံဃာ အမ်ားစုေ၀းရာ ေက်ာင္းတုိက္ ေတြနဲ႔ သံဃာေတြကိုမဟားတရား အၾကမ္းဖက္အမႈဆင္ထားတဲ့ျဖစ္ စဥ္အပါ၀င္ မသမာမႈအစုစုဟာ တစ္ေန႔မွာ ဘူးေပၚသလုိ ေပၚလာ မွာပဲဆုိတာ အရပ္ထဲက ျပည္သူ ေတြဟာ လႊတ္ၿပီးယုံၾကည္တယ္ ဗ်ာ။ တရားကိုနတ္ေစာင့္တယ္ဆုိ သမုိ႔လား။ ျမတ္စြာဘုရားမရွိေတာ့ တဲ့ေနာက္ သာသနာဖ်က္ဆီးသူ ကို သိၾကားမင္းကႀကီးမွဴးၿပီး ႏွိမ္ နင္းမယ္လုိ႔လည္း အဌာကထာဆရာမ်ားရဲ႕  စာထဲမွာေတြ႕ရ တယ္။ႏုိ႔ေပတဲ့ သိၾကားမင္းက  သာသနာမွာ ဖ်က္လုိဖ်က္ဆီး လုပ္သူမ်ားကို ႏွိမ္နင္းခ်ိန္မွာ မႏွိမ္နင္းေလေတာ့ ခြက်တယ္။ ဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စေလဦးပုညက သၾကားမင္းကို ေလွာင္ေျပာင္ၿပီး အခုလိုစာခ်ဳိးခဲ့ ဖူးတယ္။

နန္းေမ႐ု ျပာသာဒ္
လမ္းျဖတ္တဲ့ ဣႏၵာ
ကမ္းသတ္လုိ႔ ႏွိမ္ရွာတယ္။
အလိမၼာ လြန္သား။
ေထာက္လွမ္းခ်က္ သုဓမၼာဝယ္
ခုအခါ လစ္ၾကသလား။
ဘုရားက သိၾကားကုိမွာတယ္။
ဌကထာ ရွိသား
သာသနာ ငါထားခဲ့
မမွားေအာင္ေစ့ေဆာ္
မေကာင္းသူ ေကာင္းသူတုိ႔ကို
ေၾကာင္းယူလုိ႔ ဆန္းစစ္ကာေမွ်ာ္
ဝိမလ နန္းသစ္ေပၚမွာ
သန္းရွစ္ေဖာ္ေရြမ်ားႏွင့္
ဘုရားကုိ ႏွစ္ရစ္လိမ္
ညစ္တဲ့ မာဃိန္
ပစ္ရွာမည့္ ဝရဇိန္ငယ္
ပန္းထိမ္မွာျပင္တုန္းထင့္ေလး။  …. ပါတဲ့ခင္ဗ်ာ။

ဘစီတုိ႔ ထင္တာကေတာ့  ခုအခ်ိန္ေလာက္ဆိုရင္ သိၾကား မင္းလည္း သာသနာမွာမွားယြင္း ၾကသူ ရွင္လူေတြကို ႏွိမ္နင္းဖုိ႔ပန္း ထိမ္မွာ   ဝရဇိန္ျပင္ေနတာၿပီး ေလာက္ၿပီဗ်။ အဲ… ဝရဇိန္နဲ႔ မပစ္ ေသးပုံေထာက္တာေတာ့ ဒီေန႔ လူ႔ရပ္ရြာသာသနာမွာ မေကာင္းသူရွင္လူပရိသတ္ေတြဟာ မ်ားျပားေနေတာ့ကာ ဘယ္သူ႔ကိုအရင္ဦး ေအာင္ေဆာ္ရမယ္ဆုိ တာ ခ်ိန္ေနထင္ပါရဲ႕။‘‘ပစ္ရွာမည့္ ဝရဇိန္ငယ္လက္ထဲမွာ ခ်ိန္တုန္းထင့္ေလး’’ ဆုိရမွာပေလ။ ႏုိ႔ေပ တဲ့ သိၾကားကိုက်ဳပ္တုိ႔ ေတာင္း ပန္ခ်င္ပါတယ္။ ဒီ့ထက္ဒီအေျခ အေနေတြမဆုိးခင္မွာ ပစ္စရာရွိ တာပစ္သာပစ္လုိက္ပါ။ အေရးႀကီးတာက ပစ္ရင္မုိး ေပၚေထာင္မပစ္နဲ႔။ အသူရာတုိ႔ေခါင္းေပၚက် သြားလုိ႔ သိၾကားနဲ႔သူရာစစ္ခင္း ၾကရင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပြဲစားေတြ အလုပ္ျဖစ္ေနဦးမယ္။ ပစ္ရင္ လူ႔ျပည္က‘အလဇၨီ’ေတြကို  မွန္ ေအာင္ပစ္ပါ။ သိၾကားမင္းႀကီးရာ။

(ေဖာ္ျပပါ သေရာ္စာသည္ စာေရးသူ ဘစီ၏ အာေဘာ္သာျဖစ္သည္)

7day