အာစရိယဆရာသမားမ်ား

ပုိ႔စ္တင္ခ်ိန္ - 1/28/2014 12:22:00 PM


ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ေရးသားေသာ Teachers ကုိဘာသာျပန္ဆုိပါသည္

ရဟန္းေတာ္မ်ား မိမိ ေရာက္ရာအရပ္မွာသာ မိုးကာလတစ္ခုလုံးသီတင္းသုံး ေနထိုင္ရတဲ့ဝႆဝါတြင္း ကာလေရာက္ပါၿပီ။ ဒီလိုအ ခ်ိန္မ်ဳိးဟာ ဗုဒၶဘာသာ တရား ေတာ္ မ်ားကို ပိုမိုနားလည္ သေဘာေပါက္ေအာင္ အား ထုတ္ႀကိဳးစားရတဲ့အခိ်န္မ်ဳိး ျဖစ္သလို၊သံဃာေတာ္မ်ားကို ဝါဆိုသကၤန္းကပ္လွဴရတဲ့ အခ်ိန္မ်ဳိး လည္းျဖစ္ပါ တယ္။ျမန္ မာႏိုင္ငံမွာ ရဟန္းေတာ္မ်ားအေပၚ ကြၽန္မတုိ႔က အဂၤါရွစ္ပါး ရွိတဲ့ မဂၢင္လမ္းကို ညႊန္ျပသင္ၾကားပုိ႔ခ်ႏုိင္တဲ့ ဆရာသမားမ်ားအျဖစ္ခ်ဥ္း ကပ္ကိုးကြယ္ၾကပါတယ္။
ဆရာသမားေကာင္းေတြ ဆိုရင္ျဖင့္ပရိယတၱိတရားေတာ္ မ်ားသာမကကြၽန္မတို႔ရဲ႕ေန႔ စဥ္ဘဝကို အဂၤါရွစ္ပါးရွိတဲ့ မဂၢင္လမ္းအတိုင္းဘယ္လို ေလွ်ာက္လွမ္းရမလဲဆုိတာ ကိုပါ သင္ၾကားျပသေပးၾက ပါတယ္။မဂၢင္လမ္းမွာပါတဲ့ အဂၤါရွစ္ပါးကေတာ့ သမၼာ ဒိ႒ိဆိုတဲ့ မွန္ကန္စြာသိနား လည္မႈရွိျခင္း၊ သမၼာသကၤပၸ ဆိုတဲ့ မွန္ကန္စြာေတြးေခၚႀကံ စည္စိတ္ကူးျခင္း၊သမၼာဝါစာ မွန္ကန္စြာေျပာဆိုျခင္း၊သမၼာ ကမၼႏၻမွန္ကန္စြာလုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္ျခင္း၊သမၼာအာဇီဝ မွန္ကန္စြာအသက္ေမြးျမဴ ျခင္း၊သမၼာဝါယမမွန္ကန္စြာ အားထုတ္ျခင္း၊သမၼာသတိမွန္ ကန္ေသာ သတိတရားထား ရွိျခင္းနဲ႔သမၼာသမာဓိ မွန္ကန္ ေသာ စိတ္စူးစိုက္မႈထားျခင္း တု႔ိပဲ ျဖစ္ၾကပါတယ္။
၁၉၈၉ခုႏွစ္ ေနအိမ္ အက်ယ္ခ်ဳပ္မတိုင္ခင္ ကာလမွာပရိသတ္တခ်ဳိနဲ႔အတူဆရာေတာ္ဦးပ႑ိတကို ဖူးေျမာ္ ခြင့္ကြၽန္မရရွိခဲ့ပါတယ္။ သံ သရာဘဝ အဆက္ဆက္ေကာင္း သည္ထက္ေကာင္းေအာင္အစဥ္အၿမဲကူညီ ေထာက္ပံ့တဲ့ တရားေတာ္မ်ားကိုေဟာၾကား ျပသႏုိင္တဲ့ ဆရာေတာ္ဘုရား ႀကီးမ်ားထဲကမွဆရာေတာ္ ဦးပ႑ိတဟာထူးျခားတဲ့ ဆရာသမားတစ္ပါးလည္းျဖစ္ ပါတယ္။ဆရာေတာ္က သမၼာ ဝါစာဆို တဲ့မွန္ကန္တဲ့စကားရဲ႕ အေရးႀကီးပုံနဲ႔စကားတစ္ ရပ္ဟာ မွန္ကန္႐ုံတင္မဟုတ္ ဘဲသတၱဝါအခ်င္း ခ်င္းၾကား မွာ ညီညြတ္ေစဖုိ႔လည္း လိုတဲ့အေၾကာင္း၊နား ေထာင္သူအတြက္ခ်ဳိသာ၍ ေမတၱာတရားနဲ႔ယွဥ္ၿပီး အ က်ဳိးရွိဖို႔လည္းလိုေၾကာင္း တို႔ကို ေဟာၾကားခဲ့ ပါ တယ္။နားေထာင္သူကမႏွစ္သက္ တဲ့အခ်ိန္မွာေတာင္မွန္ကန္ ၿပီးအက်ဳိးရွိတဲ့စကား မ်ားကို သာေဟာၾကားေတာ္မူ တဲ့ ျမတ္ဗုဒၶကိုအတုယူသင့္ေၾကာင္း လည္းတရား ထဲ မွာေဟာေျပာ သြားပါတယ္။ဆရာေတာ္က ကြၽန္မကို သတိတရားကိုျပဳစု ပ်ဳိး ေထာင္ဖို႔တိုက္တြန္းၿပီး သဒၶါ၊ဝီရိယ၊သမာဓိ၊ပညာ၊ သတိဆိုတဲ့နာမ္တရားေတြမွာ သတိတရား ဆိုတာလြန္တယ္ လို႔ မရွိေၾကာင္းေျပာပါတယ္။ လုံေလာက္တဲ့ ခြဲျခားစိတ္ျဖာ ႏိုင္မႈပညာမရွိတဲ့အခါမွာ ယုံ ၾကည္မႈသဒၶါ တရားလြန္သြား ပါကမ်က္ကန္းယုံၾကည္မႈျဖစ္ ပါတယ္။လုံေလာက္တဲ့သဒၶါ တရားမရွိတဲ့အခါမွာပညာဟာ လည္းေကာက္က်စ္မႈျဖစ္သြား ပါတယ္။သမာဓိစိတ္စူးစိုက္ မႈအားနည္းတဲ့အားထုတ္ ႀကိဳး စားမႈဝီရိယ ဟာဂ ဏွာမၿငိမ္မႈ ျဖစ္ေစတယ္။ဝီရိယနည္းတဲ့ သမာဓိစိတ္စူးစိုက္မႈလြန္ရင္ လည္းပ်င္းရိေလးတြဲမႈကိုျဖစ္ေစ ပါတယ္။သတိတရားကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွလြန္တယ္လို႔မရွိ ဘဲအၿမဲ တမ္းလိုအပ္တဲ့အေျခ အ ေနမ်ဳိးသာရွိတဲ့နာမ္တရားပါ။
အခုလိုအခက္အခဲေတြ ၾကားကေန ကြၽန္မဆရာ ေတာ္ေဟာေျပာဆုံးမသြားတဲ့ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕တရားေတြဟာ ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္ခံ ကာလေတြမွာ တန္ဖိုးရွိၿပီး မွန္ကန္ လာခဲ့ပါတယ္။ တျခားဗုဒၶဘာသာဝင္လုပ္ ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြလိုပဲအ ထိန္းအသိမ္းခံကာလေတြမွာ အခ်ိန္ကိုအက်ဳိးရွိေအာင္ တရားအားထုတ္ဖို႕ ကြၽန္မ ဆုံးျဖတ္ ခ်က္ခ်ခဲ့ ပါတယ္။ဒါ ဟာသိပ္လြယ္ကူတဲ့အလုပ္ ေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ ကြၽန္မကို လမ္းညႊန္ျပသမယ့္ ဆရာ သမားလည္းမရွိသလို အေစာ ပိုင္းႀကိဳး စားအား ထုတ္မႈ ေတြက စိတ္ပ်က္ မသြား႐ုံ တစ္မယ္ပါပဲ။တရားေတာ္က လမ္းညႊန္ထားတဲ့အတိုင္း ကြၽန္မရဲ႕စိတ္ကိုစည္းကမ္း ေသဝပ္ေအာင္မလုပ္ႏိုင္ခဲ့ တဲ့ေန႔ရက္ေတြလည္းကြၽန္မ ႀကဳံေတြ႕ရၿပီးေဒါ သျဖစ္ လြန္း လို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္အက်ဳိးထက္ အဆိုးျဖစ္ေအာင္လုပ္မိေန သလားလို႔ေတာင္ ထင္မိရပါ တယ္။တရားကိုအားထုတ္ ခ်င္ခ်င္၊အားမထုတ္ခ်င္ခ်င္ ကိုယ့္အက်ဳိးစီးပြားအတြက္ လုပ္ကိုလုပ္ရမယ္လို႔ ေဟာ ၾကားခဲ့ဖူးတဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီး တစ္ပါးရဲ႕အႀကံÓဏ္ေၾကာင့္ သာ တရားအားထုတ္မႈကို ကြၽန္မမစြန္႔လႊတ္ခဲ့တာပါ။ ဒါ ေၾကာင့္ အံႀကိတ္ၿပီး ဆက္ႀကဳိး စားခဲ့တာတစ္ခါတေလလည္း ေတာ္ေတာ္စိတ္ဓာတ္က်ပါတယ္။
ဒီေနာက္မွာေတာ့ ခင္ပြန္းသည္က ဆရာေတာ္ ဦးပ႑ိတရဲ႕ In this very life : The Liberation Teaching of the Buddha ဆိုတဲ့စာအုပ္တစ္အုပ္ပို႔ေပးခဲ့ တယ္။ ဒီစာအုပ္ကို ေသေသခ်ာခ်ာေလ့လာၿပီးေတာ့မွသာ တရားအားထုတ္ရာမွာ ႀကဳံေတြ႕ရတဲ့ အခက္အခဲေတြကို ဘယ္လိုေက်ာ္လႊားရမလဲ ဆိုတာနဲ႔ တရားအား ထုတ္ျခင္း ေၾကာင့္ရရွိလာတ့ဲအက်ဳိး တရားေတြကိုသိလာခဲ့ရပါ တယ္။တရားအားထုတ္ျခင္း က ကြၽန္မတို႔ရဲ႕ ေန႔စဥ္ဘဝမွာ သတိတရားတိုးပြားလာ ေအာင္ဘယ္လို အေ ထာက္အ ပံ့ျပဳသလဲဆိုတာလည္းသိလာ ရၿပီး ဆရာေတာ္ေဟာၾကား ခဲ့တဲ့သတိတရားန႔ဲအေရးႀကီး ပုံကိုလည္း မၾကာခဏဆိုသလိုေက်းဇူးတရားနဲ႔ တန္ဖိုးထားမႈ တို႕ နဲ႕အတူဆင္ျခင္မိပါတယ္။ သံဃာေတာ္ေတြရဲ႕သင္ၾကား ပို႕ခ်မႈေတြကကြၽန္မရဲ႕ႏိုင္ငံ ေရးလုပ္ေဆာင္မႈေတြကိုအ ေထာက္အပံ့ျဖစ္ေစခဲ့တယ္။
အင္အားရွိေစခဲ့တယ္။ပထမ ဆုံးျမန္မာျပည္အႏွံ႕စည္း႐ုံး ေရးဆင္းတုန္းကဆိုရင္ တိုင္း ျပည္အႏွံ႕က သံဃာေတာ္မ်ား ရဲ႕တန္ဖိုးမျဖတ္ႏုိင္တဲ့အႀကံ ဥာဏ္ေတြကြၽန္မရရွိခဲ့ပါ တယ္။ျပည္ၿမိဳ႕ကဆရာေတာ္ တစ္ပါးဟာ ဘုရားအေလာင္း သုေမဓာရွင္ရေသ့ရဲ႕ျဖစ္္ေတာ္ စဥ္ကိုသတိရဖုိ႔၊သုေမဓာ ရေသ့ဘဝကတည္းက မိမိ တစ္ဦးတည္းသံသရာမွ လြတ္ ေျမာက္ေအာင္ အားထုတ္ႏိုင္ ရဲ႕သားနဲ႔အျခားေဝေနယ် သတၱဝါမ်ားကိုလည္း ဆင္းရဲ ဒုကၡေတြမွ လြတ္ေျမာက္ႏိုင္ ေအာင္ဘဝေပါင္းမ်ားစြာ ႀကိဳစားပါရမီျဖည့္ ခဲ့ပုံ ကို ေဟာၾကားခဲ့ဖူးပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္တရားမွ်တ မႈနဲ႕ကုသိုလ္တရားေတြျဖစ္ တြန္းလာဖို႔လိုအပ္ေနသေရြ႕ ကြၽန္မအေနနဲ႔ ႀကိဳးစား႐ုန္း ကန္ရမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ ျပင္ ဆင္ထားဖို႔ ျပည္ဆရာေတာ္က ဆုံးမခဲ့ပါေသးတယ္။ပခုကၠဴ ၿမိဳ႕ကိုေရာက္တဲ့အခါမွာ လြန္ ခဲ့တဲ့အႏွစ္ေလးဆယ္က ကြၽန္ မ ေဖေဖကို ဆုံးမခဲ့တဲ့တရား ကိုပဲဆရာေတာ္ဘုရားက ထပ္မံ ဆုံးမခဲ့ပါ တယ္။ေျခာက္တိုင္းလည္းမ ေၾကာက္ဖို႔ဆိုေပမယ့္ မိုက္႐ူးရဲမဆန္ဖို႔၊ေျမႇာက္တိုင္းလည္း မေျမာက္ဖို႔ဆိုေပမယ့္ ကိုယ့္ အရည္အခ်င္းကိုယ္သိဖုိ႔ဆို တဲ့ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ဆုံးမစ ကား က သတၱိရွိဖို႔နဲ႔မာန္မာန မေထာင္လႊားဖို႔ျဖစ္ၿပီးတစ္ခ်ိန္ တည္းမွာပဲသတိတရားလက္ ကိုင္ထားကာမွန္မွန္ကန္ကန္ မိမိကိုယ္မိမိေလးစား မႈရွိဖို႔တို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ နတ္ေ မာက္ၿမိဳ႕ မွာေဖေဖငယ္စဥ္ကပညာ သင္ယူခဲ့တဲ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ကို ကြၽန္မသြားေရာက္တဲ့အခါ ဆရာေတာ္က ပ်က္စီးဆုံး႐ႈံးျခင္း ရဲ႕အေၾကာင္းေလးပါးဆိုတဲ့ တရား ကိုေ ဟာၾကားခဲ့ပါ တယ္။ (၁) ေပ်ာက္ဆုံးသြားတဲ့ ဥစၥာပစၥည္းကို ျပန္မရွာေဖြ တာကလည္းတစ္ပါး (၂) ပ်က္စီးသြားတာကို ျပန္လည္ မျပင္ဆင္တာကလည္း တစ္ ပါး၊(၃) သင့္တင့္မွ်တတဲ့ ၿခိဳးၿခံေခြၽတာမႈမလုပ္ႏိုင္တာ ကလည္းတစ္ပါး(၄)ကိုယ္ က်င့္သီလနဲ႔ ပညာမရွိသူရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ တင္ ေျမႇာက္ခံရတာကလည္း တစ္ ပါးပါ။ကေန႔ေ ခတ္ကာလမွာ ခ်မ္းသာၾကြယ္ဝၿပီး တရားမွ် တတဲ့ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတစ္ရပ္တည္ေဆာက္ဖို႔ ႐ိုးရာ ဗုဒၶဘာသာအျမင္ေတြကို အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုဖို႔ နည္းလမ္း ေတြကိုလည္း ဆ ရာေတာ္က ထပ္မံရွင္းျပခဲ့ပါေသးတယ္။
ျမန္မာျပည္အလယ္ပိုင္း တစ္ေလွ်ာက္ ခရီးသြားတုန္း ကြၽန္မနားၾကားခဲ့ရတဲ့ တရားအဆုံးအမေတြထဲက အမွတ္တရစရာအေကာင္း ဆုံးအဆုံးအမကေတာ့ သက္ ေတာ္ ၉၁ႏွစ္အရြယ္စစ္ကိုင္း ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ေဟာေျပာခဲ့တာပါ။ ျမန္မာျပည္မွာဒီမိုကေရ စီရရွိဖို႔ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲဆို တာကိုဆရာေတာ္ဘုရားက တိုတိုနဲ႔လို ရင္း ပဲေဟာပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးကို ႐ိုး႐ိုးသားသား လုပ္တဲ့အတြက္ဝိုင္းဝန္းတိုက္ ခိုက္ၾကတာ၊ပုတ္ခတ္ေစာ္ကား ၾကတာကိုကြၽန္မခံရမွာျဖစ္ ေၾကာင္းနဲ႔ဒုကၡတရားမွာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံျ ခင္းျဖင့္သာသုခေကာင္း က်ဳိးခ်မ္းသာကိုရမွာျဖစ္တယ္ လို႔ဆုံးမခဲ့ပါတယ္။
လက္်ာထြန္း

popularmyanmar