(အၾကည္ေတာ္) - ကြၽန္ေတာ္မသိတဲ့ စကားလံုးေတြ

ပုိ႔စ္တင္ခ်ိန္ - 5/09/2014 12:58:00 PM




ကြၽန္ေတာ္ဟာ ျမန္မာစာကို ျမန္မာလုိပဲေရးေနတဲ့ ျမန္မာစာေရးဆရာပါ။ ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကိုယ္တုိင္ အဓိပၸာယ္မသိတဲ့ စကားလံုးေတြပါ။အေျခခံ စကားလံုးေတြပါ။ ဥပမာ ‘အာလူး’ တုိ႔ ‘တုိင္ကီ’ တို႔လုိ ေမြးစားစကား လံုးေတြေပါ့။ ဒါေတြက အဓိပၸာယ္အေနနဲ႔ ရွင္းျပလုိ႔ရေသးတယ္။ တုိင္ကီဆုိ စည္ပိုင္းေပါ့ဗ်ာ။ အာလူးဆို လည္း ေျမႀကီး ထဲ၌ ရွင္သန္ေသာအသီး စသည္ျဖင့္ …။ ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ္လံုးဝ အေျဖမသိတဲ့ စကားလံုးရွိတယ္။

‘ေပါက္ေဖာ္’ တဲ့။ အဲဒါက ဘာစကားလံုးလဲဗ်ာ။ အဓိပၸာယ္ ကဘာလဲ။ ေပါက္ေဖာ္ ဆုိတာ ကြၽန္ေတာ္တို႔သိတာက တစ္ေယာက္ေယာက္က ေဖာ္ေကာင္ လုပ္ ရင္ ေပါက္ေဖာ္ လုိ႔ေနာက္ၿပီး ေခၚၾကတယ္။ သစၥာေဖာက္ရင္ေလ။ ဒါေပမဲ့ ဒီစကားကို လူႀကီးမင္းမ်ားက ”ေဆြမ်ဳိးေပါက္ေဖာ္၊ ေဆြမ်ဳိးေပါက္ေဖာ္”ဆိုၿပီး လႈိင္လႈိင္သံုးေနတာေတာ့ တစ္ မ်ဳိးႀကီးဗ်ာ။ ေဆြမ်ဳိးဆိုတာ သိတယ္မဟုတ္လား။ ေတာ္႐ံုနဲ႔ ေတာ္ၾကတာမ်ဳိးမဟုတ္ဘူး။ ဘုိးစဥ္ေဘာင္ဆက္ဆင္းသက္လာမွ ေဆြမ်ဳိး၊ ဒါမွမဟုတ္ လင္ဖလွယ္၊
ႏွမဖလွယ္မွ ေဆြမ်ဳိးဗ်။

ျမန္မာလူမ်ဳိးဆိုတာ သိတဲ့အတုိင္း တိဗက္ကုန္းေျမျမင့္က ဆင္း သက္လာတာ။ ခမာလုိ႔ေခၚတဲ့ ကေမၻာဒီးယားနဲ႔ အမ်ဳိးစပ္ရင္ေတာ့ အမ်ဳိးေတာ္ႏုိင္တယ္။ တျခားလူမ်ဳိးေတြနဲ ႔က ဘယ္နည္းနဲ႔မွ အမ်ဳိးမေတာ္ႏုိင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဘုိးစဥ္ေဘာင္ဆက္ မဟုတ္ရင္ေတာ့ ခုနေျပာခဲ့တဲ့အတုိင္း လင္ဖလွယ္ ႏွမဖလွယ္ပဲ ျဖစ္ႏုိင္တာေပါ့ ဗ်ာ။ ဟုတ္ဖူးလား။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကေတာ့ဗ်ာ ခင္ရာေဆြမ်ဳိး ၿမိန္ရာဟင္း ေကာင္းဆုိေပမယ့္ ဘယ္လုိမွေဆြမ်ဳိး မေတာ္ႏုိင္ဘူး။
ဒါဆိုရင္ သူတို႔ကို ”ေဆြမ်ဳိးေပါက္ေဖာ္”လုိ႔ လႈိင္ လႈိင္ႀကီး ေခၚေနၾကတဲ့ လူႀကီးေတြကေရာဗ်ာ။ ေဆြမ်ဳိးဆိုတာက ဘုိးစဥ္ေဘာင္ဆက္ မဟုတ္ရင္ လင္ဖလွယ္ႏွမဖလွယ္ထားလို႔ ေဆြမ်ဳိးထားပါေတာ့။ ေပါက္ေဖာ္က ဘာ မ်ားလဲခင္ဗ်ာ။

သူခုိးနာမည္ေလး ေဖာ္ျပေပးပါ

သစ္ေပါ့ဗ်ာ။ ကြၽန္းသစ္နဲ႔တန္ဖိုးရွိတဲ့ သစ္မာေတြ၊ ေန႔စဥ္လုိပဲ တရားမဝင္လုိ႔ေခၚတဲ့ (ဘယ္ဟာက တရားဝင္လဲမသိဘူး) ကြၽန္းသစ္ေတြ ဖမ္းဆီးမိတယ္။ မိမွာေပါ့ ကြၽန္း သစ္ခိုးတယ္ဆုိတာ ထဘီစုတ္ခုိးသလို တစ္ပိုင္တစ္ႏုိင္ဝွက္လုိ႔ရတာမွ မဟုတ္တာ။ ဆယ္ဘီးကားေတြ၊ ဆယ့္ႏွစ္ဘီးကားေတြနဲ႔ တန္ခ်ိန္ေပါင္းေျမာက္ျမားစြာကို ေပၚတင္တင္ၿပီး အမ်ားျပည္သူပိုင္လမ္းမ်ားေပၚ လူျမင္ကြင္းေပၚ ျဖတ္သြားေနတာပဲ။

အဲဒါႀကီးေတြကိုအရင္က ဘာလုိ႔ မျမင္ခဲ့ၾကလဲ မေျပာတတ္ပါဘူးဗ်။ ကြၽန္ေတာ္ေျပာသလို တစ္ပိုင္တစ္ႏုိင္ဝွက္လုိ႔မွ မရတာ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ငယ္စဥ္က ေမာ္ လၿမိဳင္ မွာ ေမွာင္ခိုေခတ္ ေပါ့ ဗ်ာ။ ေမွာင္ခို သမားေတြကေတာ လမ္းထဲ စက္ဘီးေပၚပစၥည္းတင္ၿပီး နင္းေျပးရတာ။ အေကာက္ခြန္က ကားနဲ႔လုိက္ေပါ့။ ေမွာင္ခိုသမားက လည္း အေကာက္ခြန္မွန္းသိရင္ ၿမိဳ႕ထဲ ႀကိဳက္ရာအိမ္ စက္ဘီးတြန္းတင္သြား လို႔ရတယ္။ အိမ္ရွင္ေတြကလည္း ဘဝတူေတြမို႔ ဝွက္ေပးၾကတယ္။

အခုဟာက ဆယ္ဘီးကားေတြဗ်ာ။ သစ္ေတာအာဏာပိုင္က လုိက္လုိ႔ ဒီကားႀကီး (ငယ္စဥ္က ေမွာင္ခို ေခတ္လို) ဘယ္အိမ္မွ ေမာင္းတင္လို႔
လည္း ရတာမဟုတ္ဘူး။ လမ္းမွာ ဒီအတိုင္းေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း ျဖတ္ သြားေနတာပဲ။ ကဲ … အရင္က မမိဘူး။ အခု မိၿပီဆုိပါေတာ့။ ကြၽန္းသစ္တန္ခ်ိန္ ဘယ္ေလာက္၊ သစ္မာတန္ခ်ိန္ ဘယ္ ေလာက္ စသည္ျဖင့္ေတာ့ ေဖာ္ျပပါရဲ႕။ ဒါေပမဲ့ သစ္သူခိုးနာမည္ေတာ့ တစ္ခါမွ မျမင္ဖူးပါဘူးခင္ဗ်။ ခုိးတာကိုမိရင္ သူခုိးကိုေဖာ္ျပေပးရမယ္ မဟုတ္ဖူးလား။ ဒါ မုဒိမ္း မႈ မဟုတ္ဘူးေလဗ်ာ။ မုဒိမ္းမႈမွာေတာင္ ျပဳက်င့္ခံရသူ နစ္နာမွာစိုးလုိ႔ နာမည္ဝွက္ ေပးရတာ။ ျပဳက်င့္သူကိုက် အမည္ေရာ ဓာတ္ပံုေရာ ေဖာ္ျပခြင့္ရွိတယ္။

သစ္ခိုးထုတ္တယ္ဆုိတာ ကိုယ့္ႏုိင္ငံရဲ႕ ရာသီဥတုကို မုဒိမ္းက်င့္ေနတာဗ်။ ဒီေတာ့ သူ႔ဘာသာသူ ဘယ္ေလာက္ ခ်မ္းသာခ်မ္းသာ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ရဲ႕စိတ္ထဲမွာေတာ့ သူ ခိုးၾကမ္းပိုးပဲဗ်။ ဒီေတာ့ သူခိုးၾကမ္းပိုးေတြရဲ႕ နာမည္ေလးေတာ့ သိခ်င္တာေပါ့ဗ်ာ။ ဟုတ္ဖူးလား။ ထဘီခိုးမွ သူခုိး မဟုတ္ဘူးဗ်။ သစ္ခိုးတာလည္း သူခိုးပဲေလ။ ဒါေၾကာင့္ ျဖစ္ႏုိင္ရင္ ဒီသူခုိးေတြရဲ႕ နာမည္ေလး ေဖာ္ျပေပးၾကပါလားဗ်ာ။ ဖမ္းမမိရင္ ေတာင္လမ္းေတြ႕ရင္ေရွာင္လုိ႔ရတာေပါ့။

သံုးသိန္းတန္စကား

ဒီစကားကလည္းအေတာ္ကေလး ကို တာသြားခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီစကား တစ္ခြန္းေၾကာင့္ပဲ တခ်ဳိ႕ဌာနေတြမွာ ”သံုးသိန္း မျပည့္ဘူးေလ။ ဘာျဖစ္လဲ”ဆိုတာမ်ဳိးေတာင္ ၾကားေနရပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အငယ္တန္းအဖြဲ႕ေတြ ကလည္း ”ငါတို႔ကေတာ့ နည္းနည္း စီဆုိေတာ့ ေအးေဆး” ဆိုၿပီးေတာ့လည္း ခပ္ဝင့္ဝင့္ ဆိုေနၾကျပန္ပါတယ္။

ဟုတ္လည္း ဟုတ္ပါတယ္။ ဥပမာ ဗ်ာ လူတစ္ေယာက္ ကားတစ္စီးကို တစ္ရာတစ္ေထာင္ပဲ လာဘ္စားေနတဲ့ သူအတြက္က သံုးသိန္းဆုိတာ အေဝးႀကီးေလဗ်ာ။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔က တစ္ရက္ ကို လူေပါင္း တစ္ေထာင္၊ တစ္ေသာင္း ေလာက္ဆီက ရေနတာေလ။ ဒါဆုိ သူတို႔ ခါတုိင္းယူေနတဲ့ တစ္ရက္ တစ္ရာ တစ္ေထာင္ တစ္ေသာင္း ဆို တာ သံုးသိန္းနဲ႔စာရင္ နည္းသလုိမ်ား ျဖစ္မေနဘူးလားခင္ဗ်ာ။ ဒီလို အျဖစ္ မ်ဳိး၊ ဒီလုိ စကားမ်ဳိးၾကားရေတာ့ စကားပံုတစ္ခုေတာင္ သတိရမိေသးသဗ်။အလွဴ မဂၤလာပြဲေတြ ကို အေျခခံ ၿပီး ေပၚလာတဲ့စကားပံုေပါ့ဗ်ာ။ ”ဆရာေတာ္တစ္မတ္၊ ေဗ်ာငါးက်ပ္”

ေက်းရြာက အလွဴတစ္ခုေပါ့ဗ်ာ။ အလွဴလုပ္မယ္ဆုိေတာ့ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ေက်ာင္းမွာလုပ္ရတာကိုးဗ်။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ဆီသြားၿပီး အလွဴေငြ တစ္မတ္ ေက်ာင္းကို အပ္လုိက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ အလွဴကို စည္ကားေစခ်င္ တာနဲ႔ ေဗ်ာအဖြဲ႕ ငွားရတာေပါ့။ ဒီမွာတင္ေဗ်ာအဖြဲ႕က ”ဒီအလွဴမွာ သူတို႔ငါးက်ပ္ရမွ တီးႏုိင္မယ္”…။
ဒါနဲ႔ပဲ အလွဴရွင္က သူ႔အလွဴပြဲ စည္ကားခ်င္တာနဲ႔ပဲ ေဗ်ာအဖြဲ႕ကို ငါးက်ပ္နဲ႔ ငွားလိုက္ရပါတယ္။ စဥ္းစားၾကည့္ဗ်ာ။

တကယ့္တကယ္ အလွဴႀကီး တစ္ခုလံုးျဖစ္ေျမာက္ဖို႔ ကုန္က်ေငြ လွဴရတာတစ္မတ္၊ ပြဲစည္ကားဖို႔ ေဟးေလးဝါးလားျဖစ္ဖို႔ ေဗ်ာငွားရတာက ငါးက်ပ္က်တယ္ဗ်။ဒါေၾကာင့္ ဒီစကားပံုေလး ျဖစ္လာတာေပါ့။ ”ဆရာေတာ္ တစ္မတ္ ေဗ်ာငါးက်ပ္”တဲ့။ ကဲ အခုလည္း ဆရာေတာ္က ေတာ့ တစ္မတ္ေလာက္ေျပာတာပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ အေနာက္ မွာ ေဟးေလး ဝါးလားနဲ႔ လူေတြက ေဗ်ာတင္ဖို႔ ငါးက်ပ္ေတာင္းဖို႔ ျပင္ေနေကာင္း ျပင္ေနၾကေတာ့မွာ။ ဒီေလာက္ပါပဲဗ်ာ ….

အၾကည္ေတာ္
Popular Myanmar News Journal