ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ တစ္ေန႔တာ

ပုိ႔စ္တင္ခ်ိန္ - 6/10/2014 01:01:00 PM


က်န္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံဟာ ဗုဒၶဘာသာ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္ သက္ဝင္သူ အမ်ားဆံုးရွိေသာ ႏိုင္ငံျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မိမိတို႔ရဲ႕ ေန႔စဥ္ ေတြးေခၚ၊ သိျမင္၊ ေျပာဆို၊ လုပ္ကိုင္၊ ေနထိုင္၊ သတိထား၊ တည္ၿငိမ္၊ ႀကိဳးပမ္းမႈမ်ားသည္ ဗုဒၶလမ္းစဥ္နဲ႔ ကိုက္ေနဖို႔လို အပ္ပါတယ္။ ယခု စာေရးသူ တင္ျပလိုက္သည္မွာ ဗုဒၶ၏ မဂၢင္ရွစ္ပါးကို တင္ျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဒီလို ခ်က္ခ်င္းမျမင္ႏိုင္တဲ့ စာဖတ္သူသည္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ ျဖစ္ခဲ့ပါက ဗုဒၶတရားေတာ္မ်ားကို ေသခ်ာသိဖို႔ လိုပါေသးသည္ဟူေသာ မွတ္ခ်က္အား မိမိကိုယ္ကိုယ္ ျပန္ေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ထိုသုိ႔ ေသခ်ာမသိေသးေသာ သူမ်ားအဖို႔ ဗုဒၶလမ္းစဥ္ကို လိုက္နာေဆာင္ရြက္ရန္ မည္ကဲ့သို႔ ျဖစ္ႏိုင္မည္နည္း။

သိၿပီးေသာ သူမ်ားလည္း မိမိ၏ တစ္ေန႔တာ အလုပ္မ်ားအတြင္း ေသခ်ာလိုက္နာ က်င့္သံုးရဲ႕လား ဆင္ျခင္သံုးသပ္ရန္ ျဖစ္ပါသည္။ အစြဲအလမ္းႀကီးသူတို႔က ဘာသာေရးသည္ ေလာကုတၱရာ၊ လူမႈေလာကသည္ ေလာကီအေရး၊ ထို႔ေၾကာင့္ တြဲစပ္စဥ္းစားရန္ လုပ္ကိုင္ရန္ မျဖစ္ႏိုင္ဟု ဆိုၾကေပလိမ့္မည္။ ထိုသူမ်ားအေနႏွင့္ မိမိတို႔ ကိုးကြယ္မႈ ျပဳေနေသာ နီးစပ္ရာ ဆရာေတာ္ဘုရားမ်ားထံသို႔ ေသခ်ာေမးေလွ်ာက္ ၾကည့္ေစခ်င္ပါသည္။ သံဃာအဖြဲ႔အစည္း ဆိုသည္မွာ ဘုရားရွင္ ဖြဲ႔စည္း ထူေထာင္ေပးထားေသာ အဖြဲ႔အစည္း ျဖစ္ပါသည္။ သံဃာတို႔သည္ လူတို႔ေနရပ္ႏွင့္ မနီးမေဝး ေနရာတြင္ ေနထိုင္လ်က္ လူတို႔၏ တစ္ေန႔တာ လုပ္ေဆာင္သမွ် ေလာကီအေရး ေလာကုတၱရာ အေရးမ်ားတြင္ ဗုဒၶအဆံုးအမႏွင့္အညီ ေနထိုင္ေစရန္ ဥပဇၩာယ္ ဆရာမ်ားအျဖစ္ ရွိေနၾကျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။

တ႐ုတ္၊ ကိုရီးယား၊ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ၊ စင္ကာပူ၊ ေဟာင္ေကာင္၊ ထိုင္ဝမ္ အစရွိေသာ ႏိုင္ငံတို႔အတြက္ ႏိုင္ငံတိုးတက္ေရး အေတြးအေခၚ အရင္းအျမစ္သည္ ကြမ္ျဖဴးရွပ္၊ ဆြန္ဇု၊ ဥေရာပႏွင့္ အေမရိကတို႔အတြက္ ဆိုကေရးတီး၊ ဟီဂယ္၊ ကားလ္မာ့က္စ္၊ အိန္ဂ်ယ္ စသည္ျဖင့္ အသီးသီး ရွိခ့ဲၾကသည္။ ၎တို႔၏ အေတြးအေခၚသည္ ေခတ္အဆက္ဆက္ လက္ဆင့္ကမ္းၿပီး စီးပြားေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ ပညာေရး နယ္ပယ္တို႔တြင္ အသံုးခ်ခဲ့ၾကေလသည္။ အေတြးအေခၚ တစ္ခုကို ဝိုင္းဝန္း ေဝဖန္ေစ၍ ၎၏ ခိုင္မာမႈကို သက္ေသတည္ေစခဲ့သည္။ မသိသည္ကို မသိဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ မရွိသည္ကိုလည္း မရွိဟူ၍ လည္းေကာင္း ႐ိုးသားစြာ ေျပာင္းလဲလက္ခံ ႏိုင္ခဲ့ၾကေလသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္မူကား အျခားအေတြးအေခၚပညာရွင္ ေလာက္ေလာက္လားလား မရွိခဲ့။ ဗုဒၶဘာသာ တစ္ခုသာလွ်င္ အားကိုးဖြယ္ရာ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရးတို႔တြင္ ဗုဒၶအဆံုးအမအတိုင္းသာ လိုက္နာက်င့္ႀကံၾကပါက ျမန္မာႏိုင္ငံအေရး တိုးတက္ဖို႔သာ ရွိပါသည္။ ဗုဒၶဘာသာေၾကာင့္ ဆုတ္ယုတ္ဖို႔ ရန္မရွိဟု ယံုၾကည္ပါသည္။ ကူရာကယ္ရာမဲ့ေနေသာ ႏိုင္ငံေရးအတြက္ ဗုဒၶဘာသာသည္သာ အားကိုးရာအျဖစ္ ယံုၾကည္ပါသည္။ ထိုသို႔ဆိုလွ်င္ လူတိုင္း တရားထိုင္ေနရမည္လား။ ဤသို႔ ဆိုလိုျခင္း မဟုတ္ပါ။ တစ္ေန႔တာ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ဗုဒၶတရားေတာ္မ်ားႏွင့္ ညီေစရန္ ျဖစ္သည္။ ယခုေတာ့ အရက္ေသာက္ခ်င္ ေသာက္မည္၊ လာဘ္စားခ်င္ စားမည္၊ အက်င့္ပ်က္ခ်င္ ပ်က္မည္၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို အလြဲသံုးစား ျပဳလုပ္မည္ စသည္ျဖင့္ ဗုဒၶ၏ ဆိုဆံုးမမႈျဖင့္ မေန၊ သို႔ေသာ္လည္း ထိုသူမ်ား ဘုရားေက်ာင္းသြားျပသည္။ ဥပုသ္သီတင္း ေဆာက္တည္သည္။ ဘုရားတည္သည္။ ျပယုဂ္မ်ား ေကာင္းေကာင္းလုပ္ျပ၍ မိမိ၏ စိတ္ဓာတ္ ည့ံဖ်င္းမႈကို ဆိတ္သားေရႏွင့္ ဖံုးရန္ ႀကိဳးစားသည္။ ဗုဒၶအဆံုးအမကို မလိုက္ႏိုင္ပါဘဲလ်က္ ဗုဒၶအရိပ္ကို ခုတုံးလုပ္ၿပီး နာမည္ေကာင္းယူရန္ ႀကိဳးစားသည္။ ေလာကီအေရးက သက္သက္၊ ေလာကုတၱရာအေရးက သက္သက္၊ ေလာကီအေရး ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ဘာသာေရး အဆံုးအမကို လိုက္နာေနစရာ မလိုဟု ဆိုသူသည္ ၎၏ စိတ္ဓာတ္ ညံ့ဖ်င္းမႈကို မေပၚေစရန္အတြက္ ႀကိဳကန္ထားေသာသူသာ ျဖစ္သည္။ ေလာကီအေရးတြင္ ဗုဒၶကို လိုက္နာလွ်င္ ေမတၱာ၊ က႐ုဏာ၊ မုဒိတာ၊ ဥေပကၡာႏွင့္ ျပည့္စံုေသာသူ ျဖစ္လာရန္သာ ရွိသည္။ သစၥာရွိေသာသူ၊ ကတိတည္ေသာသူ၊ ေစတနာထားေသာသူ၊ ႐ိုးသားေသာသူ၊ သတၱိရွိေသာသူ၊ ႀကိဳးစားေသာသူ၊ လုံ႔လဝီရိယ ရွိေသာသူ၊ အခ်ိန္ေလးစားေသာသူ စသည္ျဖင့္ ေကာင္းလာရန္သာ ရွိသည္။ ဆိုးသြားရန္ကား လံုးလံုးမျမင္မိ။

ထို႔အတြက္ ဘာသာေရးကို ေလာကီ၊ ေလာကုတ္ ဘာေၾကာင့္ခြဲျခား က်င့္သံုးေနေတာ့မည္နည္း။ ေလာကီအေရးတြင္လည္း ဗုဒၶအဆံုးအမမ်ားႏွင့္အညီ ေနထိုင္က်င့္ႀကံ၊ ထိုမွတစ္ဆင့္ ဘာသာေရးကို ပိုမိုလိုက္စားသူတို႔သည္ ေလာကုတၱရာဘက္ကို လိုက္စား၊ ဤသို႔ဆိုလွ်င္ ပိုမိုမေကာင္းေပဘူးလား။ ေလာကီမွာေတာင္ စိတ္ထား မျမင့္ျမတ္ေသးရင္ ေလာကုတၱရာ လုပ္ေနေတာ့ေရာ ဘာရမွာလဲ။ ယခုလို ခြဲျခား က်င့္သံုးေနရင္ေတာ့ ပါးစပ္က ဘုရား၊ ဘုရား၊ လက္က ကားရားကားရားေတြ ႀကံဳေတြ႔ေနရဦးမည္။ လက္ရွိလည္း ႀကံဳေတြ႔ေနရသည္။ စာေရးသူ အျမင္ကေတာ့ ဘာသာေရးကို ျပယုဂ္လို က်င့္သံုးေနျခင္းကို အသည္းယားလွသည္။ ဘာသာေရးကို ႏိုင္ငံေရး လက္နက္သဖြယ္ က်င့္သံုးေနျခင္းကို အသည္းနာလွသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ားအဖို႔ ဘာသာေရးအသိ အားနည္းေနေတာ့ ဘာသာေရး လုပ္ျပေနတာလား၊ ဘာသာေရးကို လက္ေတြ႔ဘဝထဲတြင္ က်င့္သံုးေနတာလား မခြဲျခားႏိုင္။ မိမိ၏ ကေလးမ်ားကို ဘာသာေရးအသိ ရွိေနေအာင္၊ ဗုဒၶ၏ တရားေတာ္ အဆိုအမိန္႔မ်ားအား ကေလးမ်ားအတြက္ ေန႔စဥ္သံုး စကားမ်ားသဖြယ္ ျဖစ္ေနေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္ျခင္း မရွိ။ ဘာသာေရးဟု ဆိုလွ်င္ ဘုရားသြားခိုင္းသည္။ ဥပုသ္ေစာင့္ခိုင္းသည္။ ဘုရားရွိခိုးခိုင္းသည္။ ကုသိုလ္ရေအာင္ ဆိုေသာ စိတ္ဓာတ္ျဖင့္ လွဴခိုင္းသည္ စသည္ျဖင့္ အေပၚယံေတြပဲ ေဆာင္ရြက္ေနသည္။ တင္ျပပါ အခ်က္မ်ားသည္ မေကာင္းဟု မဆိုပါ။ ေကာင္းပါသည္။ သို႔ေသာ္ ၎တို႔သည္ ဘာသာေရး ျပယုဂ္မ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ထက္ ပို၍ ဘာသာေရးကို ကေလးမ်ား သိျမင္လာေအာင္ လုပ္ရေပဦးမည္။

ဥပမာ ဆိုၾကပါစို႔၊ ၃၈ ျဖာ မဂၤလာတရားေတာ္ထဲမွ လူမိုက္ဆိုလွ်င္ ေရွာင္ေသြလႊဲလို႔ မမွီဝဲႏွင့္ ကင္းေအာင္ေန ဆိုေသာ တရားအဆံုးအမကို ကေလး နားလည္ေအာင္ ဘယ္လိုေျပာဆို ရွင္းလင္းၾကမလဲ။ ဒီအတိုင္းပဲ အတံုးလိုက္ အတစ္လိုက္ လူမိုက္ဆိုရင္ မေပါင္းနဲ႔ကြ မင္းတို႔ ဒုကၡေရာက္လိမ့္မယ္ ဒီလိုမ်ိဳးပဲ ရွင္းမွာလား။ ဆိုၾကစမ္းပါဦး။ ျမန္မာျပည္မွာ လူမိုက္ဆိုတဲ့ လူတန္းစားတစ္ခု ေသေသခ်ာခ်ာ ရွိသလား။ လူတစ္ေယာက္ အၿမဲတမ္း မိုက္ေနတာလား။ စာေရးသူမွာေရာ စာဖတ္သူမွာပါ မိုက္မဲတဲ့ အက်င့္စ႐ုိက္ တစ္ခုတေလမွ မရွိဘူးလား။

အေဖေျပာတဲ့ လူမိုက္၊ အေမေျပာတဲ့ လူမိုက္၊ ဆရာေျပာတ့ဲ လူမိုက္၊ အရိယာပုဂၢဳိလ္က သတ္မွတ္တဲ့ လူမိုက္၊ ဘုရားက သတ္မွတ္ထားတဲ့ လူမိုက္၊ ဘယ္တူႏိုင္ပါ့မလဲ။ ကေလးမ်ားအဖို႔ လူမိုက္မ်ားကို မေပါင္းနဲ႔ဟု ဆိုပါက ေပါင္းစရာလူ ေတာ္ေတာ္ရွားသြားေပလိမ့္မည္။ တစ္ခု သတိထားရမည္မွာ အဂၤုလိမာလသည္ လူမိုက္ႀကီး၊ အဇာတသတ္သည္လည္း ဖခင္ကို ျပန္သတ္သည့္ လူမိုက္ႀကီး၊ ဒီလို လူမိုက္ႀကီးေတြႏွင့္ ျမတ္စြာဘုရား အေပါင္းအသင္း လုပ္ခဲ့သည္။ စကားေျပာဆို ထိေတြ႔မႈ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ ျမတ္စြာဘုရားအေနႏွင့္ ေရွာင္မေန။ ဒါဆိုရင္ ၃၈ ျဖာ မဂၤလာ တရားေတာ္ မွားၿပီလား၊ မဟုတ္ပါဘူး၊ မမွားပါဘူး။ ဘာသာေရးကို ဘုရားေဟာတဲ့ ေျပာတဲ့အတိုင္း ေသခ်ာ မလိုက္နာေသာေၾကာင့္ လူမိုက္ဆိုလွ်င္ မေပါင္းရဘူးလို႔ အတံုးလိုက္ အတစ္လိုက္ အဓိပၸာယ္ ထြက္ေနတာပါ။ ကာလာမသုတ္ေတာ္ကို လိုက္နာက်င့္သံုးပါ။ အစဥ္အလာေၾကာင့္၊ စာအုပ္ထဲမွာ ပါေသာေၾကာင့္၊ သူမ်ား ေျပာေသာေၾကာင့္၊ ဆရာ ေျပာေသာေၾကာင့္၊ မိဘ ေျပာေသာေၾကာင့္၊ ေနာက္ဆံုး ငါဘုရားေဟာေသာေၾကာင့္ ဆိုရင္ေတာင္ မိမိကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္နဲ႔ ေသခ်ာစဥ္းစား ေတြးေခၚ ေဝဖန္သံုးသပ္ခုိင္းခဲ့ပါတယ္။ ဘယ္အရာကိုမွ် မစဥ္းမစား၊ မခ်င့္မခ်ိန္ဘဲ လက္ခံပါလို႔ မေဟာခဲ့ပါဘူး။ သဘာဝက်ရမည္၊ အေၾကာင္းအက်ိဳး ဆက္ရမည္၊ အခ်ိန္ကာလမေရြး အက်ိဳးျပဳေနရမည္၊ လက္ေတြ႔က်ရမည္၊ လာလွည့္ၾကည့္လွည့္ဟု ဖိတ္ေခၚႏိုင္ရမည္၊ ကိုယ္စီကိုယ္ငွ လိုက္နာက်င့္သံုး ေနႏိုင္ရမည္။ ယခု တင္ျပလိုက္သည္မွာလည္း တရားဂုဏ္ေတာ္ ေျခာက္ပါးကို ေန႔စဥ္သံုး စကားလံုးႏွင့္ တင္ျပလိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို႔ ခ်က္ခ်င္း မျမင္လိုက္ေသာ ဗုဒၶဘာသာဝင္သည္လည္း အမည္ခံ ဗုဒၶဘာသာဝင္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။

ထိုသို႔ တရားဂုဏ္ေတာ္မ်ားသည္ ဘုရားမွေန၍ ေပးထားေသာ ေပတံမ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔အတူပင္ ကေလးမ်ားကို မိမိတို႔မွ ေပတံမ်ား ေပးထားရပါမည္။ ကေလးမ်ား နားလည္ခံယူႏိုင္လွ်င္ ခံယူႏိုင္သည့္ အတုိင္းအတာ မူတည္၍ တိုးေပးသြားရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ လူမိုက္လကၡဏာမ်ားကို ေျပာျပေပးထားရမည္။ ေလာဘႀကီးေသာသူ၊ ေဒါသႀကီးေသာသူ၊ မာနႀကီးေသာသူ၊ သူတစ္ပါးအား မနာလိုတတ္ေသာသူ၊ အတင္းေျပာတတ္ေသာသူ၊ ကတိမတည္ေသာသူ၊ သစၥာမရွိေသာသူ၊ အခ်ိန္မေလးစားေသာသူ၊ စည္းကမ္းမရွိေသာသူ၊ မ႐ိုးသားေသာသူ၊ ကိုယ္ခ်င္းမစာတတ္ေသာသူ၊ မကူညီႏိုင္ေသာသူ၊ မခ်ီးက်ဴးႏိုင္သူ၊ အေကာင္းမျမင္ေသာသူ၊ စသည္ျဖင့္ ေပတံေလးေတြ ေပးထားရပါမည္။ အတိုအရွည္ေတာ့ မတူညီႏိုင္ပါ။

ထိုက့ဲသို႔ တစ္ပါးသူထံတြင္ ရွိေသာ လူမိုက္အက်င့္စ႐ိုက္မ်ား၊ မိမိတြင္ရွိေသာ လူမိုက္ အက်င့္စ႐ုိက္မ်ားကို မိမိလက္ေတြ႔ က်င့္သံုးေနသည့္ ဘဝထဲသို႔ ေပါင္းမထည့္ျခင္း၊ ယင္းအက်င့္စ႐ိုက္မ်ားႏွင့္ ကင္းေအာင္ ေနျခင္းသည္ လူမိုက္ဆိုလွ်င္ ေရွာင္ေသြလႊဲလို႔ မမွီဝဲႏွင့္ ကင္းေအာင္ေနျခင္းပဲ ျဖစ္ပါသည္။ လူတကာကို လိုက္၍ မင္းကလူမိုက္ ငါက လူလိမၼာ စသည္ျဖင့္ အဆင့္အတန္း ခြဲျခားေနျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ပါ။ ပုထုဇဥ္လူ တစ္ေယာက္ အၿမဲတမ္းလည္း မမိုက္သလို အၿမဲတမ္းလည္း မလိမၼာပါ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူလို ငါလို လူအခ်င္းခ်င္း ဦးသူက အဆင့္ခြဲျခားျခင္းျဖင့္ လူ႔အသိုင္းအဝိုင္းကို ပဋိပကၡေတြ တိုးေအာင္ မလုပ္ခ်င္ၾကပါႏွင့္။ ဗုဒၶသည္ အဆင့္ခြဲျခားေသာ၊ လူမ်ိဳးေရး ခြဲျခားေသာ၊ လူတန္းစား ခြဲျခားေသာ ဗုဒၶမဟုတ္ပါ။ လူ႔ေလာက အသိုင္းအဝန္း တစ္ခုလံုးကို ေအးခ်မ္းေစခ်င္သည့္ ဗုဒၶသာျဖစ္ပါသည္။ ဗုဒၶဘာသာ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာကို အစြန္းေရာက္စြာ ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ပါက ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ပင္ ဗုဒၶဘာသာ ေရာက္လာရန္ အေၾကာင္းမရွိ။ ထို႔ေၾကာင့္ ကေလးမ်ားအၾကား ဦးသူလူမိုက္ ေခၚေနေသာ အက်င့္စ႐ိုက္ကို ေဖ်ာက္ေပးၾကရမည္။ ဗုဒၶ၏ သေဘာသဘာဝႏွင့္ ဗုဒၶ၏ တရားေတာ္မ်ားကို ဆင္ျခင္တံုတရား ျပည့္ဝစြာျဖင့္ နားလည္ က်င့္သံုးႏိုင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးၾကရမည္။ လူႀကီးေတြကေတာ့ ရွိေစေတာ့။

လူမိုက္ကို မေပါင္းရႏွင့္ ပတ္သက္၍ စာေရးသူအျမင္မွာ လူတိုင္းကို ေပါင္းရမည္။ လူတိုင္း လူတိုင္းတြင္ အားသာခ်က္၊ အားနည္းခ်က္မ်ား ရွိသည္။ တစ္ေယာက္၏ အားသာခ်က္ကို တစ္ေယာက္က အတုယူ၍ အားနည္းခ်က္ကို အျပန္အလွန္ ေမတၱာ၊ က႐ုဏာ၊ မုဒိတာ၊ ဥေပကၡာ စိတ္မ်ားျဖင့္ ျပဳျပင္ေပးၾကၿပီး၊ တစ္ပါးသူ၏ လူမိုက္အက်င့္စ႐ိုက္အား မိမိကိုယ္က်င့္တရား အတြင္းသို႔ ေပါင္းမထည့္ျခင္းသည္ လူမိုက္ကို မေပါင္းျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ စာေရးသူ တင္ျပေသာ တရားအားလည္း တရားဂုဏ္ေတာ္ ေျခာက္ပါးေပတံႏွင့္ တိုက္ဆိုင္ စစ္ေဆးၾကည့္ရန္သာ ျဖစ္ပါသည္။

ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးတြင္လည္း အစိုးရႏွင့္ အတိုက္အခံ အျပန္အလွန္ လူမိုက္မ်ား၊ အသံုးမက်ေသာသူမ်ားဟု ေျပာဆိုေနျခင္းမ်ား ရပ္ၾကပါ ေတာ့။ ဟိုလူတက္မွ ေကာင္းမည္၊ ဒီလူ ဦးေဆာင္မွ ရမည္ဟူေသာ အစြဲအလမ္းေတြ မႀကီးၾကပါႏွင့္။ ထိုသို႔ အစြဲႀကီးေနပါက မိမိကိုယ္တိုင္ တိုးတက္ ေကာင္းမြန္ေအာင္ ျပဳျပင္ရမည္ဟူေသာ အေရးႀကီးေသာ အခ်က္ကို မျမင္ႏိုင္ ျဖစ္ေနပါလိမ့္မည္။ ဥပေဒအထက္မွာ ယဥ္ေက်းမႈ ရွိပါသည္။ လူေတြ ယဥ္ေက်းသေလာက္ပဲ ဥပေဒက ယဥ္ေက်းတာပါ။ ဒီလိုပဲ အျပန္အလွန္အားျဖင့္ လူေတြ မိုက္႐ိုင္းသေလာက္ ဥပေဒက မိုက္႐ိုင္းပါသည္။ ယဥ္ေက်းေသာသူမ်ား (ေမတၱာထားႏိုင္ေသာသူမ်ား)၊ အသိဉာဏ္ ျမင့္မားေသာသူမ်ား ျဖစ္ေအာင္ ဘာသာေရးက စြမ္းေဆာင္ေပးႏိုင္ပါသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ဘာသာေရးကို ေလာကီ၊ ေလာကုတ္ ခြဲျခားခ်င္သူမ်ား၊ ဘာသာေရးကို ျပယုဂ္တစ္ခုလို အသံုးခ်ခ်င္သူမ်ား၊ ႏိုင္ငံေရးလက္နက္ကဲ့သို႔ သံုးခ်င္ေနသူမ်ား၊ အမည္ခံကားရားကားရား ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ား မရွိရန္ အေရးႀကီးပါသည္။ မိမိတို႔ရဲ႕ တစ္ေန႔တာကို ဘာသာေရးျဖင့္ ေက်ာ္ျဖတ္ရင္း ႏိုင္ငံေတာ္ကို တည္ေထာင္ၾကပါစို႔ဟု တိုက္တြန္းလိုက္ရပါသည္။

ကိုမင္းေမာင္
The Voice